Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: Borek » 31 sty 2016, 10:24

Zasilanie pompki zatem? Wczoraj naprawiałem szwagrowi elektrykę w domu, miał w jednym gnieździe poniżej 200V przemiennego - i zardzewiałą po zalaniu, nadtopioną kostkę w puszce. :P
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: Energetyk » 31 sty 2016, 11:37

A czujnik temp cieczy chłodzącej?
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: kond243 » 31 sty 2016, 11:50

Odepnij aku. Lpg rozwala adaptacje. Przerabiałem to u siebie. Dopiero regulacja lpg porzadna z afr i w koncu jest ok. Tyle ze u mnie nie bylo jazdy na Pb jak silnik był zimny. Strzały w dolot krztuszenie itp.Okazało sie że reduktor ześwirował i ciśnienie gazu wynosiło 1.8 Bara. Dopiero pojeździłem na Pb. I ustawiłem lpg od dwóch tygodni spokój mam w końcu a zmieniłem nawet całą listwę wtryskową pompę regulator. Dopiero odpięcie uku pomogło.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: marceli » 31 sty 2016, 23:00

LPG wykluczone. Wyregulowane jest wzorowo i chodzi dobrze.Jak już zapali to jedzie normalnie i na tym i na tym paliwie.

Muszę poobserwować chyba jeszcze bo nie ma regularności w/w objaw.Dziś np było ok.
Energetyk pisze:A czujnik temp cieczy chłodzącej?
Działa ok,jak patrzyłem w FES.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: marceli » 03 mar 2016, 20:41

Uparta bestia...

Nie za wiele ruszyło się w temacie. Jestem wstępnie umówiony do majstra od ukł.wtryskowych,ma badać.Ale nie wiem co wybada,chyba nie za wiele bo kurcze żadnych błędów nie ma zarejestrowanych, na Pb jedzie ok,więc to nie pompka...

Zimna teraz zapala raz fajnie praktycznie od obrotu a czasem musi pokręcić.Za to z ciepłym jest dziwnie,bo jak zgaszę i stoi powiedzmy krótko te 5-10min to nie ma problemu.A jak postoi już trochę dłużej ale nie żeby wystygła,o to tutaj tak na dwa razy muszę pokręcić rozrusznikiem i to tak solidnie wg mnie. Jakieś dziwne.

Piszecie że czujnik temp. ale żadnych błędów nie mam a chyba jego złe działanie błąd by wyrzucało? W FES pokazywał poprawną temp silnika.
Kurcze nie za bardzo wiadomo gdzie dłubać.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: jasiugm » 04 mar 2016, 21:30

U mnie w podobnej sytuacji był problem z pompa paliwa. Ktoś urwał króciec wewnątrz korpusu i druciarsko go dorobił. Po wymianie na inną problem ustąpił, ale i tak nie jest idealnie. Muszę sprawdzić wtryskiwacze.
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: marceli » 18 mar 2016, 1:17

Pompkę paliwa wykluczyłem sama w sobie działa ok,na Pb jedzie dobrze.

Wczoraj udało mi się złapać moment jak silnik był zimny a zapalałem z podpiętym programem LPG a tam widać czasy wtrysków,napięcie itp.
Co wyszło?Dziwnie bo jest tak przekręcam na zapłon,daję na start,w programie widać momentalnie spadek napięcia(poniżej 10V,oczywiście w momencie kręcenia rozrusznikiem) po czym pojawia się zaraz sygnał na wtryskach(na trzech widać czasy wtrysków długie) po czym znikł i znów za kilka sekund się pojawił i już zapala wtedy.Rozrusznik kręci cały czas.
O co tu chodzi ,że sygnał się pojawia wtryski startują po czym zanika żeby znów się pojawić???

Jakby co to chętnie udostępnię plik z osc ze Staga żeby podejrzeć.

