Kappa 2.0 20v - wymiana sprzęgła
Kappa 2.0 20v - wymiana sprzęgła
Witam.
W poprzednim moim poście na temat szarpania podczas ruszania dowiedziałem się że mam do wymiany sprzęgło.
W związku z tym mam pytanie czy ktoś wymieniał już może sprzęgło w Kappie we własnym zakresie , czy jest to do zrobinia w warunkach garażowych ?
Czytałem troche na temat sprzęgła na forum i dowiedziałem się że przyczyną twardego pedału może być zużyta kiełbaśnica.
Twardy pedał również mam więc chcę wymienić również tą kiełbaśnicę ale jak się to nazywa fachowo bo pod tą nazwą nie mogę nic znaleźć ?
W poprzednim moim poście na temat szarpania podczas ruszania dowiedziałem się że mam do wymiany sprzęgło.
W związku z tym mam pytanie czy ktoś wymieniał już może sprzęgło w Kappie we własnym zakresie , czy jest to do zrobinia w warunkach garażowych ?
Czytałem troche na temat sprzęgła na forum i dowiedziałem się że przyczyną twardego pedału może być zużyta kiełbaśnica.
Twardy pedał również mam więc chcę wymienić również tą kiełbaśnicę ale jak się to nazywa fachowo bo pod tą nazwą nie mogę nic znaleźć ?
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana sprzęgła
A jakie masz te warunki garażowe? Bez podnośnika kolumnowego tego nie zrobisz..
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana sprzęgła
Czyli jestem ugotowany, nie mam podnosnika.
Polej wiesz może co to jest ta kiełbaśnica ?
Polej wiesz może co to jest ta kiełbaśnica ?
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana sprzęgła
Nie wyobrażam sobie tej wymiany bez podnośnika..trzeba wyjąć wózek silnika (silnik wyjąć lub podstawić) i rozpiąć zespół napędowy, żeby się dostać do sprzęgła, a na kanale tego nie zrobisz (a nawet jeśli jakimś cudem "popodstawiasz" wszystko, to będzie to niebezpieczne), tym bardziej bez..wojtas pisze:Czyli jestem ugotowany, nie mam podnosnika.
Polej wiesz może co to jest ta kiełbaśnica ?
Kiełbaśnica to o ile wiem taka jakby rurka na wałku skrzyni, po której chodzi łożysko i może tą rurkę "wyrobić", aczkolwiek nie podejmuję się oceny, czy masz zużytą i czy to jej wina, bo nie mam w tej sprawie żadnego doświadczenia.
Jeśli to faktycznie sprzęgło padło (najczęściej pada docisk), to zwróć uwagę na rocznik- jeśli masz auto do 98 roku, to będzie taniej (sprzęgło Valeo ok.450zł, łożysko oddzielne), jeśli 2.0 z ostatniej serii, to będzie loteria- albo jest dwumas, albo nie, w moim przypadku ePer się mylił i sprzęgło było niemal 2x droższe (łożysko zintergrowane), robocizna normalnych warsztatów powinna wynosić od 200 do 400zł.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana sprzęgła
Moja Kappa wg nr jest z 1996r w dowodzie mam 1997 ale chyba te roczniki nie mialy kola dwumasowego ?
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana sprzęgła
te na pewno nie;]wojtas pisze:Moja Kappa wg nr jest z 1996r w dowodzie mam 1997 ale chyba te roczniki nie mialy kola dwumasowego ?
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana sprzęgła
Na kanale da się bez żadnych problemów sam wyrabowywałem skrzynie, no wiadomo silnik trzeba opuścić delikatnie żadnego wózka nie trzeba wyciągać a z wyparciem niema problemu jak ktoś ma głowę na karku i trzeźwo myśli to nikogo nic nie przygniecie. Poza tym temat już klepany na tym forum wystarczy pocmerać a wszystko znajdziesz
LanciA_K_2.0_vis'99+BOMBA
www.WreckedExotics.com <-----łezka w oQ jak nic
www.WreckedExotics.com <-----łezka w oQ jak nic
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana sprzęgła
Zdecydowałem jednak oddać auto do warsztatu chociaż nie lubię tego robić bo jak sam sobie coś zrobię przy aucie to wiem że jest to zrobione tak dobrze jak tylko można było a z warsztatami to różnie bywa.
Niestety nie znalazłem warsztatu tańszego niż 400zł , który by się podjął wymiany.
Niestety nie znalazłem warsztatu tańszego niż 400zł , który by się podjął wymiany.
