Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 27 cze 2019, 1:05

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 11 lis 2012, 15:38 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1996
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Witam

w ramach postępującego kapitalnego remontu silnika kappy 3,0 i jego sprzętu, po małej naprawie pompy wspomagania (wymiana uszczelnień) i wymianie łożyska podpory półosi napędowej w tym wymianie wszystkich przegubów przyszedł czas na sprężarkę klimy. Tu mam mały problem czy obecną dać do regeneracji (ryzyko) czy też kupić używkę (to też jest ryzyko) czy też no właśnie szukać nowej (gdzie?). Koszty nie są bez znaczenia ale pytanie o nową o tyle jest zasadne, że z regeneracjami różnie jest i też kosztują swoje.
Może ktoś zna jakiś dobry warsztat regeneracji sprężarek, któremu można zaufać ?

Dzięki za wszelkie wsparcie. :)

P.S.
z racji przekręconej panewki kupioną kappą nie zrobiłem nawet jednego kilometra ale sprzedający twierdził, że klima słabo chłodziła i nawet jeśli to nie była wina samej sprężarki to z racji tego, że auto przechodzi "kapitalkę" wolę ją poddać renowacji l
lub wymienić

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403


Ostatnio zmieniony 11 lis 2012, 19:22 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Prosimy tytułować zgodnie z regulaminem, poprawiłem./Polej/


Na górę
PostDodany: 20 mar 2013, 20:10 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1996
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Witam w temacie ponownie, ponieważ nie zdecydowałem się na regenerację sprężarki w specjalistycznym warsztacie dlatego postanowiłem zrobić to samemu co łącznie z zamówieniem części zajęło mi dwa tygodnie.
Idąc po kolei:
1) sprężarka (SD 709) została rozebrana i zweryfikowana pod kątem zużycia (zdjęcie nr 1). Jak się okazało najważniejsze części kompresora czyli tłoki, cylinderki oraz płytki zaworowe były w dobrym stanie i nie wymagały ingerencji co w przypadku tłoków i cylinderków uniemożliwiało by mi naprawę w warunkach mojego (prymitywnego) warsztatu. Niewątpliwie do wymiany były łożyska (trzy na cztery) oraz dławica. Moją uwagę zwróciła stosunkowo nie duża ilość oleju, który dodatkowo nie wykazywał żadnych oznak świeżości co o tyle może dziwić, że przy uzupełnianiu czynnika chłodniczego dodaje się (ponoć) porcję świeżego oleju a często wykonuje się czyszczenie całej instalacji połączone z zalaniem układu świeżym olejem. Moja sprężarka miała trochę szczęścia i ta niewielka ilość oleju wystarczyła aby uchronić ją przed trwałym uszkodzeniem. Obiektywnie muszę dodać, że sprężarka nie posiadała wielkiej ilości zanieczyszczeń ale też do idealnie czystych nie należała. Na pewno do wymiany kwalifikowała się dławica, która absolutnie stanowiła źródło nieszczelności czynnika chłodniczego. Cała sprężarka została "wymoczona" w nafcie a następnie wymyta w benzynie. Przed powtórnym złożeniem jeszcze raz dokonałem szczegółowych oględzin i z uśmiechem :D uznałem, że trafiłem na sprężarkę absolutnie nadającą się do regeneracji a następnie eksploatacji na następne 150 tkm.
2) zamówiłem potrzebne części wraz z olejem (zdjęcie nr 2)
3) złożyłem wszystko do kupy przy czym prawidłowe złożenie sprężarki udało się "złapać" za drugim razem

Podsumowanie:
koszty regeneracji sprężarki to: 230 PLN z przesyłkami za części na zdjęciu nr 2 + dwa niecenzuralne słowa podczas składania sprężarki, które ułatwiły mi prawidłowe zamontowanie dławicy (będzie pokuta) + nowa hermetyczna wtyczka z gniazdem podłączenia cewki sprzęgła elektromagnetycznego 10 PLN. Przy własnej robociźnie suma kosztów to 240 PLN czyli znośnie. Sprzęgło pięknie łapie, sprężarka obraca się bez oporów a reszta wyjdzie latem po odpaleniu kappy, mam nadzieję, że odpowiednią ilość zimna dostarczy. Tak poważnie to oceniając sprężarkę co do jej sprawności to subiektywnie ma ona około 75% sprawności sprężarki nowej ale to oczywiście ocena subiektywna i jej prawidłowość zostanie zweryfikowana latem kiedy pochwalę się (mam nadzieję) sprawną lancią K ze sprawną klimą.

