Kappa 2.4 TDS - uszczelka pod głowicą
Kappa 2.4 TDS - uszczelka pod głowicą
Panowie mam sprawę.Chodzi o uszczelkę do silnika 2.4 tds Kappa/marea jedyna jaką znaleźliśmy w katalogach to Ajusa AJU10099210 ale nic nie pisze czy to metalowa czy jakkolwiek inna czy ktoś z was wie coś na temat tego ustrojstwa?
Taka uszczelka?
Taka uszczelka?
Re: Kappa 2.4 tds uszczelka pod głowicę
Ta chyba nie jest metalowa, bo trochę za tania. Ja płaciłem prawie 200 PLN za metalową chyba Reinza ale dokładnie nie pamiętam, bo to było rok temu. W każdym razie w sklepach motoryzacyjnych nie było problemu z dostępnością. Ważne-zwróć uwagę na grubość, bo są trzy wersje 1,6mm; 1,7mm i 1,8mm, grubość jest powiązana z blokiem silnika a nie z głowicą, więc nawet po zmianie głowicy grubość uszczelki pozostaje taka jak była, u mnie była ta najcieńsza.
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa 2.4 tds uszczelka pod głowicę
czy na starej będą jakieś symbole ustalające jaka tam była?
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa 2.4 tds uszczelka pod głowicę
TU masz jeszcze różne
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Kappa 2.4 tds uszczelka pod głowicę
Diesel musi mieć metalową ( przekonałem się kiedyś ile wytrzyma specjalnie dorabiana papierzana u kumpla ).
Jak kolega przedmówca napisał Reinz jest chyba najlepszą firmą od uszczelek pod głowicę z 99% że po założeniu będzie działać ( warunek prosta głowica ).
Jak kolega przedmówca napisał Reinz jest chyba najlepszą firmą od uszczelek pod głowicę z 99% że po założeniu będzie działać ( warunek prosta głowica ).
Re: Kappa 2.4 tds uszczelka pod głowicę
nic nie umiem z tego zrozumieć...żadna niby do mojego silnika nie pasuje kod silnika u mnie to 838A7
Re: Kappa 2.4 tds uszczelka pod głowicę
Jeśli była oryginalna fiatowska to ma nabity numer katalogowy i w eperze wyjdzie jaka grubość. Jeśli zamiennik to może być różne oznaczenie-karby, kółka, numerek-wtedy trzeba szukać w katalogach konkretnego producenta. Ewentualnie można zmierzyć wystawanie tłoka z bloku i dobrać odpowiednią grubość-w linku podanym przez kolegę Stabraf można znaleźć te dane.Alan pisze:czy na starej będą jakieś symbole ustalające jaka tam była?
Tymi oznaczeniami silnika to za bardzo się nie przejmuj.
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa 2.4 tds uszczelka pod głowicę
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa zaraz mnie rozsadzi .... po co robią uszczelki do auta a nie do auta? skoro diesel ma mieć metalową to na co robią inne? na wyjętej uszczelce nie ma nic ani też nie wiadomo jaki to producent. Uszczelka jest metalowa ale po zdjęciu głowicy ma 4 mm grubości i kilka warstw.... :wazuuup:
co będzie jesli założymy np ta nie metalową?
co będzie jesli założymy np ta nie metalową?
- bargaw3181
- Klubowicz
- Posty: 4067
- Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Kappa 2.4 tds uszczelka pod głowicę
to będziesz za chwilę znowu wymieniał
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
Re: Kappa 2.4 tds uszczelka pod głowicę
odpalisz silnik, na początku się usieszysz ( przez max 15 sekund od uruchomienia) potem usłyszysz bul bul i pier dólAlan pisze:
co będzie jesli założymy np ta nie metalową?
Popatrzysz pod maskę a tu olej bokiem wywaliło i okropnie zarzygało całą komorę.
tylko tyle
- Dawka
- Forumowicz/ka
- Posty: 293
- Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Kappa 2.4 tds uszczelka pod głowicę
Jak możesz to zrób dość wyraźną fotkę i wklej tutaj, w wolnej chwili w pracy popatrzę w katalogi jak to wygląda, może znajdę taką samą.
