Kappa - szarpie i dusi się gdy zimny

Awatar użytkownika
radek79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 218
Rejestracja: 11 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: chełm

Kappa - szarpie i dusi się gdy zimny

Post autor: radek79 » 10 maja 2008, 17:35

witam po moich problemach z autem teraz mogę zdecydowane powiedzieć że winna była instalacja gazowa a dokładnie centralka gazu pomogła wymiana centralki i ponowne wgranie nowego softu do kompa od gazu
wcześniej
golf GTI
bmw e-34 525 24v
teraz
lancia kappa 2.4 benzyna

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Kappa - szarpie i dusi się gdy zimny

Post autor: wega » 19 maja 2008, 11:04

A czy oprócz LPG może być coś jeszcze?
Nikt sobie nie poradził z tym problemem?
Obrazek

szarkiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Kappa - szarpie i dusi się gdy zimny

Post autor: szarkiz » 19 maja 2008, 11:19

zerknij na ten wątek

http://www.lanciapolska.org/modules.php ... ic&t=21823

mam nadzieje ze pomoze.
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Kappa - szarpie i dusi się gdy zimny

Post autor: wega » 19 maja 2008, 11:36

Znam wszystkie posty tylko że każdy z nich jest jakby nie dokończony. Nikt jednoznacznie nie odpowiedział co było przyczyną nierównomiernych obrotów na ssaniu (jak silnik zimny) i dlaczego jest problem z rozruchem (nie pali od strzału tylko za 3,4 razem).
Od paru dni jeżdżę tylko na benzynie i zero poprawy. Zresztą na LPG jest identycznie.
Obrazek

Awatar użytkownika
radek79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 218
Rejestracja: 11 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: chełm

Kappa - szarpie i dusi się gdy zimny

Post autor: radek79 » 19 maja 2008, 13:51

witam tak mi przyszedł do głowy pomysł że może tez być to wina zaworu ciśniowego na listwie może puszcza paliwo do kolektora i z tond te problemy
wcześniej
golf GTI
bmw e-34 525 24v
teraz
lancia kappa 2.4 benzyna

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Kappa - szarpie i dusi się gdy zimny

Post autor: wega » 19 maja 2008, 14:26

"radek79" pisze:witam tak mi przyszedł do głowy pomysł że może tez być to wina zaworu ciśniowego na listwie może puszcza paliwo do kolektora i z tond te problemy
Raczej nie, bo kilkukrotne "podpompowanie" czyli 3-4 krotne przełączenie w pozycję MAR nie poprawia rozruchu.
Obrazek

Awatar użytkownika
radek79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 218
Rejestracja: 11 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: chełm

Kappa - szarpie i dusi się gdy zimny

Post autor: radek79 » 19 maja 2008, 16:03

witam zrób jeszcze tak zakręć butle z gazem odepnij od wtrysków emulator z centralką sprawdź przy wtyczkach od wtrysków czy nie są przełamane przewody odepnij zasilanie elektryczne od instalacji gazowej odepnij przewody od akumulatora i zostaw tak na całą noc rano za łóż przewody na akumulator i zapal auto bez dodawania gazu jeżeli odpali normalnie i będzie chodził normalnie to wtedy będziesz miał odpowiedź jeżeli dalej będzie kicha to ja już nie pomogę
wcześniej
golf GTI
bmw e-34 525 24v
teraz
lancia kappa 2.4 benzyna

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Kappa - szarpie i dusi się gdy zimny

Post autor: Krzys » 19 maja 2008, 19:20

Witam. Widzę że był odgrzebany mój temat. http://www.lanciapolska.org/modules.php ... ic&t=21823
U mnie na benzynie jak jeździłem przy zakręconym gazie było ok, Więc rozebrałem wtryski wyczyściłem WD, rozebrałem reduktor także przeczyściłem zaworki (wiem że to nie profesjonalnie ale działa), no i od tygodnia jest dobrze nawet na wolnych obrotach równo chodzi. Więc wnioskuje że któryś z wtrysków puszczał i zalewało świecę dlatego może nie palić. Jedyny sposób sprawdzenia zakręcić Gaz.[/url]
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Kappa - szarpie i dusi się gdy zimny

