Kappa 3.0 V6 - przepływomierz padł - co dalej???

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

KAPPA 3.0 V6 - PRZEPłYWOMIERZ - PADł - CO DALEJ ???

Post autor: bassman » 12 lip 2007, 8:17

Na początek zresetuj komputer: rozłącz klemy akumulatora i zewrzyj (ODŁĄCZONE) je razem na kilka minut.
Jak pomoże to będzie git.
Dalej możesz skołować schemat układu zapłonowo-wtryskowego, z tego co wiem to masz tam któregoś Boscha. Jak już będziesz miał układ to będziesz wiedział gdzie podłączyć się z miernikiem.
Mając stary przepływomierz masz na pewno jego markę, nr, typ, znajdź w necie jego parametry.
Dalej jak już to wszystko będziesz miał wystarczy pomiar i porównanie.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
Tasman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 07 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Ustka

Do Kosiarza

Post autor: Tasman » 12 lip 2007, 8:44

Patrzyłem na stronie inter carsu przepływomierz (nowy) do 2,4 tds kosztuje ok.200 zł. Myślę że nie maco w tym wypadku bawić się w używki.Płacić i płakać, a później zapomnisz , że jest coś takiego jak on.pozdrawiam

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

KAPPA 3.0 V6 - PRZEPłYWOMIERZ - PADł - CO DALEJ ???

Post autor: norbiwolow » 12 lip 2007, 11:40

a gdzie szukac schematu ??? :oops:
w necie szukałem parametrów ale nie mogę znależć :cry: :cry:
może po prostu sprawdzić miernikiem na pinach wartości
są 4 piny tak wieć spiszę wartości kazdy z każdym i potem zrobie to z drugim - oczywiscie odłączone
a jak mam odłamany ten element blaszki na końcu to możliwe że przerwało obieg i nic z tego nie bedzie :(
jakby miec już gotowe parametry i tylko sprawdzić nowy to byłoby super !!!
może ktoś ma info ????

co do 2,4tds to faktycznie jest w tych cenach i warto kupić nowy
co 3.0 jest problem - nowy kosztuje 1500 - odpowiedzi ze sklepów internetowych :( a ja nie chciałem używki bo nowe to nowe - gwarancja i pewnośc że posmiga spokojnie :)
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Tasman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 103
Rejestracja: 07 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Ustka

przepływomierz

Post autor: Tasman » 12 lip 2007, 22:10

1500 to jest problem faktycznie.Niedługo będę u gościa w Niemczech co podobno ma rozbite Lanie jak coś dla ciebie znajdę to dam znać.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

KAPPA 3.0 V6 - PRZEPłYWOMIERZ - PADł - CO DALEJ ???

Post autor: volf » 12 lip 2007, 22:28

Patrzyłem na stronie intercarsu i jakoś nie widzę tego przepływomierza do tds-a za 200 zł. Druga sprawa to taka, że w tds-ach były dwa rodzaje przepływek: pierwsza z ruchomą klapą i druga, już o budowie współczesnej.
Pozdrawiam.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

KAPPA 3.0 V6 - PRZEPłYWOMIERZ - PADł - CO DALEJ ???

Post autor: norbiwolow » 13 lip 2007, 7:44

zobacz na www.przeplywomierze.pl czy jakos tak - firma z wrocławia - kontakt mailowy lub sms
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

KAPPA 3.0 V6 - PRZEPłYWOMIERZ - PADł - CO DALEJ ???

Post autor: norbiwolow » 16 lip 2007, 8:54

zresetowałem kompa - połączone dwie klemy na pare minut - efekt- wichrujące obroty - przy wysprzeglaniu duże spadki obrotów - czasem auto gasnie - jednak po jakims czasie jest ok - na benzynie na początku jakby chodził na 4 cylindry - po około 2 minutach wszystko ok - czy to moze być oznaka dostrajania kompa ???
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

Boorek

KAPPA 3.0 V6 - PRZEPłYWOMIERZ - PADł - CO DALEJ ???

Post autor: Boorek » 16 lip 2007, 18:10

"norbiwolow" pisze:zresetowałem kompa - połączone dwie klemy na pare minut - efekt- wichrujące obroty - przy wysprzeglaniu duże spadki obrotów - czasem auto gasnie - jednak po jakims czasie jest ok - na benzynie na początku jakby chodził na 4 cylindry - po około 2 minutach wszystko ok - czy to moze być oznaka dostrajania kompa ???
mam podobne objawy tzn. zaraz po odpaleniu nie chce sie wkręcać na obroty strzela i falują obroty a po jakichs 200 m wszystko wraca do normy, mnie dzieje sie tak tylko podczas porannego uruchomienia auta, później wszystko jest ok.. i ja najprawdopodobniej mam padnięty przepływomierz więc może warto sprawdzić jego?? może był uszkodzony albo coś jeśli dojdzie Kolega co jest przyczyną to bardzo bym prosił o relację. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

KAPPA 3.0 V6 - PRZEPłYWOMIERZ - PADł - CO DALEJ ???

