Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Rafako

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: Rafako » 20 lut 2012, 11:04

Leny pisze:siema panowie ,w czasie mrozów ujawnil sie problem z silownikiem sprzegla .i tu chcialbym spytac czy da sie wyczuc rodzaj silownika po rodzaju silnika ,ja mam 2,4 benzyna 20 valve . bo podobno sa dwa rodzaje silownikow ,przykrecane i wciskane.bylbym wdzieczny za szybki odzew .narka
Nie, nie da się. Czasem nawet eper potrafi się mylić. Najskuteczniej jest po prostu zobaczyć co masz w aucie przed zakupem. Nie pomylisz się, bo różnica jest ewidentna.
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: Borek » 28 paź 2012, 17:52

To ja podpowiem, że w moim 20v turbo jest wysprzęglik wciskany i mocno to przeklinam. Dziad jest solidnie zapieczony i nie tak prosto go wyciągnąć (miał wyjść szybko - pół dnia bicia młotem w śrubokręt i poszedł o całe 2mm, a zaprzeć się dźwignią nie ma o co). Jeśli ktoś ma przykręcany wysprzęglik - gratuluję życiowego farta. :lol:

A może ktoś ma pomysł na taki problem? Zaznaczam że podgrzewać nie będę, bo w okolicy są resztki płynu hamulcowego, jeszcze napryskałem wd40 i wolę nie mieć ognia pod maską. Gdzieś czytałem, że płyn hamulcowy jest lepszym penetratorem niż wd40 i faktycznie jak nim polałem tulejkę, to jakby chętniej się suwała.
Drop a gear and disappear!

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: fotisk » 28 paź 2012, 22:12

Borek, a czy ten "wciskany" wysprzęglik nie jest czasem przykręcony uchwytem do skrzyni??? z tego co pamiętam to na 3 śruby łeb 13??? Odkręcasz wyjmujesz na zewnątrz i działasz... (moczysz w coli, nafcie czy innych takich tam...)
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: Borek » 29 paź 2012, 9:02

Jeśli dobrze rozumiem porady, to przed liftem są śrubki, a po lifcie jest pierścień segera - ten już zdjąłem. Żadnych śrub trzymających wysprzęglik w uchwycie nie zobaczyłem ani nie wymacałem, ale wolałbym śruby niż ten : cenzura : pierścionek - złamałem sobie na nim szczypce za 5pln. :lol:
Drop a gear and disappear!

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: fotisk » 29 paź 2012, 20:01

Borek, wysprzęglik jest rzeczywiście "zamknięty" seegerem, ale ten uchwyt, który trzyma wysprzęglik, jak dobrze pamiętam jest przykręcony do skrzyni... odkręcasz ten uchwyt razem z wysprzęglikiem i możesz usunąć wysprzęglik w komfortowych warunkach...
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: Borek » 29 paź 2012, 21:47

Mi się zdawało że przyspawany, ale może faktycznie... To ciekawe czy mam klucze, żeby tam sięgnąć. Jeśli tak to gites, pozostanie wykombinować coś z przewodem. U mnie jest tak, że na tym uchwycie jest taki jakby mały zbiorniczek, do którego wchodzi przewód elastyczny z płynem i wychodzi z niego przewód sztywny. Się zobaczy, się pomyśli, dzięki za rady! ;)
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Milczar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 14 paź 2009, 17:36
Lokalizacja: Milanówek

Odp: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: Milczar » 29 paź 2012, 22:03

Dokładnie tak jak napisał kolega wyżej, mocowanie wysprzęglika możesz spokojnie odkręcić (3 śruby 13 najlepiej nasadowe + grzechotka w tym do jednej potrzebujesz przedłużkę bo ciężko się do niej dostać - patrząc z góry to jest schowana pod wysprzęglikiem) a przewód daj tylko w górę żeby płyn nie uciekał. Bierzesz potem całość w imadło, pierścień już zdjąłeś więc wywalasz tą gumę i trzpień i napierasz młotkiem kilka razy od strony tłoka, pewno się trochę rozleci jak jest pordzewiały ale i tak idzie na śmietnik więc się nie martw. Składasz w odrotnej kolejności też w imadle żebyś miał łatwiej załoźyć pierścień i potem przykręcasz całość spowrotem do silnika. Wyminiałem kilka dni temu i jak narazie jest ok :-)

Zesłane z Galaktyki T.A.B.2

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: Borek » 29 paź 2012, 22:07

