Kappa 20vT - porównanie programów

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

Kappa 2.0 20vT - porównanie programów

Post autor: Lewutek » 08 cze 2014, 0:41

CZE ...

Zgłaszam formalny wniosek do administratorów ... o ile mi w ogóle wolno : gafa : ... a w przypadku kiedy mi nie wolno ... to może warto przemyśleć czynność wydzielenia/podwieszenia wątku tylko dla Kappy Turbo ... :!: 2,0T20V :!: ... w dziale Kappa/silnik ... wątek w sprawie chipów/programów, które użytkownicy mają w swoich autach. Powyższe wynika z braku usystematyzowanej informacji na forum ... o tym "fragmencie" techniki w Kappie 2,0T20V.

Być może da się zorganizować bazę fabrycznych programów ... ile by ich nie było ... ja jestem na etapie porównywania doznań z jazdy na wszelakich chipach pasujących do tego auta. Nadmienię, że kolega intuos wysłał do testów do mnie swojego oryginalnego chipa nr 1037356924 ... który jest podobno "fajniejszy" w doznaniach z jazdy w stosunku do chipa nr 1037359800 który seryjnie jest u mnie na wyposażeniu.

Dyskusja przeniosłaby się z "prywatnego" opisu auta do wątku dyskusyjnego.

Jeśli mój pomysł nie jest trafiony, to przepraszam ... i proszę o usunięcie : beczy :

Pozdrawiam

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 20vt - porównanie programów

Post autor: intuos » 08 cze 2014, 12:15

ja sprawdzałem kappę i na programie 001 i 000, na dwóch autach powyżej 5000 było 0.6-0.7, ale nie 0.8. Może w takim razie to kwestia ciśnieniomierza. Wiem tylko że czytając angielskie forum FC, pisano o seryjnym doładowaniu jak pisałem wyżej, dlatego skłaniałem się do tego że mam dobre wyniki. Ta turbina nie zależnie od modów - chodzi o budowę korpusu i zużycie pierscieni od strony gorącej - nie za bardzo toleruje więcej niż 1.2-1.25. W każdym razie życze bezawaryjności.
Co do g-teca.... to na nowej oryginalnej pompie bosch(cały nowy wkład oryginał) ma ciśnienie paliwa dochodzące do 4,5 bara, co niestety nie uchroniło mojego silnika przed tym by padł tłok.
Tak jak mówiłem, postaram się zrobić program na chipie 000 98r.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 20vt - porównanie programów

Post autor: kond243 » 08 cze 2014, 14:23

Ja tak miałem na serii i dlatego tak pisałem a nie jest to kwestia wskaźnika ponieważ było badane na trzech różnych i tak samo każdy wskazywał. Mam noviteca kupiłem w Anglii i nie pasuje mi jego charakterystyka jakoś. A g-tec jak najbardziej ale też rozważam napisanie programu pod wieksze turbo i mbc. Podejrzewam że nie długo udam sie do Merrora. Tylko turbo zostanie zrobione. Jak na razie silnik pracuje ładnie i ciągnie jak wściekły. Seryjne programy mam dwa różnią sie końcówką numeru i rocznikiem i też różnią się mapami minimalnie. najlepszy jest ten z 98r 1037356924 06.a501.1
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

Kappa 20vt - porównanie programów

Post autor: Lewutek » 08 cze 2014, 15:27

kond243 pisze: Seryjne programy mam dwa różnią się końcówką numeru i rocznikiem ... najlepszy jest ten z 98r 1037356924 06.a501.1
CZE ...
Dla usystematyzowania ... masz dwa fabryczne chipy. Jeden już podałeś (napisałeś) i jest to: 1037356924 06.a501.1 ... a jakie oznaczenie ma ten drugi :?:

Informacja dla innych userów K2,0T20V ... ważne są "bebechy" w środku. Dobrze by było podawać pełną/dokładną informację typu: numeru "skrzynki" ECU 000 lub 001 i wsad seryjny nr: 0123456789.xx.xxxx.x

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 20vt - porównanie programów

Post autor: kond243 » 08 cze 2014, 20:18

Muszę odszukać drugi sterownik silnika. Obydwa sterowniki są o numerku 000 i są zrobione przez RamzesaII na jeden typ immo. Drugi o ile pamiętam ma numer końcowy 1037356924 04. A304.1 ale upewnię się jak wpadnie mi sterownik w ręce. Jeszcze będe miał do testów ori program z FC 20v turbo, okaże się jak parametry wyglądają, czyli afr egt itp.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: Kappa 20vt - porównanie programów

Post autor: KGB » 08 cze 2014, 22:18

ten silnik ma seryjnie 220KM ,wiec doładowanie na końcu powinno wynieść 0.6 bara w porywach do 0.7 ,ale nie więcej ,bo więcej to jednak kilkanaście lub dziesiąt koni więcej wychodzi,
wtedy nie dziwne, że lepiej idzie :D

jeżeli boicie się o tłoki, to wypada przynajmniej w kontrolkę sondy lambda się zaopatrzyć - nie jest to szerokopasmowy pomiar, ale jeżeli na maks bucie sonda nie spada poniżej 0.8v ,to nie jest najgorzej

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 20vt - porównanie programów

Post autor: kond243 » 09 cze 2014, 9:55

Mam wskaźnij egt ;-) sonda przy maks bucie pokazuje 0,82v a na przelotowym wydechu brutalnie pluje ogniem :-D
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

kris1406
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 02 cze 2014, 12:13
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gliwice

Re: Kappa 20vt - porównanie programów

Post autor: kris1406 » 09 cze 2014, 22:32

gdybym ja wiedział o czym wy piszecie :)
ja szukam kogoś kto napisze gdzie , kto i za ile i czy odczuje różnicę a przy okazji nie rozwalę silnika

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

Re: Kappa 20vt - porównanie programów

Post autor: Lewutek » 10 cze 2014, 14:59

kris1406 pisze:gdybym ja wiedział o czym wy piszecie :)
ja szukam kogoś kto napisze gdzie , kto i za ile i czy odczuje różnicę a przy okazji nie rozwalę silnika
CZE ...
... "myślimy" o tym na poważnie, ale to wymaga "jakiegoś" czasu ;) ... aby było :!: BEZPIECZNIE :!: dla motora :lol:

Awatar użytkownika
jaycobe
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 162
Rejestracja: 18 mar 2012, 11:29
Imię: Jakub
Lokalizacja: Przeworsk

Re: Lancia Kappa 5.20 turbo JAYCOBE<- Piszczyk<- Ola26 .

Post autor: jaycobe » 10 cze 2014, 17:38

intuos pisze:Osobiście uważam że chip to pomyłka, jedynie program pod silnik ma sens.
Osobiście myślę że jedyną osobą od programu jest Merror. Sam się zastanawiałem nad tymi opcjami ale gtec był opcją tańszą i wywnioskowałem z postów z fckp że bezpieczną (najlepszy gotowy chip do tego silnika). Jeżdżę na nim 3 lata, fakt że turbo wzmocnione ale nie narzekam ani trochę. Do Merrora chciałem się wybrać po dalszych planowanych przeze mnie modach ale po drodze wyszły ważniejsze rzeczy i odroczyłem te zamiary i tak zostało na gtecu. Myślę że na program warto jechać przynajmniej po:
-przelocie
-mbc
-wzmocnionym turbo
-fmic
Co da nam to pewnie max 280KM. Dalej żeby się bawić w podwyższanie mocy trzeba inwestować w auto naprawdę spore pieniądze m.in sprzęgło, prawdopodobnie wtryski, i zastanawiać się nad kucizną, a i turbo nawet na większych kołach już podobno nie daje rady. Osobiście jestem ciekawy jak kappa by się czuła na jakimś większym intercoolerze (tylko gdzie go zamonować). Sam nie wiem czy się jeszcze będę bawił w modzenie kappy gdyż jak dla mnie ma mocy wystarczająco a na większą moc wolał bym zmienić auto które ma przynajmniej Rwd a jeszcze lepiej quattro. A wracając jeszcze do kappy większa moc w tym aucie mogła by się trochę mijać z celem gdyż nawet jeśli mamy czym się rozpędzić i zahamować to to auto w ogóle nie nadaję się na szybszą jazdę po zakrętach. Ok można założyć gwint itp. ale to już będzie całkiem inny charakter samochodu, w końcu kappa to komfortowa limuzyna a nie "poperdalaczka" jaką jest np. fiat coupe.

Pozdrawiam i życzę powodzenia przy ewentualnych modach w tym samochodzie.
Jest:
Lancia Kappa 5.20 turbo viewtopic.php?f=24&t=49874
Było:
Audi A6 C4 2.6
Toyota 4runner II 3.0 V6

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 20vt - porównanie programów

Post autor: kond243 » 10 cze 2014, 20:22

Witam. Fmic założyć można np od Mastera 3,0 jest wydajny i wchodzi pod zderzak wymiarami . U mnie zostały tylko fmic i turbo na dużym kółku kompresora. Sprzęgło jest z alfy gta i sztywne koło z fc. Tylko że duża moc i napęd fwd równa się brak trakcji na pierwszym i drugim biegu. Dla mnie wystarczy już 260KM do bardzo sprawnego wyprzedzania i poruszania się.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 20vt - porównanie programów

Post autor: Borek » 11 cze 2014, 14:05

kond243 pisze:duża moc i napęd fwd równa się brak trakcji na pierwszym i drugim biegu. Dla mnie wystarczy już 260KM do bardzo sprawnego wyprzedzania i poruszania się.
Na pierwszy problem jest sposób - opony z kolcami :lol:. Co do drugiego to przyznaję bez bicia, że w tej szafie to i seria wystarcza, byle sprawna. Różnica w osiągach między Iveco roboczym (do setki dobije jutro), starym Civiciem (9s) a seryjną Kappą jest już taka, że tej dodatkowo urwanej połówki sekundy bym nawet nie zauważył dopóki byś na przykład nie stanął ze mną na kresce. :D

Sztywny zamach nie zmniejsza komfortu jazdy ani nie zmniejsza żywotności skrzyni? Bo wciąż się zastanawiam...
Drop a gear and disappear!

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 20vt - porównanie programów

Post autor: intuos » 12 cze 2014, 18:14

Rozmawiałem z Merrorem. Powiedział że zrobi taki program na podstawie mojego oryginalnego. Będziemy go hamowali na moim samochodzie- u mnie wszystko w serii.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Lukq
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 12 mar 2014, 14:48
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Lukq » 12 cze 2014, 22:16

Merror wie co mówi, oraz wie co robi. Sztywny zamach nie powinien wpłynąć negatywnie na prace i komfort

Wysłane z mojego SM-N9005
http://fiatklubpolska.pl/strona-glowna/
Było:
MW 1.9JTD
Brava 1.4
Jest:
Rower ;)

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

Kappa 20vt - porównanie programów

Post autor: Lewutek » 14 cze 2014, 12:23

WITAM ...
Poniżej wybiórcze zestawienie wypowiedzi użytkowników o przeróbkach, problemach ... planach i niezrealizowanych "wizjach" w stosunku do podniesienia parametrów silnika K2,0T20V
intuos pisze:Na g-tecu też jeździłem i też wolę swój soft-nie trzeba się martwić... że za chwilę coś pierdyknie. Jak się uda to kolega znający na wylot te silniki i programy podrasuje troszkę mój oryginalny soft. Osobiście uważam że chip to pomyłka, jedynie program pod silnik ma sens.
kond243 pisze: ... tylko założyłem mbc nie mam peeku tylko stałe 1,3 bara wydech przelot, końcowy supersprint ...
intuos pisze: Kond. ...Pod mbc pisze się program, nie inaczej. Połączenie go z chipem daje chwilowy uśmiech na twarzy, zakładając że samochodem jeździ się rekreacyjnie.
kond243 pisze:g-tec dosc dobrze podlewa paliwem ... (...) ... g-tec mocno przelewa paliwe na seryjnej turbinie. Afr był sprawdzany kilka razy i jest ok nawet mocniej podlane paliwem w całym zakresie obrotów ... (...) ... Tylko turbo musze zrobić na trzecim kółku kompresora i bedzie ok ... (...) ... To że pękaja tłoki po przegrzaniu to wiem i przy okazji ubogiej mieszanki od spalania stukowego kaleczy i denka tłoków i gLowiece znam z autopsji naszczęście nie swojej ...
intuos pisze: ... Co do g-teca.... to na nowej oryginalnej pompie bosch(cały nowy wkład oryginał) ma ciśnienie paliwa dochodzące do 4,5 bara, co niestety nie uchroniło mojego silnika przed tym by padł tłok
kond243 pisze: ... ale też rozważam napisanie programu pod wieksze turbo i mbc. Podejrzewam że nie długo udam sie do Merrora. Tylko turbo zostanie zrobione. ... Seryjne programy mam dwa różnią sie końcówką numeru i rocznikiem ... najlepszy jest ten z 98r 1037356924 06.a501.1
KGB pisze:... jeżeli boicie się o tłoki, to wypada przynajmniej w kontrolkę sondy lambda się zaopatrzyć ...
jaycobe pisze: Osobiście myślę że jedyną osobą od programu jest Merror. Sam się zastanawiałem nad tymi opcjami ale gtec był opcją tańszą i wywnioskowałem z postów z fckp że bezpieczną (najlepszy gotowy chip do tego silnika). Jeżdżę na nim 3 lata, fakt że turbo wzmocnione ale nie narzekam ani trochę. Do Merrora chciałem się wybrać po dalszych planowanych ... modach ale ... odroczyłem te zamiary i tak zostało na gtecu. Myślę że na program warto jechać przynajmniej po:
-przelocie
-mbc
-wzmocnionym turbo
-fmic
... Dalej żeby się bawić w podwyższanie mocy trzeba inwestować w auto naprawdę spore pieniądze m.in sprzęgło, prawdopodobnie wtryski, i zastanawiać się nad kucizną, a i turbo ...
A teraz do rzeczy ... trochę to trwało, ale postanowiłem publicznie podzielić się własnymi doświadczeniami z użytkowania chipów w K2,0T20V. Jako, że człowieka ciekawego zawsze gdzieś "pcha" ... to w stosunku do fabrycznego K2,0T20V mnie z ciekawości zacząło "pchać" w temat bezpiecznego podniesienia parametrów silnika ... ponieważ na forum skąpo jest w usystematyzowane informacje w tym temacie ... co prawdopodobnie wynika z niewielkiej ilości tych aut w użytkowaniu. Przed przystąpieniem do testów zamontowałem dodatkowe wskaźniki: ciśnienia oleju, ciśnienia doładowania oraz monitor(-y) sondy lambda.

Pacjentka to Kappa 2,0T20V ... rozumiana jako FABRYCZNA, tzn. fabryczna turbina i jej sterowanie, fabryczny katalizator i fabryczny wydech, itp. ... oraz fabryczny "zmulony" sterownik: 1037359800_12.A001.1 BOSCH99. Na początek testów poszły GTEC-1 oraz NOVITEC. Miejsce pozyskania chipów znane ... tam gdzie inni testujący już je nabyli. Na każdy z tych chipów poświęcony został bak paliwa lany pod korek, co daje dystans po okolo 700km na każdy chip. Jazda na tych chipach w sposób BEZPIECZNY dla silnika ... wg wskazań monitorów sondy lambda. Jazda w różnych warunkach drogowych, z różnym obciążeniem auta ... z odcinkami dróg szybkiego ruchu (autostrady). Także hamownią była trasa/droga.