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana sprzęgła
mi właśnie padło , znaczy się jeszcze działa ale ciezko chodzi i dochadzą dziwne dźwięki pewno z docisku w tym tygodniu biorę się za wymianę w garażu z kanałem, kolega Maliniak z forum tak wymieniał i dał rade także na pewo się da
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana sprzęgła
a wiec tak, sprzegło wymienione podam kilka przydatnych informacji: rozłączenie skrzyni z lewarkiem rozkreciłem przy scianie grodziowej (sterowanie drążkami) nie trzeba odkrecać przegubów zewnetrzych, prawa połoś - odkreciłem tylko mocowanie uszczelniacza przy skrzyni(3 sruby) podczas wyciganai skrzyni sie ładnie wysuwa, lewa półoś odpiołem amortyzator od zwrotnicy 2 sruby (19mm) i odkreciłem półoś od przegubu wewnetrznego (6 śrub torx) i wtedy juz mozna ja położyć z boku, (dodam ze ja zdemontowałem całego mcpersana (dodatkowe 4 sruby z góry) by było wiecej miejsca, co do samego wyjecia skrzyni to po odkreceniu śrub skrzynia silnik, odpieciu 2 wtyczek, odkreceniu linki i przewodów oraz wysprzeglika podniosłem troche silnik do góry ale i tak skrzynia się operała o belke i musiałem odkrecić śruby belki z lewej strony 2 z przodu 2 od wahacza i 1 z tyłu przy wahaczu wtedy belke można opuscic ok 4cm i to juz wystarcza by skrzynia poszła nad belke, samo wyjecie i wlozenie skrzyni poszło bardzo szybko i sprawnie, jednak w 2 osoby z dobrymi narzedziami auto na podnosniku zeszło nam z tym ok 5h także za szybko to nie idzie
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana sprzęgła
Witam,
wczoraj wpadło mi łożysko w docisk, z racji tego mam pare pytań
- wymieniając na podnośniku musze jakoś silnik podpierać od dołu, lub podwieszać od góry, czy utrzyma się na poduszkach ?
- czy nasadki RIBE będą potrzebne ?
- eper dla wersji benzynowej wolnossącej pokazuje niby jedno sprzęgło, ale posiada one trzy różne numery.
Pozdrawiam.
wczoraj wpadło mi łożysko w docisk, z racji tego mam pare pytań
- wymieniając na podnośniku musze jakoś silnik podpierać od dołu, lub podwieszać od góry, czy utrzyma się na poduszkach ?
- czy nasadki RIBE będą potrzebne ?
- eper dla wersji benzynowej wolnossącej pokazuje niby jedno sprzęgło, ale posiada one trzy różne numery.
Pozdrawiam.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana sprzęgła
Który rok Kappy? Po 98roku miały sprzęgła odciągane i dwumasy choć nie jest to regułą. Do 98 było jedno sprzęgło pchane zwykłe. Z tego co pamiętam to dwumas pojawił się w visach wraz z plastikowym kolektorem ssącym.Podeprzyj silnik pod miską olejową. Wózka i zawieszenie nie trzeba odkręcać, możesz wyjąć lewy mcpherson będzie więcej miejsca. Skrzynia wychodzi bez problemu przez lewe nadkole. Zwykłe nasadki wystarczą. Jest tam dość sporo miejsca w porownaniu do innych aut
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana sprzęgła
Dzięki za odpowiedz.
Rocznik 98, ale przed liftem. VIS z kolektorem metalowym.
Po numerach powinno być to sprzęgło 5894887
VIN ZLA83800002079903
Rocznik 98, ale przed liftem. VIS z kolektorem metalowym.
Po numerach powinno być to sprzęgło 5894887
VIN ZLA83800002079903
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11972
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana sprzęgła
Po wyjęciu Mcpersona zdejmij plastikowe nadkole. Trzeba lekko obrócić skrzynię i wychodzi idealnie. Raz wyjmowałem skrzynię na parkingu, bez kanału przy pomocy dwóch lewarków . To nic trudnego.
- matis1906
- Moderator Globalny
- Posty: 580
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Lublin
Re: Kappa 2.0 20v - wymiana sprzęgła
Wymiana sprzęgła jest prostą czynnością. Podnosisz auto z lewej strony, ściągasz koło, plastikowe nadkole, ściągasz akumulator z podstawką, odpinasz cięgna, odkręcasz jedną śrubę od rozrusznika od góry i dwie od kanału możesz. Ściągasz Mcphersona, a najlepiej rozpiąć zwrotnicę na końcówce wahacza i wszystko odsunąć, wypinasz wtedy półoś bez odkręcania jej ze zwrotnicy. Możesz jeszcze odkręcić tą blaszkę osłaniającą przewody hamulcowe przy pompie, ona daje dodatkowe jakieś 1,5-2cm ale bardzo dużo ułatwia podczas wyciągania skrzyni. Później podwieś jakoś silnik lub podeprzyj go od spodu żeby nie opadł, odkręć poduchę od sanek, 4 śruby + 2 nakrętki na skrzyni i możesz wyciągać. Może wydawać się że pracy jest od groma ale nie jest źle, mnie wyciągnięcie skrzyni zajęło ostatnio mniej niż 90 minut. Pozdrawiam
Lancia k Coupe 20VT 99'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08' 206KM 310Nm
[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08' 206KM 310Nm
[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'