Ale plama, faktycznie są śrubki... : gafa :
Tylko właśnie, ich dostęp i stan jest taki, że chyba szybciej pójdzie wybić to młotkiem na miejscu (ewentualnie zdjąć rurę przed przepustnicą dla zmniejszenia kąta bicia) niż to odkręcać. No ale spróbuję, jak pójdą te śrubki w miarę gładko i znajdę trzecią (jedna widoczna od razu, tę schowaną pod wysprzęglikiem wymacałem, a trzeciej ani śladu po ciemku) to wam piwo stawiam za te rewelacje. :lol:
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Milczar
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 14 paź 2009, 17:36
Lokalizacja: Milanówek

Odp: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: Milczar » 29 paź 2012, 22:17

Spokojnie się odkręcą, możesz sobie psiknąć je jakimś WD-40 czy innym magicznym preparatem albo odkręcać na rozgrzanym silniku, tylko pamiętaj nic na siłę (tylko młotkiem :-P) Śruby są, jeśli dobrze pamiętam, dwie w jednej pionowej linii i jedna lekko po prawej od nich pod wysprzęglikiem, spokojnie je zobaczysz nic nie musisz robić na czuja :-)


Zesłane z Galaktyki T.A.B.2

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: Borek » 01 lis 2012, 12:46

No to lipa. Tam, gdzie mogę sięgnąć wzrokiem to jest jedna śrubka celująca łbem w stronę lewego koła, więcej śrub nie widać ani wymacać nie mogę. Są za to dwie dziury, które mogłyby pasować do nieobecnych śrub i te śruby faktycznie byłyby w jednej linii i łatwiej dostępne - czyżby u mnie brakowało śrubek? :roll:

Notabene ta jedna to tragedia. Będę musiał chyba zdjąć koło i nadkole żeby ją odkręcić, bo póki co się skutecznie opiera...


EDIT: no dobra, ta jedna śrubka już wyszła. Żadnych innych nie widzę, nie czuję, śladu nie ma po kolejnych śrubkach a uchwyt jak na skrzyni siedział, tak siedzi... :|

EDIT2: znalezione wszystkie śruby, uchwyt mam w ręku... i chyba zlecę wybicie tego tłoczka w jakimś warsztacie, bo sam nie mam imadła, a naparzając w zestaw ustawiony na chodniku tylko skruszyłem rant wysprzęglika. :lol:
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: Borek » 07 lis 2012, 21:50

No to teraz problem numer dwa - jak niby dokręcić sztywny przewód między wysprzęglikiem a tą puszką na uchwycie? Już dwa wieczory przy tym spędziłem i nic, jak wkręcę w jeden otwór to w drugi już za cholerę. : beczy :

W grę wchodzi przykręcanie tego tylko jak już uchwyt z wysprzęglikiem siedzi na skrzyni.


EDIT: no i zrobiłem dziada, sprzęgło znowu działa jak konstruktor przykazał. Dzięki za porady, bez nich pewnie bym skończył na święta. : yesyes :
Drop a gear and disappear!

dodoxp
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 44
Rejestracja: 01 paź 2013, 12:05
Imię: Smok
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: dodoxp » 01 lis 2013, 23:32

Witam. Nie chcę już otwierać nowego posta więc napiszę tutaj.

Mam silnik z 97 i do niego zostało sprzęgło, wszystko jest wstawione do budy z roku 2000 i z tego roku została skrzynia biegów. Po skręceniu mechanik powiedział, że dziwnie zachowuje się to sprzęgło, że niby powinno działać odwrotnie, że chyba zamiast wyciskać to coś tam wciska. Może coś podpowiecie, czy to wina skrzynie, a może coś innego? Dzięki za wszystkie sugestie.
Prowadnica rozmiarów kół i opon. Opinie o oponach na tirewheelguide.com

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: stabraf » 02 lis 2013, 1:28

To pewnie buda jest z motora 2.0t 20V ;)

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: Borek » 02 lis 2013, 9:02

Ta jest, w 20vt jest sprzęgło z mocniejszym dociskiem i przez to z dźwignią działającą na innej zasadzie, żeby kierowca mógł lekko operować pedałem. Jest to w samej konstrukcji skrzyni i nie wiem, czy da się podmienić elementy w stylu plug&play - podejrzewam, że nie bardzo.
Drop a gear and disappear!

dodoxp
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 44
Rejestracja: 01 paź 2013, 12:05
Imię: Smok
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: dodoxp » 02 lis 2013, 15:20

Hmm, buda jest na pewno od 2.4, widziałem poprzedni silnik też był 2.4 20v. Kurcze już sam nie wiem co jest grane. Oglądałem różne sprzęgła i skrzynie na np. allegro i nikt nie pisał aby były różne skrzynie lub też sprzęgła do tego motoru.
Prowadnica rozmiarów kół i opon. Opinie o oponach na tirewheelguide.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”