Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 20 lis 2019, 16:50

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 05 lis 2019, 0:15 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 04 lis 2019, 23:56
Posty: 2
Imię: Agnieszka25
Dzień dobry, jestem szczęśliwą posiadaczką Lancii Y 1.2 8 V 1999 r. z automatyczną skrzynią CVT. Kupiłam ją 3 lata temu z przebiegiem 60 tys. W tej chwili ma 82 tys. Przebiegu i właśnie padła mi skrzynia biegów CVT, a konkretnie pozycjoner. Przed awarią trzeba było pare razy poruszać lewarkiem, żeby złapać bieg, a teraz już i to nie działa. Chciałabym naprawić tę skrzynię, tylko nigdzie nie mogę dostać tej części. Pozycjoner jest japoński. Może podpowiecie mi proszę, gdzie mam tego szukać, a może ktoś ma taką cześć gdzieś w jakiś starych zapasach. Samochód jest w świetnym stanie technicznym, zero rdzy, więc szkoda go oddawać na złom. A ta skrzynia w dużym, zakorkowanym mieście jest idealna. Proszę o rady. Z góry bardzo dziękuję. Agnieszka


Na górę
PostDodany: 05 lis 2019, 9:15 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2011, 13:03
Posty: 143
Imię: Janusz
Lokalizacja: Lesko
Przypuszczam, że jest to część rozbieralna i naprawialna. Przynajmniej tak było w przypadku mojego selektora ( tak to się podobno fachowo nazywa ) w Lancii K. Naprawa była łatwa, prosta i przyjemna można powiedzieć... Czy tak jest również w Twojej, nie wiem, ale warto sprawdzić.

_________________
Lancia Kappa 2.0 20V automat 1996 r.


Na górę
PostDodany: 05 lis 2019, 10:05 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 2069
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
... jeśli to rzeczywiście jest sprawa pozycjonera to proponuje spróbować tutaj: https://allegro.pl/oferta/pozycjoner-sk ... 6814487573
Niezależnie od powyzszego nam sugestię abyś spróbowała włączyć "D" przy włączonym zapłonie i wyłączonym silniku, następnie uruchom silnik i spóbuj zrobić krótką jazdę. To samo dla "R" i jeśli w obu przypadkach skrzynia zadziała to może się okazać, że to jednak nie pozycjoner a sprzęgło magnetyczne.
Pozdrawiam

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,


Na górę
PostDodany: 05 lis 2019, 16:14 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 04 lis 2019, 23:56
Posty: 2
Imię: Agnieszka25
Dziekuje za porady jednak cześć jest nierozbieralna. Taki sam pozycjoner montowano w nissanie micra z tych lat. Można zakupić w serwisie nissana za kwotę 700pln jednak ma inne punkty mocowania i nie nadaje się do Lancii. Próby jazdy podejmowano na wszelakie sposoby. Sama skrzynia jest bez zarzutu. Bez wątpienia nawaliła elektronika. Pozsiadam fotki części. Pomocy!!!


Na górę
PostDodany: 05 lis 2019, 17:41 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4619
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
adamM20 pisze:
05 lis 2019, 10:05
(...) abyś spróbowała włączyć "D" przy włączonym zapłonie i wyłączonym silniku, następnie uruchom silnik i spóbuj zrobić krótką jazdę.
A to się tak da? W wielu automatach da się odpalić silnik tylko z wybierakiem w pozycji P, ewentualnie N. U mnie na D i R nawet rozrusznik nie zakręci.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 05 lis 2019, 21:03 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 2069
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Bichoń pisze:
05 lis 2019, 17:41
adamM20 pisze:
05 lis 2019, 10:05
(...) abyś spróbowała włączyć "D" przy włączonym zapłonie i wyłączonym silniku, następnie uruchom silnik i spóbuj zrobić krótką jazdę.
A to się tak da? W wielu automatach da się odpalić silnik tylko z wybierakiem w pozycji P, ewentualnie N. U mnie na D i R nawet rozrusznik nie zakręci.
... sorry masz rację, można oczywiście próbować to oszukać ale to inna bajka. Niestety z chęci szybkiej pomocy zupełnie to pokręciłem. Jednym z objawów uszkodzenia sprzęgła w CVT, w moim punto był brak możliwości przestawienia dźwigni zmiany biegów z aktualnie włączonego biegu w każdą inną pozycję, dźwignia była zablokowana. Jedyną możliwością jej przestawienia było wyłączenie silnika, zapłonu przestwienie dźwigni w pozycję "P" a następnie przełączenie jej w żądaną, inną pozycję. W zasadzie można było autem jeździć o ile niepotrzebna była zmian pozycji dźwigni lub też silnik nie zgasł na wolnych obrotach.
Czasem trzeba pomyślec (przypomnieć sobie) zanim coś się napisze.
Pozdrawiam

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl