Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 13 lis 2018, 22:18

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
PostDodany: 20 wrz 2013, 18:26 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 mar 2009, 9:47
Posty: 795
Skype: adrian.molasy3
Lokalizacja: tuczępy/busko zdrój
Jeśli chodzi o jtd to docisk sprzęgła w tym modelu ( Jaki w 2.0 T) właśnie wygląda w sposób jak tutaj. :). Wysprzęglik CI odciąga łożysko a nie tak jak w normalnych silnikach kappy wciska :) Chyba dobrze wytłumaczyłem.


Na górę
PostDodany: 26 gru 2017, 12:30 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2017, 22:09
Posty: 46
Skype: 123
Imię: Piotr
Lokalizacja: BERLYN
Trochę odkopane, ale nie mogłem nic podobnego znaleźć. Na mokrej nawierzchni przy gwałtownym ruszaniu kapeć traci przyczepność, na pierwszym i drugim biegu, do tego jak zacznie mielić kołami, to przy utracie przyczepności dochodzi do podskakiwania kół, co przenosi się na całą budę. Jeżdżę raczej spokojnie, ale czasem trzeba wykonać zdecydowany manewr i jest lekka padaka. Czy to normalne przy silniku 3.0 V6 ? Mam visco drive, opony zimowe, na nowych letnich jest to samo. Sprzęgło wymienione rok temu.

_________________
Bokiem do przodu.
K 3.0 SEDAN
206RC/406 V6/940 2.3T/A 166 JTD/E32 730/Scorpio MKII/VW Jetta MKII


Na górę
PostDodany: 26 gru 2017, 13:54 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1496
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Amortyzatory do sprawdzenia i podejrzewam że na 90% do wymiany.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
PostDodany: 27 gru 2017, 21:14 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2017, 22:09
Posty: 46
Skype: 123
Imię: Piotr
Lokalizacja: BERLYN
Trzeba zainwestować w amory, mimo że na diagnostyce wypadły dobrze, to są mocno zalane olejem. Rozumiem, że z tą utratą przyczepności po uzyskaniu odpowiednich obrotów to normalka, w silniku turbo to dopiero jest rzeźnia, nie było w kappie kontroli trakcji?

_________________
Bokiem do przodu.
K 3.0 SEDAN
206RC/406 V6/940 2.3T/A 166 JTD/E32 730/Scorpio MKII/VW Jetta MKII


Na górę
PostDodany: 27 gru 2017, 22:16 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Posty: 3056
Lokalizacja: Łódź
Ależ jest w Kappie kontrola trakcji! Zazwyczaj na fotelu kierowcy, ale jak zawiedzie to może być w każdym innym miejscu. Po takiej elektronicznej ostała się ino niewykorzystana kontrolka, zobaczysz ją na zegarach po prawej stronie jak się przyjrzysz. :lol:

Szarpaki w Kappie nie zdają egzaminu, u mnie jeden amor się pocił a drugi był wbity! Luźno latał w sprężynie na boki, szarpaki pokazały mu ponad 80%... taki zawias tu jest. : gafa :

A palenie gumy w przednim napędzie to norma, przywyknij. Civic miał 2x mniej mocy a też to robił, i też tak "biło" nawet na dobrych amorach. Do tego nie było power steering, więc silnik robił swoje "POWER steering" przez wyrywanie ci kierownicy w tę stronę z której koło akurat zgubiło trakcję, czyli zupełnie losowo. Mimo tego (a silny nigdy nie byłem) udawało mi się nawet czasami utrzymać na pasie ruchu.
W Kappie 20vt dzięki wspomaganiu oraz głównie visco takich jajców nie ma - jak są dobre opony i dobre zawieszenie to leci w kierunku ogólnie prostym bez większych sensacji. Tu wręcz kierownica robi za uchwyt, bez którego można spaść z fotela na kanapę. :zjezdzam:
Deptać mocno na skręconych kołach i tak nie polecam, przeguby potrafią się bardzo szybko wysypać przy tych obciążeniach.

_________________
Drop a gear and disappear!


Na górę
PostDodany: 27 gru 2017, 22:49 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1496
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Zmień amory a zobaczysz różnicę. Jakie masz opony ? 16? 205 55 16? Jeśli tak załóż na lato 225/45/17 Wtedy poczujesz różnicę. Kappa nie ma kontroli trakcji. Ma tylko visco drive. Jeśli działa ogranicza uślizg dzieląc moment obrotowy na obydwa koła.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
PostDodany: 27 gru 2017, 22:53 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2017, 22:09
Posty: 46
Skype: 123
Imię: Piotr
Lokalizacja: BERLYN
Dzięki, to już raczej jestem pewny, że amorki nadają się na fajans, parę dni temu wypadłem na skrajny pas przy zapięciu dwójki : rotfl :
Z drugiej strony, panika w oczach pasażerów bezcenna : zdziwiony :
Na zimę i lato mam 205/55/16

_________________
Bokiem do przodu.
K 3.0 SEDAN
206RC/406 V6/940 2.3T/A 166 JTD/E32 730/Scorpio MKII/VW Jetta MKII


Na górę
PostDodany: 27 gru 2017, 23:15 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1496
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Na 225 opnach i przy dobrych amortyzatorach na drugim biegu jest katapulta.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
PostDodany: 20 sty 2018, 8:58 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Posty: 1591
Lokalizacja: Łódź -
Przy wymianie amorkow sprawdź poduszki górne.

_________________
Lancia Klub Polska - Łódź rabaty na hasło LKP AUTO-COM Łódź ul.Legionów 52 tel. 42 630-21-27


Fiat Linea T-Jet, Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra
Obrazek
Obrazek


Na górę
PostDodany: 28 paź 2018, 19:51 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2017, 22:09
Posty: 46
Skype: 123
Imię: Piotr
Lokalizacja: BERLYN
Minęło trochę czasu, dopiero niedawno wymieniłem przednie amory na TRW, poduszki były dobre. Opony zmienione na prawie nowe zimowe, dziś było trochę mokro, przy starcie para z kół, na drugim biegu patataj i zaczyna podskakiwać. Czy to normalne jak przednie koło obraca się z oporem na podnośniku?

_________________
Bokiem do przodu.
K 3.0 SEDAN
206RC/406 V6/940 2.3T/A 166 JTD/E32 730/Scorpio MKII/VW Jetta MKII


Na górę
PostDodany: 29 paź 2018, 20:59 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lip 2009, 18:13
Posty: 200
Lokalizacja: Ostrołeka
No przednie trochę ciężej się obracają niż tylne z wiadomego powodu i jest to normalne ale nie do przesady najpierw sprawdź hamownię może tam jest problem 1.klocki(czy się nie zaklinowały przez syf lub coś w tym stylu), 2.prowadniczki(czy nie są zapieczone), 3.tłoczki(czy nie stoją jak wryte). I to tak to.

_________________
LanciA_K_2.0_vis'99+BOMBA
www.HotSzots.eu
www.WreckedExotics.com <-----łezka w oQ jak nic


Na górę
PostDodany: 30 paź 2018, 21:50 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2017, 22:09
Posty: 46
Skype: 123
Imię: Piotr
Lokalizacja: BERLYN
cool_r pisze:
29 paź 2018, 20:59
No przednie trochę ciężej się obracają niż tylne z wiadomego powodu i jest to normalne ale nie do przesady najpierw sprawdź hamownię może tam jest problem 1.klocki(czy się nie zaklinowały przez syf lub coś w tym stylu), 2.prowadniczki(czy nie są zapieczone), 3.tłoczki(czy nie stoją jak wryte). I to tak to.
Od strony hamulców wszystko jest w porządku, wydaje mi się że opór stawia visco drive, jeśli jedno koło jest uziemione, a drugie w powietrzu np. na podnośniku to obraca się z oporem. Sprawdzę czy to się zmieni kiedy dwa będą w górze.

_________________
Bokiem do przodu.
K 3.0 SEDAN
206RC/406 V6/940 2.3T/A 166 JTD/E32 730/Scorpio MKII/VW Jetta MKII


Na górę
PostDodany: 30 paź 2018, 23:22 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lip 2009, 18:13
Posty: 200
Lokalizacja: Ostrołeka
A no tak 3.0 trochę niedopaczyłem, no to poczytaj sobie o szperze jak działa

_________________
LanciA_K_2.0_vis'99+BOMBA
www.HotSzots.eu
www.WreckedExotics.com <-----łezka w oQ jak nic


Na górę
PostDodany: 03 lis 2018, 23:17 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2017, 22:09
Posty: 46
Skype: 123
Imię: Piotr
Lokalizacja: BERLYN
Dziś przy wymianie kół obejrzałem dokładnie poduszkę tylną silnika, ta przy półosi pod filtrem oleju. Zauważyłem, że guma jest już mocno rozwulkanizowana. Wydaję mi się, że to byłaby przyczyna tego skakania przodu. Czy wymiana w domowych warunkach jest możliwa, ma ktoś namiary gdzie to można nabyć?


Załączniki:
poduszka imp 28087.jpg
poduszka imp 28087.jpg [ 779.73 KiB | Przejrzano 266 razy ]

_________________
Bokiem do przodu.
K 3.0 SEDAN
206RC/406 V6/940 2.3T/A 166 JTD/E32 730/Scorpio MKII/VW Jetta MKII
Na górę
PostDodany: 06 lis 2018, 12:41 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2017, 22:09
Posty: 46
Skype: 123
Imię: Piotr
Lokalizacja: BERLYN
Testował ktoś poduszki silnika od Alfy 164, będą pasowały do Kappy 3.0?


Załączniki:
a164.jpg
a164.jpg [ 19.1 KiB | Przejrzano 191 razy ]

_________________
Bokiem do przodu.
K 3.0 SEDAN
206RC/406 V6/940 2.3T/A 166 JTD/E32 730/Scorpio MKII/VW Jetta MKII
Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl