Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

wendkarzyk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 03 paź 2011, 23:35
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Pomorskie/Trójmiasto

Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

Post autor: wendkarzyk » 31 maja 2012, 11:08

Mam pytanie: a mianowicie chodzi mi o dystanse 4x98 na 5x112 czy można takie dostać? Nie chce uszczypliwych komentarzy w tym temacie ale mówię że się akurat na tym kompletnie nie znam i chciałbym się dowiedzieć czy można takie kupić. Gdyż chciałem zmienić alufelgi.
Ostatnio zmieniony 31 maja 2012, 11:14 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować zgodnie z zasadami!

Rafako

Re: Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

Post autor: Rafako » 31 maja 2012, 11:29

To raczej fizycznie niemożliwe. Poza tym coś czego szukasz chyba nawet nie istnieje w handlu. Dystans ma na celu odsunięcie felgi od piasty i nie zmienia rozstawu śrub. Są niby w produkcji felgi z kilkoma rozstawami śrub ale raczej nie zmieniają liczby śrub mocujących koło czyli np. mają kilka rozstawów na 5 śrub lub kilka rozstawów na 4 śruby.
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
evoluzione
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 107
Rejestracja: 07 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Qrów

Re: Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

Post autor: evoluzione » 31 maja 2012, 12:10

Jeśli chodzi o takie dystanse/przejściówki to istnieją - widziałem takie które mocujesz śrubami np. 4x98 i obok (po obrocie o dany odpowiedni kąt) mają gwinty na rozstaw np. 4x108. Ale są dosyć grube bo musi się w nich schować łeb śruby mocującej tenże dystans przejściówkę.

A jeśli chodzi o twój przypadek, to tak jak napisał Rafako jest to na 99% geometrycznie niewykonalne (jeśli się mylę to proszę jakiś umysł ścisły o interwencję :) )
pozdrawiam
Daniel
503134781

Jest - Lancia Y 1.2 8V Słonik, Honda Transalp 600V, Honda Varadero 125
Jest w rodzinie :-) - Lancia Lybra 2.0 20v SW
Były :-( - W kolejności chronologicznej - Fiat 126p 600cm włoski, Daewoo Matiz :-), Corsa B GSi, Cinque Sporting 1.1, Corsa A GSi, Cinque 900 Trofeo Abarth, Cinque Sporting 1.1, BMW E30 325, Fiesta 1.8D, Corsa B 1.7D, Suzuki Samurai 1.3, Lancia Delta 2.0 HPE, Suzuki Vitara 1.6, Citroen Berlingo 1.9D

Awatar użytkownika
lordabarth
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 143
Rejestracja: 23 lis 2008, 0:00
Skype: lordabarth
Imię: Michał
Lokalizacja: Wolbrom

Re: Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

Post autor: lordabarth » 31 maja 2012, 12:15

Istniej.Tylko czy sie opłaca? http://www.concept-wheels.be

Awatar użytkownika
evoluzione
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 107
Rejestracja: 07 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Qrów

Re: Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

Post autor: evoluzione » 31 maja 2012, 12:20

lordabarth pisze:Istniej.Tylko czy sie opłaca? http://www.concept-wheels.be
8-O a jednak da się. Musiałem nie być akurat na tej lekcji na matematyce :lol:
pozdrawiam
Daniel
503134781

Jest - Lancia Y 1.2 8V Słonik, Honda Transalp 600V, Honda Varadero 125
Jest w rodzinie :-) - Lancia Lybra 2.0 20v SW
Były :-( - W kolejności chronologicznej - Fiat 126p 600cm włoski, Daewoo Matiz :-), Corsa B GSi, Cinque Sporting 1.1, Corsa A GSi, Cinque 900 Trofeo Abarth, Cinque Sporting 1.1, BMW E30 325, Fiesta 1.8D, Corsa B 1.7D, Suzuki Samurai 1.3, Lancia Delta 2.0 HPE, Suzuki Vitara 1.6, Citroen Berlingo 1.9D

Rafako

Re: Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

Post autor: Rafako » 31 maja 2012, 13:19

Ok, pomyliłem się. Po prostu koncypowałem zdroworozsądkowo, że to nie może być bezpieczne rozwiązanie i nie założyłbym czegoś takiego do swojego samochodu. Pozostaje mi więc cieszyć się, że jest to tak drogie...

