Lybra - garść pytań nowicjusza

Anonymous

Lybra - garść pytań nowicjusza

Post autor: Anonymous » 03 lis 2005, 13:40

Witam,

Jeżdżę już moją Lybrą. Nie wymuskałem jej jeszcze tak jak bym chciał. Nie zrobiłem zdjęć i nie zapisałem się do klubu. Jak na razie jest nieźle, oboje jesteśmy bardzo zadowoleni z zakupu. Nie będę się rozpisywał co mi się podoba ale co sprawiło mi zawód:
  • Fotel kierowcy - nie potrafię go tak wyregulować żeby po 50 km nie bolały mnie plecy. W starym poczciwym Tipo było lepiej.
  • Roleta bagażnika (mam kombi) - we weilu mniej "luksusowych" samochodach jest zwijana automatycznie, a tutaj jakieś przylepce - fuj
  • Zawieszenie - w jednym z opisów Lybry przed zakupem przeczytałem że zawieszenie jest miękkie, że samochód płynie. Niestety u mnie jest dokładnie odwrotne - samochód jest bardzo sztywny i czuć zarówno mniejsze jak i większe nierówności. Być może jest ono już mocno zużyte bo samochód ma przejechane 110 tys. i chyba nie było wymieniane. Tak więc ostateczną ocenę należy odłożyć do czasu wymiany zawieszenia.
pozdrawiam Olek
Ostatnio zmieniony 26 sty 2011, 11:55 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Używamy polskich znaków -poprawiłem

kartonik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - kilka uwag

Post autor: kartonik » 04 lis 2005, 8:35

Czołem,

Może to zależy od wzrostu? Ja mam 175 cm i nie jeździłem do tej pory w tak wygodnym samochodzie (dla kierowcy oczywiście). Przejeżdżam 1000 km i nawet nic w plecach nie czuje:)
Roleta jest kiczowata, to fakt. Ale można ja za to szybciutko zdemontować i wywalić, jak trzeba przewieźć pralkę:)
Lybra zapewne płynie, ale jak jest nowa. Ja w swojej zamieniłem końcówki drążków kierowniczych 20 tys. km temu i po jeździe w Wawie pojawiły się znowu luzy i stuki. Ale można się przyzwyczaić.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 25 sty 2011, 23:54 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Używamy polskich znaków -poprawiłem

Awatar użytkownika
Ragnarok
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 202
Rejestracja: 26 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Gniezno

Odp: Lybra - kilka uwag

Post autor: Ragnarok » 04 lis 2005, 8:45

olekg pisze:Roleta bagażnika (mam kombi) - we wielu mniej "luksusowych" samochodach jest zwijana automatycznie, a tutaj jakieś przylepce - fuj
w Dedrach mamy to samo lub jeszcze gorzej :)

jeszcze kilka dni temu myślałem że może w Lybrze lub w Kappie to będzie poprawione, ale po rozmowie z kilkoma właścicielami tych aut już wiem że tylko w Kappie jest to zrobione OK.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2011, 12:10 przez Nat, łącznie zmieniany 2 razy.
Przysłowia tracą na aktualności: Szewc już nie hasa boso.

Anonymous

Lybra - garść pytań nowicjusza

Post autor: Anonymous » 11 sty 2007, 20:30

Witam,

Stałem się wczoraj szczęśliwym posiadaczem Lybry 1.8 LX '01. Niestety nie posiadam do niej instrukcji i auto kryje dla mnie kilka zagadek:

1. Do czego służy przełącznik (pokrętło) z nastawami "Auto, -, --, ----" na dźwigience wycieraczek?

2. Po wciśnięciu "HELP RADIO" wyświetlają się parametry audio (volume, bass, treble itd.), ale nie mogę za nic dojść jak je ręcznie ustawić? Głównie chodzi o bass.

3. Mógłby ktoś po krótce opisać co kryje się pod przyciskami "DX", "Mono" (to chyba od magnetofonu?), "Band", oraz pięcioma przyciskami pod wyświetlaczem?

4. Jak wykonać strojenie i zapamiętanie stacji radiowych?

5. Do czego służą dwie grupy przycisków (po dwa w każdej grupie), bezpośrednio pod wysuwanym schowkiem i podstawką na napoje? Udało mi się jedynie ustalić, że pierwszy z lewej to halogeny, a trzeci i czwarty to chyba podgrzewanie szyb (ale który co dokładnie robi? i co z drugim od lewej?).

6. Czym dokładnie różnią się tryby kilmatyzacji ECON, MONO i AUTO?

7. Czasem po zmianie biegu, szczególnie na trójkę, dźwignia odczuwalnie cofa się o kilka milimetrów. Czy jest to oznaką usterki wymagającej naprawy?

8. Jak kształtuje się cenowo wymiana całego rozrządu w ASO w waszym mieście? Czy wariator faz rozrządu wchodzi w skład takiej wymiany? W innym wątku pisałem, że w Rzeszowie chcą za rozrząd 2500 i chciałbym się zorientować, czy to ogólnopolska cena ASO, czy lokalna?

Pytań mnóstwo, ale podobno kto pyta, nie błądzi :wink:

Pozdrawiam,
Początkujący szofer :)

Awatar użytkownika
muha
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 145
Rejestracja: 29 gru 2005, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Lybra - garść pytań nowicjusza

Post autor: muha » 11 sty 2007, 20:39

Witaj w gronie Lybertynow :)

Jestem chwilowo na emigracji, wiec odpowiem tylko na najlatwiejsze pytania:
1. Czujnik deszczu?
6.
- Econ = klimatyzacja wylaczona (zauwazysz latem, ze przy probie zmniejszenia temperatury ponizej temp. otoczenia wyswietlacz zamiga ostrzegawczo, ze tego nie jest w stanie zrobic)
- Auto = wszelkie ustawienia robi komputer aby optymalnie - wedlug niego - wyregulowac temperature wnetrza do zadanej. Zmiana ktoregos z ustawien (sila, kierunek nawiewu) powoduje wylaczenie trybu Auto, ale klimatyzacja pozostaje wlaczona. W trybie Auto sprezarka klimy moze chodzic, lub nie - o tym rowniez decyduje komputer i nie daje zadnego wskaznika nt. stanu biezacego
- Mono = anulowanie ustawienia temperatury strefy pasazera, czyli wyrownanie do ustawienia strefy kierowcy

7. Moze. Sprobuj w czasie jazdy delikatnie popchnac dzwignie zmiany biegow w strone luzu. Jesli bieg wyskoczy - to na pewno trzeba to zbadac...

Pozdrawiam,
/muha/
/muha/

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

Lybra - garść pytań nowicjusza

Post autor: Petrus » 11 sty 2007, 21:00

Między Świętami, a Nowym Rokiem kupiłem Lybrę 1.8 ale z 99/00 roku. Podobnie jak Ty nie posiadam instrukcji. Obecnie kupuje wszystko, co potrzebne do wymiany rozrządu:
- pasek (gates) + rolka +napinacz - dałem 290 zł
- pasek balansu wałków - 60-85 zł (zamienniki)
- wariator - na allegro 350 zł. (mój chodzi jak JTD)
- w serwisie FIATA wymieniaja u mnie za 310 zł.

4. Ustaw wymagana długość fal, a potem przytrzymaj dłużej wybrany klawisz cyfrowy i stacja zostanie zapamiętana.

5. I przycisk: halogeny; II przycisk: przeciwmgielne tył; III przycisk: nawiew na przednią szybę; IV przycisk: podgrzewanie tylnej.

muha - dziekuję za objasnienie klimy, bo nie wiedziałem.
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Anonymous

Lybra - garść pytań nowicjusza

Post autor: Anonymous » 11 sty 2007, 21:22

Ad. 1. To było moje pierwsze skojarzenie, ale od wczoraj nie trafiłem na deszcz, więc nie miałem okazji sprawdzić. Zastanawia mnie tylko ilość kombinacji (auto, krótka linia, średnia linia i długa linia). Czego mogą być to nastawienia?

Ad. 4. Dzięki, spróbuję.

Ad. 5. Dzięki!

Ad. 6. Dzięki! Jeszcze o jednym zapomniałem. Na lewo od "ECON" jest przycisk z symbolem (chyba) zamkniętego obiegu. Okazuje się, że ma trzy ustawienia (spodziewałem się dwóch) - wyłączone, zielona dioda, pomarańczowa dioda. Jaka jest różnica?

