Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 20 lis 2019, 21:58

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 17 wrz 2013, 0:46 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 19 lis 2012, 10:03
Posty: 49
Skype: lichu10
Imię: Rafał
Lokalizacja: Toruń
Cześć!

Padł mi rozrusznik. Zero reakcji. Silnik działa bo odpalana popych. Pytanie: jak go wymontować (rozrusznik)? Przydały by się jakieś zdjęcia, jakie narzędzia, jakieś śruby potrzebne i jaki dostęp? Jestem w uk wiec chciał bym to sam ogarnąć. W najgorszym przypadku zamówię nowy czyt. używany z Polski i zlecę wymianę ale wolał bym sam. Wiem że to ciężkie zadanie ale lubię takie ;) dzięki i pozdrawiam!


Na górę
PostDodany: 17 wrz 2013, 0:59 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Posty: 8462
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz
A skąd wiesz, że to padł rozrusznik ? Spinałeś go na krótko ?

_________________
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE ;)
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)


Na górę
PostDodany: 17 wrz 2013, 7:59 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 19 lis 2012, 10:03
Posty: 49
Skype: lichu10
Imię: Rafał
Lokalizacja: Toruń
Bo nie kręci, to co innego? ;)


Na górę
PostDodany: 17 wrz 2013, 9:53 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Posty: 8462
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz
Przed wykręcaniem sprawdź czy na krótko ruszy - może być wina czegoś innego ;) Zewrzyj przy automacie rozrusznika cieńszy z grubym przewodem czerwonym/plusowym i powinien zatrybić ;)Aku masz dobre?

_________________
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE ;)
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)


Na górę
PostDodany: 17 wrz 2013, 11:48 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Posty: 5640
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Sprawdź też bezpiecznik 80A na nadkolu lewym.

_________________
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!


Na górę
PostDodany: 17 wrz 2013, 22:03 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 19 lis 2012, 10:03
Posty: 49
Skype: lichu10
Imię: Rafał
Lokalizacja: Toruń
Bezpiecznik sprawdzałem. Sprawdzę jeszcze raz. Aku nowy. Spróbuję na krótko ale nie wiem czy mi się uda bo tam w v6 jest strasznie słabe dojście.


Na górę
PostDodany: 19 wrz 2013, 20:08 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Posty: 1519
Lokalizacja: Narew
Odłączyć akumulator, i po kolei trzy śrubeczki 8, jeżeli był już wyjmowany i nie założono tej trzeciej to będziesz miał dwie, następnie wysuwasz, obracasz go i odkręcasz przewody, kolejny etap to gimnastyka z wyjmowaniem. Kilka razy przerabiałem to w 3.0 thema i kappa jest to możliwe bez odkręcania kolektora.
Co do zakupu używki : zolta : za dużo gimnastyki z wymianą.
Ja robiłem regenerację tu klik solidna i konkretna firma, czas reg. 3 h
Pozdrawiam i powodzenia z wymianą


Na górę
PostDodany: 19 wrz 2013, 23:13 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
Posty: 173
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem jak w V6 ale w TDS są 3 śruby. Jedna z nich odkręcana od spodu samochodu. Zabawa wymaga zręczności i najlepiej drobnych dłoni. Dostęp irytujący, ale dało się zrobić. Rozrusznik używany, jeśli jest na pewno sprawny to dobra opcja (sam przerabiałem to w swojej K ponad rok temu i do tej pory zero problemu z używką kupioną za 70zł).

_________________
Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak :|


Na górę
PostDodany: 19 wrz 2013, 23:23 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Posty: 8462
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz
W V6 jest całkiem inna konstrukcja motorka - ciasnooo

_________________
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE ;)
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)


Na górę
PostDodany: 20 wrz 2013, 0:09 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 19 lis 2012, 10:03
Posty: 49
Skype: lichu10
Imię: Rafał
Lokalizacja: Toruń
Dzięki panowie. Jutro mam wolne wiec może się uda... Dam znać.

Jeszcze pytanie. Jakie dokładnie śruby tam są? Jakie narzędzia potrzebuje? Bo nie mam tu swoich :(


Na górę
PostDodany: 20 wrz 2013, 10:30 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 19 lis 2012, 10:03
Posty: 49
Skype: lichu10
Imię: Rafał
Lokalizacja: Toruń
Nie mam bezpiecznika 80A na nadkolu. Nie udało mi się tez nawiązać kontaktu wzrokowego z rozrusznikiem. Jak bez kanału mogę go zobaczyć?


Na górę
PostDodany: 20 wrz 2013, 13:03 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Posty: 5640
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Bezpiecznik powinien być w miejscu na czerwono.
Bez kanału będzie trudno.


Załączniki:
bezopi.JPG
bezopi.JPG [ 50.28 KiB | Przejrzano 1991 razy ]

_________________
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!
Na górę
PostDodany: 20 wrz 2013, 17:04 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Posty: 1519
Lokalizacja: Narew
3.0 też ma 3-y tyle, że ja nie zakładam tej trzeciej, jak rozbierzesz to dowiesz się której. Te dwie smaruję tym klik dla pewności, że się nie odkręcą.
Pozdrawiam.


Na górę
PostDodany: 20 wrz 2013, 17:29 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 19 lis 2012, 10:03
Posty: 49
Skype: lichu10
Imię: Rafał
Lokalizacja: Toruń
Ten bezpiecznik jest ok. Pomożecie mi zlokalizować rozrusznik? Przewertowałem manual i nie znalazłem. Może ktoś wie na której stronie jest o rozruszniku? Chodzi mi o demontaż i montaż.


Na górę
PostDodany: 20 wrz 2013, 23:58 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 2069
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
lichu10 pisze:
Ten bezpiecznik jest ok. Pomożecie mi zlokalizować rozrusznik? Przewertowałem manual i nie znalazłem. Może ktoś wie na której stronie jest o rozruszniku? Chodzi mi o demontaż i montaż.
... manual niewiele Tobie pomoże. Bez "kanału" nie da rady ale jeśli go masz to z jego wyciągnięciem sobie poradzisz. Zanim jednak go będziesz wyciągał sprawdź multimetrem czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce masz napięcie na cewce bendixa. Możesz to również sprawdzić rozłączając wtyczkę przy bezpiecznikach (tych ze zdjęcia) na której jedna "żyła" to ciśnienie oleju ale druga to właśnie + 12 volt ze stacyjki. Próba ta na 100% wyeliminuje ewentualną awarię stacyjki. Jeśli masz napięcie to padła cewka automatu bo zakładam, że podczas próby startu rozrusznik jest zupełnie "głuchy". Jeśli chociaż lekko "cyka" to rdzeń cewki jest zatarty ale naprawa to niestety wyciągnięcie rozrusznika.
Powodzenia

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl