Lybra - podłączenie pod kompa

bolsfanwk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 30 lip 2012, 9:41
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Lybra - podłączenie pod kompa

Post autor: bolsfanwk » 30 lip 2012, 9:52

Witam,
mam takie pytanie,
posiadam interface fiatecuscan, wraz z kabelkiem
podłączałem już pod kompa alfe 156 2001 rok
fiata bravo 2001 rok,
i moje pytanie gdzie lancia posiada wtyczkę na obd2 ?
wszystkie roczniki od 2001 roku powinny ją posiadać czy starsze też ?

np jeden fiacik bravo z 2001 roku wtyczki na obd2 nie miał 1.9 jtd 105 koni,
natomiast inny fiacik bravo z 2001 roku już z silnikiem 101 koni już tym co w stilo wtyczkę miał :)

a jak jest z lanciami ?
podłączyć chcę bo przymierzam się do zakupy tego samochodu, a bardzo łatwo sprawdza się przebieg w tym aucie,
kiedyś jak kupowałem stilo to podłaczałem po koleji każdę pod kompa i na 9 sztuk, 7 było cofanych :)
fiata na sterowniku silnika jest bardzo ciężko cofnąć, ponieważ aby to zrobić trzeba zmienić całe oprogramowanie silnika, a jak się to źle zrobi to auto nie odpali... i nikt nie chce się w to bawić, natomiast w VW, Seatach, skodach itp... cofają licznik, sterownik silnika... i nie ma możliwości sprawdzenia w 99% przypadków :)

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Re: lybra podłączenie pod kompa

Post autor: grigor » 30 lip 2012, 10:50

W lybrze gniazdo OBD znajduje się przy bezpiecznikach, za klapką w okolicy lewego kolana kierowcy. Klapka zapinana na zatrzaski.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

bolsfanwk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 30 lip 2012, 9:41
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: lybra podłączenie pod kompa

Post autor: bolsfanwk » 30 lip 2012, 11:04

to będzie gniazdo OBD ? czy OBD2 ?
fiat i alfa po 2001 roku które podłączałem miały OBD2

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Re: lybra podłączenie pod kompa

Post autor: grigor » 30 lip 2012, 21:32

bolsfanwk pisze:to będzie gniazdo OBD ? czy OBD2 ?
fiat i alfa po 2001 roku które podłączałem miały OBD2
OBD2 :D
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra - podłączenie pod kompa

Post autor: Ramzes_II » 30 lip 2012, 21:50

Mała uwaga kolego bolsfanwk : Bravo JTD 105 KM ma wtyk do komputera 3 pin pod maską w okolicy prawego kielicha.
No to by było na tyle. Reszta juz napisana została.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

bolsfanwk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 30 lip 2012, 9:41
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra - podłączenie pod kompa

Post autor: bolsfanwk » 31 lip 2012, 20:28

no to dzięki wielkie,
jestem obecnie w holandii do września,
i zamierzam kupić tutaj tacie auto,
i akurat ta lancia lybra 2.4 lub 1.9 jtd wpadła mi w oko,
czytałem opinie i te autka nie są złe, tylko trzeba dobry egzemplarz kupić,
a pytanie jeszcze z drugiej beczki,
jeśli taki samochodzik z tym silnikiem 2.4 JTD będzie miał przejechane 350 000 km ?
to bać się go ? w końcu polak by go kupił i cofnął mu licznik na 160 000km, i to auto będzie jeździć ?
generalnie jeśli normalnie auto jest użytkowane to 2.4 JTD powinno spokojnie do 500 000 wytrzymać ?
a 1.9 jtd do około 400 000 ?
i czy 2.4 JTD 136 koni to jest comon railly technologia ?
natomiast 2.4 JTD 150 Koni to będą już pompowtryski zaawansowane ? psuje się to bardzo ?

