Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad

MaciekTOS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 140
Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad

Post autor: MaciekTOS » 10 maja 2016, 22:59

Witam na wstępie nie wiem czy dobry dział na taki temat , ew proszę o przeniesienie :)

Noszę się z zamiarem wymiany uszczelki pod głowicą Kappa 2.0 bez vis , poszukuje informacji co wymienić po drodze , co przy okazji sprawdzić i najważniejsze ustawienie rozrządu bez blokad i ponowne złożenie na dzień dobry do wymiany będzie :
-uszczelka pod głowicę
-uszczelka pokrywy zaworów
-rozrząd pompa wody
-uszczelka kolektora ssącego wydechowego
-pasek osprzętu
-planowana głowica zawory
-nowe uszczelniacze zaworowe
no i oczywiście nowy olej i płyn .Wszelkie sugestie podpowiedzi mile widziane ;)
Fotki jutro ...
Ostatnio zmieniony 10 maja 2016, 23:01 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Niewłaściwy dział! Tytuł niezgodny z zasadami!!!

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: Johnny » 11 maja 2016, 8:52

Uszczelka kolektora wydechowego, uszczelniacze wałków rozrządu jak chcesz poszaleć to szpilki głowicy i chyba tyle..
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4001
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: volf » 11 maja 2016, 9:45

Nie wiem czy te operacje da się wykonać bez blokad...
Teoretycznie gdybyś nie zdejmował kół rozrządu z wałków to jakoś dało by się wszytko jakoś poznaczyć ale nie wiem czy da się wymienić pompę wody bez zdjęcia kół, do wymiany uszczelniaczy trzeba na pewno je zdjąć :!:
A tam nie ma klinów więc nie wyobrażam sobie by dało się te koła tak samo w stosunku do wałków ustawić jak wcześniej (z wystarczającą precyzją) :?:
KAPPA TDS & JTD

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: Lukasz_TG » 11 maja 2016, 10:19

volf pisze:Nie wiem czy te operacje da się wykonać bez blokad...
Teoretycznie gdybyś nie zdejmował kół rozrządu z wałków to jakoś dało by się wszytko jakoś poznaczyć ale nie wiem czy da się wymienić pompę wody bez zdjęcia kół, do wymiany uszczelniaczy trzeba na pewno je zdjąć :!:
A tam nie ma klinów więc nie wyobrażam sobie by dało się te koła tak samo w stosunku do wałków ustawić jak wcześniej (z wystarczającą precyzją) :?:
Fakt niewykonalne.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

MaciekTOS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 140
Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: MaciekTOS » 11 maja 2016, 12:53

Koła i tak będę musiał zdejmować raczej bo glowica do planowania , uszczelniacze itp , blokady wałków wystarczą ? A teraz rozbierajac ustawić tylko dół na znak resztą się będę martwić potem ?

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: Lukasz_TG » 11 maja 2016, 13:25

Kół wałków rozrządu nie musisz odkręcać, wystarczy podpory wałków wykręcić i wałki do góry. Rozebrać możesz bez blokad. Będą potrzebne dopiero przy montażu, przyda się też czujnik zegarowy.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: marceli » 11 maja 2016, 20:50

MaciekTOS pisze:Koła i tak będę musiał zdejmować raczej bo glowica do planowania , uszczelniacze itp , blokady wałków wystarczą ? A teraz rozbierajac ustawić tylko dół na znak resztą się będę martwić potem ?
Dól na znak wstępnie.Góra na blokady i 1-szy tłok w GMP ,na czujniku zegarowym i masz silnik z fabryki ustawiony.
Pasek od prawa do lewa zakładasz.Wał-wydech-ssący-pompa wody-napinacze.
Był filmik nawet wrzucony u Nas ale niestety już nie ma,usunęli z Youtuba.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

MaciekTOS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 140
Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: MaciekTOS » 11 maja 2016, 22:48

