Kappa - AVARIA IMPIANTO CONTROLLO MOTORE

mrmisiek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 19 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Kappa - AVARIA IMPIANTO CONTROLLO MOTORE

Post autor: mrmisiek » 22 cze 2008, 11:32

Witam jestem nowym użytkownikiem i posiadaczem Lanci Kappa 2.0 20V rocznik 95. po Przejechaniu ok 100 km wyswietlil mi sie komunikat o tresci "AVARIA IMPIANTO CONTROLLO MOTORE" okazało sie ze jakis kabel prowadzacy do sondy lambda byl przetarty wiec go zlutowalem i zrobilem reset kompa. przez chwile bylo ok ale znow mi sie wyswietla. jak jechalem na benzynie to mi gasł tak jakby nie bylo wolnych obrotów, na gazie sekwencyjnym teraz chodzi ok ale czasami zdaza mu sie zgasnac. Czy moze mi ktos powiedziec o co chodzi? Może to silniczek krokowy lub cos innego?

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Kappa - Komunikat po Włosku w info center

Post autor: aro » 22 cze 2008, 11:35

Ktoś pisał, aby nie lutowac kabli od sondy lambda :roll:

mrmisiek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 19 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Kappa - Komunikat po Włosku w info center

Post autor: mrmisiek » 22 cze 2008, 11:53

tzn ze wiaze sie to z jakimsis problemami?
niestety nie zdazylem sie tego dowiedziec a jak cos jest urwane to wiadomo jak sie nie zna to sie lutuje

Awatar użytkownika
Duch-Dziadka
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5269
Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Czarnków/Poznań

Kappa - Komunikat po Włosku w info center

Post autor: Duch-Dziadka » 22 cze 2008, 13:26

Kolego to wszystko bylo opisane juz.
Tutaj masz skrot do tego tematu, ale musisz sie w niego troche zaglebic:link:

W skrocie jest to blad sterownia silnikiem, ktory wyskakuje czesto gesto jak masz auto na gaz. Wynika to z regulacji Twojej instalacji.
Komputer na gazie wylapuje ubozsza mieszanke gazu i wyswietla taki blad.
Jesli samochod pomimo tego sprawuje sie dobrze to jest tak jak mowie.
Polecam w takim razie wybrac sie do gazownika w celu regulacji instalki.
Co do zmiany jezyka interfejsu poszukaj na forum, gdzies to jest dokladnie opisane i bedzie mogl zmienic sobie jezyk na angielski lub niemiecki jak kto woli. :D
Mysle ze wiekszosc z nas ktora ma Kappy na gaz borykala sie i boryka do dzisiaj z tym komunikatem. Na gazie tak to jest ze czasem wywali blad a czasem nie. :D
Giulietta Veloce 2016r

mrmisiek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 19 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Kappa - Komunikat po Włosku w info center

Post autor: mrmisiek » 22 cze 2008, 13:57

Wielkie dzięki własnie dzwonilem do gazownika i powiedzial mi ze jest to wlasnie raczej spowodowane gazem gdyz dopiero zaczalem jezdzic i trzeba poddac go kolejnej regulacji. A najprawdopodobniej wczesniejsze wyswietlanie komunikatu bylo spowodowane tym przetartym kabelkiem od sondy lambda. Ale wielkie dzięki za pomoc. To forum jest świetne znalazlem na nim wszystko choc troche mi z tym zeszlo. Dzięki za pomoc. :)

Awatar użytkownika
ARman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 18 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Litwa, Wilno
Kontakt:

Kappa - Komunikat po Włosku w info center

Post autor: ARman » 16 wrz 2008, 21:09

Witam

Odnawiam ten temat, jeden uzytkownik forum LLK, ma taki problem, wyswietla mu sie ten komunimat AVARIA IMPIANTO CONTROLLO MOTORE, ale na silniku tds, i mowi ze auto jakos slabo ciagnie.
Co to moze byc?
Teraz: Lancia Delta 1.9 TwinTurbo
Wczesniej: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 06 / Lancia Thesis 2.4 JTD 03 / Alfa Romeo 166 2.4 JTD 02 / Lancia Thema 2.5 Turbo DS LS 94 /Fiat Brava 1.8 16V ELX / Lancia Lybra SW 2.4jtd 01 / Lancia Dedra SW 1.9tds LS 98 / Lancia Kappa 2.4tds 96 / Lancia Dedra 1.9tds 96 / Alfa Romeo 75 2.0TS 90

Awatar użytkownika
Kaczmar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 153
Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Kappa - Komunikat po Włosku w info center

Post autor: Kaczmar » 18 wrz 2008, 13:30

u mnie w kappie 2.0 20v turbo tez ten komunikat sie pojawił,towazyszyło mu falowanie wolnych obrotów,moze to byc sonda lub przepływomierz moim zdaniem. trza by sie pod kompa podpiąc i wtedy sprawdzic
Lancia Kappa 2000 Turbo 20v

Awatar użytkownika
samuel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 749
Rejestracja: 13 wrz 2008, 0:00
Imię: Samuel
Lokalizacja: Turek (WLKP)

