Kappa JTD - łożysko podpory półosi
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 155
- Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa JTD - łożysko podpory półosi
Jak zdjęć to łożysko, zablokowane jest jakims pierścieniem, który mimo grzania, szarpania, młotkowania nie chce zejść Pozostaje chyba cięcie, ale boje się że uszkodze półośkę szlifierką podczas cięcia. Jak to zrobić żeby było dobrze
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 maja 2013, 17:46 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet
Re: Łożysko podpory półosi JTD
Robiłem podobne łożysko w fiacie Tempra 2.0. Ten pierścień jest wkładany po podgrzaniu i zastygając na zimnej półosi zaciska się. Przeciąłem ten pierścień nie do końca kątówką i wbiłem w nacięcie śrubokręt przez co pierścień sam spadł. Następnie po nabiciu nowego łożyska i włożeniu pierścienia lekko migomatem po przecięciu i dodatkowo w trzech miejscach punktowo do półosi. Możesz również pospawać przed nabiciem pierścienia, tylko spaw ściąga i trzeba będzie pewnie pierścień podgrzać.
Lancia Lybra 1.9JTD 2000r.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 155
- Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Kappa JTD - łożysko podpory półosi
A czy takiego pierścienia nie można kupić nowego, jeżeli można to gdzie szukać??
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet
Re: Kappa JTD - łożysko podpory półosi
... w mojej K 3,0 wymieniłem łożysko półosi nie niszcząc pierścienia. Ponieważ łożysko wymieniałem w zeszłym roku dlatego nie do końca pamiętam wszystkich szczegółów ale najprawdopodobniej stare łożysko rozciąłem a następnie przy użyciu dwóch młotków wolno acz systematycznie wybiłem tulejkę. Z jej ponownym "wciśnięciem" nie było już tak wielkich problemów. Pasowanie tej tulejki nie jest tak ciasne jak w przypadku półosi całkowicie lub częściowo obciążonych dlatego dwa młotki powinny sprawę załatwić.matfiej pisze:Jak zdjęć to łożysko, zablokowane jest jakims pierścieniem, który mimo grzania, szarpania, młotkowania nie chce zejść Pozostaje chyba cięcie, ale boje się że uszkodze półośkę szlifierką podczas cięcia. Jak to zrobić żeby było dobrze
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa JTD - łożysko podpory półosi
a jaki jest objaw uszkodzenia tego łozyska ?
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Kappa JTD - łożysko podpory półosi
... szczerze powiem to nie wiem, ponieważ nie udało mi się jeździć K lub Thesis z uszkodzonym/zużytm łożyskiem ale .... właśnie to samo robię w przypadku mojej Thesis. Udało się zdjąć łożysko razem z pierścieniem oporowym bez rozcinania łożyska a tym bardziej pierścienia. Łożysko SNR AB 40838 o wymiarach 45x68x14, kulkowe, jednorzędowe, zwykłe. Łożysko o przebiegu 200.000 km (udokumentowanym) niestety w stanie już "grzechotkowym" czyli głośnym. Jak znam życie to wytrzymałoby jeszcze pewnie kolejne 100.000 km ale stan "grzechotki" w szybkim tempie przeszedłby w stan trzeszczącej starej betoniarki. Pierścień oporowy łatwo da się wrzucić z powrotem uprzednio nieco go podgrzewając ..... do jakieś 200 stopni celsjusza.
Serdecznie pozdrawiam.