Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 140
- Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad
Witam na wstępie nie wiem czy dobry dział na taki temat , ew proszę o przeniesienie
Noszę się z zamiarem wymiany uszczelki pod głowicą Kappa 2.0 bez vis , poszukuje informacji co wymienić po drodze , co przy okazji sprawdzić i najważniejsze ustawienie rozrządu bez blokad i ponowne złożenie na dzień dobry do wymiany będzie :
-uszczelka pod głowicę
-uszczelka pokrywy zaworów
-rozrząd pompa wody
-uszczelka kolektora ssącego wydechowego
-pasek osprzętu
-planowana głowica zawory
-nowe uszczelniacze zaworowe
no i oczywiście nowy olej i płyn .Wszelkie sugestie podpowiedzi mile widziane
Fotki jutro ...
Noszę się z zamiarem wymiany uszczelki pod głowicą Kappa 2.0 bez vis , poszukuje informacji co wymienić po drodze , co przy okazji sprawdzić i najważniejsze ustawienie rozrządu bez blokad i ponowne złożenie na dzień dobry do wymiany będzie :
-uszczelka pod głowicę
-uszczelka pokrywy zaworów
-rozrząd pompa wody
-uszczelka kolektora ssącego wydechowego
-pasek osprzętu
-planowana głowica zawory
-nowe uszczelniacze zaworowe
no i oczywiście nowy olej i płyn .Wszelkie sugestie podpowiedzi mile widziane
Fotki jutro ...
Ostatnio zmieniony 10 maja 2016, 23:01 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Niewłaściwy dział! Tytuł niezgodny z zasadami!!!
Powód: Niewłaściwy dział! Tytuł niezgodny z zasadami!!!
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1602
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
Uszczelka kolektora wydechowego, uszczelniacze wałków rozrządu jak chcesz poszaleć to szpilki głowicy i chyba tyle..
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
Nie wiem czy te operacje da się wykonać bez blokad...
Teoretycznie gdybyś nie zdejmował kół rozrządu z wałków to jakoś dało by się wszytko jakoś poznaczyć ale nie wiem czy da się wymienić pompę wody bez zdjęcia kół, do wymiany uszczelniaczy trzeba na pewno je zdjąć
A tam nie ma klinów więc nie wyobrażam sobie by dało się te koła tak samo w stosunku do wałków ustawić jak wcześniej (z wystarczającą precyzją)
Teoretycznie gdybyś nie zdejmował kół rozrządu z wałków to jakoś dało by się wszytko jakoś poznaczyć ale nie wiem czy da się wymienić pompę wody bez zdjęcia kół, do wymiany uszczelniaczy trzeba na pewno je zdjąć
A tam nie ma klinów więc nie wyobrażam sobie by dało się te koła tak samo w stosunku do wałków ustawić jak wcześniej (z wystarczającą precyzją)
KAPPA TDS & JTD
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
Fakt niewykonalne.volf pisze:Nie wiem czy te operacje da się wykonać bez blokad...
Teoretycznie gdybyś nie zdejmował kół rozrządu z wałków to jakoś dało by się wszytko jakoś poznaczyć ale nie wiem czy da się wymienić pompę wody bez zdjęcia kół, do wymiany uszczelniaczy trzeba na pewno je zdjąć
A tam nie ma klinów więc nie wyobrażam sobie by dało się te koła tak samo w stosunku do wałków ustawić jak wcześniej (z wystarczającą precyzją)
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 140
- Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
Koła i tak będę musiał zdejmować raczej bo glowica do planowania , uszczelniacze itp , blokady wałków wystarczą ? A teraz rozbierajac ustawić tylko dół na znak resztą się będę martwić potem ?
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
Kół wałków rozrządu nie musisz odkręcać, wystarczy podpory wałków wykręcić i wałki do góry. Rozebrać możesz bez blokad. Będą potrzebne dopiero przy montażu, przyda się też czujnik zegarowy.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
Dól na znak wstępnie.Góra na blokady i 1-szy tłok w GMP ,na czujniku zegarowym i masz silnik z fabryki ustawiony.MaciekTOS pisze:Koła i tak będę musiał zdejmować raczej bo glowica do planowania , uszczelniacze itp , blokady wałków wystarczą ? A teraz rozbierajac ustawić tylko dół na znak resztą się będę martwić potem ?