Kappa - Komunikat po Włosku w info center

Post autor: samuel » 18 wrz 2008, 16:33

U mnie na benzynce ten sam komunikat. Nierówna praca silnika na wolnych obrotach. Skacze z 1tys obr na 2. Podczas jazdy na biegu, a następnie wciśniecie sprzęgła powoduje spadnięcie obrotów do 0,5 tys ale nie gaśnie. Niedługo mam zamiar się za to zabrać. Po wszystkim opiszę, co było powodem.
Była Kappa 2.0 16VT
Był Citroën Xantia 1.9TD
Jest Renault Scenic 2.0 (115km)

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
tiges
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 85
Rejestracja: 17 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Kappa - Komunikat po Włosku w info center

Post autor: tiges » 18 wrz 2008, 17:19

"ARman" pisze:Witam

Odnawiam ten temat, jeden uzytkownik forum LLK, ma taki problem, wyswietla mu sie ten komunimat AVARIA IMPIANTO CONTROLLO MOTORE, ale na silniku tds, i mowi ze auto jakos slabo ciagnie.
Co to moze byc?
u mnie cos takiego pojawialo od 1400 do 1900 obr.
pomogla wymiana zaworu EGR oraz regeneracja sprezarki ..

komputer pewnie przez ten EGR wlacza tryb awaryjny
k TD.s

Awatar użytkownika
Vico
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 114
Rejestracja: 07 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Radom

Kappa - Komunikat po Włosku w info center

Post autor: Vico » 15 paź 2008, 8:32

U mnie podobnie od jakiegoś miesiąca pojawia się ten komunikat... z reguły po przejechaniu... hmmm moze 3-4km. Nie za każdym razem ale czasem się wyświetla. Kiedyś ktoś zwrócił mi uwage na to że samochód gdy zimny troszke kopci jak się przyciśnie, więc może od razu skupić się na sondzie? Samochó jest tylko na benzynie i zachowuje się normalnie, na jałowym trzyma obroty w granicach 600 na sprzegle podobnie. Zadnych niepokojących sygnałów nie zauważyłem tym bardziej dziwi mnie ten komunikat :/

Dajcie znać czy to może być problem tej sondy, bo jak poczytałem forum to kilka osób zwróciło na to uwagę... z góry thx ;)
Lancia Kappa 2.0l 20V bez turbo i VIS :) 1995r.

Aleksandr Masalkov
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 09 maja 2015, 8:49
Skype: lom17051971
Imię: Aleksandr Masalkov
Lokalizacja: MINSK

Re: Kappa - AVARIA IMPIANTO CONTROLLO MOTORE

Post autor: Aleksandr Masalkov » 09 maja 2015, 8:53

cześć wszystkim! I Lancia Kappa 2.4tds miał problem z błędem Avarii impianto controllo motore błąd czasem pojawia się i znika .... Po wyświetleniu tego błędu, to stracił moc silnika i samochód praktycznie nie reaguje na pedał gazu, która nie jest regulowana, gdy gaśnie światło ... SPRAWDŹ samochód przyspiesza ponownie dobrze .... proszę o pomoc chłopaki !!!

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5037
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa - AVARIA IMPIANTO CONTROLLO MOTORE

Post autor: Bichoń » 10 maja 2015, 8:41

Błąd sterowania silnikiem - może mieć wiele przyczyn. Najlepiej podpiąć samochód pod komputer, inaczej to szukanie na ślepo który czujnik zawala. Mógłbyś też sprawdzić wszystkie wtyczki, może gdzieś zaśniedziała i nie ma kontaktu.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa - AVARIA IMPIANTO CONTROLLO MOTORE

Post autor: adamM20 » 01 kwie 2017, 21:19

Bichoń pisze: 10 maja 2015, 8:41 Błąd sterowania silnikiem - może mieć wiele przyczyn.
... u mnie wcześniej pojawiał się od czasu do czasu a że dzisiaj pojawił mi się tak ze trzy razy więc podpiąłem pod komputer i okazało się, że to sonda. Jakoś mnie to nie przekonywało bo sonda nowa oryginalna z przebiegiem rzędu 500-600 kilometrów. Standardowo coś tam pomierzyłem i wszystko ok. Skasowałem błędy ale co ciekawe znowu błysnęło 2-3 sekundy tym samym błędem a auto zawirowało obrotami.
Coś mnie tknęło, wczołgałem się pod auto i bingo :D i to podwójne. Po pierwsze okazało się, że jest lekki przedmuch na jednej (prawej) rurze od kolektora do wydechowego "trójnika". Po drugie (być może) wróciłem do pewnej dyskusji dotyczącej nieszczelności układu wydechowego na pracę sondy lambda. Układ wydechowy to układ pulsacyjny wspomagający system napełniania cylindrów z dużą ilością "spadków ciśnienia" często prowadzących do "podsysania" powietrza, które zaburza pracę sondy. W dyskusji większość uważała, że układ wydechowy to układ nadciśnieniowy wykluczający "zasysanie powietrza".
No cóż uszcelniłem wydech odpaliłem auto i jak ręką odjął. W tym przypadku rzeczywiście to nieszczelność wydechu była przyczyną problemów a przy okazji usterka potwierdziła terorię.

Serdecznie pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”