Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3997
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: volf » 08 gru 2015, 22:48

Niektóre (mniej istotne?) błędy nie są sygnalizowane checkiem, w jtd jest to np. błąd EGR...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: marceli » 08 gru 2015, 22:53

Sprawdzę.

Szkoda mi akumulatora no i tak nieładnie jak długo kręci albo na dwa razy pali.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: Energetyk » 09 gru 2015, 15:04

A sonda lambda dobrze oscyluje? Możesz spróbować ją odpiąć i spróbować odpalić.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: marceli » 10 gru 2015, 0:28

To jak oscyluje i inne podejrzę w FES ,jak tylko podepnę.Zobaczymy co tam widać.

Rano zapaliła tak samo dłużej kręcąc.

Podejrzewam ,że sam moment zapalania nie jest brany sygnał z sondy.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: Energetyk » 10 gru 2015, 9:21

Wtedy w sumie nie jest on taki ważny, do odpalenia na pewno jest brana temp płynu chłodzącego. Kiedyś bawiłem się czujnikiem temp podgrzewając go zapalniczką na włączonym silniku. Ma to ogromne znaczenie wbrew pozorom...
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: marceli » 13 gru 2015, 4:07

Nie mam kurcze czasu na spokojne podpięcie...Młody Adaś jest bardzo absorbujący a dzień teraz krótki to po nocy nie chcę mi się latać i testować...

Wskazania czujnika na pewno sprawdzę aczkolwiek jego złe działanie(choć może tylko nie działanie) wywala błąd na IC).

Co do problemu,zaobserwowałem po kilku próbach ,że pomaga leciutkie wciśnięcie gazu przy odpalaniu.Więc może banał i krokowy się przywiesza itp?

Aha, zmieniłem na szybko regulator ciśnienia na listwie Pb, niewiele to dało(zauważalnej poprawy nie widzę) choć może i dobrze ,że to zrobiłem bo stary popuszczał Pb na stronę podciśnienia.
Jeszcze się zastanawiam nad filtrem Pb ale to by chyba nie chciała na Pb jechać.A tu problemu nie ma.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: Johnny » 13 gru 2015, 10:52

Może czujnik temperatury niebieski? Na zimnym pali normalnie a na cieplym dalej myśli ze jest zimny i dalej wali mu za dużą dawkę
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
Michal198422
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: Michal198422 » 16 gru 2015, 17:58

A rozrząd nie przeskoczył? Ja mam diesela, ale jak miałem problemy z odpalaniem, to się okazało, że mam o ząbek czy dwa na pompie przestawione.
Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak :|

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: marceli » 16 gru 2015, 22:50

Po wymianie regulatora ciśnienia na listwie Pb oraz czyszczeniu krokowego chyba problem zażegnany.

Dopiszę jak będzie za kilka dni.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: marceli » 01 sty 2016, 15:38

Tak jak wspomniałem daję znać jak jest po kilku dniach...

Poprawa jest,ale mimo wszystko wg mnie jak dłużej postoi lepiej zapala jak dwa razy przekręcę kluczyk.
Czyli coś z pompą?gdzieś schodzi ciśnienie?Filtr paliwa??
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: Energetyk » 03 sty 2016, 19:50

A zmieniałeś kiedyś filtr paliwa?
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: marceli » 03 sty 2016, 20:33

Nie 8-O

Przyznaję się bez bicia ,bo zawsze na Pb chodziła ok a potem jak założyłem LPG no to wiadomo....Pb już rzadziej mimo wszystko potrzebne...ale...

Jutro zmieniam ,auto już w garażu czeka ;)

Edit:
Zmieniłem ,ale autko zostało w garage bo jeszcze trwają prace ;)
Ale odpaliłem na chwilę także zobaczymy co będzie po zmianie, no i jak postoi trochę.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: marceli » 30 sty 2016, 0:07

Problem z przygasaniem na ciepłym jak zapalałem wychodzi ,że zniknął.Zobaczymy jak będzie ciepło w ogóle na dworze ale tutaj pomogło solidne czyszczenie krokowca.

Natomiast na zimnym mam nadal lekkiego mola bo dłużej kręci zanim zapali.Wychodzi na to ,że po dwóch przekręceniach kluczyka zapala lepiej,szybciej zagada.Z jednego dłużej kręci. Przez kilka teraz dni testowałem na dwa razy było ok, dziś wziąłem na raz i pokręciła dłużej.

Dziwne, czujniki odpadają, bo dwukrotne dawanie "na zapłon" nie wnosi nic im w momencie startu.Wychodzi ,że tylko paliwo.
Ale co? Słaba pompa?
Wydawało mi się ,że taka pompa to albo pracuje albo pada,nie jest tak??
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: Borek » 30 sty 2016, 8:08

Pompa może pracować słabo z wielu powodów - brudny filtr paliwa (u ciebie chyba jeszcze jest osobny), brudne styki, może czujnik ciśnienia paliwa? Dawno nie czytałem tego tematu więc nie wiem co już sprawdzałeś. ;)
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: marceli » 31 sty 2016, 1:31

Filtr zmieniłem(dwa posty wyżej),czujnik ciśnienia paliwa?Raczej chyba regulator na listwie masz na myśli?
Też zmieniłem.

Muszę sprawdzić ciśnienie paliwa manometrem.

Aha, na Pb jak szybko "klepnę" gaz na postoju to trochę przy krztusi,prychnie,czasem jakby w dolot strzeli i dopiero zaskakuje.
Normalnie jak dodaję gaz jest ok.

Na LPG tego nie ma ,łapie od razu bez problemu.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”