Kappa JTD - drążek reakcyjny silnika

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Kappa JTD - drążek reakcyjny silnika

Post autor: skyblu » 11 lut 2014, 20:04

Muszę wymienić tą część w Kappie JTD,
Chodzi o ten umieszczony w aluminiowej łapie sięgającej za silnik,
czy jest jakiś patent, którym można go wcisnąć?

pozdrawiam :D
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa JTD - drążek reakcyjny silnika

Post autor: stabraf » 11 lut 2014, 22:39

Ja sobie zrobiłem "wciągacz" z dwóch płaskowników i śruby ;)

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Re: Kappa JTD - drążek reakcyjny silnika

Post autor: skyblu » 12 lut 2014, 20:30

stabraf pisze:Ja sobie zrobiłem "wciągacz" z dwóch płaskowników i śruby ;)
Tak kombinowałem :-P
płaskowniki: jeden oparty o łapę drugi, o tuleję, połączone śrubą i dokręcane aż nakrętka wciśnie tuleję na miejsce w łapie.
Czy dawałeś coś dla poślizgu ;) czy może sama woda?
Tak na marginesie w AS24 kupiłem tuleję-reakcyjną z pełną gumą bez podcięcia, taką jaka jest w drugiej łapie. Czy nie jest za sztywna? Sklep twierdzi że jest ok, ale z jakiegoś powodu są rożne,
Masz zdanie na ten temat :D

Pozdrawiam :D
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa JTD - drążek reakcyjny silnika

Post autor: stabraf » 12 lut 2014, 21:48

Wyczyściłem delikatnie dziurę po tulejce papierem i czymś tam co było pod ręką tłustego posmarowałem delkatnie i jaazda ;) Trza kontrolować, coby równo właziło :)

Awatar użytkownika
cocoon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 739
Rejestracja: 03 kwie 2009, 20:53
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa JTD - drążek reakcyjny silnika

Post autor: cocoon » 12 lut 2014, 22:10

Mogłeś wcześniej powiedzieć to obeszłoby się bez rozbierania połowy silnika : cenzura :
CROMA 1,9 JTDM 150 KM 272/B AVORIO VANITOSO VR.z wirusem
FREEMONT URBAN 2.0 JTDM2 automat 170 KM (narazie)
była : Kappa 2,4 JTD 616A GRIGIO URANO z jeszcze nowszym wirusem :)
>wojtekr3@interia.pl 600 227 557
Idiotów na świecie nie ma wcale tak wielu. Są tylko bardzo dobrze rozstawieni

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa JTD - drążek reakcyjny silnika

Post autor: stabraf » 12 lut 2014, 23:13

Trza było zapytać jak Krzysiek :P

adamM20
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3301
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa JTD - drążek reakcyjny silnika

Post autor: adamM20 » 13 lut 2014, 20:17

stabraf pisze:Wyczyściłem delikatnie dziurę po tulejce papierem i czymś tam co było pod ręką tłustego posmarowałem delkatnie i jaazda ;) Trza kontrolować, coby równo właziło :)
... : ok2 : Tak przy okazji, w przypadku drążka delikatne czyszczenie i smarowanie jest ok ale w przypadku na przykład wahaczy to czyszczenie i smarowanie powinno być nie delikatne ale bardzo delikatne bo zdarzało się, że w przypadku dużych "skoków" wahaczy twardej gumy silentblocka tulejka potrafiła się obrócić : cenzura :
Pozdrawiam

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Re: Kappa JTD - drążek reakcyjny silnika

Post autor: skyblu » 13 maja 2014, 16:54

Zrobione jak radziłstabraf bez problemów/śruba i dwie podkładki wzmacniane/ tylko dobrze mieć dwie różnej długości śruby, : ok2 :
dzięki

pozdrawiam :D
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa JTD - drążek reakcyjny silnika

Post autor: stabraf » 13 maja 2014, 17:38

Elegancko : yesyes :

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa JTD - drążek reakcyjny silnika

Post autor: volf » 13 maja 2014, 22:33

A ja się zapytam jakie są objawy zużycia tej tulejki, bo u siebie mam w stanie, powiedzmy, "średnim", ale jakiś niepokojących objawów nie zauważyłem. Być może nie wiem jak szukać :?:
KAPPA TDS & JTD

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Re: Kappa JTD - drążek reakcyjny silnika

Post autor: skyblu » 14 maja 2014, 8:04

volf pisze:A ja się zapytam jakie są objawy zużycia tej tulejki, bo u siebie mam w stanie, powiedzmy, "średnim", ale jakiś niepokojących objawów nie zauważyłem. Być może nie wiem jak szukać :?:
Ewidentnie rozwulkanizowany troszkę telepie o budę na wolnych :-P
pozdrawiam :D
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Anakin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 09 wrz 2014, 14:13
Imię: Jacek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Kappa JTD - drążek reakcyjny silnika

Post autor: Anakin » 05 lip 2017, 8:36

Czy do wymiany tejże tulei należy w jakikolwiek sposób podpierać silnik? Czy po prostu odkręcić i wymieniać?

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa JTD - drążek reakcyjny silnika

Post autor: volf » 05 lip 2017, 9:07

Bez obaw, nic się nie przewróci więc podpierać nie trzeba :)
KAPPA TDS & JTD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”