Strona 2 z 2

Re: Kappa 2.4 JTD - nieszczelna pompa wtryskowa

: 23 gru 2017, 9:27
autor: volf
O ile powierzchnie przylegania nie mają korozji/wżerów to wymiana uszczelnień wystarcza. Co do samych przecieków, to np. u mnie, widoczne są one tylko zimą, im wyższy mróz tym większe. Jako, ze ostatnie zimy są łagodne to jeżdżę już tak ze 3 lata : gafa :
Zauważyłem też, że problem się nasila po zatankowaniu paliwa z większą dawką bioestrów (bardziej żółte), chyba to bio źle wpływa na gumę uszczelek : beczy :

Re: Kappa 2.4 JTD - nieszczelna pompa wtryskowa

: 23 gru 2017, 16:02
autor: marceli
W ogóle ON bez Bio jest najlepiej....ale co zrobisz jak od nowego roku będzie tylko ON z Bio (7%) taki myk.

Trza będzie uszczelniać :)

Re: Kappa 2.4 JTD - nieszczelna pompa wtryskowa

: 06 sty 2018, 20:50
autor: Luckyy
Miałem już nie wymieniać rozrządu w kappie ale ta pompa nie daje mi spokoju i jednak wymienię rozrząd i uszczelnię pompę.
Pytałem tego gościa w Krakowie - http://www.diesel-service.com.pl/serv01.htm i wygląda to tak:
- komplet uszczelek ok 50 zł,
- simering i jakiś zestaw do regulatora ok 20 zł,
- robocizna od 200 zł (max 300 zł).
Jeśli wałek będzie do wymiany to jeszcze 100 zł.
Po wymianie pompa idzie na stół i przez 30 min pracuje pod obciążeniem.
Wszystkie uszczelnienia to oryginał BOSCH.

Niestety trzeba mu przywieźć pompę i na drugi dzień będzie zrobiona.

Re: Kappa 2.4 JTD - nieszczelna pompa wtryskowa

: 18 sty 2018, 19:08
autor: Luckyy
Pompa zregenerowana.
Niestety wałek był mocno wytarty i został wymieniony.
Była to moja decyzja aby nie wracać do tematu za jakiś czas.
BTW: Dobrze, że nie zdecydował się na samodzielną wymianę uszczelek lub w innym warsztacie gdzie oferowali mi taką usługę za 400 zł.

Reasumując został wymieniony:
- zestaw uszczelek Bosch CP1,
- simering,
- wałek napędowy,
- zestaw naprawczy regulatora DRV.
Po złożeniu pompa została sprawdzona na stanowisku probierczym.

Dostałem stare części bez pytania się o nie. Nawet woreczki z uszczelek i simeringa!
Pompa została ładnie umyta, wszystkie króćce otrzymały 'zatyczki' - wygląda jak nowa.
Żałuje, że nie zrobiłem zdjęć :(
Całość trwała ok 28 godzin (od dostarczenia do odebrania).
Otrzymałem pisemną gwarancję i fakturę na 480 zł brutto :)

Ja jestem BARDZO zadowolony z usług DIESEL-SERVICE Sławomir Dudek.

Teraz mechanik musi to poskładać i wymienić rozrząd.
Więcej info jak już auto odpali.
Ciekawe czy przybędzie mocy ;-)

Re: Kappa 2.4 JTD - nieszczelna pompa wtryskowa

: 18 sty 2018, 23:26
autor: marceli
Dobrze ,że są takie warsztaty.Takie podejście się chwali i raczej w obecnych czasach przyniesie same plusy.
Zrobione na czas,bdb.

Masz spokój i pewność ,że ma działać.Fajnie.