??? Z tego co wiem przy zbiorniku są 2 pompki- w opcji ze spryskianiem świateł. Jedna zasila spryskiwacze reflektorów, druga szyby. Z obydwu wychodzi jeden wężyk i potem dopiero rozdziela się na 2 przewody. Wystarczy wstawić zawór zaraz za pompką i nic więcej nie trzeba.
Kappa - spryskiwacze reflektorów
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów
A gdzie trójnik? przecież masz dwa spryskiwacze. Oryginalnie Kappa ma trójnik razem z zaworkiem.grzesiekj23 pisze:??? Z tego co wiem przy zbiorniku są 2 pompki- w opcji ze spryskianiem świateł. Jedna zasila spryskiwacze reflektorów, druga szyby. Z obydwu wychodzi jeden wężyk i potem dopiero rozdziela się na 2 przewody. Wystarczy wstawić zawór zaraz za pompką i nic więcej nie trzeba.
Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów
no to on u mnie coś szwanci bo jest 1-2 sekundowe opóźnienie pomiędzy włączeniem pompki a płynem na szybie ...
BMW E39 Touring - 4,4 V8
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7277
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów
O takie coś ... - to oryginał Fiatowskiargenta67 pisze:A gdzie trójnik? przecież masz dwa spryskiwacze. Oryginalnie Kappa ma trójnik razem z zaworkiem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów
ten jest od świateł.
teoretycznie od sprysków na masce nr 16 na załaczonym obrazku.
teoretycznie od sprysków na masce nr 16 na załaczonym obrazku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
BMW E39 Touring - 4,4 V8
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów
argenta67 pisze: A gdzie trójnik? przecież masz dwa spryskiwacze. Oryginalnie Kappa ma trójnik razem z zaworkiem.
<<< tu jest trójnik.grzesiekj23 pisze:
... i potem dopiero rozdziela się na 2 przewody...
Mi też się wydaje, że trójnik 16 nie ma zaworu zwrotnego. Zanim pompka napompuje trochę czasu mija.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów
no niby w eperze jest to "zawór" ...
ale CHGW tak zwane jest za wysoko - powinien być przy pompce zaraz, i wydaje mi się że dołożenie drugiego zaraz za pompką nic nie zaszkodzi.
Tylko tam taki cudowny dostęp jest że mi się bardzo bardzo chce ;p
ale CHGW tak zwane jest za wysoko - powinien być przy pompce zaraz, i wydaje mi się że dołożenie drugiego zaraz za pompką nic nie zaszkodzi.
Tylko tam taki cudowny dostęp jest że mi się bardzo bardzo chce ;p
BMW E39 Touring - 4,4 V8
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów
Dostęp jest dość łatwy, wystarczy położyć się przy prawym halogenie i zajrzeć wewnątrz zderzaka przed nadkolem bo z tej strony jest pompka od szyby. No chyba, że u mnie czegoś brakuje Z tą od reflektorów gorzej, bo trzeba nadkole plastikowe zdjąć.
EDIT:
Ostatnio tam grzebałem bo mi się spryskiwacze szyby skończyły. Jak się okazało już drugi raz. Ktoś się wycwanił i do oryginalnej spalonej pompki, podłączył 10cm wężyka i drugą chińską pompkę, która to się zatarła. na szczęście udało się ją uruchomić i śmiga jak nowa.
EDIT:
Ostatnio tam grzebałem bo mi się spryskiwacze szyby skończyły. Jak się okazało już drugi raz. Ktoś się wycwanił i do oryginalnej spalonej pompki, podłączył 10cm wężyka i drugą chińską pompkę, która to się zatarła. na szczęście udało się ją uruchomić i śmiga jak nowa.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów
Ok, nie chcę zakładać nowego tematu - ktoś ogarnia co steruje czasem załaczenia spryskiwaczy świateł?
1) wcześniej wspomniany przekaźnik? (czy to może zwykły przekaźnik)
2) moduł IGE (czy jak tam to się nazywa) ?
EDIT:
ok - po przeanalizowaniu schematu wychodzi że:
1) albo przekaźnik to "czasówka"
2) pompka ma wbudowaną czasówkę.
przekaźnik jest wyzwalany tym samym sygnałem co spryskiwacze szyby (w sensie kabel rozchodzi się na szybę i spryski) - więc wnioskuję że to musi być gdzieś dalej...
1) wcześniej wspomniany przekaźnik? (czy to może zwykły przekaźnik)
2) moduł IGE (czy jak tam to się nazywa) ?
EDIT:
ok - po przeanalizowaniu schematu wychodzi że:
1) albo przekaźnik to "czasówka"
2) pompka ma wbudowaną czasówkę.
przekaźnik jest wyzwalany tym samym sygnałem co spryskiwacze szyby (w sensie kabel rozchodzi się na szybę i spryski) - więc wnioskuję że to musi być gdzieś dalej...
BMW E39 Touring - 4,4 V8
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów
Michor pisze:Ok, nie chcę zakładać nowego tematu - ktoś ogarnia co steruje czasem załaczenia spryskiwaczy świateł?
1) wcześniej wspomniany przekaźnik? (czy to może zwykły przekaźnik)
2) moduł IGE (czy jak tam to się nazywa) ?