P.S.
na Allegro są oferty nabycia sprężarek klimatyzacji do lancii po regeneracji ale czy regeneracja ta jest rzeczywista i naprawdę coś warta to już inna historia....


Załączniki:
zdjęcie 3.png
zdjęcie 3.png [ 134.94 KiB | Przejrzano 2836 razy ]
zdjęcie 2.png
zdjęcie 2.png [ 137.86 KiB | Przejrzano 2836 razy ]
zdjęcie 1.png
zdjęcie 1.png [ 165.15 KiB | Przejrzano 2836 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403


Ostatnio zmieniony 20 mar 2013, 20:24 przez adamM20, łącznie zmieniany 3 razy.
Na górę
PostDodany: 20 mar 2013, 20:19 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 3096
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Zdjęć nie widać...
Mam pytanie odnośnie tego oleju-dolewałeś (wymieniałeś) ale jakąś określoną ilość, wiadomo ile ma go być w kompresorze?
Czy bez demontażu na kawałki da się ten stary olej wylać i zalać nowym?
Gdzie i za ile nabyłeś uszczelnienia?

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 20 mar 2013, 20:28 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4548
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Czy to jest taka sama sprężarka jak w 16vT? Bo moją mechanik nazwał nierozbieralną...

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 20 mar 2013, 20:45 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1996
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
bichon pisze:
Czy to jest taka sama sprężarka jak w 16vT? Bo moją mechanik nazwał nierozbieralną...
.... nie jestem pewien ale gdzieś widziałem, że ten typ sprężarki (709) był montowany w 16vT.

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403


Na górę
PostDodany: 21 mar 2013, 7:53 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4548
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
I był jakiś problem z dostaniem się do środka, do łożysk i sprzęgła? Wszystko da się rozkręcić i skręcić, czy coś trzeba potraktować brutalniej i kombinować składając?

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 21 mar 2013, 18:15 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1996
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
bichon pisze:
I był jakiś problem z dostaniem się do środka, do łożysk i sprzęgła? Wszystko da się rozkręcić i skręcić, czy coś trzeba potraktować brutalniej i kombinować składając?
.... potrzebne narzędzia:
- klucze nasadowe 10 i 13 mm
- ściągacz do łożysk (ściągnięcie koła paska wielorowkowego)
- trzy śruby M8 (ściągnięcie sprzęgła elektromagnetycznego)
- parę innych drobnych warsztatowych narzędzi
- tulejka 13/14/5-10 aby przy wkładaniu nowej dławicy (części z pierścieniem grafitowym) przecisnąć przez zatoczenie na wałku korbowodu sprężarki wewnętrzny oring dławicy. Bez tej tulejki (dorobionej na tokarce) nie ma szans wsunąć dławicę na wałek bez jej uszkodzenia
- szczypce do wyciągania pierścieni segera (wewnętrzne)
Na co trzeba uważać:
łożysko igłowe wałka najlepiej jest wsunąć przy użyciu dłuższej śruby M10 z nakrętką klasy min. 8.8. Przy wyciąganiu pierścienia z tłokami dobrze jest zaznaczyć jego prawidłowe zamontowanie aby wszystkie tłoki wróciły do "swoich" cylindrów.
Przy składaniu sprężarki dobrze jest zakląć min. dwa razy ponieważ w jednym czasie parę elementów musi zostać ułożonych idealnie osiowo tak aby pokrywa przednia "siadła" nie niszcząc źle ułożonych elementów wewnętrznych.
Gdzie należy użyć siły i warsztatowego cwaniactwa:
przed wyciągnięciem dławicy należy ostrożnie wyciągnąć tulejkę z osłoną przeciwkurzową ponieważ kupienie nowej jest niemożliwe. Stare łożysko igłowe można/należy potraktować brutalnie nie uszkadzając jednocześnie pokrywy przedniej. Łożysko koła paska wielorowkowego można podobnie jak łożysko igiełkowe potraktować twardo a przy zakładaniu nowego użyć zewnętrznej bieżni starego łożyska wcześniej przeciętej w jednym miejscu "kątówką".
W sumie wszystkie prace związane z regeneracją sprężarki nie są specjalnie skomplikowane. ;)
Pozdrawiam.

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403


Na górę
PostDodany: 25 cze 2013, 8:24 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Posty: 674
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina
Gdzie zakupiłeś uszczelnienia sprężarki klimatyzacji?CZy sprężarka działa?


Na górę
PostDodany: 25 cze 2013, 22:42 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1996
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
carincton pisze:
Gdzie zakupiłeś uszczelnienia sprężarki klimatyzacji?CZy sprężarka działa?
... uszczelnienie do sprężarki kupisz tutaj:kompresory@laser-sinex.pl
Czy sprężarka działa to będę mógł potwierdzić dopiero po odpaleniu silnika w wyremontowanej kappie co powinno nastąpić za jakieś dwa miesiące (mam nadzieję) ale na 99% będzie ok.
Pozdrawiam

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403


Na górę
PostDodany: 25 cze 2013, 23:20 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 3096
Lokalizacja: powiat Bełchatów
A możesz odpowiedzieć na moje pytania odnośnie oleju?

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 25 cze 2013, 23:41 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1996
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
volf pisze:
A możesz odpowiedzieć na moje pytania odnośnie oleju?
... sorry, to już skleroza niestety bo rękę dałbym sobie odciąć, że na Twoje pytanie już odpowiedziałem i niestety nie miałbym już ręki ..... ale do rzeczy. Możesz bez problemów wylać stary olej przez otwór wlewowy a dodatkowo przez króćce ssący i tłoczący, oczywiście po wyciągnięciu sprężarki. Ja wlałem do swojej około 130 ml oleju (olej ze zdjęcia) natomiast w Twoim przypadku proponuję wlać go nieco mniej to jest około 100 ml.
Pozdrawiam i jeszcze raz sorry za moje "gamoństwo".


Załączniki:
olej.png
olej.png [ 309.56 KiB | Przejrzano 2547 razy ]

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403
Na górę
PostDodany: 25 maja 2014, 18:12 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1996
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
... tak z kronikarskiego obowiązku potwierdzam, że sprężarka śmiga jak należy. Ostatnie parę gorących dni potwierdziły jej całkiem przyzwoitą kondycję a wytwarzany przez nią "strumień zimnego powietrza" stosunkowo szybko wychładzał wnętrze Kappy.
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że sprawność sprężarki daleka jest od fabrycznej czy też fachowo zregenerowanej ale w dość prymitywnych warunkach warsztatowych i bez specjalistycznego oprzyrządowania taka "regeneracj" dała jednak przyzwoite wyniki.
Serdecznie pozdrawiam.

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403


Na górę
PostDodany: 03 lis 2018, 23:34 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Posty: 2050
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Troszkę odkopię....

Czy ogarniał ktoś może we własnym zakresie oprócz zmiany łożyska uszczelnienie sprężarki NipponDenso 6CA17A tzn poci się od dołu przy takim jakby koreczku ale trochę boję się tam dłubnąć żeby nie upitolić czegoś.
Nie mam zdjęcia ale widać go na 3-cim zdjęciu na TEJ stronce

Wie ktoś od czego jest? Spust jakiś oleju? Kurcze nie chciałbym oddawać do naprawy "fachowcom" bo to różnie bywa a sama w sobie jest dobra.

_________________
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek


Na górę
PostDodany: 04 lis 2018, 8:30 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Posty: 341
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec
To jest zawór awaryjny wysokiego ciśnienia. Są tam 2 lub 3 oringi. Ja złożyłem jedną sprężarkę z trzech, ale i tak poci mi się z tego samego miejsca :)

_________________
Kappa 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V


Na górę
PostDodany: 04 lis 2018, 10:46 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Posty: 2050
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Ok, ale to da się jakoś wykręcić ten zaworek żeby do tych oringow się dostać, czy trzeba całą sprężarkę pruć?

_________________
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl