Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 18 cze 2019, 15:58

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 12 paź 2011, 21:22 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sty 2009, 0:00
Posty: 38
Lokalizacja: Wołomin
Czy ktoś spotkał się z taką sytuacją aby w Kappie wył (łożyska)wałek balansowy? Od jakiegoś czasu z mojego silnika dochodzą dziwne jęki ( po zdjęciu paska wieloklinowego nic się nie zmienia).Wycie nie zależy od temperatury silnika.Nasila się wraz z prędkością obrotową motoru,po czym jak by zanika (nie wiem czy nie zagłusza go praca silnika). Wycie jest słyszalne wyraźnie i jest podobne tak jakby do wycia łożyska,rolki,pompy wspomagania... Mam wrażenie,że dochodzi z głowicy lub tusz pod nią... Rozrząd był cały ( z pompą wody) wymieniany rok temu.
Jakie będą konsekwencje dla pracy silnika w przypadku odpięcia wałka balansowego?

_________________
Lancia Kappa 2.0 20V 1996r LPG


Na górę
PostDodany: 14 paź 2011, 7:40 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Posty: 2543
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Jesli mówisz o silniku który masz w podpisie, to w jaki sposób chciałbys "odłączyć" wałek balansowy, skoro napędzany on jest z wału korb. poprzez pompę oleju?
Takich rzeczy się nie robi. Nie w 5-cylindrówce.

_________________
Diagnostyka, Tuning JTD, JTDm, TDI, HDI, CDI, HGW...tel: 661-104-166
Modyfikacje softu (chiptuning) także po przesłaniu sterownika, DPF, Immo itp.
Lancia K 2.4 JTD z sześciobiegowym manualem
Obrazek


Na górę
PostDodany: 16 paź 2011, 10:14 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sty 2009, 0:00
Posty: 38
Lokalizacja: Wołomin
A da się,da...Np przez usunięcie tego łącznika między wałkiem a pompą. Ale ja raczej
tego nie zrobię.Raczej z ciekawości zapytałem jaki byłby skutek bo może ktoś to już
kiedyś robił. Jeżeli bym to już wszystko rozebrał i dostał się do tego wałka to po prostu
wymieniłbym te dwa łożyska.Przypuszczam,że koszt łożysk niewielki choć roboty sporo.
Czy ktoś z was już wymieniał te łożyska?
A tak swoją drogą to łańcuchy napędzające pompę oleju przeważnie są mocno
wyciągnięte. A tu jeszcze muszą ciągnąć ten wałek...Dosyć mocne te łańcuchy...
Zaprzęgnięty wałek do pompy oleju też chyba nie wpływa zbyt mocno na jej
długowieczność bo w moim aucie (280tys km - nie wiem czy prawdziwy) na zimnym
silniku (bieg jałowy) jest 5,8bar a na gorącym około 2 bary - olej Mobil 10/40 ;)

_________________
Lancia Kappa 2.0 20V 1996r LPG


Na górę
PostDodany: 16 paź 2011, 15:39 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Posty: 2543
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
:/ tak to wszystko się da. Chodziło mi o mniej inwazyjne odłaczenie - jak na przykład w 2.0 16V gdzie po prostu wystarczy zdjąć paskek napędu wałków wyrówyważających, ale tam (4 cyl.) te wałki to kosmetyczny wpływ mają na silnik.
w 5 cyl odłączysz wałek balansowy i silnik zacznie sie kołysać. Będą obrywać sie poduszki silnika, ruszać bedziesz kangurkiem...

_________________
Diagnostyka, Tuning JTD, JTDm, TDI, HDI, CDI, HGW...tel: 661-104-166
Modyfikacje softu (chiptuning) także po przesłaniu sterownika, DPF, Immo itp.
Lancia K 2.4 JTD z sześciobiegowym manualem
Obrazek


Na górę
PostDodany: 27 lis 2018, 13:42 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2011, 13:03
Posty: 118
Imię: Janusz
Lokalizacja: Lesko
Trochę odgrzeję, bo mam od dość dawna bardzo podobny efekt a tutaj właściwie przyczyna nie została jednoznacznie wyjaśniona... Też zdejmowałem pasek osprzętu i jęki nie ustawały, czyli pompa oleju albo rzeczony wałek, bo rozrząd był ze dwa razy wymieniany w międzyczasie i efekty specjalne bez różnicy.
Wskazówka: słychać przy obrotach silnika ~1000 RPM. Jak schodzi do jałowych 700 jest OK, powyżej też jest OK. Jakby coś wpadało w rezonans, ale co ? Jest tak od kiedy wszedłem w posiadanie mojego bolidu tj. już ładnych kilka lat i w zasadzie się nie nasila z czasem, więc bardzo się nie przejmuję, ale momentami to po prostu nieco wkurza... Ot zagadka :?:

_________________
Lancia Kappa 2.0 20V automat 1996 r.


Na górę
PostDodany: 27 lis 2018, 14:43 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1993
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Wałek balansowy jest na łożyskach kulkowych
Smarowany rozbrygowo bez ciśnienia oleju. Taki efekt daje urwany jeden wieloklin od napędu wałka balansowego na kole zębatym pompy oleju. Lub łańcuch dokonuje żywota ewentualnie sama pompa oleju. sprawdź ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku
Da to obraz co się z pompą dzieję.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt


Na górę
PostDodany: 27 lis 2018, 15:21 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2011, 13:03
Posty: 118
Imię: Janusz
Lokalizacja: Lesko
Dzięki. Faktycznie, ostatnio ciśnienia nie sprawdzałem... Sprawdzałem na początku, ale to było już tak dawno, że nie pamiętam dokładnie jakie było, ale raczej OK skoro nie było akcji "wymiana pompy". Sprawdzę. W razie czego nowa pompa wyłącznie do 2.0 20v 1996 r. bez VIS ( wg. ePer 46433582 ( poprzednio 46406346 )) czy pasuje od czegoś innego ?

_________________
Lancia Kappa 2.0 20V automat 1996 r.


Na górę
PostDodany: 27 lis 2018, 15:32 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Posty: 3776
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby
Pompa pasuje od wszystkich R5

_________________
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.


Na górę
PostDodany: 27 lis 2018, 15:48 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2011, 13:03
Posty: 118
Imię: Janusz
Lokalizacja: Lesko
Ale tak wszystkich wszystkich ? Łącznie z kaszlakami ? Bo dziwią nieco różnice w cenach...

_________________
Lancia Kappa 2.0 20V automat 1996 r.


Na górę
PostDodany: 27 lis 2018, 17:26 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1993
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Z JTD pasuje wkład pompy. Mocowanie do silnika różni się jedną śrubą. Ale benzyniaki czy to 2.0 2.4 czy 2.0 turbo pompa jest ta sama powtarzam pompa jest taka sama. Jak Maniak piszę. Więc czy to fiat czy Lancia nie ma znaczenia pompa oleju w R5 pb jest taka sama. Uległ tylko zmianie napęd wałka balansowego w nowszych R5 po 99r jest już odlew i wielokliny się nie ukrywają bo w odlew wchodzi wałek balansowy.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt


Na górę
PostDodany: 27 lis 2018, 18:10 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2011, 13:03
Posty: 118
Imię: Janusz
Lokalizacja: Lesko
Teraz wszystko jasne, dzięki serdeczne za informacje rozjaśniające pod deklem :D

_________________
Lancia Kappa 2.0 20V automat 1996 r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl