Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad

MaciekTOS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 140
Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: MaciekTOS » 13 maja 2016, 23:32

Blokady pożyczone od kolegi ze starych zapasów serwisu Fiat ,dokładnie jest tak jak mówicie czujnik Halla blokuje koło nie da się wydechowego ściągnąć bez odkręcania koła , uszczelniacze wałków raczej zrobię bo nie wyglądają dobrze .Przy okazji w końcu zrobię pokrywę zaworów mam już po piaskowaniu .Silnik nie wygląda dobrze za sprawą uszczelki pokrywy od góry systematycznie zalała cały silnik :-? , na fotce znak na dole i pierwszy tłok GMP w tym miejscu się zgadza idealnie ...

Taka blokada do mojego silnika będzie dobra rocznik 1995 blokada złota do 1996 roku , ale nic nie ma mowy o VISie


Chodź nic innego sensownego na allegro nie ma albo jest srebrna od 96 albo złota do 96 , a z tego co wiem w VISie były różnice w wałkach ? Czy nie świrować i kupować złotą ? :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2016, 9:03 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Linki z "Allegro" niedozwolone w dziale technicznym!

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: marceli » 14 maja 2016, 23:50

Hej,
podpytam w temacie za kolegę bo mamy zagwostkę jak zwykle z blokadami.

Na jakich blokadach składamy 2.0 zwykłe?? Na aukcjach jest lekki zamęt bo podają 2.0 i 2.4 przeważnie do 95 jako razem blokady,albo po 96.
Tylko jak może być to samo jak 2.4 każde ma VIS a 2.0 jest zwykłe?To mają te same wałki??Kąty?

Chyba ,że ktoś posiada potrzebne nam blokady i może nam wypożyczyć to byłoby fajnie.

PS.Maciek ogarniaj na spokojnie głowicę,blokady się znajdzie ;) Złożymy i będzie ok.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RDE/WGR

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: Krawiec1 » 15 maja 2016, 8:10

na każdej blokadzie będzie ok.
różnica tylko minimalnie w grubości i wysokości krzywki, ale jeśli zvis to podkładeczka pod śrubę trzymającą blokadę wystarcza.

MaciekTOS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 140
Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: MaciekTOS » 15 maja 2016, 12:59

Właśnie ja mam bez Vis , czyli wg tego blokada złota ale różnie to opisują na allegro że to samo do 2.0 i 2.4 ale ktoś już tutaj wspomniał że do 2.4 nie będą dobrze grały w 2.0 .Nic zadzwonię jutro do tego sprzedawcy zapytam co i jak ...

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: Rapeek » 15 maja 2016, 16:58

2.0 bez vis ssący 15'' 43'' wydech 27'' 1''
2.0 vis ssący 9'' 49'' wydech 40'' 0''
2.0 vT ssący 8'' 54'' wydech 40'' 0''
2.4 vis ssący 1'' 47'' wydech 44'' 2''
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

MaciekTOS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 140
Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: MaciekTOS » 17 maja 2016, 23:34

Panowie jak to jest z tymi fasolkami na wałku ssącym ktoś kiedyś pomalował u mnie znaki , coś się tutaj ustawia czy to jest tylko po to żeby był luz na kole ? .Sytuacja wygląda tak że blokady które zamówiłem do 2.0 są takie same jak do 2.4 :lol:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: Wilkin » 18 maja 2016, 9:23

Fasolek się nie ustawia. Przykręcasz jak ustawisz rozrząd na blokadach.
Jesteś pewien że są jednakowe ? Szczególnie górne ? ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

MaciekTOS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 140
Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: MaciekTOS » 18 maja 2016, 12:37

Aha czyli to jest po to żeby dobrze ustawić pasek tak ? No pewnien 100% nie jestem tak patrząc na oko , ale wiadomo jak to jest na oko :-)

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: marceli » 18 maja 2016, 22:30

MaciekTOS pisze:Sytuacja wygląda tak że blokady które zamówiłem do 2.0 są takie same jak do 2.4
Na zdjęciu jakby się trochę jedna różniła.Z jakiego wałka??

Pokrywa super.Może w tym roku moją tak odnowię.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: rob_76 » 19 maja 2016, 3:12

Ja też tam widzę różnice! W "górnych" blokadach. Natomiast pokrywa wyszła zawodowo! Jakiej technologii/farby używałeś...?
A co do fasolek - są tylko po to, żeby móc wybrać luz paska, jeśli się jakiś pojawi pomiędzy kołami pasowymi na wałkach oraz przy napinaniu. Po wstępnym dociągnięciu napinacza dokręcasz fasolki na mocno i potem obracasz silnikiem ze dwa obroty, po czym regulujesz napinacz do normalnego naciągu.
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

MaciekTOS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 140
Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: MaciekTOS » 20 maja 2016, 22:40

Pokrywa zaworów była piaskowana i pomalowana sprayem na wysoką temp , zobaczymy jak o się utrzyma z czasem .Ale nakład pracy mały koszty też znikome , piaskowanie 30 zl , spray 20 zł

Kappa złożona , zaczął się problem .Rozrząd składany na blokady , GMP znaki na pasku wzystko zgodne z insrukcjiami .Teraz auto odpala i nie trzyma obrotów wkręca się na wysokie obroty , ale jak odpuszczę gaz gaśnie ...
Jedyne co mi przychodzi do głowy jak zauważyłem w insalacji gazowej podłączenie sondy napięciowej był urwany kabel prądowy do sondy - przylutowałem ale czy to ma związek nie wiem , wszystkie kostki podpięte .Silnik nie stuka , nie trzyma obrotów i nie chodzi równo - Coś podejrzewacie ? Nie mam możliwości podpięcia kompa niestety ..
Jedyne co mi przychodzi do głowy to mogłem z popychaczy powyciskać olej , może to być przyczyną ?

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: marceli » 20 maja 2016, 22:43

To chodzi na wolnych czy wcale nie trzyma??

Pomiń gaz ,niech chodzi na Pb na początek.Też nie chce?
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: Wilkin » 20 maja 2016, 23:10

Sprawdź stopień sprężania , wyeliminujesz popychacze.
Na które te blokady składałeś w końcu ? Bo masz dwa typy różne,a na jednych pisze że 5 cyl. do 96r czyli bez Visa.
Jak masz jedne bez visa , a drugie do 2.4 to nie ustawisz prawidłowo.
Do 2.0 20V Vis są blokady różowe.

Dekiel mówicie - to chyba wam pokaże swoje wypociny tygodniowe :P
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

MaciekTOS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 140
Rejestracja: 26 wrz 2014, 23:58
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: MaciekTOS » 21 maja 2016, 16:34

Gaz jak na razie odłączyłem żeby nie robił roblemów , nie trzyma wolnych oborotów w ogóle na bENzynie ale na obroty się wkręca bez problemów .Na blokadach robiłem tych do 2.0 do 96 roku czyli do mojego typowo bo mam zwykłe 2.0 95 rok .Rozrząd był złożony na blokady GMP i znaki na pasku wszystko się zgadzało potem dwa obroty wału zakładałem blokady i pasowały , wydaje mi się że rozrząd można wykluczyc ale teraz to już niczego nie jestem pewien .

Teraz tak autem dzisiaj jezdziłem jedzie normalnie jest moc nic nie stuka puka , nie trzyma obrotów i gaśnie .
Kompresje mierzyłem na wszystkich ma 8 jakiś rok temu jak mierzyłem miała po 12 , popychacze hydrauliczne tak trzymają ?
Ostatnio zmieniony 22 maja 2016, 11:45 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Pisownia/ortografia!!!!

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RDE/WGR

Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blok

Post autor: Krawiec1 » 21 maja 2016, 17:54

MaciekTOS pisze:Kompresje mierzyłem na wszyskich ma 8 jakiś rok temu jak mierzyłem miała po 12
Źle złożony rozrząd. Podejrzewam popularny błąd w sztuce polegający na "nie poluzowaniu śruby wałka wydechowego".
Przy napinaniu rozrządu należy poluzować tą śrubę i delikatnie cofnąć o pół ząbka koło po czym dokręcić.
Ostatnio zmieniony 22 maja 2016, 12:08 przez topcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ort

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”