Ad. 7. Spróbuję rano, w drodze do pracy. Nie wydaje mi się, żeby skrzynia miała aż takie luzy. Jeżdżąc po mieście złapałem się na tym, że ręke opieram na podłokietniku i lewarku. Problem pojawia się, gdy wrzucę omawianą trójkę i mimowolnie ręką przytrzymuje ją delikatnie w tej pozycji. Wtedy przy puszczaniu sprzęgła czuję, że odrobine się cofa. Być może jest to tylko problem przytrzymywania przeze mnie lewarka w maksymalnym wychyleniu?

Jeszcze jedno pytanie: podczas uruchamiania na wyświetlaczu pojawia się przez około 10 sekund "CHECK". Czy to rutynowa kontrola komputera, czy oznaka jakiegoś problemu?

Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi.

Awatar użytkownika
letnik22
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 332
Rejestracja: 11 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Olsztynek

Lybra - garść pytań nowicjusza

Post autor: letnik22 » 11 sty 2007, 21:48

Instrukcję możesz dostać (jak będziesz miał szczęście) na stronie www.lancia.pl
Ale jakbyś nie miał tyle szczęścia, żeby dostać wydrukowaną książeczkę to zeskanowane instrukcje już krążą wsród klubowiczów.

Awatar użytkownika
muha
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 145
Rejestracja: 29 gru 2005, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Lybra - garść pytań nowicjusza

Post autor: muha » 11 sty 2007, 22:02

Ad 6. Zielone = obieg wewnetrzny, pomaranczowe = obieg zewnetrzny, zgaszone = automatyka.

CHECK zaraz po wlaczeniu to tak jak podejrzewasz - rutynowa kontrola, czyli problemem bedzie jesli to sie NIE pojawi :)
/muha/

Awatar użytkownika
letnik22
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 332
Rejestracja: 11 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Olsztynek

Lybra - garść pytań nowicjusza

Post autor: letnik22 » 11 sty 2007, 22:08

ad.2
zaawansowane funcje radia regulujesz klawiszem "audio" i kręcisz pokrętłem. Przejscie do nastepnej funkcji- znowu naciskasz "audio"

DX- klawisz włączania maksymalnej czułości przeszukiwania fal

automatyczne strojenie: klawisz "band" -wybierasz jeden z 3 przedziałów pamieci FM1, FM2, FM3, MW, LW po 6 stacji każdy. Naciskasz klawisz "IS"

Awatar użytkownika
fqjcior
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 31
Rejestracja: 05 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Wąbrzeźno

Lybra - garść pytań nowicjusza

Post autor: fqjcior » 11 sty 2007, 22:13

1. To czujnik deszczu - w tym położeniu dźwigni wycieraczki reagują na intensywność deszczu. Przy czym możesz ustawić kilka czułości czujnika: auto - czułosć automatyczna (?)
- czyłośc mała
-- wieksza
--- największa
Sam jeszcze nie do konca tego przetestowałem, choć dziś jeździłem w konkretnym deszczu.

2. Poziom volume, basu itd. regulujesz prawym pokrętłem odbiornika, zaś pomiędzy pozycjami: volume, bass, treble itd. przeskakujesz wciskając przycisk AUDIO (wczoraj do tego doszedłem :-)

3. DX - odpuść sobie - to ustawienie max. czułości wyszukiwania fal - nie wiem czy przydatne
Mono - po prostu odbiór stacji radiowych w trybie mono a nie stereo
Band - w trybiue radia zmieniasz tym zakresy fal (częstotliwości) tzn. FM1, FM2 (czyli tzw. niegdyś UKF :-), LM, AM. Wpraktyce przydatne tylko FM 1 i FM2 - tam znajdziesz wszystkie interesujące Cię stacje. W trybie magnetofonu tu ustawiasz opcje autoreverse.

Jeśli chodzi o przyciski pod wyświetlaczem to:

LOUD - po włączeniu podbija basy gdy słuchasz na niskim poziomie voluma. Jeśli masz zamontowane w aucie nagłosnienie BOSE HiFi to przycisk ten jest bezużyteczny, gdyż system reguluje to automatycznie.

