Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę oleju

Awatar użytkownika
emi18wawa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 05 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę oleju

Post autor: emi18wawa » 13 mar 2009, 19:55

napisze tak we wszystkich 5 cylindrowych fiato podobnych silnikach jest ta pompa 2.4tds,2.4jtd, i benzynowe też niestety tu nie pamiętam które ale jak 5 cylindrów to ta sama. napisze też że nic złego w sumie się nie dzieję jak ten łańcuszek klekocze niszczy trochę obudowę pompy ale w sumie nic poza tym. nie zanotowałem jeszcze żeby gdzieś komuś się zerwał ten łańcuszek jedynie efekty dźwiękowe są straszne.
Good Year Eagle F1 205/55/16 i się lata hehe

awaria09
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 14 wrz 2008, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Piwniczna Zdrój

Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę oleju

Post autor: awaria09 » 13 mar 2009, 20:53

dzięki za informacje. to raczej będzie się ta pompa tłukła..narazie nie wymieniam dopiero przy rozrządzie albo jak coś innego wypadnie.oby nie..jak pisałem na początku pozostaje lać i jechać..super auto..

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: tomektcs » 19 mar 2009, 21:24

Witam. Rozglądałem się trochę za tą pompą i powiem, że nie znalazłem żadnych zamienników jedynie orginał za który wołali 930 zł 8-O . może ktoś ma pojęcie gdzie dostac jakiś zamiennik ewentualnie orginał ale w jakiejś rozsądnej cenie? Albo może jakos da rade zregenerować ten plastik trzymający ten łańcuszek?

Awatar użytkownika
emi18wawa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 05 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: emi18wawa » 20 mar 2009, 2:05

http://moto.allegro.pl/item587295390_po ... ginal.html" target="_blank" target="_blank
ten kolo ma za rozsądną cenę 680zł i jeszcze kilka ma na stanie
A co do plastiku można by spróbować znaleźć kogoś kto dorobił by taki plastik z teflonu ale narazie jestem w fazie poszukiwań jak kogoś znajdę to dam znać. Pozdrawiam Miłośników marki

Awatar użytkownika
fotobusz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 05 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: Wolsztyn / Poznań
Kontakt:

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: fotobusz » 20 mar 2009, 16:32

Witam po długiej przerwie od zarejestrowania się na forum :D Przymierzam się zrobenia rozrządu w mojej Kapci i ten wątek uświadomił mi, że warto przy okazji zająć się problemem "grzechotki". Przebieg mojego auta a stan licznika skwituję tak... Mam przetartą alcantarę na fotelu kierowcy.
Moje pytanie: Na jak długo pomoże mi wymiana pompy. Czy nie okaże się, że po 20 000 km znowu zacznie się to samo :-?

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: skyblu » 22 mar 2009, 10:14

fotobusz pisze:Witam po długiej przerwie od zarejestrowania się na forum :D Przymierzam się zrobenia rozrządu w mojej Kapci i ten wątek uświadomił mi, że warto przy okazji zająć się problemem "grzechotki". Przebieg mojego auta a stan licznika skwituję tak... Mam przetartą alcantarę na fotelu kierowcy.
Moje pytanie: Na jak długo pomoże mi wymiana pompy. Czy nie okaże się, że po 20 000 km znowu zacznie się to samo :-?
moja ma 355 i wiedząc co jest jestem spokojniejszy ;)
niestety mam welur i jest ok zapewne auto od zakupu nie miało wymienionej pompy, świadczą o tym pozostałe elementy, które sukcesywnie wymieniam, z powodów estetycznych i mechanicznych
:D

Alan

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: Alan » 13 kwie 2009, 12:40

ma ktoś gdzieś w pliku audio ten klekot łańcuszka? :roll: u mnie coś dzwoni od dołu tak jakby jakaś osłona była luźna takie dryń dryń dryń..nie mam metalicznych stuków...coś podobnego miałem w citroenie jak była luźna osłona kolektora wydechowego...ciekaw więc jestem czy to to o czym piszecie Silnik oczywiście tds

Awatar użytkownika
emi18wawa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 05 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: emi18wawa » 14 kwie 2009, 11:09

postaram się to nagrać i wrzucę na forum.
ja uciszyłem sobie łańcuszek co najmniej o połowę zmieniłem olej na liqu moly z dwu siarczkiem molibdenu i po pierwsze silnik chodzi delikatniej, niema zimnych startów, a co najważniejsze łańcuszek się uciszył. za butle 4 litry 119.5zł 15w40 mineralny.

tomektcs
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 10 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: tomektcs » 14 kwie 2009, 18:01

Na jakim oleju jeździłeś wcześniej? Też był to mineralny? Ja jeżdże na półsyntetyku shella, podejrzewam , że sam mineralny (jak bym przeszedł) też by mi ten łańcuszek wyciszył i właśnie zastanawiałem się czy ten dwusiarczek w silniku diesla, gdzie jak wiadomo jest sadza w oleju też coś da, bo w benzynie sprawdza się bardzo dobrze, wycisza wygłusza , naprawdę bardzo dobry olej.

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: Wolek » 04 maja 2009, 15:57

Sprawdź sobie napinacz paska wielorowkowego. Jeśli jest padnięty to wydaje się jak by się miał silnik rozlecieć. Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
laminiarz
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 286
Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Katowice

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: laminiarz » 05 maja 2009, 20:49

tomektcs pisze:Witam. Rozglądałem się trochę za tą pompą i powiem, że nie znalazłem żadnych zamienników jedynie orginał za który wołali 930 zł 8-O . może ktoś ma pojęcie gdzie dostac jakiś zamiennik ewentualnie orginał ale w jakiejś rozsądnej cenie? Albo może jakos da rade zregenerować ten plastik trzymający ten łańcuszek?
zamienniki są co najmniej 2 (przynajmniej w teorii), cenę mogę ci podać jak mi prześlesz na PW dane : model wersja rocznik silnik etc a najlepiej VIN

Awatar użytkownika
emi18wawa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 05 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: emi18wawa » 06 maja 2009, 11:52

Wolek pisze:Sprawdź sobie napinacz paska wielorowkowego. Jeśli jest padnięty to wydaje się jak by się miał silnik rozlecieć. Pozdrawiam!
Napinacz wymieniłem i dalej tłucze, przymierzam się do zmiany kółka napędu paska na dwumasowe bo mam zwykłe i podniesienia obrotów bo mam 810 i uważam że za niskie bo napinacz cały czas chodzi a jak się podniesie obroty do 850/80 to przestaje i robi się cicho nawet łańcuszek nie brzęczy. Jak ktoś wie gdzie się przestawia obroty na pompie to był bym wdzięczny za podpowiedź

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: volf » 06 maja 2009, 22:15

To były koła jednomasowe :?: Czy to raczej jakaś przeróbka? Wolne obroty to 830-870, czym odczytane te 810? Te drgania napinacza na wolnych obrotach to nie sądzę by były całkowicie do wyeliminowania. Regulacja wolnych to chyba tylko przez podłączenie do komputera...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
laminiarz
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 286
Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Katowice

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: laminiarz » 06 maja 2009, 22:54

volf pisze:To były koła jednomasowe :?: Czy to raczej jakaś przeróbka? Wolne obroty to 830-870, czym odczytane te 810? Te drgania napinacza na wolnych obrotach to nie sądzę by były całkowicie do wyeliminowania. Regulacja wolnych to chyba tylko przez podłączenie do komputera...
wolne obroty można lekko podregulować przez przesunięcie gównej pokrywy pompy, ale odradzam tą metodę. Jeżeli komputer działa to i tak będzie starał się skorygować obroty do zadanej mu wartości.
w pierwszym kroku musiałbyś unieczynnić sterowanie silnika komputerem (infocenter będzie wtedy wyświetlał nasz ulubiony komunikat Engine Control Failure) i dopiero wtedy regulowć obroty pokrywą - na tym mniej więcej polega praca w trybie awaryjnym, że silnik ma większość nastaw "mechaniczną". Dopiero po tym, z powrotem uruchomic komputer, ale jeżeli wtedy obroty znowu spadną poniżej 830, to już tylko ustawianie komputrem...

Awatar użytkownika
emi18wawa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 05 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - 2,4 tds, klekot, stukot ,jak wymienić pompę ole

Post autor: emi18wawa » 07 maja 2009, 1:10

volf pisze:To były koła jednomasowe :?: Czy to raczej jakaś przeróbka? Wolne obroty to 830-870, czym odczytane te 810? Te drgania napinacza na wolnych obrotach to nie sądzę by były całkowicie do wyeliminowania. Regulacja wolnych to chyba tylko przez podłączenie do komputera...
Mam zaprzyjaźnionego gościa z Marad Auto (Fiat Auto Polska) i podobno były koła masowe a przez co wszystkie drgania silnika przenoszone są bezpośrednio na pasek wielorowkowy i napinacz gdy zastosujemy koło dwumasowe większość drgań przejmie to koło i powinno być po kłopocie.
Zaobserwowałem też inną rzecz, Gdy przytrzymamy kluczem rolkę napinającą znikają też dźwięki łańcuszka pompy oleju, a więc po zmianie koła na dwumasowe będę kombinował z zablokowaniem rolki napinającej zastosuje coś w podobie rzymskiej śruby aby była możliwość zdjęcia paska wielorowkowego.

Ps. Muszę się pochwalić że 2 tygodnie temu zmieniłem amortyzatory z nivomatiku na sedanowskie
i już wiem na czym polega przeróbka bo robiłem to sam w sumie nic trudnego tylko trzeba mieć dostęp do spawarki, przeróbka polega na tym że musimy do amortyzatora dospawać mocowanie sprężyny bo sedanowska sprężyna jest mniejsza i jak prubujemy założyć od kombi to okazuje się że jest za małe i sprężyna spada, pozatym wszystko pasuje. Amortyzatory kupiłem KYB gazowe podwójnego działania po 400 za sztukę + sprężyny po 300 oryginał. Wrażenia z jazdy na tym zestawie po prostu bajka. Jak by ktoś miał jakieś pytania to odpowiem na wszystkie Pozdrawiam wszystkich miłośników marki


PS. obroty odczytane starym ruskim zliczaczem impulsów no i nie chciało być inaczej jak 810

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”