Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 20 maja 2006, 0:00
- Lokalizacja: stalowa/warszawa
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad
Wybaczcie za odkop sprzed lat ale w temacie. Pojawiła się konieczność zdjęcia głowicy w 2.0 20v ViS po liftingu, chwilę przyglądnąłem się możliwościami dostępu do śrub i o ile z kolektorem wydechowym i samą głowicą nie jest źle tak z kolektorem ssącym i całym plastikowym modułem VIS wygląda to już słabo, nakrętek kolektor/głowica w jednym miejscu nie ma szans odkręcić bez wydłubania puszki ze zmienną geometrią. Pytanie jak się najsprytniej do tego dobrać, sciągać z głowicą kolektor ssący z puszką, czy rozbierać na części pierwsze, a może jeszcze jakieś mądre sposoby na uwolnienie głowicy od kolektora ssącego.
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad
Czy czasem VIS nie jest na gumowych łącznikach?tomeQ pisze: ↑02 mar 2019, 18:44 Wybaczcie za odkop sprzed lat ale w temacie. Pojawiła się konieczność zdjęcia głowicy w 2.0 20v ViS po liftingu, chwilę przyglądnąłem się możliwościami dostępu do śrub i o ile z kolektorem wydechowym i samą głowicą nie jest źle tak z kolektorem ssącym i całym plastikowym modułem VIS wygląda to już słabo, nakrętek kolektor/głowica w jednym miejscu nie ma szans odkręcić bez wydłubania puszki ze zmienną geometrią. Pytanie jak się najsprytniej do tego dobrać, sciągać z głowicą kolektor ssący z puszką, czy rozbierać na części pierwsze, a może jeszcze jakieś mądre sposoby na uwolnienie głowicy od kolektora ssącego.
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 20 maja 2006, 0:00
- Lokalizacja: stalowa/warszawa
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad
Jest na łącznikach jeszcze fabrycznych z tego co widziałem, tylko mam wątpliwości, że vis jest przykręcony gdzieś od strony grodzi bo wszystko trzyma się nad wyraz dobrze, nie wygląda, żeby to było spięte tylko na tych łącznikach z kolektorem ale może się mylę i wtedy sprawa się upraszcza. W eper też nic konkretnego nie widać.
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad
Wspornik pod VISem jest, dostęp od strony przepustnicytomeQ pisze: ↑02 mar 2019, 19:37 Jest na łącznikach jeszcze fabrycznych z tego co widziałem, tylko mam wątpliwości, że vis jest przykręcony gdzieś od strony grodzi bo wszystko trzyma się nad wyraz dobrze, nie wygląda, żeby to było spięte tylko na tych łącznikach z kolektorem ale może się mylę i wtedy sprawa się upraszcza. W eper też nic konkretnego nie widać.
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 20 maja 2006, 0:00
- Lokalizacja: stalowa/warszawa
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad
Po zdjęciu puszki visa można spodziewać się jeszcze jakichś pułapek, czy już dostęp do kolektora jest bez komplikacji ? Tak, czy inaczej dzięki za informacje
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad
Plastikowy nie jest dzielony jak aluminiowy? W Alu wystarczyło 8xM8 i zdejmowaliśmy 3/4kolektora. Jak Maniak pisze jeden wspornik dwie śruby kolektor oraz dwie śruby blok silnika.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 20 maja 2006, 0:00
- Lokalizacja: stalowa/warszawa
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad
Dla potomnych. W moim przypadku, czyli polift '99 z automatem vis jest przykręcony do głowicy jedną śrubą M8 albo 10 od strony rozrządu. Jakichkolwiek wsporników, czy mocowań po stronie przepustnicy brak, no oprócz podstawy ecu i samej przepustnicy. Po rozpięciu opasek udało się go oddzielić od kolektora.
- jasiugm
- Forumowicz/ka
- Posty: 372
- Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Kappa 2.0 - uszczelka pod głowicą/krok po kroku/bez blokad
To, że u Ciebie nie było nie znaczy że wspornik nie występuje. Wspornik jest przykrecony na środku kolektora, druga część do bloku.
Wysłane z mojego ATU-L21 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ATU-L21 przy użyciu Tapatalka
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V
Y 1.2 8V