Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad

tomeQ
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 20 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: stalowa/warszawa

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad

Post autor: tomeQ » 02 mar 2019, 18:44

Wybaczcie za odkop sprzed lat ale w temacie. Pojawiła się konieczność zdjęcia głowicy w 2.0 20v ViS po liftingu, chwilę przyglądnąłem się możliwościami dostępu do śrub i o ile z kolektorem wydechowym i samą głowicą nie jest źle tak z kolektorem ssącym i całym plastikowym modułem VIS wygląda to już słabo, nakrętek kolektor/głowica w jednym miejscu nie ma szans odkręcić bez wydłubania puszki ze zmienną geometrią. Pytanie jak się najsprytniej do tego dobrać, sciągać z głowicą kolektor ssący z puszką, czy rozbierać na części pierwsze, a może jeszcze jakieś mądre sposoby na uwolnienie głowicy od kolektora ssącego.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad

Post autor: Maniak » 02 mar 2019, 19:06

tomeQ pisze: 02 mar 2019, 18:44 Wybaczcie za odkop sprzed lat ale w temacie. Pojawiła się konieczność zdjęcia głowicy w 2.0 20v ViS po liftingu, chwilę przyglądnąłem się możliwościami dostępu do śrub i o ile z kolektorem wydechowym i samą głowicą nie jest źle tak z kolektorem ssącym i całym plastikowym modułem VIS wygląda to już słabo, nakrętek kolektor/głowica w jednym miejscu nie ma szans odkręcić bez wydłubania puszki ze zmienną geometrią. Pytanie jak się najsprytniej do tego dobrać, sciągać z głowicą kolektor ssący z puszką, czy rozbierać na części pierwsze, a może jeszcze jakieś mądre sposoby na uwolnienie głowicy od kolektora ssącego.
Czy czasem VIS nie jest na gumowych łącznikach?
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

tomeQ
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 20 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: stalowa/warszawa

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad

Post autor: tomeQ » 02 mar 2019, 19:37

Jest na łącznikach jeszcze fabrycznych z tego co widziałem, tylko mam wątpliwości, że vis jest przykręcony gdzieś od strony grodzi bo wszystko trzyma się nad wyraz dobrze, nie wygląda, żeby to było spięte tylko na tych łącznikach z kolektorem ale może się mylę i wtedy sprawa się upraszcza. W eper też nic konkretnego nie widać.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad

Post autor: Maniak » 02 mar 2019, 19:55

tomeQ pisze: 02 mar 2019, 19:37 Jest na łącznikach jeszcze fabrycznych z tego co widziałem, tylko mam wątpliwości, że vis jest przykręcony gdzieś od strony grodzi bo wszystko trzyma się nad wyraz dobrze, nie wygląda, żeby to było spięte tylko na tych łącznikach z kolektorem ale może się mylę i wtedy sprawa się upraszcza. W eper też nic konkretnego nie widać.
Wspornik pod VISem jest, dostęp od strony przepustnicy
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

tomeQ
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 20 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: stalowa/warszawa

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad

Post autor: tomeQ » 02 mar 2019, 21:13

Po zdjęciu puszki visa można spodziewać się jeszcze jakichś pułapek, czy już dostęp do kolektora jest bez komplikacji ? Tak, czy inaczej dzięki za informacje :)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad

Post autor: kond243 » 02 mar 2019, 21:46

Plastikowy nie jest dzielony jak aluminiowy? W Alu wystarczyło 8xM8 i zdejmowaliśmy 3/4kolektora. Jak Maniak pisze jeden wspornik dwie śruby kolektor oraz dwie śruby blok silnika.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

tomeQ
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 20 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: stalowa/warszawa

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad

Post autor: tomeQ » 05 mar 2019, 18:45

Dla potomnych. W moim przypadku, czyli polift '99 z automatem vis jest przykręcony do głowicy jedną śrubą M8 albo 10 od strony rozrządu. Jakichkolwiek wsporników, czy mocowań po stronie przepustnicy brak, no oprócz podstawy ecu i samej przepustnicy. Po rozpięciu opasek udało się go oddzielić od kolektora.

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad

Post autor: jasiugm » 11 mar 2019, 15:23

To, że u Ciebie nie było nie znaczy że wspornik nie występuje. Wspornik jest przykrecony na środku kolektora, druga część do bloku.

Wysłane z mojego ATU-L21 przy użyciu Tapatalka

Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”