Kappa - wycieraczki

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - wycieraczki

Post autor: Bichoń » 19 maja 2015, 11:56

Ja bym tą śrubę zostawił w spokoju. Pokombinować musisz z odpowiednim osadzeniem mechanizmu na wieloklinie, który jest na wale silniczka.
Czyli: nakładasz otwór mechanizmu na silniczek, dokręcasz nakrętkę, żeby się nie obróciło jedno względem drugiego, i sprawdzasz zakres ruchu wycieraczek. Na pierwsze próby proponował bym ze zdjętymi wycieraczkami, zamiast nich założyć np. opaskę zaciskową (trututkę) tam gdzie osadza się wycieraczkę, żeby mieć rozeznanie jaki będzie ruch - czy czasem nie pójdzie do dołu zamiast do góry.

conq

Re: Kappa - wycieraczki

Post autor: conq » 19 maja 2015, 13:10

Tak, zdjąłem tę płytkę. Wydaje mi się, że ten wystający frez (rozumiem, że to ta część na pierwszym zdjęciu w górnym prawym rogu?) nie bardzo da się jakoś przekręcić, ale sprawdzę dzisiaj w domu.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - wycieraczki

Post autor: Bichoń » 19 maja 2015, 13:18

conq pisze: wystający frez (rozumiem, że to ta część na pierwszym zdjęciu w górnym prawym rogu?)
Tak.

On się kręci napędzany silnikiem i on stanie zawsze w tej samej pozycji, po zrobieniu jednego obrotu.
Teraz musisz dopasować do niego tą część ramion wycieraczek, te nożyce czy jak to tam nazwać. One mają otwór pasujący na ten "frez", przy czym musisz je założyć w odpowiedniej pozycji "zerowej", a do tego jeszcze odpowiednio osadzić ramiona wycieraczek, jeżeli je zdejmowałeś. I z dobraniem tych pozycji jest cała zabawa.

Zauważ jak to działa: silnik wykonuje ruch obrotowy.
Mechanizm (nazwijmy to nożyce) zamienia ruch obrotowy na ruch liniowy elementów poprzecznych.
I znowu, ruch liniowy jest zamieniany na ruch obrotowy na trzpieniach mocowania ramion wycieraczek, przy czym nie jest to już ruch 360 stopni w jednym kierunku, ale 90 stopni w jedną i 90 z powrotem.

conq

Re: Kappa - wycieraczki

Post autor: conq » 23 maja 2015, 13:10

A czy jest możliwe, że problem nie leży jednak w tym silniku, tylko w ramionach? Zauważyłem, że przy każdym obrocie jest tam słyszalne pewny "przeskok" jak w grzechotce. W jedną stronę wydaje się ok, ale w drugą tak jakby jest pewien luz i wtedy wycieraczki kontynuują jeszcze część ruchu w drugą stronę. Czy jest tam jakiś mechanizm tego typu?

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - wycieraczki

Post autor: Borek » 27 maja 2015, 17:42

Jest możliwe. Na osi silnika masz krótkie ramię z takim jakby przegubem, z którego dalej idzie długie ramię do napędu mechanizmu. Ten przegub zawiera mechanizm zapadkowy pozwalający na chowanie wycieraczek pod maskę gdy je wyłączysz. Jak wycieraczki pracują w dowolnym trybie to silnik pracuje dookoła w jedną stronę, ale gdy je wyłączysz to silnik zawsze robi pół obrotu w jedną stronę (wycieraczki pójdą w górę), a potem cofa się o pół obrotu (wycieraczki zejdą poniżej dolnej krawędzi szyby, na to czarne). Taki myk jest możliwy właśnie dzięki temu przegubowi, a on niestety lubi się wyrobić i pstryka, potem zacina pracę wycieraczek (stają np. w górze i koniec, miałem tak).

Ten przegub jest skręcony jedną śrubką. Można próbować go naprawić, to się udaje, ale nie zawsze - mój się skrzywił i zastał tak, że musiałem wymienić. ;)
Drop a gear and disappear!

conq

Re: Kappa - wycieraczki

Post autor: conq » 21 cze 2015, 20:32

Pomajstrowałem przy ustawieniu tych ramion i problem wydaje się być rozwiązany. Niestety to jednak nie koniec kłopotów z wycieraczkami: z zasięgiem wycierania i punktami zatrzymań jest wszystko w porządku, ale częstotliwość ruchów zdarza się być nierównomierna (np. przy nastawieniu największego interwału po pewnym czasie pojawia się albo ruch ciągły, albo następują 2-3 machnięcia i wtedy jest przerwa - a powinno być regularnie jedno w stosunkowo najdłuższych odstępach czasu). Co może być tego przyczyną?

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - wycieraczki

Post autor: volf » 21 cze 2015, 21:20

U mnie też czasami tak się dzieje, moim zdaniem to wina wyłącznika krańcowego/czy tam czegoś co pełni jego funkcje...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - wycieraczki

Post autor: marceli » 01 sty 2016, 15:31

Czy u Was też tak jest ,że jak jest mróz to jak włączycie wycieraczki to idą bardzo ospale??

Taj jakby silnik nie mógł uciągnąć.
O co chodzi?
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - wycieraczki

Post autor: Bichoń » 01 sty 2016, 16:05

Smar na częściach ruchomych twardnieje. Jak je rozruszasz trochę to chodzą lepiej?

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - wycieraczki

Post autor: marceli » 01 sty 2016, 18:19

Nie tak dawno tam rozbierałem, wszystko chodziło lekko ,smar no może i jest gęstszy ale to jakby nie przez opór wycieraczek tak idzie ale jakby sam silnik przy niskiej temp. tracił moc i ledwo ciągnął.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - wycieraczki

Post autor: Borek » 01 sty 2016, 20:24

No wiesz, silnik też się zużywa i brudzi, a nawet mimo tego że jest mocny to lekko przecież nie ma. Pamiętam jak raz dokręcałem patyki do ośki silnika i zapomniałem że jest zapłon włączony... oj, klucz mi cholera pogięła jak wystartowała, obróciłem ośkę i układ zareagował zerując położenie. Dobrze że zdążyłem dłoń wyjąć z tych okolic. :lol:
Po mojemu to warto wyjąć cały mechanizm, wszystko rozebrać na części, wyczyścić i nasmarować z silnikiem włącznie, tylko ostrożnie z tym głupim sprzęgłem na osi silnika. Ewentualnie jeśli się da, to kupić drugi identyczny silnik nowy.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa - wycieraczki

Post autor: Bartek-Lodz » 01 sty 2016, 20:55

Wina silnika wycieraczek - temat przerabiany już w Kappie, Punto i Marei.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - wycieraczki

Post autor: volf » 01 sty 2016, 21:34

A na wyższej prędkości silniczka też idą ospale?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - wycieraczki

Post autor: Borek » 01 sty 2016, 21:42

Bartek, i w jaki sposób przerabiany? Nowy silnik? Bo ja też muszę myśleć nad ruszeniem tematu. :D
Drop a gear and disappear!

GepardMG
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 4057
Rejestracja: 01 kwie 2009, 21:50
Imię: Marcin
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Kappa - wycieraczki

Post autor: GepardMG » 01 sty 2016, 23:04

Mam przypadkiem silniczek wycieraczek ze swojej Kappy .

Jest sprawy , w mechaniźmie pękło cięgno i wymieniałem całość na nowe i silnik ze starym mechanizmem został.
Mogę kogoś poratować za parę złoty.
Marcin

Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "LKP2019".

e-mail : sklep@autosklep24.pl
tel : 792 465-368 , 42 688-01-49

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”