Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: blejku » 11 sie 2016, 23:40

Witam

Mimo że czeka mnie chyba sporo pracy to cieszę się jednak że jestem znów na forum. Zawsze to brak czasu a i problemów właściwie z Dedra od kilku lat brak więc jakoś tak zaglądam czasem ale się nie udzielam.
Jako że moja Dedra już powoli się starzeje, a dokładniej nie da się już opanować rdzy bez wydania worka pieniędzy zacząłem rozglądać się za czymś innym.
Ale do rzeczy..

Zupełnie przez przypadek trafiła się Kappa kombi z 97r 2.0 20v bez vis. Nie ma grama rdzy i po oglądaniu jej z ze wszystkich stron ( trafiła na warsztat znajomego) wydaje mi się że warta jest ratowania, ale niestety ma uszkodzony silnik . Wygląda na zaniedbanie wymiany oleju bo silnik odpala ale się trzaska u góry. Popychacze poprzycierane i co jeszcze nie wiadomo bo po rozruszaniu popychaczy silnik dalej się tłucze.

Powstał plan żeby założyć silnik 2.4. 20V VIS tylko zastanawiam się nad różnicami w osprzęcie.

Eletryka i ECU nie są problemem, trzeba będzie to przerobię wiązki elektryczne.

Układ dolotowy wiadomo że VIS ma inny

Skrzynia biegów powinna chyba pasować z tego co wyczytałem
Sterowanie gazem więc czy da się zamontować pedał z 2.4.

Natomiast wątpliwości ma co do:

-klimatyzacji
-Układu wydechowego
-łapy i mocowania silnika ( ew przełożenie łap z 2.0 )
- czujniki takie jak spalania stukowego, polożenia wału itd

- z jakiego samochodu pasuje 2.4 20v bez większych kombinacji.. Lybra? Stilo?


Jak na tą chwile jeszcze zapału mi nie brakuje a szkoda mi posłać Kappe na złom. Co prawda wymaga dużo pracy i troskiSilnik 2.0 jest wg mnie za słaby stąd plan podmianki.

Zastanawiam się całkiem poważnie nad kupnem całej kappy 2.4 20V i przekładką bo raz wiadomo będzie jak chodzi silnik ( nie na palecie ) a dwa będzie baza części.

Musi być Kappa SW po Dedrze SW i koniec : yesyes : Dzisiaj grzebałem przy silniku i już jakoś lubię ten samochód, chociaż stoi jak kaleka po zawale na placu :D .
Sporo samochodów naprawiałem w międzyczasie i wiele z nich działało mi totalnie na nerwy, już na drugi dzień pracy stojąc z kawą w ręce i patrząc jeszcze na zamkniętą maskę. A jakoś ubabrany po pachy pod maską kapiszona chyba się tylko uspokajam ...hehe :D
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 20v swap na 2.4 - Sporo pytań

Post autor: Maniak » 12 sie 2016, 6:37

Zadzwoń do mnie pogadamy. Długo by pisać. Ogólnie to wszystko pasi.
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RDE/WGR

Re: Kappa 2.0 20v swap na 2.4 - Sporo pytań

Post autor: Krawiec1 » 12 sie 2016, 6:39

wyjmij 2.0, i po prostu wsadz 2.4 w to miejsce. bez zbędnych gadek o zVisie.
wszystko P&P bo zakładasz tylko głowicę i blok :) reszta to do przełożenia z 2.0 :)

pasuje z kapiszona i ze stilo ;)

fugazi55
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 09 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Sokołów Młp.

Post autor: fugazi55 » 12 sie 2016, 10:57

Skrzynie biegow to chyba jednak lepiej zmienić na comfort drive. Na power drive chyba nie będzie za bardzo ekonomicznie. Pozdrowienia

Wysłane z mojego QUANTUM 4 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: marceli » 12 sie 2016, 14:49

Skrzynia biegów oczywiście ,że spasuje.

Jednak będzie nieco "krótsza" bo 2.4 ma mech różn. z comforta.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: blejku » 12 sie 2016, 22:28

No tak. Faktycznie były różne wersje skrzyń.
Dzięki za wstępne informacje.
Trochę mi ulżyło bo myślałem że będzie trudniej z przekładką.

Jednak będę szukał całej kappy z kiepską budą ale zdrowym silnikiem bo wiadomo będzie w jakim jest stanie a i cała reszta osprzętu będzie do użytku. Przy okazji może się trafi lepsze wyposażenie.

