Kappa - spryskiwacze reflektorów

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów

Post autor: grzesiekj23 » 11 wrz 2012, 20:55

argenta67 pisze:
grzesiekj23 pisze:W sklepie zoologicznym- zawór zwrotny do aeratora akwarium(napowietrzacza) koszt 2-5zł (około) :P
Lub np. tutaj.
stabraf pisze:Albo tutaj ;)
Tylko przy takich zaworkach potrzebny jest trójnik no chyba, że na każdy będzie osobna pompka.
??? Z tego co wiem przy zbiorniku są 2 pompki- w opcji ze spryskianiem świateł. Jedna zasila spryskiwacze reflektorów, druga szyby. Z obydwu wychodzi jeden wężyk i potem dopiero rozdziela się na 2 przewody. Wystarczy wstawić zawór zaraz za pompką i nic więcej nie trzeba.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

argenta67

Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów

Post autor: argenta67 » 11 wrz 2012, 21:02

grzesiekj23 pisze:
argenta67 pisze:
grzesiekj23 pisze:W sklepie zoologicznym- zawór zwrotny do aeratora akwarium(napowietrzacza) koszt 2-5zł (około) :P
Lub np. tutaj.
stabraf pisze:Albo tutaj ;)
Tylko przy takich zaworkach potrzebny jest trójnik no chyba, że na każdy będzie osobna pompka.
??? Z tego co wiem przy zbiorniku są 2 pompki- w opcji ze spryskianiem świateł. Jedna zasila spryskiwacze reflektorów, druga szyby. Z obydwu wychodzi jeden wężyk i potem dopiero rozdziela się na 2 przewody. Wystarczy wstawić zawór zaraz za pompką i nic więcej nie trzeba.
A gdzie trójnik? przecież masz dwa spryskiwacze. Oryginalnie Kappa ma trójnik razem z zaworkiem.

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów

Post autor: Michor » 11 wrz 2012, 21:20

no to on u mnie coś szwanci bo jest 1-2 sekundowe opóźnienie pomiędzy włączeniem pompki a płynem na szybie ...
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7277
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów

Post autor: faraon » 11 wrz 2012, 21:49

argenta67 pisze:A gdzie trójnik? przecież masz dwa spryskiwacze. Oryginalnie Kappa ma trójnik razem z zaworkiem.
O takie coś ... - to oryginał Fiatowski
trojnik.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów

Post autor: Michor » 11 wrz 2012, 22:04

ten jest od świateł.
teoretycznie od sprysków na masce nr 16 na załaczonym obrazku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów

Post autor: grzesiekj23 » 11 wrz 2012, 22:13

argenta67 pisze: A gdzie trójnik? przecież masz dwa spryskiwacze. Oryginalnie Kappa ma trójnik razem z zaworkiem.
grzesiekj23 pisze:

... i potem dopiero rozdziela się na 2 przewody...
<<< tu jest trójnik.

Mi też się wydaje, że trójnik 16 nie ma zaworu zwrotnego. Zanim pompka napompuje trochę czasu mija.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów

Post autor: Michor » 11 wrz 2012, 22:22

no niby w eperze jest to "zawór" ...

ale CHGW tak zwane :P jest za wysoko - powinien być przy pompce zaraz, i wydaje mi się że dołożenie drugiego zaraz za pompką nic nie zaszkodzi.

Tylko tam taki cudowny dostęp jest że mi się bardzo bardzo chce ;p
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów

Post autor: grzesiekj23 » 11 wrz 2012, 22:27

Dostęp jest dość łatwy, wystarczy położyć się przy prawym halogenie i zajrzeć wewnątrz zderzaka przed nadkolem bo z tej strony jest pompka od szyby. No chyba, że u mnie czegoś brakuje ;) Z tą od reflektorów gorzej, bo trzeba nadkole plastikowe zdjąć.

EDIT:
Ostatnio tam grzebałem bo mi się spryskiwacze szyby skończyły. Jak się okazało już drugi raz. Ktoś się wycwanił i do oryginalnej spalonej pompki, podłączył 10cm wężyka i drugą chińską pompkę, która to się zatarła. na szczęście udało się ją uruchomić i śmiga jak nowa.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów

Post autor: Michor » 16 wrz 2012, 17:04

Ok, nie chcę zakładać nowego tematu - ktoś ogarnia co steruje czasem załaczenia spryskiwaczy świateł?
1) wcześniej wspomniany przekaźnik? (czy to może zwykły przekaźnik)
2) moduł IGE (czy jak tam to się nazywa) ?