WNIOSKI:
Bezkrytyczne zastosowanie chipów GTEC-1 oraz NOVITEC nie jest bezpieczne dla silnika z farbycznym/seryjnym osprzętem: turbina, wydech. W obydwu przypadkach występują zakresy skrajnie ubogiej mieszanki skutkującej przegrzewaniem elementów silnika ... i w takich sytuacjach ECU nie było w stanie zoptymalizować mieszanki na stechiometryczną lub bogatą. Zakresy obrotów z nieprawidłową mieszanka są na dole jak i na górze obrotów silnika. Na obydwu chipach można było jeździć w sposób BEZPIECZNY dla silnika (dzięki kontroli wskazań sondy lambda) ... tylko do prędkości ~140km/h. Powyżej tej prędkości gwałtowne wciśnięcie pedału przyśpieszenia skutkowało powstaniem skrajnie ubogiej mieszanki. Ja z chwilą powstania niekorzystnej mieszanki dążyłem do jej wyeliminowania ... przy niższych prędkościach pomagała redukcja biegu w dół a przy wyższych (np.140km/h) odpuszczałem pedał przyśpieszenia. Nie rozpisuję się o autoadaptacjach i falowaniach ciśnienia doładowania, ponieważ z czasem te zjawiska przemijały. Ogólnie GTEC-1 był fajniejszy wg mnie w testach i był bezpieczniejszy w stosunku do NOVITEC ... ponieważ był bardziej "podlany" paliwem ... i w stosunku do NOVITEC widać to było na monitorze sondy lambda.

Jak ma się użytkowanie GTEC-1 lub NOVITEC na silnikach po "zmianach" ... rozumianych jako turbiny po zmianach, inne wydechy niż fabryczne, to tego nie wiem.

Doznania z jazdy w stosunku do mojego fabrycznego "zmulonego" wsadu były owszem widoczne i cieszące ... ale ... no właśnie jest ALE ... chipy/wsady NIE SĄ BEZPIECZNE dla silnika.

Każdorazowe przełożenie na chip/wsad fabryczny pomimo gorszych osiągów pozwalało BEZPIECZNIE "jeździć" silnikowi ... nawet rozpędzająć auto do 190 km/h ... ECU nadążało z korektą mieszanki do bogatej lub stechiometrycznej ... żadnego problemu z mieszanką ubogą lub skrajnie ubogą.

... No i wtedy zrodził się pomysł aby zorganizować bazę danych wszystkich dostępnych wsadów fabrycznych ... tym bardziej, że są opinie ... że wsady z początku produkcji K2,0T20V, a więc z roku 1998 są LEPSZE od tych ostatnich. Dzięki uprzejmości niektórych kolegów intuos oraz kond243 udało się pozyskać wsady z roku 1998 z oryginalnych "kości" ... i są to dwa różne wsady. Na obecną chwilę dostępne są oryginalne wsady (oznaczenia spisane z oryginalnych "kości")

1. 1037356924_04.A324.1 BOSCH'98 - od intuos
2. 1037356924_06.A501.1 BOSCH'98 - od kond243
3. 1037359800_12.A001.1 BOSCH'99 - mój "zmulony"

Analizując oznaczenia to ten od intuos wydaje się być najwcześniejszym/najstarszym ... ja po zmianie mojego "zmulonego" na ten właśnie ... wyraźnie odczułem różnicę poprawy osiągów ... no i najważniejsze ... jest to shamowany wsad producenta, a więc BEZPIECZNY dla silnika.

Ponadto po przeanalizowaniu zasobu wsadów fabrycznych rodzi się pomysł aby zwiększyć osiągi silnika ... na fabrycznym "wyposażeniu" ... ale w sposób BEZPIECZNY ... i nie ukrywam, że z kolegą intuos "nieśmiało" myślimy nad tym zagadnieniem. Modyfikacji podlegałby fabryczny wsad 1037356924_04.A324.1 BOSCH'98 ... a modyfikację wykonałby merror. Paliwem "jedynym słusznym" będzie benzyna Pb95 ... bo tym paliwem "żywi" się ten silnik.

Nowy wsad musi być zrobiony pod konkretny silnik np. fabryczny ... i do takiego z intuos się skłaniamy ... wszelkie zmiany w dolocie, wydechu, zasilaniu itp. sprawiają, że należałoby robić inny wsad ... bo będzie to inny silnik. Pozostanie pytanie do innych chętnych o fabrycznym silniku ... czy będą chętni na taki wsad, bo wiadomo, że to kosztuje ... a temat traktować należy jako rozwojowy ...

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”