Re: Kappa 2.4 tds uszczelka pod głowicę
Odświeżę kotleta ....choć przy Świętach nie wypada ...Niestety moja lucynka zrobiła mi psikusa i pozwoliła sobie na drinka oleju z płynem chłodzącym...niestey nie wyszło jej to na dobre ..pewnie mnie tez...prawdopodobnie poszła uszczelka choć na 100% to będzie wiadomo po zdjęciu głowicy ...chyba ze widzielibyście jakąś inną zależność
objawy:
-ubytek płynu chłodzącego na początku około 0,5 litra na 15- 30km/dzien (tyle robiłem ostatnio)
wczoraj cały zbiornik wyrównawczy ..zniknął
-najszybciej ubywa po zgaszeniu silnika
-podniósł się stan oleju...nieznacznie
-zapala normalnie choć troche bardziej słychac rozrząd (wina oleju rzadkiego )
- silnik nie dymi jak lokomotywa i pracuje równo co jest dość dziwne...(ale może tylko uszczelka walneła na łączeniu olej- płyn?)
-nie zauważyłem przegrzania silnika wg wskażnika zresztą na tak krótkich odcinkach ciężko by było
-ogrzewanie działa poprawnie
Generalnie jeżeli ktoś widziałby inną przyczynę niż uszczelka to proszę o info
Jeżeli uszczelka to pewniak to co oprócz uszczelki można przy okazji załatwić ? uszczelniacze ,płytki zaworów,uszczelki wałka ,coś jeszcze
Mam info z serwisu odnośnie kosztów uszczelka 265zł +950 robocizna ..chyba lekko przesadzili ,
jaki jest koszt realny-znany zufanych warsztatów samej wymiany ,wiadomo z planowaniem i sprawdzeniem głowicy czy nie pęknięta,będę robił u znajomego mechanika opiekującego sie mym autem - a który wyjechał do rodziny do Niemiec i nie mam z nim kontaktu chciałbym się mentalnie przygotować na koszty.
A i czy z takim olejem(mix) można przejechać parę kilo czy lepiej na holu do warsztatu zaciągnąć .
Pozdro dzięki z góry za wszelkie podpowiedzi i porady
Ps. zastanawiałem sie po cichu nad sprzedażą ale....
objawy:
-ubytek płynu chłodzącego na początku około 0,5 litra na 15- 30km/dzien (tyle robiłem ostatnio)
wczoraj cały zbiornik wyrównawczy ..zniknął
-najszybciej ubywa po zgaszeniu silnika
-podniósł się stan oleju...nieznacznie
-zapala normalnie choć troche bardziej słychac rozrząd (wina oleju rzadkiego )
- silnik nie dymi jak lokomotywa i pracuje równo co jest dość dziwne...(ale może tylko uszczelka walneła na łączeniu olej- płyn?)
-nie zauważyłem przegrzania silnika wg wskażnika zresztą na tak krótkich odcinkach ciężko by było
-ogrzewanie działa poprawnie
Generalnie jeżeli ktoś widziałby inną przyczynę niż uszczelka to proszę o info
Jeżeli uszczelka to pewniak to co oprócz uszczelki można przy okazji załatwić ? uszczelniacze ,płytki zaworów,uszczelki wałka ,coś jeszcze
Mam info z serwisu odnośnie kosztów uszczelka 265zł +950 robocizna ..chyba lekko przesadzili ,
jaki jest koszt realny-znany zufanych warsztatów samej wymiany ,wiadomo z planowaniem i sprawdzeniem głowicy czy nie pęknięta,będę robił u znajomego mechanika opiekującego sie mym autem - a który wyjechał do rodziny do Niemiec i nie mam z nim kontaktu chciałbym się mentalnie przygotować na koszty.
A i czy z takim olejem(mix) można przejechać parę kilo czy lepiej na holu do warsztatu zaciągnąć .
Pozdro dzięki z góry za wszelkie podpowiedzi i porady
Ps. zastanawiałem sie po cichu nad sprzedażą ale....
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
jest Renault Espace 1,9DCI 2004r.
jest Renault Espace 1,9DCI 2004r.
Re: Kappa 2.4 tds uszczelka pod głowicę
Hej Dzięki Alan za cenne podpowiedzi być może że do powielenia
Pozdro ..
Pozdro ..
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
jest Renault Espace 1,9DCI 2004r.
jest Renault Espace 1,9DCI 2004r.
Re: Kappa 2.4 tds uszczelka pod głowicę
głupio zapytam, ale nie masz wycieków? masełko na bagnecie i pod korkiem jest?