Kappa 3.0 V6 - pierścienie uszczelniające kolektora ssącego

szarkiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Kappa 3.0 V6 - pierścienie uszczelniające kolektora ssącego

Post autor: szarkiz » 30 gru 2009, 20:02

Witam.

Informacja skierowana do posiadaczy wspomnianego silnika, czyli 3.0 V6.

Gumy kolektora ssącego do Kappy nie są już produkowane, ASO również ich nie posiada. Ponieważ przy zakładaniu gazu mechanik nadwyrężył gumy w moim aucie, jestem zmuszony do ich wymiany. Wg. pracowników AUTOCOMPLEX ŁÓDŹ (>www.autosklep24.pl), najbliższym odpowiednikiem są pierścienie od Lancii Thesis 3.2, Alfa Romeo 164 3.0, Alfa Romeo 156 2.6 V6.
Zakupiłem dwie na próbe, dzisiaj zostały wymienione i opisze uwagi być może komuś będą przydatne.

Pierścienie są minimalnie krótsze (czy jak kto woli są niższe). Większa średnica jest identyczna jak w Kappie, natomiast druga (mniejsza) jest o milimetr moze dwa wieksza niż kolanko kolektora. Opaska jest niezbędna, żeby całość była szczelna. Niestety od węższej strony pierścień nie posiada wyżłobienia na opaskę, jak to ma miejsce w oryginalnych od Kappy, ale opaske mozna spokojnie założyć. Czy się zsunie nie wiem. Opaska na tyle silnie wrzyna sie w gume pierścienia ze nie powinno być problemow.

Parę luźnych uwag niekoniecznie związanych z wymianą.
Stare pierścienie rozpadły sie w rękach. Jeśli ktos zdecyduje sie na wymiane to najlepiej od razu wszystkie. Inna sprawa to fakt, że przegldając oferty sprzedaży Alfy 166 3.0 na zdjęciach silnika widać identyczne gumy z opaskami po stronie zarówno węższej i szerszej. Czy wobec tego nie lepiej jest zakupić gumy od Alfy 166 3.0 ? No chyba że tych również nie produkują. Niestety nie znam odpowiedzi, będę dowiadywał sie w Autokomplexie.


pozdr.
Przemek.

szarkiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Odp: Kappa V6 - pierścienie uszczelniające kolektora ssącego

Post autor: szarkiz » 31 gru 2009, 10:03

Zgodnie z informacją z serwisu Fiata, pierścienie kolektora z Alfy 3.0 V6 to ten sam numer katalogowy a więc nie są produkowane.

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa V6 - pierścienie uszczelniające kolektora ssącego.

Post autor: adamM20 » 20 sie 2013, 20:37

... jak w temacie. Do mojej K V6 udało mi się znaleźć 6 złączek gumowych kolektora na szrocie z porzuconej Alfy. Na razie muszą wystarczyć choć trochę mnie swym wyglądem (niezbyt świeżym) irytują. Jeśli ktoś znajsdzie gdzieś w swych garażowych zapasach dobre używki to proszę o kontakt. Może ktoś wie coś o jakiś erzats-ach to proszę o info.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mawi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 327
Rejestracja: 19 sie 2008, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa V6 - pierścienie uszczelniające kolektora ssącego.

Post autor: mawi » 20 sie 2013, 22:19

W mojej Kappie pękła jedna. Kupiłem 6 nowych sztuk łącznie z fabrycznymi opaskami zaciskowymi.Ale było to 4 lata temu. Jak widać, miałem szczęście, bo jak piszą Koledzy te części są już niedostępne.
Lancia Kappa 3.0 V6 LX 97' (bordofiolet)
II Vice Miss X Jubileuszowego Zlotu w Sypniewie 2013
Niestety już była, auuu : beczy :
Teraz szukam Thesis 3.0 v6

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa V6 - pierścienie uszczelniające kolektora ssącego.

