Kappa 3.0 V6 - pierścienie uszczelniające kolektora ssącego
Kappa 3.0 V6 - pierścienie uszczelniające kolektora ssącego
Witam.
Informacja skierowana do posiadaczy wspomnianego silnika, czyli 3.0 V6.
Gumy kolektora ssącego do Kappy nie są już produkowane, ASO również ich nie posiada. Ponieważ przy zakładaniu gazu mechanik nadwyrężył gumy w moim aucie, jestem zmuszony do ich wymiany. Wg. pracowników AUTOCOMPLEX ŁÓDŹ (>www.autosklep24.pl), najbliższym odpowiednikiem są pierścienie od Lancii Thesis 3.2, Alfa Romeo 164 3.0, Alfa Romeo 156 2.6 V6.
Zakupiłem dwie na próbe, dzisiaj zostały wymienione i opisze uwagi być może komuś będą przydatne.
Pierścienie są minimalnie krótsze (czy jak kto woli są niższe). Większa średnica jest identyczna jak w Kappie, natomiast druga (mniejsza) jest o milimetr moze dwa wieksza niż kolanko kolektora. Opaska jest niezbędna, żeby całość była szczelna. Niestety od węższej strony pierścień nie posiada wyżłobienia na opaskę, jak to ma miejsce w oryginalnych od Kappy, ale opaske mozna spokojnie założyć. Czy się zsunie nie wiem. Opaska na tyle silnie wrzyna sie w gume pierścienia ze nie powinno być problemow.
Parę luźnych uwag niekoniecznie związanych z wymianą.
Stare pierścienie rozpadły sie w rękach. Jeśli ktos zdecyduje sie na wymiane to najlepiej od razu wszystkie. Inna sprawa to fakt, że przegldając oferty sprzedaży Alfy 166 3.0 na zdjęciach silnika widać identyczne gumy z opaskami po stronie zarówno węższej i szerszej. Czy wobec tego nie lepiej jest zakupić gumy od Alfy 166 3.0 ? No chyba że tych również nie produkują. Niestety nie znam odpowiedzi, będę dowiadywał sie w Autokomplexie.
pozdr.
Przemek.
Informacja skierowana do posiadaczy wspomnianego silnika, czyli 3.0 V6.
Gumy kolektora ssącego do Kappy nie są już produkowane, ASO również ich nie posiada. Ponieważ przy zakładaniu gazu mechanik nadwyrężył gumy w moim aucie, jestem zmuszony do ich wymiany. Wg. pracowników AUTOCOMPLEX ŁÓDŹ (>www.autosklep24.pl), najbliższym odpowiednikiem są pierścienie od Lancii Thesis 3.2, Alfa Romeo 164 3.0, Alfa Romeo 156 2.6 V6.
Zakupiłem dwie na próbe, dzisiaj zostały wymienione i opisze uwagi być może komuś będą przydatne.
Pierścienie są minimalnie krótsze (czy jak kto woli są niższe). Większa średnica jest identyczna jak w Kappie, natomiast druga (mniejsza) jest o milimetr moze dwa wieksza niż kolanko kolektora. Opaska jest niezbędna, żeby całość była szczelna. Niestety od węższej strony pierścień nie posiada wyżłobienia na opaskę, jak to ma miejsce w oryginalnych od Kappy, ale opaske mozna spokojnie założyć. Czy się zsunie nie wiem. Opaska na tyle silnie wrzyna sie w gume pierścienia ze nie powinno być problemow.
Parę luźnych uwag niekoniecznie związanych z wymianą.
Stare pierścienie rozpadły sie w rękach. Jeśli ktos zdecyduje sie na wymiane to najlepiej od razu wszystkie. Inna sprawa to fakt, że przegldając oferty sprzedaży Alfy 166 3.0 na zdjęciach silnika widać identyczne gumy z opaskami po stronie zarówno węższej i szerszej. Czy wobec tego nie lepiej jest zakupić gumy od Alfy 166 3.0 ? No chyba że tych również nie produkują. Niestety nie znam odpowiedzi, będę dowiadywał sie w Autokomplexie.
pozdr.
Przemek.
Odp: Kappa V6 - pierścienie uszczelniające kolektora ssącego
Zgodnie z informacją z serwisu Fiata, pierścienie kolektora z Alfy 3.0 V6 to ten sam numer katalogowy a więc nie są produkowane.
Re: Kappa V6 - pierścienie uszczelniające kolektora ssącego.
... jak w temacie. Do mojej K V6 udało mi się znaleźć 6 złączek gumowych kolektora na szrocie z porzuconej Alfy. Na razie muszą wystarczyć choć trochę mnie swym wyglądem (niezbyt świeżym) irytują. Jeśli ktoś znajsdzie gdzieś w swych garażowych zapasach dobre używki to proszę o kontakt. Może ktoś wie coś o jakiś erzats-ach to proszę o info.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: Kappa V6 - pierścienie uszczelniające kolektora ssącego.
W mojej Kappie pękła jedna. Kupiłem 6 nowych sztuk łącznie z fabrycznymi opaskami zaciskowymi.Ale było to 4 lata temu. Jak widać, miałem szczęście, bo jak piszą Koledzy te części są już niedostępne.
Lancia Kappa 3.0 V6 LX 97' (bordofiolet)
II Vice Miss X Jubileuszowego Zlotu w Sypniewie 2013
Niestety już była, auuu
Teraz szukam Thesis 3.0 v6
II Vice Miss X Jubileuszowego Zlotu w Sypniewie 2013
Niestety już była, auuu
Teraz szukam Thesis 3.0 v6
Re: Kappa V6 - pierścienie uszczelniające kolektora ssącego.
... Marku no to jesteś w czepku urodzony . Tak jak napisał już wcześniej Przemek rzeczywiście gumy z alfy są nieco krótsze (zdjęcie) co nijak nie potrafię sobie racjonalnie wytłumaczyć. Cóż, może jednak uda się jeszcze zdobyć oryginały i w przyszłości będzie jeszcze jak z fabryki ....mawi pisze:W mojej Kappie pękła jedna. Kupiłem 6 nowych sztuk łącznie z fabrycznymi opaskami zaciskowymi.Ale było to 4 lata temu. Jak widać, miałem szczęście, bo jak piszą Koledzy te części są już niedostępne.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Kappa V6 - pierścienie uszczelniające kolektora ssącego
Ja w temacie. Mam do wymiany pięć gum w kappie V6. Są popękane albo twarde. Jak? Gdzie? Kiedy? Za ile?
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa V6 - pierścienie uszczelniające kolektora ssącego
Można założyć te od Thesisa - miałem nawet dwa takie zamontowane. Mnie w tamtym roku udało się z Włoch kupić komplet za 50 ojro z przesyłką - oczywiście nówka sztuka nie śmigana. Orientowałem się to dorobienie takich gum to koszt ok 50 PLN za sztukę. Do 100 sztuk nie ma co liczyć na rabat. Na bardzo upartego można dorobić takie gumy samemu - oczywiście jak ktoś ma trochę pojęcia co i jak.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Re: Kappa 3.0 V6 - pierścienie uszczelniające kolektora ssąc
Zamówiłem pięć nowych w Autosklep24.
http://autosklep24.pl/pl/p/Pierscien-us ... 2-V6/17849
To są chyba te, które psują do Thesis i Alfy 166 - skoro silnik 3.0/3.2
Było sześć na stanie - kupiłem 5.
Znalazłem coś takiego:
http://fmic.pl/14-hump
http://autosklep24.pl/pl/p/Pierscien-us ... 2-V6/17849
To są chyba te, które psują do Thesis i Alfy 166 - skoro silnik 3.0/3.2
Było sześć na stanie - kupiłem 5.
Znalazłem coś takiego:
http://fmic.pl/14-hump
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 44
- Rejestracja: 27 cze 2014, 9:23
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Toruń
Re: Kappa 3.0 V6 - pierścienie uszczelniające kolektora ssąc
Mam fmica u siebie. Są to tzw. Proste redukcje. Po docięciu na długości pasują idealnie.
Tak wyglądają. W zupełności polecam, cena koło 35zł/szt.
Tak wyglądają. W zupełności polecam, cena koło 35zł/szt.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 15 lut 2017, 19:37
- Imię: Pawel
- Lokalizacja: Świdnik/Lublin
Re: Kappa 3.0 V6 - pierścienie uszczelniające kolektora ssąc
Witam.przemeks88888 pisze: ↑14 kwie 2015, 15:56 Mam fmica u siebie. Są to tzw. Proste redukcje. Po docięciu na długości pasują idealnie.
Tak wyglądają. W zupełności polecam, cena koło 35zł/szt.
I jak się sprawują/sprawowały te od Fmic-a? Jestem ciekaw bo sam poszukuje do swojej K.
Pozdrawiam
Re: Kappa 3.0 V6 - pierścienie uszczelniające kolektora ssącego
Może komuś się przyda, dokładnie nie wiem jakie są wymiary gum w kapciu, u mnie na łączach 41-50mm.
http://allegro.pl/alfa-romeo-v6-busso-z ... ml#thumb/4 oryginał po 47zł za sztukę z alledrogo
https://www.olx.pl/oferta/redukcja-sili ... qwxnF.html D1Spec po 12zł z olx
http://allegro.pl/alfa-romeo-v6-busso-z ... ml#thumb/4 oryginał po 47zł za sztukę z alledrogo
https://www.olx.pl/oferta/redukcja-sili ... qwxnF.html D1Spec po 12zł z olx