Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań
Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań
Witam
Mimo że czeka mnie chyba sporo pracy to cieszę się jednak że jestem znów na forum. Zawsze to brak czasu a i problemów właściwie z Dedra od kilku lat brak więc jakoś tak zaglądam czasem ale się nie udzielam.
Jako że moja Dedra już powoli się starzeje, a dokładniej nie da się już opanować rdzy bez wydania worka pieniędzy zacząłem rozglądać się za czymś innym.
Ale do rzeczy..
Zupełnie przez przypadek trafiła się Kappa kombi z 97r 2.0 20v bez vis. Nie ma grama rdzy i po oglądaniu jej z ze wszystkich stron ( trafiła na warsztat znajomego) wydaje mi się że warta jest ratowania, ale niestety ma uszkodzony silnik . Wygląda na zaniedbanie wymiany oleju bo silnik odpala ale się trzaska u góry. Popychacze poprzycierane i co jeszcze nie wiadomo bo po rozruszaniu popychaczy silnik dalej się tłucze.
Powstał plan żeby założyć silnik 2.4. 20V VIS tylko zastanawiam się nad różnicami w osprzęcie.
Eletryka i ECU nie są problemem, trzeba będzie to przerobię wiązki elektryczne.
Układ dolotowy wiadomo że VIS ma inny
Skrzynia biegów powinna chyba pasować z tego co wyczytałem
Sterowanie gazem więc czy da się zamontować pedał z 2.4.
Natomiast wątpliwości ma co do:
-klimatyzacji
-Układu wydechowego
-łapy i mocowania silnika ( ew przełożenie łap z 2.0 )
- czujniki takie jak spalania stukowego, polożenia wału itd
- z jakiego samochodu pasuje 2.4 20v bez większych kombinacji.. Lybra? Stilo?
Jak na tą chwile jeszcze zapału mi nie brakuje a szkoda mi posłać Kappe na złom. Co prawda wymaga dużo pracy i troskiSilnik 2.0 jest wg mnie za słaby stąd plan podmianki.
Zastanawiam się całkiem poważnie nad kupnem całej kappy 2.4 20V i przekładką bo raz wiadomo będzie jak chodzi silnik ( nie na palecie ) a dwa będzie baza części.
Musi być Kappa SW po Dedrze SW i koniec Dzisiaj grzebałem przy silniku i już jakoś lubię ten samochód, chociaż stoi jak kaleka po zawale na placu .
Sporo samochodów naprawiałem w międzyczasie i wiele z nich działało mi totalnie na nerwy, już na drugi dzień pracy stojąc z kawą w ręce i patrząc jeszcze na zamkniętą maskę. A jakoś ubabrany po pachy pod maską kapiszona chyba się tylko uspokajam ...hehe
Mimo że czeka mnie chyba sporo pracy to cieszę się jednak że jestem znów na forum. Zawsze to brak czasu a i problemów właściwie z Dedra od kilku lat brak więc jakoś tak zaglądam czasem ale się nie udzielam.
Jako że moja Dedra już powoli się starzeje, a dokładniej nie da się już opanować rdzy bez wydania worka pieniędzy zacząłem rozglądać się za czymś innym.
Ale do rzeczy..
Zupełnie przez przypadek trafiła się Kappa kombi z 97r 2.0 20v bez vis. Nie ma grama rdzy i po oglądaniu jej z ze wszystkich stron ( trafiła na warsztat znajomego) wydaje mi się że warta jest ratowania, ale niestety ma uszkodzony silnik . Wygląda na zaniedbanie wymiany oleju bo silnik odpala ale się trzaska u góry. Popychacze poprzycierane i co jeszcze nie wiadomo bo po rozruszaniu popychaczy silnik dalej się tłucze.
Powstał plan żeby założyć silnik 2.4. 20V VIS tylko zastanawiam się nad różnicami w osprzęcie.
Eletryka i ECU nie są problemem, trzeba będzie to przerobię wiązki elektryczne.
Układ dolotowy wiadomo że VIS ma inny
Skrzynia biegów powinna chyba pasować z tego co wyczytałem
Sterowanie gazem więc czy da się zamontować pedał z 2.4.
Natomiast wątpliwości ma co do:
-klimatyzacji
-Układu wydechowego
-łapy i mocowania silnika ( ew przełożenie łap z 2.0 )
- czujniki takie jak spalania stukowego, polożenia wału itd
- z jakiego samochodu pasuje 2.4 20v bez większych kombinacji.. Lybra? Stilo?