Post autor: adamM20 » 22 sie 2013, 22:16

mawi pisze:W mojej Kappie pękła jedna. Kupiłem 6 nowych sztuk łącznie z fabrycznymi opaskami zaciskowymi.Ale było to 4 lata temu. Jak widać, miałem szczęście, bo jak piszą Koledzy te części są już niedostępne.
... Marku no to jesteś w czepku urodzony : ok2 :. Tak jak napisał już wcześniej Przemek rzeczywiście gumy z alfy są nieco krótsze (zdjęcie) co nijak nie potrafię sobie racjonalnie wytłumaczyć. Cóż, może jednak uda się jeszcze zdobyć oryginały i w przyszłości będzie jeszcze jak z fabryki .... : yesyes :
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3410
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Kappa V6 - pierścienie uszczelniające kolektora ssącego

Post autor: darbo » 01 kwie 2015, 19:52

Ja w temacie. Mam do wymiany pięć gum w kappie V6. Są popękane albo twarde. Jak? Gdzie? Kiedy? Za ile?
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa V6 - pierścienie uszczelniające kolektora ssącego

Post autor: Bartek-Lodz » 01 kwie 2015, 23:33

Można założyć te od Thesisa - miałem nawet dwa takie zamontowane. Mnie w tamtym roku udało się z Włoch kupić komplet za 50 ojro z przesyłką - oczywiście nówka sztuka nie śmigana. Orientowałem się to dorobienie takich gum to koszt ok 50 PLN za sztukę. Do 100 sztuk nie ma co liczyć na rabat. Na bardzo upartego można dorobić takie gumy samemu - oczywiście jak ktoś ma trochę pojęcia co i jak.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Awatar użytkownika
darbo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3410
Rejestracja: 28 sty 2012, 15:47
Imię: Darek
Lokalizacja: Bielsko Biała

Re: Kappa 3.0 V6 - pierścienie uszczelniające kolektora ssąc

Post autor: darbo » 02 kwie 2015, 12:47

Zamówiłem pięć nowych w Autosklep24.

http://autosklep24.pl/pl/p/Pierscien-us ... 2-V6/17849

To są chyba te, które psują do Thesis i Alfy 166 - skoro silnik 3.0/3.2

Było sześć na stanie - kupiłem 5.

Znalazłem coś takiego:

http://fmic.pl/14-hump
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD

przemeks88888
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 44
Rejestracja: 27 cze 2014, 9:23
Imię: Przemek
Lokalizacja: Toruń

Re: Kappa 3.0 V6 - pierścienie uszczelniające kolektora ssąc

Post autor: przemeks88888 » 14 kwie 2015, 15:56

Mam fmica u siebie. Są to tzw. Proste redukcje. Po docięciu na długości pasują idealnie.
Tak wyglądają. W zupełności polecam, cena koło 35zł/szt.
Obrazek

PawelH
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 15 lut 2017, 19:37
Imię: Pawel
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Re: Kappa 3.0 V6 - pierścienie uszczelniające kolektora ssąc

Post autor: PawelH » 03 lis 2017, 22:43

przemeks88888 pisze: 14 kwie 2015, 15:56 Mam fmica u siebie. Są to tzw. Proste redukcje. Po docięciu na długości pasują idealnie.
Tak wyglądają. W zupełności polecam, cena koło 35zł/szt.
Obrazek
Witam.
I jak się sprawują/sprawowały te od Fmic-a? Jestem ciekaw bo sam poszukuje do swojej K.
Pozdrawiam

yattaman
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 115
Rejestracja: 04 cze 2017, 22:09
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: BERLYN

Re: Kappa 3.0 V6 - pierścienie uszczelniające kolektora ssącego

Post autor: yattaman » 30 lis 2017, 19:55

Może komuś się przyda, dokładnie nie wiem jakie są wymiary gum w kapciu, u mnie na łączach 41-50mm.

http://allegro.pl/alfa-romeo-v6-busso-z ... ml#thumb/4 oryginał po 47zł za sztukę z alledrogo
https://www.olx.pl/oferta/redukcja-sili ... qwxnF.html D1Spec po 12zł z olx

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”