Strona 1 z 2

Kappa 2.0 20v - cewki

: 01 lip 2016, 21:28
autor: lenx1227
Witam
Zacznę od tego, że dzisiaj byłem na sprawdzeniu cewek u mechanika i tu nasuwa się moje pytanie do Was koledzy. Czy kappa ma tak, że cewki dają prąd na świece i mocowanie do pokrywy czy już ta guma jest tak zwęglona, że przebija mi przez obudowę?


Jeszcze jedno pytanie powiązane z tematem. Jaki rodzaj świecy NGK najlepiej założyć? Z tego co wyszperałem to albo No20 albo No26 tylko jaka jest między nimi różnica?

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

: 01 lip 2016, 23:38
autor: rob_76
Guma zwęglona/porowata... Drugi biegun przez masę... Co do świec - nie mam zdania...

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

: 02 lip 2016, 7:36
autor: lenx1227
Czyli cewki idą won?

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

: 02 lip 2016, 8:12
autor: Borek
Różnica pomiędzy tymi świecami jest w oporności - no20 ma 1kohm a no26 ma 5kohm. Do silników Kappy 20V wolnossących (2l i 2,4l) przewidziane są wg NGK świece BKR6EKC, czyli no26.

Cewki jeśli przebijają do obudowy są raczej do wywalenia. ;)

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

: 02 lip 2016, 9:35
autor: michalkrk
same gumy możesz wymienić-nazywaja sie fajki świec i sa dostępne z firmy janmor(14 do 18zł za sztukę)-jak tak zrobiłem i to duzo pomogło bo cewki były sprawne u mnie

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

: 02 lip 2016, 10:55
autor: lenx1227
Chodzi o to, że same fajki są w miarę dobre ale z obudowy przykładając do pokrywy to widać jak iskra przeskakuje od strony mocowania cewki do silnika.

A co najbardziej mnie zdziwiło to to, że wszystkie 5 tak ma a są od kolegi Maniaka.

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

: 02 lip 2016, 15:31
autor: Maniak
lenx1227 pisze:Chodzi o to, że same fajki są w miarę dobre ale z obudowy przykładając do pokrywy to widać jak iskra przeskakuje od strony mocowania cewki do silnika.

A co najbardziej mnie zdziwiło to to, że wszystkie 5 tak ma a są od kolegi Maniaka.
A od kiedy tak się dzieje, od razu po zakupie wszak już minęło kilka tygodni :?:
Pozdrawiam brać klubowiczów : ok2 :

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

: 02 lip 2016, 16:04
autor: lenx1227
W sumie zmian jako takich po zakupie nie bylo na lepsze ale parę tematów do skończenia przy silniku miałem.

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

: 02 lip 2016, 22:07
autor: Maniak
To chyba cosik dziwne. Wszystkie 10 szmelc : beczy : ciekawe co to czyni :?:

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

: 02 lip 2016, 22:19
autor: rob_76
Starość obudowy/izolacji...?

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

: 02 lip 2016, 22:53
autor: lenx1227
Maniak pisze:To chyba cosik dziwne. Wszystkie 10 szmelc : beczy : ciekawe co to czyni :?:
Cóż trzeba będzie znowu zamawiać komplet i kolejna loteria czy będą w dobrym stanie. Byłem pewny, że 2 stare cewki są do wyrzucenia bo miały popękaną izolacje w miejscu ze zdjęcia ale żeby wszystkie to nie przypuszczałem, że pójdą do śmieci... A znowu nowe to duży koszt jednak..

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

: 08 lip 2016, 19:24
autor: lenx1227
Zakupiłem dla sprawdzenia 10 szt. używanych cewek i co się okazało? Wszystkie mają tak, że po przyłożeniu blaszki od mocowania cewek widać iskrę, to znaczy, że kolejne 10 cewek jest do wywalenia czy w tym miejscu jednak może taiskra się pojawiać? Powoli głupieje i myślę nad zakupem nowych 5 szt.

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

: 08 lip 2016, 22:52
autor: marceli
Ale w czym problem ,jak już założysz te cewki to auto nie ma iskry tam gdzie powinno??Znaczy nie pali wcale?

Czy tak po prostu sobie próbujesz i tak jest,bo jakoś nie opisałeś problemu co się dzieje?

Mechanik Ci kazał zmienić i zmieniasz te cewki ale co jest nie tak z autem????

Może to mechanika trzeba zmienić a nie cewki??

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

: 09 lip 2016, 15:15
autor: lenx1227
Problem jest w tym, że po nocy albo w deszczowe dni silnik dopóki nie złapie temperatury chodzi nierówno na pb jak i gazie, ruszanie z pierwszego biegu kiedy jest najwieksze obciążenie telepie autem. Po wyciąganiu cewek jest tak jak powinno, czyli wyciągam jedną to zaczyna nierówno pracować, a przykładając ucho mocowania do pokrywy iskra przeskakuje, a dwóch speców mówi, że tak być nie może. Wiem, że używane to loteria ale żeby wszystkie były uszkodzone to bym nie pomyślał. Silnik ogólnie nie pracuje tak jak powinien. Nagrzeje się trzyma 700obr/min, a podczas jazdy wrzucając na luz schodzi do 1000, a po chwili dopiero schodzi do tych optymalnych. Jeden mnie odesłał z kwitkiem i powiedział, że tak cewek się nie sprawdza i może były dobre ale po przystawieniu tego mocowania spartoliły się, a drugi twierdzi, że jak ma przebija w tym miejscu czyli iskra idzie po najkrótszej linii oporu i wszystkie cewki jakie miałem to szmelc. Teraz zostaje mi kupić nową i sprawdzić jak się samochód zachowa.

Re: Kappa 2.0 20v - cewki

: 09 lip 2016, 16:13
autor: marceli
To niemożliwe żeby tyle cewek było uszkodzonych.
lenx1227 pisze:Nagrzeje się trzyma 700obr/min, a podczas jazdy wrzucając na luz schodzi do 1000, a po chwili dopiero schodzi do tych optymalnych.
To jest akurat ok,kappa tak ma.

Iskra idzie po najkrótszej linii oporu ale wg mnie też cewek tak się nie sprawdza.

Ja bym założył te które kupiłeś i jeździł i zobaczył co i jak a nie dostawiał tak jak Ty robisz.