Post autor: wega » 19 maja 2008, 19:31

Może i racja, ale ja ostatnio zapalam autko z wyłączonym LPG (w samochodzie) i jest tak samo. Jeździłem nawet dwa dni tylko na benzynie i bez zmian.
Nie zapalam auta na gazie. Dwa m-ce temu byłem na przeglądzie gazu i było OK. Zresztą regularnie jeżdżę na przeglądy okresowe LPG.
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Kappa - szarpie i dusi się gdy zimny

Post autor: Krzys » 19 maja 2008, 19:39

Ale zakręconą butle miałeś? Bo między reduktorem a wtryskami zawsze się znajduje jakaś ilość gazu. Zrób tak zakręć butlę, przełącz na gaz niech się wypali, potem pojeździj na benzynie. W ostateczności czujnik temperatury.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Kappa - szarpie i dusi się gdy zimny

Post autor: wega » 19 maja 2008, 20:48

Właśnie podejrzewam czujnik temperatury. Dzisiaj rano odpalił od strzału i teraz też byłem zobaczyć i także zapalił od strzału. (I teraz i rano był ok.8st. na dworze).
Jedynie wibracje silnika zostały ale to to chyba silnik krokowy. W srodę mam zamiar po pracy wykręcić krokowy "do mycia" oraz całą przepustnicę.

Zastanawia mnie związek pomiędzy niską temperaturą powietrza a tym że pali od strzału i odwrotnie jak było +24st. to miał problemy z zapaleniem.
Może to właśnie czujnik temperatury w termostacie?

A powiedź, jeżeli wiesz, jak wyciągnąć czujnik temperatury zasysanego powietrza z filtra? Cztery dni temu wymieniałem filtr powietrza (myslałem że to on jest zapchany) i po tej czynności auto chodziło i paliło jak złoto, całe dwa dni.
Może jest słaby styk na tej wtyczce z czujnika temp.zasysanego powietrza albo on jest uszkodzony. Wyciągając górę filtra może się polepszył i dlatego było dobrze.

Jutro na godz.8.00 rano jestem umówiony w serwisie Fiata na examiner.
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Kappa - szarpie i dusi się gdy zimny

Post autor: Krzys » 19 maja 2008, 21:34

Jeśli nie jesteś pewien to odłącz całkiem i wtedy spróbuj, powinien chodzić i bez tego, także i krokowiec.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Kappa - szarpie i dusi się gdy zimny

Post autor: wega » 20 maja 2008, 9:12

No i 75,00zł poszło się kochać i nic. Wszystko na kompie OK. Zęby było śmieszniej od wczoraj, a jest na dworze 8-10 stopni, pali od strzału. Dzisiaj rano również zapalił od strzału. Jedynie trochę przerywał na ssaniu. Myślę że to właśnie krokowiec, albo zasrana przepustnica.
Obrazek

szarkiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Kappa - szarpie i dusi się gdy zimny

Post autor: szarkiz » 20 maja 2008, 9:12

"wega" pisze:Znam wszystkie posty tylko że każdy z nich jest jakby nie dokończony. Nikt jednoznacznie nie odpowiedział co było przyczyną nierównomiernych obrotów na ssaniu (jak silnik zimny) i dlaczego jest problem z rozruchem (nie pali od strzału tylko za 3,4 razem).
Od paru dni jeżdżę tylko na benzynie i zero poprawy. Zresztą na LPG jest identycznie.

Jak to niedokonczony... poczytaj chocby moj post z 29. kwietnia. Jest dosc obszerny i wskazuje na identyczne objawy jak Twoje, co oczywiscie nie znaczy ze uszkodzenie identyczne. Na koncu wskazałem uszkodzenie, oczywiscie nie ja je wykryłem jeno spec od lpg. Zajelo mu to 5 minut.

Caly wątek właściwie traktuje o nierownych obrotach na zimnym silniku i u mnie rowniez nie zawsze udalo sie odpalic za pierwzszym razem. Slychac bylo pojedyncze efekty spalania poza cylindrami, dosc ciche ... nie jakis poteżny strzal.

pozdr.
Przemek
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica

mike_d
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 740
Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00

Kappa - szarpie i dusi się gdy zimny

Post autor: mike_d » 29 sie 2008, 20:12

Kurcze jak dla mnie temat dalej aktualny. U mnie ten sam objaw się pojawił. Rano przy rozruchu pali od strzała ale telepie autem i parska(jakby paliwa mało miał lub źle dobierał ilość powietrza do spalania).

Apeluje o reaktywację wątku i opis spostrzeżeń.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”