Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: Maniak » 31 sie 2016, 21:32

[/i]
rob_76 pisze:Owszem. Jednak dobrze by było, gdyby z tego samego rocznika - polift/przedlift... Zmienili wtedy wzdłużny wahacz prowadzący...
Wahacz jest zamienny P&P
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7280
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: faraon » 31 sie 2016, 21:34

Maniak pisze:Wahacz jest zamienny P&P
Świnto prawdo :!: :D
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: rob_76 » 31 sie 2016, 22:38

Tego akurat pewny nie byłem - się przyznam... : gafa :
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: blejku » 05 wrz 2016, 1:08

Pytanie nie związane z przekładkami ale z racji postępu prac mam jedno pytanie.
Czy oświetlenie w drzwiach i tylne lampki w słupkach gasną po jakimś czasie przy zostawionych otwartych drzwiach?
Bo u mnie nie... i nie wiem cz coś jest uszkodzone czy tak ma być. W instrukcji nie mogę nic doczytać.
W Dedrze jest czasówka i nie ma ryzyka że akumulator zdechnie od czegoś takiego.
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: stabraf » 05 wrz 2016, 1:19

Nie. Gaśnie tylko ta w bagaju ;)

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: blejku » 05 wrz 2016, 1:39

A to spieprzyli to kompletnie.
Z racji tego że cala tapicerka zdjęta trzeba będzie przerobić instalację po swojemu i dorobić kilka "bajerów" : yesyes :
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: blejku » 06 wrz 2016, 14:41

Wie ktoś może czy da się zdemontować uszczelki / ramki chromowane wokół szyb? Przygotowuje się do malowania i mam dylemat.
Przedniej widzę że się zdemontować nie da.
Jak z tymi w drzwiach i tylnymi w okienkach bagażnika? Nie chce pourywać
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: stabraf » 06 wrz 2016, 14:52

Są wkręty na krzyżaka od środka - trzeba szybę opuścić w dół.

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: blejku » 06 wrz 2016, 15:16

Dzięki bo bym za cholerę na to nie wpadł. A oglądałem to kilka razy.
A nie wiesz jak jest z listwami na tylnych bocznych szybach bagażnika?
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: stabraf » 06 wrz 2016, 15:45

Ja mam sedana, a w SW nie grzebałem przy tych szybach ;)

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: blejku » 11 wrz 2016, 0:59

Raport z Prac przy Kapiszonie. Miał być marudzący wpis o panewkach a raczej o tym jak ludzie zaje.... wymieniają olej ale już mi przeszło.
Na razie bawię się jak dziecko radiem Clariona ze zmieniarką, pamięciami w el. fotelach, ściemniającym się lusterkiem i innymi duperelami za które właściciel Audi musi dopłacić wagon kasy :D a ja mam sprawne śmieszne pieniądze.
Na zdjęciach wnętrze silnika z dawcy 2.4 20v którego kupiłem w piątek.. silnik będzie żył bo chyba jeszcze mu się nic nie stało, ale oryginalna z SW padlina 2.0 zastała załatwiona właśnie w ten sam sposób.
Olej na bagnecie tak źle nie wyglądał. Powiedzcie mi na ile układ zaworowy w 2.4 20v jest słyszalny że tak powiem bo troszkę sobie cyka.. ale ja mam dedre 2.0 16v na płytkach więc dla mnie wszystko ma ciche zawory :D
Silnik chodzi i oprócz przeglądu mechanicznego trzeba ogarnąć sterowanie bo silnik chodzi jak chce odpala..chodzi.. falują obroty za chwile nie odpala, albo odpala i za chwile gaśnie.. check się świeci.. to za chwile miga. Komp mi zgłasza tylko problem z immo co jest bzdurą kompletną więc trzeba popatrzeć na wskazania podczasz pracy. Wymienie olej i będe się martwił wtedy bo szkoda żeby na "tym czymś" chodził
Ja się powoli przygotowuje do konserwacji blach i malowania kombi.. mam nadzieje że do wiosny skończę blacharkę : yesyes :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: blejku » 11 wrz 2016, 16:14

Ciśnienie sprężania wyszło mniej więcej... ( przyrząd pomiarowy leciwy )
1 - 12.3
2 - 12.3
3 - 12.7
4 - 12.3
5 - 12.2 ( bar )

Na ile wartości są rzeczywiste to się nie dowiem chyba.. ważniejsze dla mnie jest to że są prawie identyczne więc na logikę wszystko raczej gra .
Co o tym myślicie?
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: Borek » 11 wrz 2016, 18:33

Co do cykania zaworów - też nie wiem jaka jest "norma", ale u mnie po remoncie silnika było tylko nieznacznie ciszej niż przed. Jakiś hałas z racji pracy zaworów być musi, krzywki biją w szklanki i nie przeskoczysz. ;)
Drop a gear and disappear!

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: blejku » 11 wrz 2016, 18:45

Spoko.
Delikatnie sobie szumi i cyka a ja ten silnik słyszałem tylko raz i to z latającym tłokiem w środku :D
Pooglądałem na youtube i nie odbiega od normy. Zobaczymy jakie będzie ciśnienie oleju, sprawdzi się pompę oleju profilaktycznie i będe spokojniejszy. Jedynie te osady mnie wkurzają na stan obecny.
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RDE/WGR

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: Krawiec1 » 11 wrz 2016, 21:09

silnik nic nadzwyczajnego. norma 'castrolowa' :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”