Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: marceli » 18 wrz 2015, 22:56

Dziwna sprawa,od kilku dni mam taki objaw ,że jak silnik jest ciepły to ciężej zapala a jak już zapali to wejdzie na obroty i zaraz obroty spadają tak ,że prawie gaśnie.
Przeważnie jest tak,że zafaluje tak dwa razy i już jest ok. Dziś raz było tak,że tak spadły ,że zgasła.
Objaw tylko po zapaleniu,jak już silnik pracuje schodzi z obrotów ok.
Jak już się unormuje ,wszystko ok. Dobrze jedzie, obroty jałowe ok.

Teraz tak,myślałem ,że zawór od LPG siadł i zalewa go gazem.Gaz wyłączony ,jeżdżę na Pb.
To samo.
Po przekręceniu kluczyka słychać pompę.

Zresztą po nocy by źle zapalała jak zimna a tu zapala normalnie.

Co sprawdzać??
Czy to też objaw czujnika wału??Poczytałem trochę ale jakoś mi nie pasują objawy....
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: Energetyk » 20 wrz 2015, 20:30

Może być czujnik wału, da się go sprawdzić gdy jest wyjęty. Wpinasz się omomierzem nawet z najzwyklejszego miernika i podgrzewając sprawdzasz wartość. Bywa tak że przy jakiejś większej temperaturze po prostu zanika sygnał i wszystko jasne.

A jak ogólnie układ zapłonowy? Cewki, świece?
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1629
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: Paweł Beski » 20 wrz 2015, 20:36

Też bym sprawdził układ zapłonowy. Podobne objawy miał mój brat w jednym ze swoich aut. Na zimno zapalał a na ciepło miał spore trudności. Okazało się, że zapłon się przestawił.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: Energetyk » 20 wrz 2015, 20:42

Można starą sprawdzoną metodą spróbować resetu komputera i autoadaptacji... Czyli aku odłączyć na noc
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: marceli » 20 wrz 2015, 22:50

Objaw jest tylko jak trochę dłużej postoi ale nie wystygnie.

Jak zgaszę i zaraz zapalam wszystko cacy.

Mam wrażenie,że jak zapala z tym problemem to tak jakby na początku nie równo łapała na wszystkie garczki.
A jak już chodzi to od czasu do czasu wypada zapłon na którymś cyl.

Świece nowe,niedawno zmieniałem.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 580
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: matis1906 » 21 wrz 2015, 16:54

Może to być czujnik położenia wału . masz większy , żeliwny kolektor więc musisz wczołgać się od spodu .
Czujnik zobaczysz od razu , od strony skrzyni . Jeśli masz ori to będzie miał kolor pomarańczowy . Wkręcany na imbus 5mm.
Możesz wyciągnąć i sprawdzić rezystancję . Prawidłowy odczyt to 950-970 Ohm jeśli mnie pamięć nie zawodzi .

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: marceli » 21 wrz 2015, 21:22

Dziwne jest to ,że ona nie kręci kręci i nie pali tylko zakręci,odezwie się tzn wejdzie na wyższe obroty(jak każda k po odpaleniu) po czym schodząc z wyższych do jałowych zazwyczaj zejdzie bardzo nisko(albo zgaśnie) znów podniesie i się normuje,takie nienaturalne zafalowanie tylko po odpaleniu.

PS.Mateusz,byłem w LU ostatnio ale nie dzwoniłem bo był to szybki wypad.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 580
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: matis1906 » 23 wrz 2015, 11:56

Marcin - rozumiem :) Pewnie będą jeszcze okazje.
Mi ostatnio padła przepływka , objawy były podobne z tą różnicą że u mnie od razu pojawiła się informacja o błędzie na infocenter . Inna wartość rezystancji na czujniku poł. wału może powodować błędne odczyty w prędkości obrotowej wału i niewłaściwą dawkę paliwa , co może objawiać się falowaniem i nierówną pracą? To takie moje domysły .

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: Energetyk » 23 wrz 2015, 16:44

Jak mi tak odpalała Marea 2.0 20V to tydzień później silnik stracił kompresje na 3cim cylindrze, może przypadek... Przepływka jest prawdopodobna. Ogólnie można próbować diagnozy z komputerem podpiętym i patrzenie co się dzieje.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: marceli » 23 wrz 2015, 21:38

matis1906 pisze:Inna wartość rezystancji na czujniku poł. wału może powodować błędne odczyty w prędkości obrotowej wału i niewłaściwą dawkę paliwa , co może objawiać się falowaniem i nierówną pracą?
Pewnie masz rację,na razie pali ,jeździ jest normalnie,checków brak.

Obserwuję sytuację ,zwłaszcza ,że mam przegląd LPG "przejechany" o kilka km ale nie zbieram się do chłopaków bo i tak głowicę muszę zrzucać(poci się spod uszczelki) to zrobię go po remoncie.
Gromadzę graty jakby co.
Energetyk pisze:Jak mi tak odpalała Marea 2.0 20V to tydzień później silnik stracił kompresje na 3cim cylindrze, może przypadek... Przepływka jest prawdopodobna. Ogólnie można próbować diagnozy z komputerem podpiętym i patrzenie co się dzieje.
Jeśli się objaw pogłębi zanim zrzucę głowę ,pewnie zobaczę co tam parametry "na żywo" pokazują.
Póki co auto jeździ i musi jeździć bo potrzebne :)
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: marceli » 08 gru 2015, 1:31

Muszę chyba wymienić ten czujnik wału w ciemno(choć go kiedyś mierzyłem i rezystancja się zmienia w dość sporym zakresie)bo ostatnio lipnie zapala tzn. muszę długo kręcić ew. pali za drugim razem.

Oraz tak jak wspomniałem mam wrażenie ,że jakby co jakiś czas "wypadł" zapłon jak silnik pracuje.Jest to trudno zauważalne ale pojawia się.
Chyba ,że świeczka któraś pada no ale niedawno nowe wsadziłem.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: Energetyk » 08 gru 2015, 11:18

Błędne wskazania czujnika temp płynu chłodzącego też sporo modzą w parametrach pracy ale infocenter wtedy by krzyczał że jest błąd sterowania silnikiem. Ewentualnie możesz cewki powypinać po kolei i patrzeć na którym cylindrze coś jest nie tak. Może to cewka po prostu kuleje po nagrzaniu?
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: marceli » 08 gru 2015, 20:39

*** blada.
Czujnik wału podmieniłem ,nic nie zmieniło się. Nadal musi sporo pokręcić żeby zapalił.Patrzyłem jak ciepły.
Zobaczę rano jak zimny będzie.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: volf » 08 gru 2015, 22:32

Sprawdzałeś czy są jakieś błędy w ECU?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: marceli » 08 gru 2015, 22:44

No jeszcze nie,nie pamiętam żeby mi check błysnął od kiedy ostatnio się podpinałem ale sprawdzę.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”