Konkretniejsze pytania chyba będę zadawał jak już samochód będzie na placu u mnie - w tej chwili stoi u kumpla a uchwyty do holowania jakoś są kijowo blisko zderzaka (?? ten typ tak ma?? boje się uszkodzić zderzak linką, nigdzie nie widzę wkręcanego uchwytu ). Może przyjadę na tym silniku tak jak jest.. on i tak chyba pójdzie na złom bo opiłki metalu są widoczne.
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: blejku » 15 sie 2016, 15:53

Powiedzcie mi jak to jest z tylnymi fotelami do SW? chyba nie będą pasować z sedana. Czy jest jakiś sposób na przekładkę ? Bo SW jest bardzo mało.
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: Maniak » 15 sie 2016, 16:12

Siedzisko tył jest takie samo, oparcie w SW jest z 4 części, nie podejdzie.
A co potrzebujesz :?:
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7280
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: faraon » 15 sie 2016, 16:15

blejku pisze:Powiedzcie mi jak to jest z tylnymi fotelami do SW? chyba nie będą pasować z sedana. Czy jest jakiś sposób na przekładkę ? Bo SW jest bardzo mało.
Jakiś tył (i przód też) do SW mam - muszę popatrzeć co jest i w jakim stanie. Może jeszcze dzisiaj.
Koszt żaden /jeden czteropak będzie najlepszym środkiem płatniczym : gafa : / - potrzebne mi miejsce w piwnicy - ew. transport po Twojej stronie.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: blejku » 15 sie 2016, 16:37

Plan był taki żeby kupić sedana na części ale zorientowałem się że przecież fotele są inne.

Sprawa się trochę komplikuje bo chciałem przełożyć całość z boczkami i wykładzinami, chyba będzie trzeba bawić się w "małego tapicera" o ile da sie przełożyć zamienić obicia tylnych kanap sw-sedan. Muszę się przyjrzeć temu.

A jakie kolega ma fotele?

Moje fotele nie są takie tragiczne wiec szukam alcantary najlepiej z elektryka :-) jak szaleć to szaleć...
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7280
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: faraon » 15 sie 2016, 16:55

blejku pisze:Sprawa się trochę komplikuje bo chciałem przełożyć całość z boczkami i wykładzinami, chyba będzie trzeba bawić się w "małego tapicera" o ile da sie przełożyć zamienić obicia tylnych kanap sw-sedan. Muszę się przyjrzeć temu.
Jak zdemontować obicia kanap - poszukaj na forum. Pisał/rozbił zdjęcia - topcio
blejku pisze:A jakie kolega ma fotele?
Moje fotele były zwykłe, bez ogrzewania, regulowane ręcznie. Nie są niestety kompletne (dlatego muszę popatrzeć co tam i w jakim stanie zostało). Na pewno nie mam boczków drzwi. Obiciem była granatowa alcantara, ale jej część poszła już "do ludzi".
Jeśli czymś z tego byłbyś zainteresowany pisz np. na PW.
Ja tak czy owak będę dziś to widział, ew. zrobię zdjęcia co tam i jakie jest.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: Maniak » 15 sie 2016, 17:18

Posiadam grafitowe fotele w elektryce do SW, alcantara.
Oraz bordowe w manualu, welur, nawet poszycie podłogi jest bordo.
Oczywiście wkłady boczków są w komplecie
Ewentualnie same przednie stelaże z elektryką do przełożenia własnych poszyć tapicerki :D
Ostatnio zmieniony 15 sie 2016, 17:21 przez Maniak, łącznie zmieniany 1 raz.
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: blejku » 15 sie 2016, 17:20

Dzięki za wskazówkę.
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7280
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: faraon » 15 sie 2016, 18:50

Byłem - sprawdziłem i mam /wymontowane onegdaj z mojej byłej kappy SW/ :

1. przedni lewy (kierowca) stelaż
2. prawy przedni fotel - kompletny (nie wiem w jakim stanie są zagłówki)
3. oparcia (dzielone - dwie sztuki) tylne /brak kanapy - siedziska/ z alkantarą
4. boczki/nadkola tylne

Do wzięcia za przysłowiowy czteropak.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: blejku » 15 sie 2016, 20:42

Nie zauważyłem wpisu od kolegi Maniak

Czyli przekładka nawet tapicerki tylnych foteli odpada...hm

A do tej grafitowej alcantary tez jest poszycie na podloge?

W tej chwili mam bordowy welur i przyznam szczerze że robie rozeznanie. Jakiś zdolniacha połamał zaglowki a jakim to jest stanie to sie okaże po praniu :-p

Ale chodzi za mna alcantara jakaś ładna
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”