Strona 6 z 6

Re: Kappa - szarpie i dusi się gdy zimny

: 15 gru 2017, 10:55
autor: kond243
Jakby było niskie ciśnienie paliwa to nie było by mocy w wyższych partiach obrotów. Nieszczelność w dolocie powodowała by falowanie obrotów także na ciepłym silniku oraz błąd lambdy i przepływki. Spróbujcie przed odpaleniem zdjąć wtyczkę z przepływki. Jeszcze jedna kwestia czy jest lpg? Te sterowniki mają funkcje adaptacji źle wyregulowane lpg rozwala adaptacje. Trzeba przejrzeć wszystko po kolei. Nie działająca gruszka visa powoduje pracę cały czas na krótkich kanałach kolektora a to powoduje slabszy dół obrotów do 3.300. Przed odpaleniem podpiąć kompa i sprawdzić temperature w ecu czujnik niebieski. Może być problem z zaworem wariatora na zimno.

Re: Kappa - szarpie i dusi się gdy zimny

: 15 gru 2017, 11:28
autor: golden228
tak ma lpg 2 generacji, niedawno byla regulowana + wymiana filterka i stwierdzil za bogata mieszanke.
Na gazie tez ma jakas dziwna przypadlosc przy zrzucaniu np z biegu 4 na 3 przy malych predkosciach silnik potrafi sie zadlawic i nie chce jechac na gazie musze przelaczac na benzyne.
Visa czuc i slychac ze reczej dziala zmiana barwy brzmienia silnika i wieksze odejscie powyzej 3000
Wszystkie te akcje zaczely sie gdy zaczal lapac na zimnym kangury na benzynie.
Ogolnie to wiekszosc samochodem dojezdzam tylko do pracy 8 km wiec chyba optymalnej temperatury silnik nie lapie

Re: Kappa - szarpie i dusi się gdy zimny

: 15 gru 2017, 11:59
autor: jasiugm
Grucha jest obok bagnetu oleju (okrągła czarna gruszka z przewodem podciśnieniowym) Prawidłowo działająca po zgaszeniu silnika robi charakterystyczne kliknięcie.

Re: Kappa - szarpie i dusi się gdy zimny

: 15 gru 2017, 12:08
autor: kond243
Odepnij aku na godzine. Na zimnym podłącz odpal i nie ruszaj gazu zostaw zeby się zagrzała do włączenia wentylatora chłodnicy. Elektro zawór dobrze odcina lpg? Nie idzie na zimno na dwuch paliwach? Wypal gaz tzn zakręć butle lub zdejmij kabel z elektro zaworu aż silnik zgaśnie. Wtedy odepnij aki i odpal nawet po nocy na zimnym i zobacz co jest.Gruszka jak dziurawa nie robi problemu tylko dół jest słabszy.

Re: Kappa - szarpie i dusi się gdy zimny

: 15 gru 2017, 12:34
autor: golden228
Z tym gazem to jest taka historia kupilem ja juz z gazem 2 generacji i od poczatku miala problem po jezdzie na gazie, zeby odpalic trzeba krecic tak gdzies okolo 3-4 sekund, na jezdzie na benzynie pali od strzala. Tez podjerzewalem ze puszcza gaz po zgaszeniu ale wymienialem jakis czas caly parownik (tomasetto at 07 super) z wieksza mocą bo byl zainstalowany do mocy 100km ale to nic nie pomoglo a gazownik kwituje ze nie ten typ instalcji do tego silnika i ma w sumie troche racji:) (instalka to bingo m + emulator wtryskiwaczy).
Manewry z odlaczaniem akumulatora juz robilem.
Wczesniej tych kangurków nie bylo zastanawiaja mnie te kable ktore wpinane sa do cewek, zaprzyjazniony mechanik sugerowal ze te kabelki to male cholerstwo i moze to byc przyczyna, ogolnie zaprosil mnie do podlaczenia pod kompa :)

Re: Kappa - szarpie i dusi się gdy zimny

: 15 gru 2017, 18:10
autor: marceli
Mam dla Ciebie złą wiadomość... jak chcesz ,żeby to jeżdziło to musisz w takim wydaniu poruszać się na Pb.
I to na dodatek bez założonego miksera w dolot jak już.

Kto do wielopunktu zakłada II gen,ludzie gdzie rozum?

Nie obraź się, ale jak masz taką instalację to się Pb rozstraja bo jest non stop oszukiwany komp Pb i ma złe odczyty z czujników itp.
Sam napisałeś emulatory,to wiesz co to jest?Niestety to plus np jakieś nieszczelności i leżysz.

Re: Kappa - szarpie i dusi się gdy zimny

: 15 gru 2017, 19:10
autor: Lewutek
marceli pisze: 15 gru 2017, 18:10 Kto do wielopunktu zakłada II gen,ludzie gdzie rozum?
CZE ... a ja nadal jeżdżę na I-generacji (BLOS) ... już prawie 15 lat i sam "serwisuję" sobie LPG ... i jest gitara :gitara: ... na ale to tak dawno temu było zakładane, że instalacje wtryskowe "prawie jeszcze nie istniały" :lol: :lol: :lol:

Re: Kappa - szarpie i dusi się gdy zimny

: 15 gru 2017, 19:27
autor: marceli
Być może....kolega z problemem też w sumie jeździ.Ale jak..

Ja uważam nadal jw napisałem aczkolwiek wiem ,że na Blosie auto jest odetkane i będzie lepiej.
Niestety mimo wszystko to nie jest do auta na wielopunkcie.

Lewutek powiedz,a wiesz jak jedzie K na dobrej sekwencji?Masz porównanie?

Kappa - szarpie i dusi się gdy zimny

: 16 gru 2017, 15:59
autor: Lewutek
marceli pisze: 15 gru 2017, 19:27 Lewutek powiedz,a wiesz jak jedzie K na dobrej sekwencji?Masz porównanie?

CZE ... niestety nie mam porównania :-| ... nie wiem czy to dobrze czy źle, czy zazdraszczać czy nie ... nie mam doświadczeń porównawczych i tyle ... wiem natomiast, że BLOS jest bezproblemowy i łatwy w bieżącej obsłudze konserwacyjnej : yesyes :

Nie założę sekwencji z przyczyn finansowych, bo LPG już mam (inne/gorsze : gafa : ) i takie działanie się nie kalkuluje ... takie były czasy, że technika sekwencyjna dopiero raczkowała, była niedopracowana i zaporowo droga ( ok. 5-6 tyś zł PLN na tamte czasy - 2003 rok). Na BLOS-ie K2,4 jest żwawe, ale podkreślam - nie mam żadnego porównania z sekwencją w tym motorze ... a tym bardziej np. z instalacją wtrysku ciekłego (to musi być "rakieta") ... nie mam też zmartwień z powodu braku doznań z jazdy - po prostu wsiadam do K2,0T20V ... i odlot :zjezdzam: :zjezdzam: :zjezdzam: :lol: :lol: :lol: ... to taka "radosna zaleta" posiadania dwóch "kapust"

PS. ... muszę wrócić do projektu K2,4 na dwóch BLOS-ach : zawstydzony : ... mam parownik z dwoma wyjściami gazowymi :!: