Kappa 2.0 20v - brak iskry

Awatar użytkownika
alfik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 318
Rejestracja: 01 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - brak iskry

Post autor: alfik » 24 gru 2010, 12:52

: beczy :
u mnie nowy czujnik fazowy zamontowany a niestety baraku iskry ciag dalszy, malo przyjemne sie to robi i strasznie denerwujace.
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest

Awatar użytkownika
alfik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 318
Rejestracja: 01 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - brak iskry

Post autor: alfik » 29 gru 2010, 18:02

Kappa reanimowana/sprawdzana przez innego fachmana, wypatrzył też brak sterowania wtryskami.
natomiast sygnał z czujnika fazowego dochodzi do komputera zwarć/przerw na połączeniu nie stwierdził.
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest

argenta67

Re: Kappa 2.0 20v - brak iskry

Post autor: argenta67 » 29 gru 2010, 18:08

alfik pisze:Kappa reanimowana/sprawdzana przez innego fachmana, wypatrzył też brak sterowania wtryskami.
natomiast sygnał z czujnika fazowego dochodzi do komputera zwarć/przerw na połączeniu nie stwierdził.
Czyli nie ma sterowania silnikiem, a wiec pierwsza kontrola to immobiliser.

Awatar użytkownika
momo1234/momo11
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 792
Rejestracja: 22 mar 2009, 9:47
Skype: adrian.molasy3
Lokalizacja: tuczępy/busko zdrój
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - brak iskry

Post autor: momo1234/momo11 » 29 gru 2010, 20:50

U mnie immo jest dobre.Pompa sie włacza ,dioda gaśnie.A pozatym przełozyłem cały mój komplet do córki i samochód jeździ.

Awatar użytkownika
alfik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 318
Rejestracja: 01 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - brak iskry

Post autor: alfik » 30 gru 2010, 8:55

U mnie immo jest dobre.Pompa się włącza ,dioda gaśnie napięcie na przekaźnikach jest.-chyba ze dioda wprowadza w błąd - ale czy wtedy by pompa pracowała? raczej nie.
U mnie podejrzenie ponownie pada na ECU awaria układu na wejściu.
A druga sprawa to odległość na czujniku wału korbowego (ale jak ona mogła by się zwiększyć) oraz zbyt niska sinusoida przebiegu względem danych z autodaty (czujnik podmieniona z innej kappy).
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest

Awatar użytkownika
alfik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 318
Rejestracja: 01 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - brak iskry

Post autor: alfik » 30 gru 2010, 11:21

To jeszcze takie pytanie odległość miedzy czujnikiem obrotów GMP a kołem według serwisówki powinna mieścić sie miedzy 0,8-1,5mm u mnie odległość ta wynosi 1,7 - jak i napięcie jest nieco ponad 6V z tego czujnika.
Czy jest możliwe że ta odległość jest zbyt duża i stąd te kłopoty?
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest

pwjk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 140
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:08
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Skarzysko

Re: Kappa 2.0 20v - brak iskry

Post autor: pwjk » 02 sty 2011, 18:56

Te samochody są tak kapryśne ze wszystko może być przyczyną..spróbuj zmniejszyć tą odległość do wymaganych i wtedy będziesz miał 100% odpowiedz :)

Awatar użytkownika
alfik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 318
Rejestracja: 01 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - brak iskry

Post autor: alfik » 02 sty 2011, 22:37

Odległość zmniejszona na 1,3 - nic to nie dało ;(.

To co się udało ustalić ze podpięty drugi czujnik (nie włożony w blok) przesuwanie przed nim metalem (śrubokręt) przesuwanie nad silnikiem nie powoduje iskry, natomiast przesuwanie nad klema - czy + powoduje powstanie iskry jak i sterowanie wtrysków.
To samo na 2czujnikach (oba używane)
Masy na silniku są.

Podpięty czujnik osobnymi kablami objawy te same.
Alfa 155 1.7 8v + LPG - była
Kappa 2.0 20v + LPG - była
Kappa 2.0 20v VIS + LPG - była
Musa Multijet 1.3 - jest
Musa Multijet 1.6 - jest

Awatar użytkownika
momo1234/momo11
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 792
Rejestracja: 22 mar 2009, 9:47
Skype: adrian.molasy3
Lokalizacja: tuczępy/busko zdrój
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - brak iskry

Post autor: momo1234/momo11 » 06 sty 2011, 21:04

Diagnoza wykazała spięcie na czujniku faz-wyeliminowane.
czujnik zmieniony.
Kappa dalej nie opdala.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”