Jak na tą chwile jeszcze zapału mi nie brakuje a szkoda mi posłać Kappe na złom. Co prawda wymaga dużo pracy i troskiSilnik 2.0 jest wg mnie za słaby stąd plan podmianki.
Zastanawiam się całkiem poważnie nad kupnem całej kappy 2.4 20V i przekładką bo raz wiadomo będzie jak chodzi silnik ( nie na palecie ) a dwa będzie baza części.
Musi być Kappa SW po Dedrze SW i koniec Dzisiaj grzebałem przy silniku i już jakoś lubię ten samochód, chociaż stoi jak kaleka po zawale na placu .
Sporo samochodów naprawiałem w międzyczasie i wiele z nich działało mi totalnie na nerwy, już na drugi dzień pracy stojąc z kawą w ręce i patrząc jeszcze na zamkniętą maskę. A jakoś ubabrany po pachy pod maską kapiszona chyba się tylko uspokajam ...hehe
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.0 20v swap na 2.4 - Sporo pytań
Zadzwoń do mnie pogadamy. Długo by pisać. Ogólnie to wszystko pasi.
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Kappa 2.0 20v swap na 2.4 - Sporo pytań
wyjmij 2.0, i po prostu wsadz 2.4 w to miejsce. bez zbędnych gadek o zVisie.
wszystko P&P bo zakładasz tylko głowicę i blok reszta to do przełożenia z 2.0
pasuje z kapiszona i ze stilo
wszystko P&P bo zakładasz tylko głowicę i blok reszta to do przełożenia z 2.0
pasuje z kapiszona i ze stilo
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań
Skrzynia biegów oczywiście ,że spasuje.
Jednak będzie nieco "krótsza" bo 2.4 ma mech różn. z comforta.
Jednak będzie nieco "krótsza" bo 2.4 ma mech różn. z comforta.
Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań
No tak. Faktycznie były różne wersje skrzyń.
Dzięki za wstępne informacje.
Trochę mi ulżyło bo myślałem że będzie trudniej z przekładką.
Jednak będę szukał całej kappy z kiepską budą ale zdrowym silnikiem bo wiadomo będzie w jakim jest stanie a i cała reszta osprzętu będzie do użytku. Przy okazji może się trafi lepsze wyposażenie.
Konkretniejsze pytania chyba będę zadawał jak już samochód będzie na placu u mnie - w tej chwili stoi u kumpla a uchwyty do holowania jakoś są kijowo blisko zderzaka (?? ten typ tak ma?? boje się uszkodzić zderzak linką, nigdzie nie widzę wkręcanego uchwytu ). Może przyjadę na tym silniku tak jak jest.. on i tak chyba pójdzie na złom bo opiłki metalu są widoczne.
Dzięki za wstępne informacje.
Trochę mi ulżyło bo myślałem że będzie trudniej z przekładką.
Jednak będę szukał całej kappy z kiepską budą ale zdrowym silnikiem bo wiadomo będzie w jakim jest stanie a i cała reszta osprzętu będzie do użytku. Przy okazji może się trafi lepsze wyposażenie.
Konkretniejsze pytania chyba będę zadawał jak już samochód będzie na placu u mnie - w tej chwili stoi u kumpla a uchwyty do holowania jakoś są kijowo blisko zderzaka (?? ten typ tak ma?? boje się uszkodzić zderzak linką, nigdzie nie widzę wkręcanego uchwytu ). Może przyjadę na tym silniku tak jak jest.. on i tak chyba pójdzie na złom bo opiłki metalu są widoczne.
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze
Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań
Powiedzcie mi jak to jest z tylnymi fotelami do SW? chyba nie będą pasować z sedana. Czy jest jakiś sposób na przekładkę ? Bo SW jest bardzo mało.
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań
Siedzisko tył jest takie samo, oparcie w SW jest z 4 części, nie podejdzie.
A co potrzebujesz
A co potrzebujesz
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7280
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań
Jakiś tył (i przód też) do SW mam - muszę popatrzeć co jest i w jakim stanie. Może jeszcze dzisiaj.blejku pisze:Powiedzcie mi jak to jest z tylnymi fotelami do SW? chyba nie będą pasować z sedana. Czy jest jakiś sposób na przekładkę ? Bo SW jest bardzo mało.
