Kappa - AVARIA IMPIANTO CONTROLLO MOTORE
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 cze 2008, 0:00
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kappa - AVARIA IMPIANTO CONTROLLO MOTORE
Witam jestem nowym użytkownikiem i posiadaczem Lanci Kappa 2.0 20V rocznik 95. po Przejechaniu ok 100 km wyswietlil mi sie komunikat o tresci "AVARIA IMPIANTO CONTROLLO MOTORE" okazało sie ze jakis kabel prowadzacy do sondy lambda byl przetarty wiec go zlutowalem i zrobilem reset kompa. przez chwile bylo ok ale znow mi sie wyswietla. jak jechalem na benzynie to mi gasł tak jakby nie bylo wolnych obrotów, na gazie sekwencyjnym teraz chodzi ok ale czasami zdaza mu sie zgasnac. Czy moze mi ktos powiedziec o co chodzi? Może to silniczek krokowy lub cos innego?
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Kappa - Komunikat po Włosku w info center
Ktoś pisał, aby nie lutowac kabli od sondy lambda
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 cze 2008, 0:00
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kappa - Komunikat po Włosku w info center
tzn ze wiaze sie to z jakimsis problemami?
niestety nie zdazylem sie tego dowiedziec a jak cos jest urwane to wiadomo jak sie nie zna to sie lutuje
niestety nie zdazylem sie tego dowiedziec a jak cos jest urwane to wiadomo jak sie nie zna to sie lutuje
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Kappa - Komunikat po Włosku w info center
Kolego to wszystko bylo opisane juz.
Tutaj masz skrot do tego tematu, ale musisz sie w niego troche zaglebic
W skrocie jest to blad sterownia silnikiem, ktory wyskakuje czesto gesto jak masz auto na gaz. Wynika to z regulacji Twojej instalacji.
Komputer na gazie wylapuje ubozsza mieszanke gazu i wyswietla taki blad.
Jesli samochod pomimo tego sprawuje sie dobrze to jest tak jak mowie.
Polecam w takim razie wybrac sie do gazownika w celu regulacji instalki.
Co do zmiany jezyka interfejsu poszukaj na forum, gdzies to jest dokladnie opisane i bedzie mogl zmienic sobie jezyk na angielski lub niemiecki jak kto woli.
Mysle ze wiekszosc z nas ktora ma Kappy na gaz borykala sie i boryka do dzisiaj z tym komunikatem. Na gazie tak to jest ze czasem wywali blad a czasem nie.
Tutaj masz skrot do tego tematu, ale musisz sie w niego troche zaglebic
W skrocie jest to blad sterownia silnikiem, ktory wyskakuje czesto gesto jak masz auto na gaz. Wynika to z regulacji Twojej instalacji.
Komputer na gazie wylapuje ubozsza mieszanke gazu i wyswietla taki blad.
Jesli samochod pomimo tego sprawuje sie dobrze to jest tak jak mowie.
Polecam w takim razie wybrac sie do gazownika w celu regulacji instalki.
Co do zmiany jezyka interfejsu poszukaj na forum, gdzies to jest dokladnie opisane i bedzie mogl zmienic sobie jezyk na angielski lub niemiecki jak kto woli.
Mysle ze wiekszosc z nas ktora ma Kappy na gaz borykala sie i boryka do dzisiaj z tym komunikatem. Na gazie tak to jest ze czasem wywali blad a czasem nie.
Giulietta Veloce 2016r
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 cze 2008, 0:00
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kappa - Komunikat po Włosku w info center
Wielkie dzięki własnie dzwonilem do gazownika i powiedzial mi ze jest to wlasnie raczej spowodowane gazem gdyz dopiero zaczalem jezdzic i trzeba poddac go kolejnej regulacji. A najprawdopodobniej wczesniejsze wyswietlanie komunikatu bylo spowodowane tym przetartym kabelkiem od sondy lambda. Ale wielkie dzięki za pomoc. To forum jest świetne znalazlem na nim wszystko choc troche mi z tym zeszlo. Dzięki za pomoc.
Kappa - Komunikat po Włosku w info center
Witam
Odnawiam ten temat, jeden uzytkownik forum LLK, ma taki problem, wyswietla mu sie ten komunimat AVARIA IMPIANTO CONTROLLO MOTORE, ale na silniku tds, i mowi ze auto jakos slabo ciagnie.
Co to moze byc?
Odnawiam ten temat, jeden uzytkownik forum LLK, ma taki problem, wyswietla mu sie ten komunimat AVARIA IMPIANTO CONTROLLO MOTORE, ale na silniku tds, i mowi ze auto jakos slabo ciagnie.
Co to moze byc?