EDIT:
ok - po przeanalizowaniu schematu wychodzi że:
1) albo przekaźnik to "czasówka"
2) pompka ma wbudowaną czasówkę.

przekaźnik jest wyzwalany tym samym sygnałem co spryskiwacze szyby (w sensie kabel rozchodzi się na szybę i spryski) - więc wnioskuję że to musi być gdzieś dalej...
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów

Post autor: grzesiekj23 » 17 wrz 2012, 20:17

Michor pisze:Ok, nie chcę zakładać nowego tematu - ktoś ogarnia co steruje czasem załaczenia spryskiwaczy świateł?
1) wcześniej wspomniany przekaźnik? (czy to może zwykły przekaźnik)
2) moduł IGE (czy jak tam to się nazywa) ?


EDIT:
ok - po przeanalizowaniu schematu wychodzi że:
1) albo przekaźnik to "czasówka"
2) pompka ma wbudowaną czasówkę.

przekaźnik jest wyzwalany tym samym sygnałem co spryskiwacze szyby (w sensie kabel rozchodzi się na szybę i spryski) - więc wnioskuję że to musi być gdzieś dalej...

Przekaźnik to czasówka. Obwód załączający jest przepuszczony przez stycznik czasowy. Tak jak napisałeś widać to nawet na schemacie.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów

Post autor: Michor » 18 wrz 2012, 11:14

Ok:)

To go porozbieram w takim razie- w R19 czasówka od spryskiwaczy pozwalała przy pomocy kondensatora troszeczkę zmienić czas aktywacji - można by się pokusić o taką przeróbkę żeby można było regulować czas uruchomienia spryskiwaczy świateł - pokrętełkiem - od zera (czyli wyłączone) do dłuższego czasu w zimę jak lampy są już poważnie ubrudzone.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów

Post autor: grzesiekj23 » 18 wrz 2012, 12:29

Zawsze można psiknąć dwa razy ;) Tak na serio, to niezły pomysł. Jak rozbierzesz przekaźnik to daj znać czy się da.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów

Post autor: Polej » 21 wrz 2012, 20:30

No więc u mnie temat spryskiwaczy reflektorów zakończony.
Mimo sprawnego przekaźnika czas działania pompki był zbyt krótki, o czym wcześniej wspominałem, więc stanęło na tym, że dorobiłem oddzielny przełącznik (zamiast przekaźnika) i teraz spryskiwacze działają jak kierowca każe, a nie jak chcą;] Chyba nie jest to zakazane prawnie? : gafa : :?:
Dzięki Grzesiek raz jeszcze za cenne rady w tym temacie : ok2 : : ok2 : ;)
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów

Post autor: marceli » 01 cze 2013, 0:09

Kolego Polej,skoro przerabiałeś temat to potrzebowałbym informacji co jest potrzebne z dawcy od A do Z i jakie zmiany robimy w aucie w którym zakładamy.
Mam dawcę i mogę się szykować do zamontowania u siebie.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów

Post autor: Polej » 01 cze 2013, 1:51

Mechanicznie:
-dwa spryskiwacze z dawcy
-nową pompkę (dostępna w AS24 za około 80zł - tanie pompki z allegro nie dają ciśnienia)
-wężyki oryginalne (jeśli niepopękane) lub inne- ja założyłem inne, hydrauliczne, ewentualnie opaski zaciskowe (u mnie nie było potrzeby)
-zawór zwrotny (trójnik)-montowany w okolicy prawego spryskiwacza, tam,gdzie łączą się oba wężyki w jeden idący do pompki
-styropian w zderzaku niezależnie od wersji powinien mieć "formę" pod wężyki

Elektrycznie:
-w okolicy zbiorniczka płynu spryskiwaczy powinna być wolna wtyczka pod pompkę
- u mnie włożenie właściwego przekaźnika i bezpiecznika nie zadziałało, widocznie nie jest to "spięte" w wersjach bez spryskiwaczy. Dlatego (co jest nawet bardziej korzystne) dorobiłem niezależny włącznik spryskiwaczy reflektorów biorąc napięcie z miejsca,gdzie jest bezpiecznik spryskiwaczy reflektorów.

Tyle pamiętam;)
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”