...i zastanawiać się kto wydał atest bezpieczeństwa na takie rozwiązanie ;)
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

Post autor: Heathen » 31 maja 2012, 15:06

Skoro dystans odstawiający fele na zewnątrz jest używany z powodzeniem przy modyfikacjach aut (body kit poszerzający np), czy też w rajdach to nie wiem co miałoby być w tym niebezpiecznego.
Oczywiście mówimy o homologowanych a nie jakieś wytoczone przez pana Gieńka;)
QV...soon:)

Rafako

Re: Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

Post autor: Rafako » 31 maja 2012, 15:17

Heathen pisze:Skoro dystans odstawiający fele na zewnątrz jest używany z powodzeniem przy modyfikacjach aut (body kit poszerzający np), czy też w rajdach to nie wiem co miałoby być w tym niebezpiecznego.
Oczywiście mówimy o homologowanych a nie jakieś wytoczone przez pana Gieńka;)
No tak...
...ale tam całość opiera się na jednej, choć dłuższej od oryginału, śrubie lub szpilce. W przypadku linkowanego rozwiązania śrub musi być (w uproszczeniu) 2 razy więcej - śruby mocujące koło do dystansu i śruby mocujące dystans do piasty. Dystans jest przez to podziurawiony jak ser szwajcarski (przez co jego wytrzymałość może być mniejsza) no i nie wiadomo jak taki układ "pińcetśrubowy" zachowuje się w ekstremalnych sytuacjach. Takie jest moje zdanie ale w szkole nie byłem "Prymasem" ;)
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

Post autor: schab » 31 maja 2012, 15:26

Heathen pisze:Skoro dystans odstawiający fele na zewnątrz jest używany z powodzeniem przy modyfikacjach aut (body kit poszerzający np), czy też w rajdach to nie wiem co miałoby być w tym niebezpiecznego.
Oczywiście mówimy o homologowanych a nie jakieś wytoczone przez pana Gieńka;)
Bez względu na to , czy owe dystanse wykona pan Gienek , czy laboratorium przy NASA - należy przyjąć do wiadomości , że zmieniają one geometrię zawieszenia : koła w zakręcie robią się rozbieżne . A to już jest niebezpieczne !
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

argenta67

Re: Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

Post autor: argenta67 » 31 maja 2012, 15:29

Dystansów ze zmiana ilości śrub nie ma tak po prostu na rynku bo jest to nie potrzebne i przy zmianie ilości tych śrub można to zrobić ale tylko wtedy gdy mamy tą samą średnice. Z 10 lat wstecz robiłem taką przeróbkę w taki trochę ciekawy sposób bo najpierw przykręcało się dystans na oryginalne śruby a do tego dystansu na chyba 16 mniejszych śrub przykręciłem drugi dystans posiadający ilość i rozstaw jaki mnie interesował i konieczny był do felgi jaka miała być zamontowana. Oba dystansy zazębiały sie dodatkowo otworem centrującym co pozwalało na w miarę dobre wyosiowanie tego połączenia. Wiadomo, że nikt nie robił żadnych testów, atestów, itp, itd a samo auto miało kozacki wygląd bo felgi były osiem cali więc i błotniki były specjalnie poszerzane. Takie przeróbki to sporadyczne przypadki a nie jakaś seryjna produkcja.
schab pisze:Bez względu na to , czy owe dystanse wykona pan Gienek , czy laboratorium przy NASA - należy przyjąć do wiadomości , że zmieniają one geometrię zawieszenia : koła w zakręcie robią się rozbieżne . A to już jest niebezpieczne !
Zmiana rozstawu kół poprzez dodanie na obu kołach dystansów nie zmienia zbieżności.
Ostatnio zmieniony 31 maja 2012, 15:32 przez argenta67, łącznie zmieniany 1 raz.

dawidson

Odp: Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

Post autor: dawidson » 31 maja 2012, 15:30

Miałeś okazję spotkać się z takim rozwiązaniem czy raczej puszczasz wodze wyobraźni?

Dystanse z dwoma zestawami śrub są stosowane od lat i nie słyszałem aby ktoś miał z nimi problemy. Warunkiem jest zachowanie właściwego momentu dokręcania śrub.

viva la macchina!

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

Post autor: schab » 01 cze 2012, 8:05

argenta67 pisze: Zmiana rozstawu kół poprzez dodanie na obu kołach dystansów nie zmienia zbieżności.
A ja jednak będę upierał się przy swoim . Zasada dobierania kąta wyprzedzenia zwrotnicy kół przednich jest taka , że w chwili skrętu wirtualne linie przebiegające przez płaszczyznę koła - mają się krzyżować na przedłużeniu tylnej osi . Jeżeli założymy dystanse ( bez zmiany zwrotnic ) - to te linie przetną się ZA OSIĄ ! Przy dystansach o grubości kilku milimetrów - ten efekt będzie niewielki , ale zdaje się w tym przypadku mamy do czynienia z dystansem ~20 mm , lub jeszcze więcej .
Dlatego np. Niemcy stosują niezrozumiałą dla nas praktykę wpisywania w brief - rozmiaru opony i felgi , oraz jej ET . Można je oczywiście zmienić , ale po wizycie u diagnosty .
Powoływanie się na stosowanie w sporcie jest o tyle chybione , że tam ( w większości przypadków ) w zawieszeniu można regulować wszystko , kąt wyprzedzenia zwrotnicy też .
Obrazek
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

