Niesprawność sprężarki klimatyzacji na pewno nie jest przyczyna jakiejkolwiek awarii w infocenter - jak padnie klima to po prostu nie masz zimnego powietrza i tyle.
W środkowej wtyczce masz kabelki podpięte do:
- ECU - a raczej "electronic injection cables", ale to chyba to samo - 1 pin
- jednostopniowy przełącznik ciśnieniowy - nie wiem co to, ale podejrzewam że reguluje pracę układu sprężarki, chociaż w rozpisce elementów układu znalazłem tylko przełącznik 4-stopniowy - 1 pin (w dieslu zamiast tego albo razem z tym, nie wiem, jest podpięcie do prawej wiązki w komorze silnika)
- czujnik temperatury w kabinie - opornik NTC (2,5kOhm przy 25 st. C), 3 piny
- 2 czujniki temperatury w mikserze powietrza (z nagrzewnicy i parownika klimy) - oporniki NTC (10kOhm przy 25 st. C) - 2x2 piny
- czujnik nasłonecznienia - fotodioda - 2 piny
Jak odepniesz tę wtyczkę, to nie wiem jak ze sterowaniem sprężarką (ten przełącznik i podpięcie do ECU), bo odczyt z czujnika temperatury zewnętrznej jest normalny - nie ma go w tej wtyczce. Pozostałe czujniki natomiast dają odczyty minimalne, czyli brak słońca, zimno w komorze miksera i zimno w kabinie - może dlatego system grzeje na maksa. Włączenie sprężarki teoretycznie widać na obrotomierzu, można też obmacać przewody aluminiowe pod maską, powinno się wyczuć zmiany temperatury po krótkim czasie od odpalenia.
Zbadaj czy nie ma jakichś jaj na tej wtyczce, może jest gdzieś przebicie między pinami? Jak jest ok to w serwisówce znajdziesz rozpiskę gdzie jest który pin we wtyczce oraz jakie są oporności konkretnych czujników przy konkretnych temperaturach, możesz sobie pomierzyć. Czujnik nasłonecznienia powinien przy świetle generować jakieś napięcie, ale jakie to nie wiem - strzelam że max 0,5V. Możesz też zrobić diagnostykę klimy (gdzieś było jak się to robi na infocenter) oraz podejrzeć błędy na ECU komputerem. Tyle że przy odpiętej wtyczce prawie na pewno będą jakieś błędy, a przy podpiętej ryzykujesz uszkodzenie kolejnego modułu...
Kappa - brak podświetlenia ekranu infocenter
Re: Kappa - brak podświetlenia ekranu infocenter
Drop a gear and disappear!
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 267
- Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Kappa - brak podświetlenia ekranu infocenter
Spojrzę jutro w serwisowke który pin jest od czego, wyjmę infocenter i pomierze wszystko
- Michal198422
- Forumowicz/ka
- Posty: 173
- Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa - brak podświetlenia ekranu infocenter
W sumie głupie pytanie, ale co to za kappa (sedan, kombi, coupe, benzyna - jaka pojemność, diesel, bo tds inny niż jtd a i benzyna benzynie nie równa)? Wymieniłeś całą skrzynkę bezpieczników, ale czy ją rozkładałeś, sprawdzałeś wewnątrz? Da się ją rozłożyć na części pierwsze (2 lub 3 płytki drukowane - już nie pamiętam). Pozostałe elementy pod tym bezpiecznikiem sprawne? Na Twoim miejscu odłączył bym wszystko, co jest pod ten bezpiecznik podczepione (poza infocenter), a następnie sprawdził czy pali bezpiecznik dalej. Jeśli tak, to już mocno "obciąłeś" obszar poszukiwań, a jeśli nie pali, to podłączając kolejne urządzenia i włączając zapłon wiesz, po czym bezpiecznik wywali chyba że padał po jakimś czasie od tak, a nie BEZPOŚREDNIO po zapłonie). Co do omegi, to też łatwego życia byś nie miał Znajomy miał (rocznika nie pamiętam, ale lata kappy) i klął ją jak szewc Ciężko tak na odległość coś doradzać, bo dla mnie podajesz za mało szczegółów jakie działania podejmowałeś.. Stąd być może pytam/doradzam coś, co już dawno sam zrobiłeś.
Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 267
- Rejestracja: 28 sty 2015, 8:07
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Kappa - brak podświetlenia ekranu infocenter
kappa sedan 2.0 20V 107 kW. z tym rozłączaniem wszystkiego co nalezy pod ten bezpiecznik już próbowałem, bez różnicy, skrzynki rozbierałem obie i obie były dobre ale założyłem te ładniejszą, a jak chodzi o zakres poszukiwań to jest dość wąski, bo pali tylko i wyłącznie przez te środkową wtyczkę w infocenter, ale uznałem ze nię mam totalnego pojęcia jak sie bawić z tym wszystkim co jest na tej wtyczce i to olałem, założyłem z powrotem infocenter z niesprawnym ekranem żeby sobie nie spalić trzeciego ( czeka sobie w bagażniku może kiedyś się za to wezme) Po prostu wole mieć klime niż to głupie podświetlenie, bo teraz jak klima chodzi to i tak zawsze ustawiona na minimum więc podświetlenie mi nie potrzebne