Kappa 2.0 20v Turbo - integrator sondy lambda
Kappa 2.0 20v Turbo - integrator sondy lambda
Witam
Wczoraj podłączyłem auto pod kompa i wywaliło mi błąd "integrator sondy lambda zwarcie do masy". Pomyślałem skasuję bo mógł wyskoczyć ze względu na gaz. Zrobiłem rundkę na samej benzynie i od 4 tyś/obr. auto wyraźnie szarpało. Przyjechałem do domu dalej podpiąłem i znów ten sam błąd więc gaz wykluczony. FES zrobił mi wykres napięcia sondy i napięcie skakało od 0 do 900mV. Ale wykres nie był rysowany z identycznymi powtórzeniami np. od 80 skoczyło do 600, następnym razem napięcie skoczyło od 0 do 900 itd. Wykres się również zagęszczał po otwarciu przepustnicy. Z tego co się orientuję tak powinno być, ale wyraźnie dało się również zauważyć że sonda potrafiła się zawiesić w górnym lub dolnym położeniu gdzie cały czas było 900 lub 0 mV więc było albo skrajnie ubogo albo skrajnie bogato (tak FES informował o stanie sondy). Dało się to również odczuć po spalinach zapach nie przepalonego paliwo. Przewody sondy sprawdzałem i nigdzie nie zauważyłem żadnego przerwania przewodu czy coś podobnego, dodam że sondę zmieniałem jakieś 5 tyś km temu bo również był taki sam błąd, ale przez ten czas był spokój. Sonda była firmy NGK. Dodam że nie mam katalizatora ale w bliskiej przyszłości naprawie ten błąd i go wspawam.
Moje pytania brzmią:
1. Czy mogą być jakieś inne czynniki powodujący ten błąd ?
2. Czy możliwe jest że gaz tak szybko zarżnął prawie nową sondę ?
3. Jakiej firmy polecacie nową sondę ?
Każda porada odnośnie tego tematu mile widziana.
Pozdrawiam
Kuba
Wczoraj podłączyłem auto pod kompa i wywaliło mi błąd "integrator sondy lambda zwarcie do masy". Pomyślałem skasuję bo mógł wyskoczyć ze względu na gaz. Zrobiłem rundkę na samej benzynie i od 4 tyś/obr. auto wyraźnie szarpało. Przyjechałem do domu dalej podpiąłem i znów ten sam błąd więc gaz wykluczony. FES zrobił mi wykres napięcia sondy i napięcie skakało od 0 do 900mV. Ale wykres nie był rysowany z identycznymi powtórzeniami np. od 80 skoczyło do 600, następnym razem napięcie skoczyło od 0 do 900 itd. Wykres się również zagęszczał po otwarciu przepustnicy. Z tego co się orientuję tak powinno być, ale wyraźnie dało się również zauważyć że sonda potrafiła się zawiesić w górnym lub dolnym położeniu gdzie cały czas było 900 lub 0 mV więc było albo skrajnie ubogo albo skrajnie bogato (tak FES informował o stanie sondy). Dało się to również odczuć po spalinach zapach nie przepalonego paliwo. Przewody sondy sprawdzałem i nigdzie nie zauważyłem żadnego przerwania przewodu czy coś podobnego, dodam że sondę zmieniałem jakieś 5 tyś km temu bo również był taki sam błąd, ale przez ten czas był spokój. Sonda była firmy NGK. Dodam że nie mam katalizatora ale w bliskiej przyszłości naprawie ten błąd i go wspawam.
Moje pytania brzmią:
1. Czy mogą być jakieś inne czynniki powodujący ten błąd ?
2. Czy możliwe jest że gaz tak szybko zarżnął prawie nową sondę ?
3. Jakiej firmy polecacie nową sondę ?
Każda porada odnośnie tego tematu mile widziana.
Pozdrawiam
Kuba
Jest:
Lancia Kappa 5.20 turbo viewtopic.php?f=24&t=49874
Było:
Audi A6 C4 2.6
Toyota 4runner II 3.0 V6
Lancia Kappa 5.20 turbo viewtopic.php?f=24&t=49874
Było:
Audi A6 C4 2.6
Toyota 4runner II 3.0 V6
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Integrator sondy lambda kappa 2.0 20V turbo
Poczytaj sobie te tematy: =101&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Szukaj] Może coś stamtąd wyłuskasz
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Integrator sondy lambda kappa 2.0 20V turbo
Ad.1 Nie bardzo raczej, integrator "czuwa" nad pracą sondy tzn sprawdza czy jej wartości są w odpowiednich granicach.Tak pokrótce...
Ad.2 Wątpię, jak już to po prostu sama padła i już.
Ad.3 Nie wiem,polecałbym NGK,ale ta niby padła więc może Boscha?
Sprawdź może czy jak łapie ten błąd jak sonda się zachowuje,jak wykres stoi to i błąd integratora wywali.Sonda ma falować cały czas nie ma być momentów że wykres stoi w miejscu.
Ad.2 Wątpię, jak już to po prostu sama padła i już.
Ad.3 Nie wiem,polecałbym NGK,ale ta niby padła więc może Boscha?
Sprawdź może czy jak łapie ten błąd jak sonda się zachowuje,jak wykres stoi to i błąd integratora wywali.Sonda ma falować cały czas nie ma być momentów że wykres stoi w miejscu.
Re: Integrator sondy lambda kappa 2.0 20V turbo
Błąd wywala jak sonda stoi. Coś poczytałem i dowiedziałem się że jak wywala błąd integratora to znaczy że komp nie może sobie z sondą poradzić... wydaję mi się że jest po prostu wadliwa ale nie jestem pewny do końca... co do szukajki na forum to już wszystko przerobiłem i sam nie wiem co mam o tym myśleć chyba po prostu wymienię tą sondę. Chyba że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł ew. teorię do sprawdzenia.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Jest:
Lancia Kappa 5.20 turbo viewtopic.php?f=24&t=49874
Było:
Audi A6 C4 2.6
Toyota 4runner II 3.0 V6
Lancia Kappa 5.20 turbo viewtopic.php?f=24&t=49874
Było:
Audi A6 C4 2.6
Toyota 4runner II 3.0 V6
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20v Turbo - integrator sondy lambda
Czyli jest jasne.Nie masz co szukać w zasadzie już.jaycobe pisze:Błąd wywala jak sonda stoi.
Re: Kappa 2.0 20v Turbo - integrator sondy lambda
Porozglądałem się i boschowska 240 zł. Mam nadzieję że nie będzie już problemów z sondą. Dam znać jak zmienię Co ciekawe sondy są takie same jak w cinquecento czy seicento bodajże 900. Przy okazji zajmę się również katalizatorem... Dzięki za porady.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Jest:
Lancia Kappa 5.20 turbo viewtopic.php?f=24&t=49874
Było:
Audi A6 C4 2.6
Toyota 4runner II 3.0 V6
Lancia Kappa 5.20 turbo viewtopic.php?f=24&t=49874
Było:
Audi A6 C4 2.6
Toyota 4runner II 3.0 V6
Re: Kappa 2.0 20v Turbo - integrator sondy lambda
Witam,
Pytanie czy pomogła wymiana sondy?
P.S. U mnie również występuje ten sam błąd
Pozdrowienia
Pytanie czy pomogła wymiana sondy?
P.S. U mnie również występuje ten sam błąd
Pozdrowienia