Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad

MaciekTOS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 140
Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: MaciekTOS » 22 maja 2016, 14:11

Biorąc pod uwage to co powiedziałeś jak to się może skonczyć dla silnika który chodzi ? Koła były luzowane obydwa znaki paska i kół były zgrane co do zęba :-?

slawomirt
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 18 maja 2014, 18:27
Imię: Sławek
Lokalizacja: Cze-wa

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: slawomirt » 22 maja 2016, 19:38

Wymiana rozrządu w Marei 2.0 turbo i 2.0 po portugalsku

https://www.youtube.com/watch?v=NQ2HzbBd2bU
była Lancia Lybra 2.0

MaciekTOS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 140
Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: MaciekTOS » 24 maja 2016, 12:02

Dzięki wielkie za film , wszystko było zrobione jak na filmie, myslicie ze gdzie mogłem popełnić błąd , nieprecyzyjne ustawienie gmp czy był luz na pasku i przeskoczył ? Silnik jest kolizyjny ? Ściągać glowice i patrzyc zawory czy bedzie okej ? , dodam ze silnik się nie blokuje ...Dzisiaj będę to od nowa ustawiał

MaciekTOS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 140
Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: MaciekTOS » 25 maja 2016, 19:10

Silnik teraz pali na chwile i gasnie sam , słychać grzechot z okolicy wariatora na wałku ssącym , nic się nie urwało silnik się nie blokuje , ulegały te wariatory uszkodzenią ?

Rozrząd sprawdzony był okej ustawiony ponownie na blokadach popuszczene oba Koła ssące do konca w prawo wszystko tak jak na filmie u portugalczyka , macie jakieś pomysły ?

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: Wilkin » 25 maja 2016, 21:24

Rzadko ale ulegały.
Nie ma to wpływu na odpalanie i pracę na wolnych obrotach.
Silnik jest kolizyjny - sprawdź kompresję powinna się trzymać w okolicach 10bar. Wtedy to wyeliminujesz.
Powiem ci tak , raz miałem podobnie - za pierwszym razem w kappie ,przestawiłem rozrząd o 180 stopni na wale : gafa :
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
tasman3310
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1563
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mirków/Wrocław

Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad

Post autor: tasman3310 » 25 maja 2016, 21:29

Sprawdź to ciśnienie jak napisał Wilkin, na jakich blokadach w końcu ustawiałeś ten rozrząd? Jaka firma tych blokad?
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: marceli » 25 maja 2016, 23:18

Nie za bardzo mógł przestawić o 180 st bo żeby to zrobić musiałby mieć dół nie na znaku.A miał na znaku.Góra na blokadzie ,więc niemożliwe.

Kurcze może się jakoś stykniemy,muszę usłyszeć ten odgłos co tam jest.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

MaciekTOS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 140
Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: MaciekTOS » 26 maja 2016, 0:01

Kompresja mierzyłem 8 na wszystkich pierwszym razem , Teraz po ponownym ustawieniu już nie mierze bo nie chce go długo kręcić ze względu na "dźwięk" wydobywający się z silnika .Blokada znikomej chyba firmy Quatros złota ze zdjęcia do silnika do 96 roku czyli do mnie mam 95 rok .

Pierwszym razem silnik chodził dobrze ale nie trzymał wolnych obrotów wkręcał się na obroty przejechałem jakieś 8 km spokojnie , bo nie brałem pod uwagę rozrządu myśląc że coś innego wynikło skoro auto chodzi nie tłucze . Zgasiłem chce odpalić nic kręci i nie odpala coś stuknęło w silniku -od tej pory nie odpalałem .Zakręciłem wałem nic nie blokuje więc rozebrałem ponownie rozrząd ustawiłem od nowa na GMP zrobiłem nawet druciarską blokadę wału bo podejrzewałem że przy napinaniu paska przeciąga się wał na dole , blokada ze zdjęcia działa i blokuje wał bez ruchu w GMP , potem napinanie koło wałka ssącego do końca w prawo popuszczam koło wydechowe , pasek znaki dół góra wszystko się zgadza blokady pasują ,napinam raz napinacz sporo więcej dwa obroty zakładam blokady -pasują , popuszczam napinacz na znak .

Odpalam a z okolicy wariatora na wałku ssącym wydobywa się ostry grzechot może uda mi się w weekend to nagrać :-?
Jeżeli wykrzywiły by się zawory to powinno blokować silnik dobrze myślę ? poniżej kilka fotek :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: Maniak » 26 maja 2016, 8:05

Sprawdź jeszcze raz ciśnienie, jeśli już coś pierdykło w zawory to bardziej nie popsujesz kręcąc : gafa : A wariator mam w razie W. :D
Pozdrawiam brać klubowiczów : ok2 :

Ps. Po fotkach widać, że na pierwszym cylindrze krzywki leżą poziomo, powinno być dobrze : ok2 :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RDE/WGR

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: Krawiec1 » 26 maja 2016, 13:58

dlaczego na wariacie max w prawo?
On powinien być skręcony na fasolach pi razy drzwi po środku.
jak ma 8 bar to jest źle.
dobry stan silnika i rozrządu to około 11-13.

Awatar użytkownika
Tofik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 383
Rejestracja: 23 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Kielce

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: Tofik » 26 maja 2016, 14:28

8 barów to nawet na silnik turbo sporo za mało.... :/

Awatar użytkownika
tasman3310
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1563
Rejestracja: 08 lut 2010, 11:26
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Mirków/Wrocław

Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad

Post autor: tasman3310 » 26 maja 2016, 15:48

To Ci powiem ciekawostkę, mam blokady z tej firmy do opla corsy B 1.2 i są ok, ale ostatnio u brata wymieniałem rozrząd w dokładnie takim samym silniku co Ty masz i kupiłem te z quatros-a, skoro nie drogie, a do opla nie było z nimi problemu to czemu nie, a tu lipa, ustawiam GMP i blokady nie pasują, także może sprawdź pod tym kątem.
Były:
Fiat Tempra 1.4
Lancia Dedra 1.8 16V VVT
Lancia Kappa 2.4TDS
Lancia Kappa 2.0 16VT
Jest:
Lancia Kappa Coupe 2.0 20VT
Lancia Delta II 1.8 16VVT

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: marceli » 26 maja 2016, 17:53

Najgorszy ból ,że nie sprawdził ustawienia zanim porozpinał chodzący silnik.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1788
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: bogdan » 26 maja 2016, 20:06

Naniesienie znaków w niczym nie przeszkadza, bez zdejmowania koła dolotu wymiana paska i bez blokad się uda.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: Maniak » 26 maja 2016, 21:34

marceli pisze:Najgorszy ból ,że nie sprawdził ustawienia zanim porozpinał chodzący silnik.
Właśnie o sprawdzeniu pisałem na początku wątku : gafa :
Pozdrawiam brać klubowiczów : ok2 :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”