TP/AF-odbiór informacji o ruchu na drogach/ częstotliwości alternatywne - nie próbowałem

SCAN/ MSS - automatyczne przeszukiwanie stacji radiowych/ automatyczne wyszukiwanie następnego/ poprzedniego nagrania na taśmie magnetofonowej

IS - intelligent scanning - przeszukiwanie zakresów fal radiowych pod kątem optymalnego odbioru

EXP - expert - dodatkowe opcje ustawien systemu audio

4. Uzywasz przycisków ze strzałkami (tych po prawej i lewej stronie przycisku BAND) albo przycisku SCAN. Gdy znajdziesz stację, przyciskasz przez dłuższą chwilę jeden z okrągłych przycisków ponumerowanych od 1-6.

5. pierwszy z lewej - halogeny, drugi z lewej - tylne pmgielne, pierwszy od prawej - ogrzewanie tylnej szyby i lusterek zewnętrznych, drugi od prawej - program odmrażania/ odraszania samochodu (trwa kilka minut, potem sam sie wyłącza - dot. przedniej szyby, szyb bocznych, tylnej oraz lusterek)

6. Przycisk ze strzałką ma trzy tryby: 1 - nie świeci - obieg powietrza wyłączony, 2 - świeci zielony - cyrkulacja wewnętrzna (zamknięty dostep powietrza z zewnatrz), swieci pomaranczowy - curkulacja zasilana powietrzem z zewnątrz.

7. Rozrząd wymieiniam w sobotę - ceny części ok. 470 zł, usługa 300 zł - nieautoryzowna stacja FIAT/ ALFA. W stacji autoryzowanej wycenili to na 3000 zł. Podziekowałem.

Życzę zadowoleni z auta (czego i sobie zyczę ;-)

Awatar użytkownika
kubi2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 147
Rejestracja: 15 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Toruń

Lybra - garść pytań nowicjusza

Post autor: kubi2 » 11 sty 2007, 23:14

Czesc
Na wszystkie pytania juz chyba uzyskales odpowiedzi. Ja tylko sprecyzuje.
Ad. 5 ostatni przycisk po prawej to faktycznie ogrzewanie tylnej szyby i lusterek. Po jego lewej stronie znajduje sie przycisk do odmrazanie i odparowania przedniej i tylnej szyby. Dziala i to nawet bardzo sprawnie :) kiedys sprawdzilem, jak na przedniej szybie mialem okolo 2 mm lodu.

Jezeli chodzi o strojenie radyjka to tak jak wyzej zostalo opisane, jedynie co dodam, to trzeba faktycznie dluuuugo przytrzymac, zeby zapamietal.

Powodzenia i przyjemnego uzytkowania :)
Lybra 1,8 - już nie :(

kartonik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - garść pytań nowicjusza

Post autor: kartonik » 12 sty 2007, 8:32

kubi2 pisze:Czesc
Po jego lewej stronie znajduje sie przycisk do odmrazanie i odparowania przedniej i tylnej szyby. Dziala i to nawet bardzo sprawnie :) kiedys sprawdzilem, jak na przedniej szybie mialem okolo 2 mm lodu.

Powodzenia i przyjemnego użytkowania :)
Chyba pierwszy użytkownik, który jest zadowolony z systemu wentylacji w Lybrze :o

Awatar użytkownika
Wiech
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 32
Rejestracja: 12 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Wejherowo

lybra

Post autor: Wiech » 12 sty 2007, 9:47

: witaj :
Cieszy każda nowa lyberka... : yesyes :
Pozdrowionka
Lancia Lybra 1,6 / 01.2000r

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

Lybra - garść pytań nowicjusza

Post autor: Łukasz » 12 sty 2007, 10:31

Wszystko zostało juz wyjasnione. Dodam tylko zdanie na temat rozrzadu.
Czesci:
Pasek rozrzadu i faz odpowiednio 78zl i 56zl (dyco)
Napinacz 198zl (skf)
Rolka ok 80zl
Wariat po upustach kosztowal by mnie 410zl ale jeszcze go nie wymienialem.
Wymiana ASO Szczesny-Zjawiony Dąbrowa Górnicza cena 370zl wraz z uczszczelkami "klawiatury"
Proponuje Ci kupic czesci w sklepie ale wymiane zlecic ASO albo komus kto zna sie na tej kosiarce, ten motor to troche przypadek...
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”