EDIT:
ok - po przeanalizowaniu schematu wychodzi że:
1) albo przekaźnik to "czasówka"
2) pompka ma wbudowaną czasówkę.
przekaźnik jest wyzwalany tym samym sygnałem co spryskiwacze szyby (w sensie kabel rozchodzi się na szybę i spryski) - więc wnioskuję że to musi być gdzieś dalej...
Przekaźnik to czasówka. Obwód załączający jest przepuszczony przez stycznik czasowy. Tak jak napisałeś widać to nawet na schemacie.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów
Ok:)
To go porozbieram w takim razie- w R19 czasówka od spryskiwaczy pozwalała przy pomocy kondensatora troszeczkę zmienić czas aktywacji - można by się pokusić o taką przeróbkę żeby można było regulować czas uruchomienia spryskiwaczy świateł - pokrętełkiem - od zera (czyli wyłączone) do dłuższego czasu w zimę jak lampy są już poważnie ubrudzone.
To go porozbieram w takim razie- w R19 czasówka od spryskiwaczy pozwalała przy pomocy kondensatora troszeczkę zmienić czas aktywacji - można by się pokusić o taką przeróbkę żeby można było regulować czas uruchomienia spryskiwaczy świateł - pokrętełkiem - od zera (czyli wyłączone) do dłuższego czasu w zimę jak lampy są już poważnie ubrudzone.
BMW E39 Touring - 4,4 V8
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów
Zawsze można psiknąć dwa razy Tak na serio, to niezły pomysł. Jak rozbierzesz przekaźnik to daj znać czy się da.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów
No więc u mnie temat spryskiwaczy reflektorów zakończony.
Mimo sprawnego przekaźnika czas działania pompki był zbyt krótki, o czym wcześniej wspominałem, więc stanęło na tym, że dorobiłem oddzielny przełącznik (zamiast przekaźnika) i teraz spryskiwacze działają jak kierowca każe, a nie jak chcą;] Chyba nie jest to zakazane prawnie?
Dzięki Grzesiek raz jeszcze za cenne rady w tym temacie
Mimo sprawnego przekaźnika czas działania pompki był zbyt krótki, o czym wcześniej wspominałem, więc stanęło na tym, że dorobiłem oddzielny przełącznik (zamiast przekaźnika) i teraz spryskiwacze działają jak kierowca każe, a nie jak chcą;] Chyba nie jest to zakazane prawnie?
Dzięki Grzesiek raz jeszcze za cenne rady w tym temacie
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów
Kolego Polej,skoro przerabiałeś temat to potrzebowałbym informacji co jest potrzebne z dawcy od A do Z i jakie zmiany robimy w aucie w którym zakładamy.
Mam dawcę i mogę się szykować do zamontowania u siebie.
Mam dawcę i mogę się szykować do zamontowania u siebie.
Re: Kappa - spryskiwacze reflektorów
Mechanicznie:
-dwa spryskiwacze z dawcy
-nową pompkę (dostępna w AS24 za około 80zł - tanie pompki z allegro nie dają ciśnienia)
-wężyki oryginalne (jeśli niepopękane) lub inne- ja założyłem inne, hydrauliczne, ewentualnie opaski zaciskowe (u mnie nie było potrzeby)
-zawór zwrotny (trójnik)-montowany w okolicy prawego spryskiwacza, tam,gdzie łączą się oba wężyki w jeden idący do pompki
-styropian w zderzaku niezależnie od wersji powinien mieć "formę" pod wężyki
Elektrycznie:
-w okolicy zbiorniczka płynu spryskiwaczy powinna być wolna wtyczka pod pompkę
- u mnie włożenie właściwego przekaźnika i bezpiecznika nie zadziałało, widocznie nie jest to "spięte" w wersjach bez spryskiwaczy. Dlatego (co jest nawet bardziej korzystne) dorobiłem niezależny włącznik spryskiwaczy reflektorów biorąc napięcie z miejsca,gdzie jest bezpiecznik spryskiwaczy reflektorów.
Tyle pamiętam;)
-dwa spryskiwacze z dawcy
-nową pompkę (dostępna w AS24 za około 80zł - tanie pompki z allegro nie dają ciśnienia)
-wężyki oryginalne (jeśli niepopękane) lub inne- ja założyłem inne, hydrauliczne, ewentualnie opaski zaciskowe (u mnie nie było potrzeby)
-zawór zwrotny (trójnik)-montowany w okolicy prawego spryskiwacza, tam,gdzie łączą się oba wężyki w jeden idący do pompki
-styropian w zderzaku niezależnie od wersji powinien mieć "formę" pod wężyki
Elektrycznie:
-w okolicy zbiorniczka płynu spryskiwaczy powinna być wolna wtyczka pod pompkę
- u mnie włożenie właściwego przekaźnika i bezpiecznika nie zadziałało, widocznie nie jest to "spięte" w wersjach bez spryskiwaczy. Dlatego (co jest nawet bardziej korzystne) dorobiłem niezależny włącznik spryskiwaczy reflektorów biorąc napięcie z miejsca,gdzie jest bezpiecznik spryskiwaczy reflektorów.
Tyle pamiętam;)
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD