Strona 6 z 8

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

: 05 lis 2013, 23:51
autor: dodoxp
Sorki, że Cię tak męczę a powiedz mi jeszcze czy na prawdę trzeba będzie wyciągać silnik aby wymienić to sprzęgło? ostatnio trochę czytałem i ktoś opisywał na forum, że wystarczy odkręcić wózek i coś tam jeszcze, ale mechanik się uparł, boję się że podwyższa koszty ehh... I jeszcze jedno, poprzedni właściciele przy wyciąganiu silnika nie wiem dlaczego poobcinali przewody te metalowe od ABS, czy da się je jakoś zakuć, czy będę musiał ciągnąć miedziane?

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

: 06 lis 2013, 6:28
autor: samul2
Nie trzeba wyciągać silnika. Mechanik takiego babola strzelił? Co nie widział że łapa odwrotnie chodzi i tak złożył? Przewody na aucie ciężko zakuć ale na upartego mając narzędzie da się.

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

: 14 lip 2018, 8:45
autor: bialy2224
A siemanko można trochu odświeżyć temat? Jak sprawdzić jaki wysprzęglik siedzi w mojej kanapie? Będę musiał go wymienić a żeby się za to zabrać muszę już mieć na stanie. Lancia Kappa 2.0 20V 98r.

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

: 14 lip 2018, 8:48
autor: bialy2224
Mechanik stwierdził że w niedługim czasie do wymiany będzie całe sprzęgło ale czytając tutaj cały temat wychodzi mi że to tylko ten wysprzęglik a nie chce czakac aż bryczka stanie w najmniej odpowiednim momencie :-)

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

: 14 lip 2018, 8:59
autor: Lukasz_TG
Wystepowal jeden typ wysprzeglika. Potrzebne podstawowe narzedzia. Szczypce do segerow, imadlo. Napisz jakie masz objawy.

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

: 14 lip 2018, 9:07
autor: bialy2224
Objawy to z początku pedał jest taki leciutki a tak w połowie do samego końca ma duży opór, w korku noga boli.

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

: 14 lip 2018, 9:07
autor: bialy2224
Czasami biegi z oporem wchodzą.

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

: 14 lip 2018, 9:10
autor: bialy2224
Tak ją kupiłem w lutym tego roku, przyzwyczaiłem się bo myślałem ze tak poprostu ma. Przez przypadek natrafiłem na tego posta.

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

: 14 lip 2018, 9:17
autor: Lukasz_TG
Na poczatek sprawdz ile masz hydrolu w zbiorniku nad pompa hamulcowa. Od gory zbiornika odchodzi przewod do wysprzeglika. Poziom musi byc powyzej wyjscia przewodu, jezeli wyjscie przewodu jest ledwo zakryte plynem, wtedy podczas wciakania sprzegla w zakretach bedzie sie zapowietrzalo.

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

: 14 lip 2018, 9:22
autor: bialy2224
Jeszcze jak wcisnę pedał sprzęgła do oporu to po chwili pedał zejdzie jakieś 1.5-2 cm coś jak przy odpowietrzaniu hamulców. Wygląda na to że jest zakryty ale dla pewności wleje a jaki tu dot-3 czy 4?

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

: 14 lip 2018, 9:27
autor: Lukasz_TG
Dot 4, kiedys moglo byc malo plynu i sie zapowietrzyl, i jest tak do chwili obecnej. Wyciagasz akumulator oraz ta plastikowa podstawe pod akumulatorem i masz dostep do odpowietrznika. Odkrecasz korek ze zbiornika sprawdzasz poziom. Luzujesz odpowietrznik czekasz 2 minuty, zakrecasz odpowietrznik, w tym czasie bacznie obserwujesz poziom plynu. Sprawdzasz dzialanie sprzegla.

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

: 14 lip 2018, 9:34
autor: bialy2224
Ooo konkrety, super. Dzięki później się za to wezmę i dam znać czy pomogło. Pozdro

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

: 14 lip 2018, 9:36
autor: bialy2224
Heh ale ze mnie debil :-) chciałem zapytać czy na odpalonym silniku

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

: 14 lip 2018, 9:42
autor: jasiugm
Jeśli pedał ciężko chodzi to raczej zatarte tulejki na łapie (widełkach) łożyska oporowego. Bez zdjęcia skrzyni ciężko się do nich dobrać. Możesz spróbować polać jakimś smarowidłem od góry. Najlepiej po zdjęciu dźwigni wysprzęglika.
Na zdjęciu zaznaczyłem te tulejki
Obrazek

Re: Kappa - sprzęgło, zapowietrzony wysprzęglik

: 14 lip 2018, 9:50
autor: Lukasz_TG
Sprzeglo w 2.0 20V robilem 2 razy.

1. Bravo HGT problem z wrzucaniem biegow, raz wchodzily raz nie. Powod z tarczy wylecialy dwa tlumiki drgan, jakim cudem 8-O

2. Kappa podczas wciskania sprzegla (na zgasonym silniku) na koncu skoku czuc bylo wiekszy opor oraz pojawial sie dziwny stuk z okolic skrzyni. Ale sprzego dzialalo normalnie, wiec jezdzilem dalej. Nagle ciezej wchodzily biegi. Przejechalem jakies 5 km, dojechalem na miejsce. Rano dopalam, a tu wielki lomot i pisk. Pacjent na lawecie :) Powod zatarte lozysko wyciskowe.