Kappa 2.4 JTD - nieszczelna pompa wtryskowa

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 JTD - nieszczelna pompa wtryskowa

Post autor: volf » 23 gru 2017, 9:27

O ile powierzchnie przylegania nie mają korozji/wżerów to wymiana uszczelnień wystarcza. Co do samych przecieków, to np. u mnie, widoczne są one tylko zimą, im wyższy mróz tym większe. Jako, ze ostatnie zimy są łagodne to jeżdżę już tak ze 3 lata : gafa :
Zauważyłem też, że problem się nasila po zatankowaniu paliwa z większą dawką bioestrów (bardziej żółte), chyba to bio źle wpływa na gumę uszczelek : beczy :
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 JTD - nieszczelna pompa wtryskowa

Post autor: marceli » 23 gru 2017, 16:02

W ogóle ON bez Bio jest najlepiej....ale co zrobisz jak od nowego roku będzie tylko ON z Bio (7%) taki myk.

Trza będzie uszczelniać :)
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 JTD - nieszczelna pompa wtryskowa

Post autor: Luckyy » 06 sty 2018, 20:50

Miałem już nie wymieniać rozrządu w kappie ale ta pompa nie daje mi spokoju i jednak wymienię rozrząd i uszczelnię pompę.
Pytałem tego gościa w Krakowie - http://www.diesel-service.com.pl/serv01.htm i wygląda to tak:
- komplet uszczelek ok 50 zł,
- simering i jakiś zestaw do regulatora ok 20 zł,
- robocizna od 200 zł (max 300 zł).
Jeśli wałek będzie do wymiany to jeszcze 100 zł.
Po wymianie pompa idzie na stół i przez 30 min pracuje pod obciążeniem.
Wszystkie uszczelnienia to oryginał BOSCH.

Niestety trzeba mu przywieźć pompę i na drugi dzień będzie zrobiona.
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 JTD - nieszczelna pompa wtryskowa

Post autor: Luckyy » 18 sty 2018, 19:08

Pompa zregenerowana.
Niestety wałek był mocno wytarty i został wymieniony.
Była to moja decyzja aby nie wracać do tematu za jakiś czas.
BTW: Dobrze, że nie zdecydował się na samodzielną wymianę uszczelek lub w innym warsztacie gdzie oferowali mi taką usługę za 400 zł.

Reasumując został wymieniony:
- zestaw uszczelek Bosch CP1,
- simering,
- wałek napędowy,
- zestaw naprawczy regulatora DRV.
Po złożeniu pompa została sprawdzona na stanowisku probierczym.

Dostałem stare części bez pytania się o nie. Nawet woreczki z uszczelek i simeringa!
Pompa została ładnie umyta, wszystkie króćce otrzymały 'zatyczki' - wygląda jak nowa.
Żałuje, że nie zrobiłem zdjęć :(
Całość trwała ok 28 godzin (od dostarczenia do odebrania).
Otrzymałem pisemną gwarancję i fakturę na 480 zł brutto :)

Ja jestem BARDZO zadowolony z usług DIESEL-SERVICE Sławomir Dudek.

Teraz mechanik musi to poskładać i wymienić rozrząd.
Więcej info jak już auto odpali.
Ciekawe czy przybędzie mocy ;-)
Ostatnio zmieniony 19 sty 2018, 15:36 przez Luckyy, łącznie zmieniany 1 raz.
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 JTD - nieszczelna pompa wtryskowa

Post autor: marceli » 18 sty 2018, 23:26

Dobrze ,że są takie warsztaty.Takie podejście się chwali i raczej w obecnych czasach przyniesie same plusy.
Zrobione na czas,bdb.

Masz spokój i pewność ,że ma działać.Fajnie.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”