Kappa 20vT - porównanie programów

Awatar użytkownika
jaycobe
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 162
Rejestracja: 18 mar 2012, 11:29
Imię: Jakub
Lokalizacja: Przeworsk

Kappa 20vT - porównanie programów

Post autor: jaycobe » 05 cze 2014, 20:07

Tym lepszym softem dysponował Ś.P Wolek, który też go musiał zdobyć bo miał ten gorszy. Teraz nie wiem kto może mieć taki na sprzedaż, może warto popytać chłopaków od chipów z Krosna ?? Z tego wszystkiego już nie pamiętam który jest ten gorszy a który lepszy, ale wiem że również miałem ten gorszy. Soft ten jest w formie kości którą się wpina P&P w eprom który się znajduję nad nogami pasażera ( za 2 osłonami). Tu masz nawet 2 filmiki ilustrujące różnicę pomiędzy nimi, właśnie autorstwa w.w.





Co do kubków to proszę kontaktować się i prosić użytkownika Hanuś, może ona coś zrobi z tym waszym zachwytem : yesyes :
Jest:
Lancia Kappa 5.20 turbo viewtopic.php?f=24&t=49874
Było:
Audi A6 C4 2.6
Toyota 4runner II 3.0 V6

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11963
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Lancia Kappa 5.20 turbo JAYCOBE<- Piszczyk<- Ola26 .

Post autor: topcio » 05 cze 2014, 21:58

jaycobe pisze:Tym lepszym softem dysponował Ś.P Wolek, który też go musiał zdobyć bo miał ten gorszy. Teraz nie wiem kto może mieć taki na sprzedaż, może warto popytać chłopaków od chipów z Krosna ??
Bartek z Turbo-lab twierdził, że różnica tych kości to pic na wodę i po dokładnym sprawdzeniu nie ma między nimi różnic. Osobiście nie mogę nic na ten temat powiedzieć gdy nie miałem styczności z 000.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
jaycobe
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 162
Rejestracja: 18 mar 2012, 11:29
Imię: Jakub
Lokalizacja: Przeworsk

Re: Lancia Kappa 5.20 turbo JAYCOBE<- Piszczyk<- Ola26 .

Post autor: jaycobe » 06 cze 2014, 21:54

Ja też nie miałem, ale wydaję mi się że jak na 220KM Lancia na oryginalnym sofcie słabo jedzie, gdyż mam porównanie do innych turbo benzyn. Nie ma porównania za to na gtecu bo zamiata pięknie i jedzie bez proszenia :)
Jest:
Lancia Kappa 5.20 turbo viewtopic.php?f=24&t=49874
Było:
Audi A6 C4 2.6
Toyota 4runner II 3.0 V6

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lancia Kappa 5.20 turbo JAYCOBE<- Piszczyk<- Ola26 .

Post autor: intuos » 06 cze 2014, 23:59

Jeżeli coś sprawdziłem empirycznie, a następnie Wołek to potwierdził to znaczy że jest różnica koniec kropka. Co do gościa od softu, mówiąc w skrócie, *** nie fachowiec.
Różnica po między softami jest począwszy od podtrzymania obrotów po puszczeniu gazu ( soft 98r.), innej charakterystyce czytania czujnika położenia gazu- położenia pedału gazu. A różnić jest dużo dużo więcej, innym działaniu funkcji overboost. itd., itp.
Nie rozumiem jednego, po kiego wała udzielają się osoby nie mające wiedzy w temacie. Forumowe wróżenie tarota kwitnie...
Swój soft - 1037356924-04.a32a.1 wysłałem do kolegi z naszego forum który ma skopiować ów soft. Obecnie z braku laku wstawiłem noviteca. Różnica między moim softem a novi jest, ale dla mnie dupy nie urywa. Różnicę czuć dopiero od 3 biegu, ale nie tak jak to było z kością z roku 99 czy 2000 (mam jedną i drugą), obecna różnica mnie nie powala, po za jednym - sposób rozwijania mocy jest 0-1, czyli do dupy, na dodatek to doładowanie pojawia się w dziwny sposób. Generalnie nie mogę się doczekać jak moja kośc wróci do domu bo od razu powróci w miejsce obecnego noviteca. Na g-tecu też jeździłem i też wolę swój soft-nie trzeba się martwić... że za chwilę coś pierdyknie. Jak się uda to kolega znający na wylot te silniki i programy podrasuje troszkę mój oryginalny soft.
Osobiście uważam że chip to pomyłka, jedynie program pod silnik ma sens.
Ostatnio zmieniony 07 cze 2014, 0:11 przez intuos, łącznie zmieniany 1 raz.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11963
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Lancia Kappa 5.20 turbo JAYCOBE<- Piszczyk<- Ola26 .

Post autor: topcio » 07 cze 2014, 0:07

intuos pisze:Nie rozumiem jednego, po kiego wała udzielają się osoby nie mające wiedzy w temacie. Forumowe wróżenie tarota kwitnie...
Chyba ci się tematy pomieszały, tu jest "nasze Lancie" i każdy może się udzielać.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lancia Kappa 5.20 turbo JAYCOBE<- Piszczyk<- Ola26 .

Post autor: intuos » 07 cze 2014, 0:12

topcio1 pisze:
intuos pisze:Nie rozumiem jednego, po kiego wała udzielają się osoby nie mające wiedzy w temacie. Forumowe wróżenie tarota kwitnie...
Chyba ci się tematy pomieszały, tu jest "nasze Lancie" i każdy może się udzielać.
szczególnie Bartek od tarota...
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11963
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Lancia Kappa 5.20 turbo JAYCOBE<- Piszczyk<- Ola26 .

Post autor: topcio » 07 cze 2014, 0:18

Nie znasz gości a się mądrzysz.
Hym, nie będę się poniżał i prowadził z tobą takiej dyskusji. To jak granie z gołębiem w szachy ...
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Lancia Kappa 5.20 turbo JAYCOBE<- Piszczyk<- Ola26 .

Post autor: kond243 » 07 cze 2014, 8:03

Witam co do różnicy między ori softem a g-teciem jest i to duża. Miałem ori 000 teraz g-tec i a utko jeździ bajecznie.pełen over boost ma przy 2600 obr i ciągnie jak szalona do końca , tylko założyłem mbc nie mam peeku tylko stałe 1,3 bara wydech przelot , końcowy supersprint od kolegi Michor ;-) Jeśli jest ktoś ch?tny mam na zbyciu eprom z sterownika 000. z 98 r w tych epromach też były zmiany pocz?tek 98r a początek 99r mapy minimalnie się różnią. Kappa najfajniej jeździ na epromie z początku produkcji.W przypadku epromu 001 a 000 też czuć dużą różnice zwłaszcza powyżej 4tyś obr nie jedzie górą tak dobrze jak na epromie 000.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11963
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Lancia Kappa 5.20 turbo JAYCOBE<- Piszczyk<- Ola26 .

Post autor: topcio » 07 cze 2014, 9:17

A czy poza wrażeniami z jazdy wymiernie coś się zmienia? Przyśpieszenie lub prędkość?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Lancia Kappa 5.20 turbo JAYCOBE<- Piszczyk<- Ola26 .

Post autor: kond243 » 07 cze 2014, 10:08

Przyspieszenie jest lepsze na dobrych oponach udalo sie do 100km/h przyspieszyć w 6,8 sekundy mowa o epromie 000. Prędkość nawet też, licznikowe 250km/h. Eprom 000 z początku 98r to minimalnie zmienione mapy Fiata Coupe 20v Turbo.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11963
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Lancia Kappa 5.20 turbo JAYCOBE<- Piszczyk<- Ola26 .

Post autor: topcio » 07 cze 2014, 10:32

To faktycznie różnica odczuwalna. Ile chcesz za ten eprom :) ?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Lancia Kappa 5.20 turbo JAYCOBE<- Piszczyk<- Ola26 .

Post autor: kond243 » 07 cze 2014, 10:42

Bedziesz testy robił;-)
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11963
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Lancia Kappa 5.20 turbo JAYCOBE<- Piszczyk<- Ola26 .

Post autor: topcio » 07 cze 2014, 10:49

Tak :) .
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lancia Kappa 5.20 turbo JAYCOBE<- Piszczyk<- Ola26 .

Post autor: intuos » 07 cze 2014, 17:54

kond243 pisze:Witam co do różnicy między ori softem a g-teciem jest i to duża. Miałem ori 000 teraz g-tec i a utko jeździ bajecznie.pełen over boost ma przy 2600 obr i ciągnie jak szalona do końca , tylko założyłem mbc nie mam peeku tylko stałe 1,3 bara wydech przelot , końcowy supersprint od kolegi Michor ;-) Jeśli jest ktoś ch?tny mam na zbyciu eprom z sterownika 000. z 98 r w tych epromach też były zmiany pocz?tek 98r a początek 99r mapy minimalnie się różnią. Kappa najfajniej jeździ na epromie z początku produkcji.W przypadku epromu 001 a 000 też czuć dużą różnice zwłaszcza powyżej 4tyś obr nie jedzie górą tak dobrze jak na epromie 000.

Kond. Z tego co ja pamiętam to zarówno novi jak i gtec ma max cisnienie 1.2-stałe. Więc jeżeli ty ustawiłeś 1.3 to chyba nie za dobrze. Mbc powoduje że na dole jest ubogo, właśnie przy tych 2600-2800, dla tego seria wstaje w zależności od programu 2500-2750. Po za tym od 5000-5500 powinno być 1 bar- seria ma 0.6 - bo tyle ma novi i gtec. Reasumując zarówno na dole jak i na górze za mocno rozpalasz piec... Piszę o tym bo znam temat i jego konsekwencje.
Seryjne tłoki w FC i Kappie 20vt mają wadę polegającą na tym że notorycznie przegrzanie tłoka osłabia część żłobioną na pierscienie - efekt pęknięcie tłoka w tym miejscu. Mnie się to stało i wielu w FC(bawiąc się chipem). Także ja bym zmniejszył ciśnienie. Pod mbc pisze się program, nie inaczej. Połączenie go z chipem daje chwilowy uśmiech na twarzy, zakładając że samochodem jeździ się rekreacyjnie.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Lancia Kappa 5.20 turbo JAYCOBE<- Piszczyk<- Ola26 .

Post autor: kond243 » 07 cze 2014, 23:24

g-tec dosc dobrze podlewa paliwem. Pozatym na ori pierburgu na novitecu jest stałe 1,2 bara ale g- tec w peeku ma 1,5bara a stałe 1,3 bara. Mam zamontowany wskaźnik doładowania. Mi chodziło o ten peek a tak mam tylko 1,3 bara powyżej jest 1 bar i tutaj g-tec mocno przelewa paliwe na seryjnej turbinie. Afr był sprawdzany kilka razy i jest ok nawet mocniej podlane paliwem w całym zakresie obrotów. Zamontowałem pompe walbro 255l i ciśnieniu maks 6bar więc w listwie paliwa nie brakuje podobnie jak w cylindrach. Tylko turbo musze zrobić na trzecim kółku kompresora i bedzie ok . a co do egt to oscyluje w okolicy 680 stopni przy pełnym obciążeniu , a graniczne tem egt seryjnych tłoków oscyluje w okoli 810 stopni potem się topią. To że pękaja tłoki po przegrzaniu to wiem i przy okazji ubogiej mieszanki od spalania stukowego kaleczy i denka tłoków i gLowiece znam z autopsji naszczęście nie swojej.Ps seria powyżej 5,500obr ładuje 0,8 bara tak było u mnie i kilku Fc Które znam. Seria ma peek w okolicy 3tyś obr 1,2 bara potem opada do 1,05 i trzyma do 5,5 tyś obr potem leci na 0,8 bara. w kappie można policzyc i zrobić kolektor z kwasówki w kształcie baranich rogów odciążając tłoki obniżając tem egt i zyskując stałe doładowanie do końca obrotomierza.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”