PS .Nie wiedziałem ,że komp Pb w Kappie w swojej charakterystyce ma dotryski Pb.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: Energetyk » 18 mar 2016, 9:38

Możewsz napisać do Staga, mają dobry support i na pewno wyjaśnią o co chodzi ewentualnie wykryją problem :)
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
wujaszek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 16 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Wołomin

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: wujaszek » 19 mar 2016, 19:51

To co opisujesz w ostatnim poście może być również następstwem (jeśli problem występuje tylko podczas odpalania) uszkodzonego czujnika położenia wałka rozrządu(Halla) Lub na jakiś czas przywróć fabryczne podłączenie wtryskiwaczy benzynowych.Sterownik LPG odłącz od wtrysków Pb.Może być tak,że problemem jest Sterownik LPG lub jego wiązka rozcinająca wtryskiwacze Pb.Immo ok? Jesli jednak problem wystepuje tylko podczas odpalania, immo i czujnik walu jest ok to zostaje Hall.
Lancia Kappa 2.0 20V 1996r LPG

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: marceli » 19 mar 2016, 21:30

Właśnie, jeszcze sobie tak myślę o tym czujniku faz. Tylko czemu raz by go sczytywało ok,a raz nie?I czemu jak już chodzi to się nie zająknie ani gaśnie itp?

Czujnik wału prowizorycznie wymieniony jakiś czas temu.Leżał na półce nowy.

LPG na tą chwilę wiem ,że nie robi problemu.

Druga sprawa tak jak wspomniałem,czemu jest tak ,że ciepła(gorąca) pali po zgaszeniu na dotyk po 5ciu czy 10 min a po 20-30 jak postoi muszę się ochechłać jak głupi?Za drugim,trzecim razem zaskoczy ale to tak też po kilkunastu obrotach wału.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: Energetyk » 19 mar 2016, 22:15

Ja tak miałem jak czujnik temp płynu chłodzącego padł
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: marceli » 20 mar 2016, 8:50

Tzn ciężko ciepła paliła?

Miałeś wtedy błąd na desce? Bo ja nie mam.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: Energetyk » 20 mar 2016, 9:17

Tak. Na zimnym od strzału a na ciepłym musiałem przytrzymać z 5 sekund. Czujnik głupiał i skakały mu wartości w losowy sposób. Przekłamywał ecu.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: marceli » 20 mar 2016, 10:03

Ale wywalał CHECK-a czy nic nie było??
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
wujaszek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 16 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Wołomin

Re: Kappa 2.4 20v - ciepła ciężej zapala/prawie gaśnie/

Post autor: wujaszek » 20 mar 2016, 10:45

Odepnij Halla na pracującym silniku a zobaczysz,że nie zgaśnie.W Kappie tak jest.Natomiast nie odpalisz jej z odpiętym.Jeżeli zaobserwowałeś,że zanika i pojawia się sygnał do wtryskiwacza podczas odpalania to może być jego wina.Czujnik można sprawdzić (nie odpinając kostki) oscyloskopem,będzie to prostokątny sygnał o napięciu (nie pamiętam) 5V lub 12V.Zwykłym miernikiem go nie sprawdzisz.Służy on do synchronizacji czasu pojawienia się iskry i początku wtrysku.Gdy zdarzy mu się,że podczas odpalania nie poda sygnału to nie będzie iskry ani sygnału do wtryskiwaczy. Można też,pośrednio go sprawdzić (jeśli immo i dolny czujnik jest ok ) kręcąc rozrusznikiem i jeśli w tym czasie nie odpala i nie ma iskry(druga osoba sprawdza iskrę) to... Z uszkodzonym czujnikiem auto będzie jeździło zupełnie normalnie dopóki go nie zgasisz i wystarczy,że podczas odpalania nie zadziała to nie odpalisz.Przy okazji warto sprawdzić ustawienie rozrządu.Niestety blokady są niezbędne aby to zrobić na 100% dobrze z uwagi na to,że oba koła na wałkach mają regulację na wałku( wydechowy też o około pół ząbka)
Lancia Kappa 2.0 20V 1996r LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”