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra - podłączenie pod kompa

Post autor: grigor » 31 lip 2012, 23:01

bolsfanwk pisze:no to dzięki wielkie,
jestem obecnie w holandii do września,
i zamierzam kupić tutaj tacie auto,
i akurat ta lancia lybra 2.4 lub 1.9 jtd wpadła mi w oko,
czytałem opinie i te autka nie są złe, tylko trzeba dobry egzemplarz kupić,
a pytanie jeszcze z drugiej beczki,
jeśli taki samochodzik z tym silnikiem 2.4 JTD będzie miał przejechane 350 000 km ?
to bać się go ? w końcu polak by go kupił i cofnął mu licznik na 160 000km, i to auto będzie jeździć ?
generalnie jeśli normalnie auto jest użytkowane to 2.4 JTD powinno spokojnie do 500 000 wytrzymać ?
a 1.9 jtd do około 400 000 ?
i czy 2.4 JTD 136 koni to jest comon railly technologia ?
natomiast 2.4 JTD 150 Koni to będą już pompowtryski zaawansowane ? psuje się to bardzo ?
Większość aut oferowanych komercyjnie w Polsce ma przebiegi dzielone co najmniej przez 2. Przecież 10 letniego auta z 200 tys na blacie w dieslu nikt nie kupi bo zajeżdżony, lepiej od "dziadka z niemiec" :)
Co do JTD to raczej mają opinie jednych z bardziej niezawodnych z nowszych diesli. Wydaje mi się wszystkie warianty mocy w lybrach to common rail a różnią się osprzętem. Myślę, że nie należy się bać przebiegu a bardziej patrzeć na stan auta. Moja Lybra ma 250 000 km i jeździ a na forum są przykłady znacznie większych przebiegów.
Ostatnio zmieniony 31 lip 2012, 23:07 przez grigor, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

Awatar użytkownika
Moglaj
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 526
Rejestracja: 06 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: wroclaw/olkusz

Re: Lybra - podłączenie pod kompa

Post autor: Moglaj » 31 lip 2012, 23:05

W tych silnikach nie ma pompowtryskow tylko comon rail w obu przypadkach, jak ktoś dbal o auto to i 1000 wytrzyma :D

bolsfanwk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 30 lip 2012, 9:41
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra - podłączenie pod kompa

Post autor: bolsfanwk » 01 sie 2012, 6:22

no zgadzam się z wami, ale np powiem wam
że miałem fiata stilo, który był z 2003 roku,
i generalnie w 2006 roku przeszedł zmianę oprogramowania,
została zwiększona moc, i po tej zmianie oprogramowania
auto przejechało 80 000 km, po czym ja to auto kupiłem,
i szło się zapłakać... trzy tłoki w silniku były zajebiście wytarte, a jeden miał prawie
że centymetrowe luzy na boki,
do tego turbina padła, i auto brało litr oleju na 150 km...

a teraz mam passata 1.9 tdi, 90 koni, ma wsadzoną większą turbinę,
zrobiony program, i to wszystko było prawdopodobnie zmodernizowane w niemczech,
z czego auto ma 500 000 i jeździ, oleju nie dolewam od wymiany do wymiany,

więc nie wiem czy te tloki w tdi dębowe jakieś są czy jak heh...

ale ok, kabelek mam, podłączał pod kompa będę te lancie po koleji :)
i może się znajdzie coś dobrego,
napewno każda będzie miała błąd od zawora recyrkulacji spalin EGR,
to już będzie podstawa do utargowania 100 euro na nowy zawór,
a jego wystarczy tylko wyczyścić :)

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra - podłączenie pod kompa

Post autor: Ramzes_II » 01 sie 2012, 8:04

A widzisz, Tuning i Tjunink silnika to dwie różne rzeczy.
Wiele po swiecie jest firm co robią coś o czym nie mają pojęcia.
W polsce też.
Siedzę w temacie wiec wiem - robi się auta które były "Czipowane" za granicą. Owszem, są rodzynki zrobione dobrze.
Ale gro programów wygląda tak: Nie wiemy dokladnie co zmienic, wiec lepiej + 20% wszystko. Paliwo, czas wtrysku, powietrze, VNT, turbo...
A potem Ty się dziwisz ze się silnik wysrał. Ja się dziwię ze tyle wytrzymał...
Zły program lał paliwem jak głupi w Stilo aż popłyneły tłoki...
temat rzeka.
Ale robimy OffTop
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

bolsfanwk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 30 lip 2012, 9:41
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra - podłączenie pod kompa

Post autor: bolsfanwk » 01 sie 2012, 18:33

no właśnie to stilo jak je kupowałem
już z dwa lata temu było całe oryginalne, nigdzie nie uderzone,
miało od 2006 roku tylko 80 tysięcy, przejechane,
a był to rocznik 2003, czyli tak jakby 3 lata były z życia wymazane,
i generalnie po wciśnięciu do spodu, jak chwyciło 2000 obrotów to
byłem w szoku jak to auto ciągło,
i czarny dym się pojawiał przy tym,
i myślałem że może turbina się kończy,
czy jakaś inna mniej kosztowna bzdura...
a tu trzeba było silnik wymienić,
stąd okazyjna cena... bo za 12 tysięcy plus przerejestrowanie
kupilem auto z 2003 roku, 3 drzwiowe... i się pociąć.

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra - podłączenie pod kompa

Post autor: Ramzes_II » 01 sie 2012, 21:53

bolsfanwk pisze:no właśnie to stilo jak je kupowałem
już z dwa lata temu było całe oryginalne, nigdzie nie uderzone,
miało od 2006 roku tylko 80 tysięcy, przejechane,
a był to rocznik 2003, czyli tak jakby 3 lata były z życia wymazane,
i generalnie po wciśnięciu do spodu, jak chwyciło 2000 obrotów to
byłem w szoku jak to auto ciągło,
i czarny dym się pojawiał przy tym,
i myślałem że może turbina się kończy,
czy jakaś inna mniej kosztowna bzdura...
a tu trzeba było silnik wymienić,
stąd okazyjna cena... bo za 12 tysięcy plus przerejestrowanie
kupilem auto z 2003 roku, 3 drzwiowe... i się pociąć.
Wymień silnik, zrób remap sterownika na serię lub na coś zrobione z głową a nie + 20% more all :D
i będziesz zadowolony :) silniki 1.9 JTD znów majątku nie kosztuja :)
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

bolsfanwk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 30 lip 2012, 9:41
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra - podłączenie pod kompa

Post autor: bolsfanwk » 06 sie 2012, 21:33

no tak, w tym aucie wymieniłem silniczek, i na drugi dzień po odpaleniu
sprzedałem :)

Awatar użytkownika
kudlaty3411
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 21
Rejestracja: 03 lis 2010, 18:01
Lokalizacja: Darłowo/Janów

Re: Lybra - podłączenie pod kompa

Post autor: kudlaty3411 » 08 wrz 2012, 19:11

Witam. Podepnę się pod temat. Mam problem z podłączeniem się do komputera w Lybra 1.9 a mianowicie z ECU z Abs i poduszkami się łączy. próbowałem na różne sposoby i w żaden sposób nie mogę połączyć. Może ktoś pomóc

endriu wawa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 94
Rejestracja: 29 mar 2010, 17:56
Lokalizacja: Wawka

Re: Lybra - podłączenie pod kompa

Post autor: endriu wawa » 10 wrz 2012, 17:12

A czy interfejs posiadasz z przełącznikiem na abs i air bag?
Lybra SW 1,9 jtd 77kW

Były: 1.PF 126p (91'salon), 2.Opel Kadet Kombi(okularnik), 3.PF126p, 4.Mazda 121 (USA), 5.Mazda 121 (Japan), 6.Mitsubishi Carisma, ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”