Marceli przyznaj się robiłeś już ? :) , będę Cie chyba męczył w najbliższym czasie : yesyes : , blokady mam takie zerknijcie na fotki , postęp prac jak na razie znikomy otwarta maska :lol: , pokrywa zaworów poszła do piaskowania .Czyli ustawiam dół na znak , 1 cyl GMP i powinny pasowac blokady tak ? o ile mam właściwe .W sumie demontaż rozrządu przy wymianie UPG jest i tak bez znaczenia i tak potem ustawiamy od podstaw mam racje , znalazłem gdzieś info przy składaniu o popuszczaniu kół wałków robicie tak ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: marceli » 11 maja 2016, 23:14

MaciekTOS pisze:Marceli przyznaj się robiłeś już ?
Nie ,ale sporo czytałem i oglądałem ;)
MaciekTOS pisze:będę Cie chyba męczył w najbliższym czasie
Jak tylko będziesz potrzebował pomocy to chętnie,nie ma sprawy.
MaciekTOS pisze:.Czyli ustawiam dół na znak , 1 cyl GMP i powinny pasowac blokady tak ? o ile mam właściwe
Jak ustawisz dół na znak ,masz 1 cyl w GMP,blokady powinny wejść na swoje miejsce.
Ponieważ znak na dole może być mało precyzyjny stosuje się czujnik GMP tłoka dla pewności 100%.

Wg kartki te blokady są dobre....ale do mojego silnika : yesyes :
Tam zdaje się jest napisane 2.4 20v?
MaciekTOS pisze: znalazłem gdzieś info przy składaniu o popuszczaniu kół wałków robicie tak ?
Ssący jak już.Bo jest na fasolkach.Chodzi o założenie paska.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: Maniak » 11 maja 2016, 23:30

Obydwa koła luzujemy, mają luz do precyzyjnego zgrania układu rozrządu. ;)
Pozdrawiam brać klubowiczów : ok2 :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

MaciekTOS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 140
Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: MaciekTOS » 12 maja 2016, 21:15

Czyli bez popuszczania kół nie zrobi się tego , więc muszę szukać klucza do kół .Te blokady co mam do 2.4 nie pasują/nie są takie same jak do 2.0 ? .Zdarzały się pęknięcia głowic , dać do sprawdzenia czy zwykłe planowanie wystarczy ?
Dzisiaj lekki postęp prac :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1788
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: bogdan » 12 maja 2016, 21:21

witam.
Kolega gdzie nabył te blokady, jeżeli można wiedzieć?
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: Maniak » 12 maja 2016, 21:23

Aby się przekonać czy pasują należy na etapie demontażu podłożyć blokady.
Pozdrawiam brać klubowiczów : ok2 :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11966
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: topcio » 12 maja 2016, 22:56

Lukasz_TG pisze:Kół wałków rozrządu nie musisz odkręcać, wystarczy podpory wałków wykręcić i wałki do góry. Rozebrać możesz bez blokad. Będą potrzebne dopiero przy montażu, przyda się też czujnik zegarowy.
To nie do końca prawda. W przypadku wałka wydechowego należy pamiętać o czujniku Halla, który po dobroci nie wypuści wałka. Trzeba odkręcić czujnik i zdjąć razem z wałkiem, ale moim zdaniem lepiej zdjąć koło.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: rob_76 » 12 maja 2016, 23:13

topcio pisze:
Lukasz_TG pisze:Kół wałków rozrządu nie musisz odkręcać, wystarczy podpory wałków wykręcić i wałki do góry. Rozebrać możesz bez blokad. Będą potrzebne dopiero przy montażu, przyda się też czujnik zegarowy.
To nie do końca prawda. W przypadku wałka wydechowego należy pamiętać o czujniku Halla, który po dobroci nie wypuści wałka. Trzeba odkręcić czujnik i zdjąć razem z wałkiem, ale moim zdaniem lepiej zdjąć koło.
Zgadza się - Topcio ma rację! Czujnik położenia będzie krzaczył... Poza tym mieć tyle na wierzchu i nie wymienić uszczelniaczy kół rozrządu to trochę jednak nieporozumienie...

Odsyłam do swojego wątku (choć mam 2.4 VIS A2.000): KLIK bo robiłem sporo zdjęć, które mogą Ci pomóc
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”