Kappa 2.4 - problem ze wskazaniem kilometrów dziennych

Awatar użytkownika
miecio
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 96
Rejestracja: 04 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kappa 2.4 - problem ze wskazaniem kilometrów dziennych

Post autor: miecio » 26 lis 2014, 23:29

Koledzy mam problem z wskazaniem kilometrów dziennych. Po wyzerowaniu i zgaszeniu zapłonu gdy ponownie uruchamiam auto wracają do starego wskazania chodzi o kappe 2,4 benzyna 1996 rok.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2014, 18:31 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
LANCIA KAPPA 2.0 96r i 2.4 B 96r.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z wskazaniem kilometrow dziennych

Post autor: Borek » 27 lis 2014, 6:46

Zdecydowanie dziwne. Tacho jest obsługiwane przez procesor od prędkościomierza (jeśli dobrze czytam te manuale, to przed i po lifcie jest tak samo), z nim jest wszystko ok? Z przebiegiem ogólnym nic się nie dzieje? Na razie można obstawiać walnięty procesor.
Spróbuj jeszcze inaczej - zresetuj trip po odpaleniu silnika (zamiast przed zgaszeniem), przejedź kawałek, wyłącz zapłon, włącz ponownie i zobacz co wykaże.

Ciekawostka z manuala - odłączenie zegarów od zasilania bezpośrednio z baterii (tego podtrzymującego) może spowodować utratę do 4km z przebiegu ogólnego. Może to jest wyjaśnienie rozbieżności między wartością na licznikach a tą w ECU. Widzę też potencjalny sposób na zaniżenie przebiegu. :lol:
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
miecio
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 96
Rejestracja: 04 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 - problem ze wskazaniem kilometrow dziennych

Post autor: miecio » 27 lis 2014, 18:06

Cały czas tak samo wraca do starego wskazania,czy zamiana zegarów z innej coś da?
LANCIA KAPPA 2.0 96r i 2.4 B 96r.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.4 - problem ze wskazaniem kilometrów dziennych

Post autor: Borek » 27 lis 2014, 18:49

Jeśli masz inne zegary to załóż i zobacz, ja już to mogę robić z zawiązanymi oczami :D. Będziesz przynajmniej wiedział czy problem leży w samych zegarach, czy gdzieś poza nimi. W tym drugim przypadku jednak myślę, że byłyby dziwne wskazania prędkościomierza albo ogólniejsze problemy z prądem w zegarach, dlatego obstawiam problem wewnętrzny.

ALE! Jeśli masz drugie zegary z pełną obudową, to może zamień sam przycisk resetu - to takie białe z tyłu. Może w nim tkwi jakiś problem, ale to jest wręcz nieprawdopodobne, to zbyt prosty mechanizm.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3997
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 - problem ze wskazaniem kilometrów dziennych

Post autor: volf » 27 lis 2014, 22:08

Ten licznik w końcu działa czy nie, bo pisałeś, że skasować nie można.
Chodzi mi mi o to czy nalicza prawidłowo czy nie i czy po kasowaniu wraca zawsze do tej samej konkretnej wartości czy ostatniej?
Co się dzieje po chwilowym odłączeniu akumulatora (powinien się wyzerować)?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7278
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa 2.4 - problem ze wskazaniem kilometrów dziennych

Post autor: faraon » 28 lis 2014, 7:40

Borek pisze:... to może zamień sam przycisk resetu - to takie białe z tyłu. Może w nim tkwi jakiś problem, ale to jest wręcz nieprawdopodobne, to zbyt prosty mechanizm.
Ten prosty mechanizm u mnie nie kasował - zmieniony z innego kompletu działa do dziś.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
miecio
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 96
Rejestracja: 04 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 - problem ze wskazaniem kilometrów dziennych

Post autor: miecio » 28 lis 2014, 8:57

Kilometry działają prawidłowo, ale zegar dzienny za każdym razem wraca zawsze do tej samej wartości, nie ostatniej tylko jakiejś tam. Rozłączenie akumulatora też nic nie daje, nie zeruje go tylko cały czas pokazuje jakiś stary przebieg i zawsze ten sam.
Ostatnio zmieniony 28 lis 2014, 9:04 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Pisownia/ortografia!!!
LANCIA KAPPA 2.0 96r i 2.4 B 96r.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.4 - problem ze wskazaniem kilometrów dziennych

Post autor: Borek » 28 lis 2014, 17:25

No to na początek, jeśli możesz, zamontuj przycisk zerowania przebiegu dziennego z innych zegarów. Jak to nic nie da albo nie możesz, załóż inne zegary i zobacz. Obstawiam, że to jednak wina procka na płycie zegarów, zawiesił się pewnie któryś tranzystor od pamięci.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
miecio
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 96
Rejestracja: 04 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 - problem ze wskazaniem kilometrów dziennych

Post autor: miecio » 07 gru 2014, 8:59

Nie wiem co to ma wspólnego do zegarów (wskazania km)ale jak podłączałem radio okazało się ze nie mam na kostce od radia stałego prądu był przetarty przewód pod deską po naprawie wskazanie km zaczęło działać jak należy. Sprawa sama się rozwiązała.
LANCIA KAPPA 2.0 96r i 2.4 B 96r.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.4 - problem ze wskazaniem kilometrów dziennych

Post autor: Borek » 07 gru 2014, 10:00

Teoretycznie jedyna część wspólna w obwodach to bezpiecznik 17 pod kierownicą, a praktycznie - włoscy inżynierowie. :lol:
Dobre, serio.
Drop a gear and disappear!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”