Teraz: Lancia Delta 1.9 TwinTurbo
Wczesniej: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 06 / Lancia Thesis 2.4 JTD 03 / Alfa Romeo 166 2.4 JTD 02 / Lancia Thema 2.5 Turbo DS LS 94 /Fiat Brava 1.8 16V ELX / Lancia Lybra SW 2.4jtd 01 / Lancia Dedra SW 1.9tds LS 98 / Lancia Kappa 2.4tds 96 / Lancia Dedra 1.9tds 96 / Alfa Romeo 75 2.0TS 90
Wczesniej: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 06 / Lancia Thesis 2.4 JTD 03 / Alfa Romeo 166 2.4 JTD 02 / Lancia Thema 2.5 Turbo DS LS 94 /Fiat Brava 1.8 16V ELX / Lancia Lybra SW 2.4jtd 01 / Lancia Dedra SW 1.9tds LS 98 / Lancia Kappa 2.4tds 96 / Lancia Dedra 1.9tds 96 / Alfa Romeo 75 2.0TS 90
Kappa - Komunikat po Włosku w info center
u mnie w kappie 2.0 20v turbo tez ten komunikat sie pojawił,towazyszyło mu falowanie wolnych obrotów,moze to byc sonda lub przepływomierz moim zdaniem. trza by sie pod kompa podpiąc i wtedy sprawdzic
Lancia Kappa 2000 Turbo 20v
Kappa - Komunikat po Włosku w info center
U mnie na benzynce ten sam komunikat. Nierówna praca silnika na wolnych obrotach. Skacze z 1tys obr na 2. Podczas jazdy na biegu, a następnie wciśniecie sprzęgła powoduje spadnięcie obrotów do 0,5 tys ale nie gaśnie. Niedługo mam zamiar się za to zabrać. Po wszystkim opiszę, co było powodem.
Kappa - Komunikat po Włosku w info center
u mnie cos takiego pojawialo od 1400 do 1900 obr."ARman" pisze:Witam
Odnawiam ten temat, jeden uzytkownik forum LLK, ma taki problem, wyswietla mu sie ten komunimat AVARIA IMPIANTO CONTROLLO MOTORE, ale na silniku tds, i mowi ze auto jakos slabo ciagnie.
Co to moze byc?
pomogla wymiana zaworu EGR oraz regeneracja sprezarki ..
komputer pewnie przez ten EGR wlacza tryb awaryjny
k TD.s
Kappa - Komunikat po Włosku w info center
U mnie podobnie od jakiegoś miesiąca pojawia się ten komunikat... z reguły po przejechaniu... hmmm moze 3-4km. Nie za każdym razem ale czasem się wyświetla. Kiedyś ktoś zwrócił mi uwage na to że samochód gdy zimny troszke kopci jak się przyciśnie, więc może od razu skupić się na sondzie? Samochó jest tylko na benzynie i zachowuje się normalnie, na jałowym trzyma obroty w granicach 600 na sprzegle podobnie. Zadnych niepokojących sygnałów nie zauważyłem tym bardziej dziwi mnie ten komunikat :/
Dajcie znać czy to może być problem tej sondy, bo jak poczytałem forum to kilka osób zwróciło na to uwagę... z góry thx
Dajcie znać czy to może być problem tej sondy, bo jak poczytałem forum to kilka osób zwróciło na to uwagę... z góry thx
Lancia Kappa 2.0l 20V bez turbo i VIS 1995r.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 09 maja 2015, 8:49
- Skype: lom17051971
- Imię: Aleksandr Masalkov
- Lokalizacja: MINSK
Re: Kappa - AVARIA IMPIANTO CONTROLLO MOTORE
cześć wszystkim! I Lancia Kappa 2.4tds miał problem z błędem Avarii impianto controllo motore błąd czasem pojawia się i znika .... Po wyświetleniu tego błędu, to stracił moc silnika i samochód praktycznie nie reaguje na pedał gazu, która nie jest regulowana, gdy gaśnie światło ... SPRAWDŹ samochód przyspiesza ponownie dobrze .... proszę o pomoc chłopaki !!!
Re: Kappa - AVARIA IMPIANTO CONTROLLO MOTORE
Błąd sterowania silnikiem - może mieć wiele przyczyn. Najlepiej podpiąć samochód pod komputer, inaczej to szukanie na ślepo który czujnik zawala. Mógłbyś też sprawdzić wszystkie wtyczki, może gdzieś zaśniedziała i nie ma kontaktu.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa - AVARIA IMPIANTO CONTROLLO MOTORE
... u mnie wcześniej pojawiał się od czasu do czasu a że dzisiaj pojawił mi się tak ze trzy razy więc podpiąłem pod komputer i okazało się, że to sonda. Jakoś mnie to nie przekonywało bo sonda nowa oryginalna z przebiegiem rzędu 500-600 kilometrów. Standardowo coś tam pomierzyłem i wszystko ok. Skasowałem błędy ale co ciekawe znowu błysnęło 2-3 sekundy tym samym błędem a auto zawirowało obrotami.
Coś mnie tknęło, wczołgałem się pod auto i bingo i to podwójne. Po pierwsze okazało się, że jest lekki przedmuch na jednej (prawej) rurze od kolektora do wydechowego "trójnika". Po drugie (być może) wróciłem do pewnej dyskusji dotyczącej nieszczelności układu wydechowego na pracę sondy lambda. Układ wydechowy to układ pulsacyjny wspomagający system napełniania cylindrów z dużą ilością "spadków ciśnienia" często prowadzących do "podsysania" powietrza, które zaburza pracę sondy. W dyskusji większość uważała, że układ wydechowy to układ nadciśnieniowy wykluczający "zasysanie powietrza".
No cóż uszcelniłem wydech odpaliłem auto i jak ręką odjął. W tym przypadku rzeczywiście to nieszczelność wydechu była przyczyną problemów a przy okazji usterka potwierdziła terorię.
Serdecznie pozdrawiam.