Lybra - FiatEcuScan - testy zaworów EGR/overboost

Awatar użytkownika
gregi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 202
Rejestracja: 21 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: KOZIENICE

Lybra - FiatEcuScan - testy zaworów EGR/overboost

Post autor: gregi » 29 kwie 2013, 8:42

Witam wszystkich mam pytanie jak należy przeprowadzić testy w FES dla zaworu EGR i dla zaworu overboost .Chodzi mi o to w jakich warunkach należy to zrobić ,czy przy włączonym zapłonie ,czy przy zapalonym silniku,dodając gazu czy na wolnych obrotach itd.mile widziane jakieś foto lub rozbudowana informacja na temat wszystkich dostępnych testów w FES.Opis czynności i instrukcja odczytywania wyników też nie zaszkodzi.Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2013, 8:57 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Re: Lybra - FiatEcuScan - testy zaworów EGR/overboost

Post autor: Krzysiek82 » 05 cze 2013, 13:31

Jeśli chodzi o EGR to trzeba to zrobić na biegu jałowym wsłuchując się w pracę silnika. Tak jest napisane w objaśnieniach tej opcji. Chodzi o to, że podczas biegu jałowego komputer otwiera i zamyka EGR, a ponieważ on ma wpływ na pomiar przepływomierza, to pewnie ta praca silnika na ułamek sekundy się zmienia, a konkretniej dźwięk pracy silnika.

Big daddy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 03 lut 2011, 8:19
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra - FiatEcuScan - testy zaworów EGR/overboost

Post autor: Big daddy » 05 cze 2013, 20:15

Właśnie skończyłem czyszczenie egr, jeśli cewka uruchomi zawór napewno to usłyszysz dźwięk się obniża ja w ten sposób sprawdzałem czy działa ręką wcisnąłem trzpień na zaworze i drugą sprawdzałem czy cewka reaguje dźwięk przy otwartym egr jest bardzo charakterystyczny.
http://www.afczwa.com Czestochowskie Forum Akwarystyczne

ap2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 98
Rejestracja: 11 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Lybra - FiatEcuScan - testy zaworów EGR/overboost

Post autor: ap2 » 05 cze 2013, 22:12

Krzysiek82 pisze:a ponieważ on ma wpływ na pomiar przepływomierza
A możesz to wyjaśnić?
Z tego co ja wiem, to przepływomierz nie ma pojęcia ile i co leci przez EGR bo on jest na początku dolotu a EGR jest już w kolektorze.

BTW.
Moda na zaślepianie EGR w tych silnikach już się skończyła? Od lat jeżdżę z zaślepionym i różnic w osiagach brak a plusem jest, że kolektor, turbo i czujnik doładowania czyściuteńkie.

Pzdr,

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra - FiatEcuScan - testy zaworów EGR/overboost

Post autor: Ramzes_II » 05 cze 2013, 22:28

ap2 pisze:
Krzysiek82 pisze:a ponieważ on ma wpływ na pomiar przepływomierza
A możesz to wyjaśnić?
Z tego co ja wiem, to przepływomierz nie ma pojęcia ile i co leci przez EGR bo on jest na początku dolotu a EGR jest już w kolektorze.

BTW.
Moda na zaślepianie EGR w tych silnikach już się skończyła? Od lat jeżdżę z zaślepionym i różnic w osiagach brak a plusem jest, że kolektor, turbo i czujnik doładowania czyściuteńkie.

Pzdr,
ma pojęcie, bo wie ile oczekiwać powietrza w danych warunkach, a ile zmierzy...
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

ap2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 98
Rejestracja: 11 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Lybra - FiatEcuScan - testy zaworów EGR/overboost

Post autor: ap2 » 05 cze 2013, 22:59

Dalej jest to dla mnie niejasne... Gdybyś przybliżył mi jak działa to sprzężenie EGR-przepływka to byłbym wdzięczny.
Ja to rozumuję tak:
EGR dostarcza do silnika spaliny. Zawartość tlenu (o ile w ogóle jest) w tych spalinach to tylko lambda może określić ale ona - chyba - jest dalej, niż miejsce zasilania EGR'a. Więc komp. dobiera ilość paliwa do tego ile powietrza podała przepływka. No chyba że mapa komp. ma korekty na to co leci przez EGR, ale wtedy jego odłączenie (zaślepienie) nie koniecznie byłoby korzystne - a wszyscy, którzy zaślepiają EGR to sobie chwalą i nie ma problemu z grzaniem się silnika - takie (kiedyś) były obawy.

Pzdr,

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra - FiatEcuScan - testy zaworów EGR/overboost

Post autor: Ramzes_II » 05 cze 2013, 23:37

te silniki nie mają sondy lambda.
Tłumaczyłem zasadę działania ECU juz wielokrotnie, a ponieważ nie lubię sie powtarzac, to po krótce działa to tak:
Producent oprogramowania ECU założył że przy obciążeniu silnika X , doładowaniu powietrza Y , przepływie powietrza mierzonym Z : dodatkowe otwarcie zaworu EGR o wartość A zmniejszy przepływ powietrza mierzonego przez przepływomierz o wartość B
Wartość B jest to udział spalin w powietrzu dostarczanym do silnika i jest opisana na mapie EGR w sterowniku.
Sterowniki ECU sprawdzają ten udział, jesli zaślepisz EGR w sterowniku zapisze się błąd. O ile w CF2 i CF3 poza błedem w sterowniku nic się nie dzieje (chociaż w CF3 zadarzają się czasami skoki mocy w dół i zaleca się przy zaslepianiu wyłaczenie sprzetowe EGR w komputerze)
Sterowniki M-Jet i nowsze nie pozwalają na brak udziału spalin w powietrzu i zaślepienie EGR bez wyłaczenia w sterowniku kończy się trybem awaryjnym po 500 m jazdy.
Coś jeszcze ?
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

ap2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 98
Rejestracja: 11 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Lybra - FiatEcuScan - testy zaworów EGR/overboost

Post autor: ap2 » 09 cze 2013, 9:28

Dziękuję za wyjaśnienie.

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra - FiatEcuScan - testy zaworów EGR/overboost

Post autor: Ramzes_II » 09 cze 2013, 9:33

ap2 pisze:Dziękuję za wyjaśnienie.
Dodatkowo dla potomności:
wyłączenie obsługi EGR w sterowniku powoduje, iż wartość oczekiwana przepływu powietrza = 0.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”