Pasek od prawa do lewa zakładasz.Wał-wydech-ssący-pompa wody-napinacze.
Był filmik nawet wrzucony u Nas ale niestety już nie ma,usunęli z Youtuba.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 140
- Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
Marceli przyznaj się robiłeś już ? , będę Cie chyba męczył w najbliższym czasie , blokady mam takie zerknijcie na fotki , postęp prac jak na razie znikomy otwarta maska , pokrywa zaworów poszła do piaskowania .Czyli ustawiam dół na znak , 1 cyl GMP i powinny pasowac blokady tak ? o ile mam właściwe .W sumie demontaż rozrządu przy wymianie UPG jest i tak bez znaczenia i tak potem ustawiamy od podstaw mam racje , znalazłem gdzieś info przy składaniu o popuszczaniu kół wałków robicie tak ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
Nie ,ale sporo czytałem i oglądałemMaciekTOS pisze:Marceli przyznaj się robiłeś już ?
Jak tylko będziesz potrzebował pomocy to chętnie,nie ma sprawy.MaciekTOS pisze:będę Cie chyba męczył w najbliższym czasie
Jak ustawisz dół na znak ,masz 1 cyl w GMP,blokady powinny wejść na swoje miejsce.MaciekTOS pisze:.Czyli ustawiam dół na znak , 1 cyl GMP i powinny pasowac blokady tak ? o ile mam właściwe
Ponieważ znak na dole może być mało precyzyjny stosuje się czujnik GMP tłoka dla pewności 100%.
Wg kartki te blokady są dobre....ale do mojego silnika
Tam zdaje się jest napisane 2.4 20v?
Ssący jak już.Bo jest na fasolkach.Chodzi o założenie paska.MaciekTOS pisze: znalazłem gdzieś info przy składaniu o popuszczaniu kół wałków robicie tak ?
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
Obydwa koła luzujemy, mają luz do precyzyjnego zgrania układu rozrządu.
Pozdrawiam brać klubowiczów
Pozdrawiam brać klubowiczów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 140
- Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
Czyli bez popuszczania kół nie zrobi się tego , więc muszę szukać klucza do kół .Te blokady co mam do 2.4 nie pasują/nie są takie same jak do 2.0 ? .Zdarzały się pęknięcia głowic , dać do sprawdzenia czy zwykłe planowanie wystarczy ?
Dzisiaj lekki postęp prac :
Dzisiaj lekki postęp prac :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
witam.
Kolega gdzie nabył te blokady, jeżeli można wiedzieć?
Pozdrawiam.
Kolega gdzie nabył te blokady, jeżeli można wiedzieć?
Pozdrawiam.
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
Aby się przekonać czy pasują należy na etapie demontażu podłożyć blokady.
Pozdrawiam brać klubowiczów
Pozdrawiam brać klubowiczów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11966
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
To nie do końca prawda. W przypadku wałka wydechowego należy pamiętać o czujniku Halla, który po dobroci nie wypuści wałka. Trzeba odkręcić czujnik i zdjąć razem z wałkiem, ale moim zdaniem lepiej zdjąć koło.Lukasz_TG pisze:Kół wałków rozrządu nie musisz odkręcać, wystarczy podpory wałków wykręcić i wałki do góry. Rozebrać możesz bez blokad. Będą potrzebne dopiero przy montażu, przyda się też czujnik zegarowy.
- rob_76
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 3633
- Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Gdynia/WorldWide
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok
Zgadza się - Topcio ma rację! Czujnik położenia będzie krzaczył... Poza tym mieć tyle na wierzchu i nie wymienić uszczelniaczy kół rozrządu to trochę jednak nieporozumienie...topcio pisze:To nie do końca prawda. W przypadku wałka wydechowego należy pamiętać o czujniku Halla, który po dobroci nie wypuści wałka. Trzeba odkręcić czujnik i zdjąć razem z wałkiem, ale moim zdaniem lepiej zdjąć koło.Lukasz_TG pisze:Kół wałków rozrządu nie musisz odkręcać, wystarczy podpory wałków wykręcić i wałki do góry. Rozebrać możesz bez blokad. Będą potrzebne dopiero przy montażu, przyda się też czujnik zegarowy.
Odsyłam do swojego wątku (choć mam 2.4 VIS A2.000): KLIK bo robiłem sporo zdjęć, które mogą Ci pomóc
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.