Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Odp: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: fotisk » 27 sty 2010, 17:45

Witajcie,
niestety muszę się podłączyć to tematu:
jakiś miesiąc temu, dzięki pomocy forumowiczów wymieniłem wysprzęglik. Wszystko było niby ok, ale objawy mam zapowietrzonego wysprzęglika. Albo nie potrafię fo dobrze odpowietrzyć albo coś jeszcze wymaga wymiany. Płynu nie ubywa, w aucie nie ma śladu wycieku płynu, czysto i sucho. Co to może być?
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1105
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: Gepard » 28 sty 2010, 2:17

Napisz dokładniej jakie są objawy. Czy po wymianie pedał był wysoko i teraz stopniowo opada, czy cały czas jest nisko? Może źle odpowietrzyłeś, a może jednak jest jakas nieszczelność.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik :D
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Odp: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: fotisk » 28 sty 2010, 6:40

ogólnie to pedał z oporem zaczyna działać w połowie wysokości (wtedy sprzęgło działa przy samej podłodze), ale jak podpompuję wraca do pracy prawie bez luzu i wtedy problemów z biegami nie ma. W czasie odpowietrzania wymieniłem około 300ml płynu, jednak płyn cały czas ma jakieś zanieczyszczenia (taki jakby pyłek z herbaty osadzający się na spodzie pojemnika). W sobotę kontrolnie jeszcze raz go odpowietrzę. Macie może jakiś sprawdzony sposób odpowietrzania, czy tradycyjnie: pompujemy, trzymamy, odkręcamy, zakręcamy, pompujemy?

Jeszcze jedna uwaga, która mi się przypomniała: przy ostatnim odpowietrzaniu pedał sprzęgła, po wypuszczeniu płynu, nie chciał sam wrócić do pozycji wyjściowej, musiałem do ręcznie podciągnąć.
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Awatar użytkownika
tomas
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 13 wrz 2007, 0:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mielec - podkarpacie
Kontakt:

Odp: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: tomas » 28 sty 2010, 12:03

Witam
Też podłączę się do tematu ponieważ od trzech dni dotknęło mnie to samo, czyli pedał sprzęgła działa od połowy jego skoku i wysprzęgla tuż przy podłodze. Po odpowietrzeniu niewiele się zmieniło i i tak jak poprzednik napisał pedał przy odpowietrzaniu nie chciał wrócić do swojej wyjściowej pozycji, trzeba go było unieść ręcznie. Czy to jest normalny objaw bo wydaje mi się że powinien wrócić sam. Czy ktoś z was używał zestawów naprawczych pompy i wysprzęglika, jeśli tak to skąd je wzięliście, bo dzwoniłem do Lancia Team i nie maję takich zestawów. U mnie w mieście też nie znalazłem, jak ktoś ma jakieś namiary to piszcie, ewentualnie jakieś sugestie co może być przyczyną takiego zachowania się pedału sprzęgła. Widzę że problem ten nasilił się w ostatnim okresie bardzo niskich temperatur i wielu forumowiczów boryka się z tym problemem. Może ten typ tak ma przy -20. Wcześniej nie maiłem takich problemów.

Pozdrawiam ciepło bo u mnie nadal zimno.

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Odp: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: fotisk » 29 sty 2010, 0:27

jak nie ma w LT, spróbuj w firmie NAMLET z Łodzi, ul. Przybyszewskiego, telefon znajdziesz w sieci.
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1105
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: Gepard » 29 sty 2010, 0:51

Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik :D
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007

Awatar użytkownika
Vico
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 114
Rejestracja: 07 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Radom

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: Vico » 29 sty 2010, 8:33

U mnei mimo tego, że wysprzęglik był wymieniany z rok temu, bo tamten zupełnie odmawiał posłuszeństwa i przeciekał, to teraz też zauważyłem problem niskiego łapania sprzęgła... Może to taka przypadłośc tych samochodów, gdy jest zimno...

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Odp: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: fotisk » 29 sty 2010, 23:29

Dziś odpowietrzyłem ponownie. Zastanawiam się, czy to normalne, gdy pompuję pedałem, wylatuje jakby spieniony płyn, jeżeli tylko wcisnę raz pedał, płyn jest czysty. Na razie sprzęgło działa ok, zobaczymy co dalej.
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Kuba P.
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 68
Rejestracja: 03 lis 2009, 20:02
Lokalizacja: warszawa/bemowo

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: Kuba P. » 29 sty 2010, 23:53

Ja wymieniłem u siebie i troche się poprawiło ale pedał i tak na poczatku wogóle jak by nie pompował. Wysprzęgla jednak dobrze.

P.s wymieniłem wysprzeglik na ten dedykowany do themy i cromy za 44zł (a nie za 200:) ), są identyczne.

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1105
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: Gepard » 30 sty 2010, 1:51

Wysprzęglik wymieniałem rok temu i od tej pory żadnych problemów. Odpowietrzać trzeba porządnie, aż będzie wypływał czysty płyn bez bąbelków powietrza. Na początku odpowietrzania pedał trzeba podnosić ręką, na koniec powinien być t wardy, wysoko i praktycznie bez luzu.
Kol. Fotisk, gdybyś nadal miał problemy pisz do mnie na PW - coś poradzimy.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik :D
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Odp: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: fotisk » 30 sty 2010, 16:03

Na razie jest dobrze, pedał na górze, bez luzu.
Z ciekawości zapytam Gepardzie, z której części Łodzi jesteś?
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Awatar użytkownika
michal1045
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1645
Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź

Odp: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: michal1045 » 30 sty 2010, 16:05

fotisk pisze:Na razie jest dobrze, pedał na górze, bez luzu.
Z ciekawości zapytam Gepardzie, z której części Łodzi jesteś?
Z Radiostacji. A Ty?
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
Są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + Xsara Picasso 2.0 HDI + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD
Obrazek

Awatar użytkownika
tomas
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 13 wrz 2007, 0:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mielec - podkarpacie
Kontakt:

Odp: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: tomas » 30 sty 2010, 23:58

Witam kolegów.

Ja dziś uporałem się z niskim pedałem. : yesyes :
Jeśli w waszych przypadkach nie stwierdzonych wycieków i ubytków płynu, sprawa jest prosta.
Po odpowietrzeniu jeśli nadal pedał jest nisko należy po jego wciśnięciu zblokować ramie sprzęgła tego na skrzyni (klucz 19 wsadzony pomiędzy ramię a korpus skrzyni), żeby po puszczeniu pedału sprzęgło nie wróciło. Pedał nie podniesie się z podłogi należy wówczas unieść go do połowy wysokości co ma za zadanie zaciągnąć dodatkową dozę płynu. Jak to zrobimy można zwolnić ramię na skrzyni. Pedał powinien łapać wyżej. Wszystko wykonane od góry po demontażu rury od filtra do przepustnicy wraz z puszką szmerów ssania.

Pozdrawiam
mam nadzieję że w miarę jasno to opisałem

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Odp: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: fotisk » 31 sty 2010, 23:19

Retkinia
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

wierzba5
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 08 lis 2010, 23:17
Lokalizacja: Radom

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

Post autor: wierzba5 » 05 sty 2011, 10:31

Witam wszystkich. u mnie problem jest ten sam :( sprzęgło bierze 2 cm od podłogi a pedał z oporem zaczyna działać w połowie wysokości ;/ (biegi nie chcą wchodzić )z tego co tu wyczytałem to przydałoby się odpowietrzyć sprzęgło. Dodam ze jestem kompletnym laikiem w tych sprawach i tu zaczynają się schody, mianowicie gdzie mam szukać tego wysprzeglika??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”