Koszt żaden /jeden czteropak będzie najlepszym środkiem płatniczym / - potrzebne mi miejsce w piwnicy - ew. transport po Twojej stronie.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań
Plan był taki żeby kupić sedana na części ale zorientowałem się że przecież fotele są inne.
Sprawa się trochę komplikuje bo chciałem przełożyć całość z boczkami i wykładzinami, chyba będzie trzeba bawić się w "małego tapicera" o ile da sie przełożyć zamienić obicia tylnych kanap sw-sedan. Muszę się przyjrzeć temu.
A jakie kolega ma fotele?
Moje fotele nie są takie tragiczne wiec szukam alcantary najlepiej z elektryka jak szaleć to szaleć...
Sprawa się trochę komplikuje bo chciałem przełożyć całość z boczkami i wykładzinami, chyba będzie trzeba bawić się w "małego tapicera" o ile da sie przełożyć zamienić obicia tylnych kanap sw-sedan. Muszę się przyjrzeć temu.
A jakie kolega ma fotele?
Moje fotele nie są takie tragiczne wiec szukam alcantary najlepiej z elektryka jak szaleć to szaleć...
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7280
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań
Jak zdemontować obicia kanap - poszukaj na forum. Pisał/rozbił zdjęcia - topcioblejku pisze:Sprawa się trochę komplikuje bo chciałem przełożyć całość z boczkami i wykładzinami, chyba będzie trzeba bawić się w "małego tapicera" o ile da sie przełożyć zamienić obicia tylnych kanap sw-sedan. Muszę się przyjrzeć temu.
Moje fotele były zwykłe, bez ogrzewania, regulowane ręcznie. Nie są niestety kompletne (dlatego muszę popatrzeć co tam i w jakim stanie zostało). Na pewno nie mam boczków drzwi. Obiciem była granatowa alcantara, ale jej część poszła już "do ludzi".blejku pisze:A jakie kolega ma fotele?
Jeśli czymś z tego byłbyś zainteresowany pisz np. na PW.
Ja tak czy owak będę dziś to widział, ew. zrobię zdjęcia co tam i jakie jest.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań
Posiadam grafitowe fotele w elektryce do SW, alcantara.
Oraz bordowe w manualu, welur, nawet poszycie podłogi jest bordo.
Oczywiście wkłady boczków są w komplecie
Ewentualnie same przednie stelaże z elektryką do przełożenia własnych poszyć tapicerki
Oraz bordowe w manualu, welur, nawet poszycie podłogi jest bordo.
Oczywiście wkłady boczków są w komplecie
Ewentualnie same przednie stelaże z elektryką do przełożenia własnych poszyć tapicerki
Ostatnio zmieniony 15 sie 2016, 17:21 przez Maniak, łącznie zmieniany 1 raz.
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań
Dzięki za wskazówkę.
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7280
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań
Byłem - sprawdziłem i mam /wymontowane onegdaj z mojej byłej kappy SW/ :
1. przedni lewy (kierowca) stelaż
2. prawy przedni fotel - kompletny (nie wiem w jakim stanie są zagłówki)
3. oparcia (dzielone - dwie sztuki) tylne /brak kanapy - siedziska/ z alkantarą
4. boczki/nadkola tylne
Do wzięcia za przysłowiowy czteropak.
1. przedni lewy (kierowca) stelaż
2. prawy przedni fotel - kompletny (nie wiem w jakim stanie są zagłówki)
3. oparcia (dzielone - dwie sztuki) tylne /brak kanapy - siedziska/ z alkantarą
4. boczki/nadkola tylne
Do wzięcia za przysłowiowy czteropak.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań
Nie zauważyłem wpisu od kolegi Maniak
Czyli przekładka nawet tapicerki tylnych foteli odpada...hm
A do tej grafitowej alcantary tez jest poszycie na podloge?
W tej chwili mam bordowy welur i przyznam szczerze że robie rozeznanie. Jakiś zdolniacha połamał zaglowki a jakim to jest stanie to sie okaże po praniu :-p
Ale chodzi za mna alcantara jakaś ładna
Czyli przekładka nawet tapicerki tylnych foteli odpada...hm
A do tej grafitowej alcantary tez jest poszycie na podloge?
W tej chwili mam bordowy welur i przyznam szczerze że robie rozeznanie. Jakiś zdolniacha połamał zaglowki a jakim to jest stanie to sie okaże po praniu :-p
Ale chodzi za mna alcantara jakaś ładna
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze
Biała Dedra SW 2.0 16v
Kappa SW 2.4 20V - w drodze