argenta67

Re: Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

Post autor: argenta67 » 01 cze 2012, 8:22

schab pisze:
argenta67 pisze: Zmiana rozstawu kół poprzez dodanie na obu kołach dystansów nie zmienia zbieżności.
A ja jednak będę upierał się przy swoim . Zasada dobierania kąta wyprzedzenia zwrotnicy kół przednich jest taka , że w chwili skrętu wirtualne linie przebiegające przez płaszczyznę koła - mają się krzyżować na przedłużeniu tylnej osi . Jeżeli założymy dystanse ( bez zmiany zwrotnic ) - to te linie przetną się ZA OSIĄ ! Przy dystansach o grubości kilku milimetrów - ten efekt będzie niewielki , ale zdaje się w tym przypadku mamy do czynienia z dystansem ~20 mm , lub jeszcze więcej .
Dlatego np. Niemcy stosują niezrozumiałą dla nas praktykę wpisywania w brief - rozmiaru opony i felgi , oraz jej ET . Można je oczywiście zmienić , ale po wizycie u diagnosty .
Powoływanie się na stosowanie w sporcie jest o tyle chybione , że tam ( w większości przypadków ) w zawieszeniu można regulować wszystko , kąt wyprzedzenia zwrotnicy też .
Obrazek
Ten szkic co zamieściłeś to nie dotyczy chyba kół samochodu albo nie znasz budowy zawieszenia samochodu. Oba przednie koła skrętne bez względu na dystans skręcają się o tyle samo stopni czy to w prawo czy w lewo a na tym szkicu to byś zbyt wiele nie pojeździł. Idź/pojedź na diagnostykę na komputerową zbieżność i popatrz jak sie koła skręcają i czy zmienia się zbieżność jeśli są lub nie ma dystansów. Mam dwa Fiaty Argenta i jeden ma dystanse drugi nie bo jedna felga ma inne ET a druga ma inne i w jednym i w drugim tak samo się ustawia geometrie według takich samych danych.

dawidson

Odp: Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

Post autor: dawidson » 01 cze 2012, 8:26

schab pisze:
argenta67 pisze: Zmiana rozstawu kół poprzez dodanie na obu kołach dystansów nie zmienia zbieżności.
A ja jednak będę upierał się przy swoim . Zasada dobierania kąta wyprzedzenia zwrotnicy kół przednich jest taka , że w chwili skrętu wirtualne linie przebiegające przez płaszczyznę koła - mają się krzyżować na przedłużeniu tylnej osi . Jeżeli założymy dystanse ( bez zmiany zwrotnic ) - to te linie przetną się ZA OSIĄ ! Przy dystansach o grubości kilku milimetrów - ten efekt będzie niewielki , ale zdaje się w tym przypadku mamy do czynienia z dystansem ~20 mm , lub jeszcze więcej .
Dlatego np. Niemcy stosują niezrozumiałą dla nas praktykę wpisywania w brief - rozmiaru opony i felgi , oraz jej ET . Można je oczywiście zmienić , ale po wizycie u diagnosty .
Powoływanie się na stosowanie w sporcie jest o tyle chybione , że tam ( w większości przypadków ) w zawieszeniu można regulować wszystko , kąt wyprzedzenia zwrotnicy też .
Obrazek
W Niemczech możesz sobie założyć dowolne koła o ile zachowasz zewnętrzny rozmiar koła, nośność i wskazania licznika. Do diagnosty musisz się udać gdy producent felgi nie ma homologacji dla Twojego modelu.

viva la macchina!

Rafako

Re: Odp: Lybra - dystanse - 4x98 na 5x112 czy można kupić?

Post autor: Rafako » 01 cze 2012, 8:47

dawidson pisze: W Niemczech możesz sobie założyć dowolne koła o ile zachowasz zewnętrzny rozmiar koła, nośność i wskazania licznika. Do diagnosty musisz się udać gdy producent felgi nie ma homologacji dla Twojego modelu.

viva la macchina!
To niby po co nadal wpisują rozmiary dopuszczalnych opon w dużym Briefie :?: :?: :?: Niecały rok temu przerejestrowywałem astrolota z Hamburga do Berlina i nic się pod tym względem nie zmieniło (przerejestrowywałem, nie wywoziłem do PL ;) ).
Serdecznie pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”