Post autor: norbiwolow » 17 lip 2007, 7:15

od wczorajszej dłuższej jazdy - wszystko ok - chyba komp dostosował sobie parametry - odpala bez problemu i nie falują obroty - ładnie opadają po rozgrzaniu - myslę że wymiana była warta :)
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

KAPPA 3.0 V6 - PRZEPłYWOMIERZ - PADł - CO DALEJ ???

Post autor: wujekp » 28 wrz 2007, 1:24

"norbiwolow" pisze:zobacz na www.przeplywomierze.pl czy jakos tak - firma z wrocławia - kontakt mailowy lub sms
Norbi, a Ty u nich kupowałeś? Bo mi napisali że do mojej nie mają, a wg epera jest ten sam przepływomierz. Obawiam się, że mnie też czeka wymiana (spróbuję trochę go oczyścić, ale jakośnie bardzo wierzę w powodzenie operacji :-()
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
DRoszi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 328
Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Inowrocaław-Warszawa
Kontakt:

KAPPA 3.0 V6 - PRZEPłYWOMIERZ - PADł - CO DALEJ ???

Post autor: DRoszi » 28 wrz 2007, 8:25

ja z przepływką zrobiłem tak :

wymątowałem stary wymątowałem wkład i poojechałem do hurtowni motoryzacyjnej byle pasował wkład i wtyczka ichodzi elegancko

mam w tej chwili do bmw 2,5 tds lub omegi a kappa 3,0 :) i chodzi
>WWW.WIMAKRUSZWICA.PL Naturalne Żywienie Zwierząt

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

KAPPA 3.0 V6 - PRZEPłYWOMIERZ - PADł - CO DALEJ ???

Post autor: norbiwolow » 28 wrz 2007, 11:48

dokładnie - ja też dopasowałem chyba od omegi 3.0 - w sklepie doradzili wyszukali i jest super i o wiele taniej !!!!!
teraz mam juz nowe swiece NGK nowy przepływomierz - niedługo całe auto na nowe wymienię :)
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

Kamil_91
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 37
Rejestracja: 08 maja 2016, 15:38
Imię: Kamil
Lokalizacja: Bochnia

Re: Kappa 3.0 V6 - przepływomierz padł - co dalej???

Post autor: Kamil_91 » 04 maja 2017, 20:10

Przepraszam, że odgrzewam taki stary temat.
Ostatnio zbieram się do wymiany przepływki w swojej 3.0 V6. Z dostępnością całego jest problem, więc zdecydowałem na wymianę wkładu i tu pojawił się problem. Śruby od wkładu (torxy) siedzą strasznie mocno. Nie chcę ciągnąc mocniej kluczem bo już używam tyle siły, że czuje jakby zaraz miała się obrobić główka. Jest jakiś patent na wykręcenie takiego zapieczonego (pewnie od nowości przez 20lat) nie wykręcanego torxa ?

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 3.0 V6 - przepływomierz padł - co dalej???

Post autor: Borek » 04 maja 2017, 20:25

Może napryskaj gdzieś w gwint wd40 i odczekaj parę godzin? Albo przygotuj się na zrobienie własnego patentu do montażu jak już połamiesz. :D
Drop a gear and disappear!

Kamil_91
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 37
Rejestracja: 08 maja 2016, 15:38
Imię: Kamil
Lokalizacja: Bochnia

Re: Kappa 3.0 V6 - przepływomierz padł - co dalej???

Post autor: Kamil_91 » 04 maja 2017, 20:32

Napsikałem właśnie i czekam tylko że tam jest wszystko w miarę dość mocno skręcone ze sobą i na dodatek pozalewane takimi plombami. Co mam połamać w sumie ? Prędzej to śruby obrobię niż coś tam złamie. Myślałem by ponacinać śruby tak by można było je płaskim śrubokrętem odkręcić. Poprzeglądałem ebay'a i inne zagraniczne strony to wkładów pełno o zgadzających się numerach seryjnych, nawet dodają torxa do odkręcanie tylko niestety śruby by musiały zostać stare.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”