Kappa 2.0 20vT - olej w turbinie

pietia1515
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 16 lip 2014, 22:44
Imię: gutek
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Kappa 2.0 20vT - olej w turbinie

Post autor: pietia1515 » 01 wrz 2016, 23:13

Witam ponownie po wielu miesiącach,lub latach,już nie wspomnę że wszyscy znajomi a nawet rodzina namawiali mnie do sprzedaży mojej 2.0 20vt,ja postanowiłem ją zregenerowac.Zaczęło się od walniętej uszczelki pod głowicą.Pierwszy mechanik z Wrocławia usunął usterkę,wymieniony kompletny rozrząd,planowana głowica i ok. auto jezdzi,lecz nie sprawdził stanu silnika od środka,auto dymiło raz na niebiesko raz na szaro,ok odebrałem.Auto dymiło strasznie,po roku parkowania silnik poszedł do remontu,nowe uszczelniacze zaworowe,pierścienie,szlif wału,regeneracja turbiny itd.Auto u mechanika stoi już trzy miesiące,silnik chodzi ładnie równo,problem jest z turbiną.Pompuje ale dostaje się do niej olej nie wiadomo skąd,jestem już na skraju wykończenia,dałem mechanikowi tydzień na doprowadzenie auta do stanu normalności i po prostu nie zapłacę.Pytałem przed remontem czy da radę,czy podoła włoszczyznie,odpowiedz była pozytywna a efektów brak.proszę Was bardzo pomóżcie mi bo nie wiem co dalej robic.Uwielbiam tą lancitę i chcę nią bujac się po wrocku.Pozdrawiam i proszę o rady
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2016, 6:15 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale!

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: lancia kappa 2.0 20vt olej w turbinie

Post autor: stabraf » 01 wrz 2016, 23:32

No to może po prostu masz turbo do regeneracji? :roll:

W turbinę jest oczywiście zapięty olej pod ciśnieniem do jej smarowania. Jak wyrobiły się uszczelnienia to po prostu wali oliwę w dolot, a potem siłą rzeczy do komór spalania...

EDIT.:

teraz doczytałem że regeneracja była robiona - ja bym wysłał turbo do poprawki.

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20vT - olej w turbinie

Post autor: Energetyk » 17 paź 2016, 22:47

Wygląda na turbo i to w nim można szukać ponownych problemów więc podbijam posta wyżej. Sam wiem jak turbo potrafi zadymić gdyż moje wypluło przez 100km jakieś 200ml oleju :D Ewentualnie lipny ten remont ale to zostawiłbym na koniec. Turbo łatwiej sprawdzić.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.0 20vT - olej w turbinie

Post autor: kond243 » 18 paź 2016, 4:50

W 20vtolej leci przez wydech na99%przypadków. Lubi też pękać korpus turbo sprężarki i wtedy też płyn. Leci do wydechu. Tą turbo sprężarkę dobrze potrafią zrobić dwie firmy w Polsce jedna we Wrocławiu druga w Rzeszowie. Garret tb2810 Najbardziej pije olej na zimnym silniku po odpaleniu jest z tyłu kolorowo a po nagrzaniu się doszczelnia i przestaje kopcić. Ale też olej znika.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20vT - olej w turbinie

Post autor: Borek » 18 paź 2016, 7:24

kond243 pisze:Garret tb2810 Najbardziej pije olej na zimnym silniku po odpaleniu jest z tyłu kolorowo a po nagrzaniu się doszczelnia i przestaje kopcić.
W samej rzeczy. A czy przypadkiem problem z sondą Lambda może wywołać podobne kopcenie na zimnym? Tak słyszałem, a u mnie błękit pojawia się wyraźnie w kilka sekund po odpaleniu na zimno (a i to tylko praktycznie tylko po nocy) i znika albo po paru minutach, albo jak ruszę.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.0 20vT - olej w turbinie

Post autor: kond243 » 18 paź 2016, 22:21

Może być sonda przelewa paliwem. Lub przepływomierz i teraz przelewa paliwem. Lub powoli turbo dogorewać zaczyna. Przepływomierz na jałowym biegu powinien pokazywać około 12dm3.Sonda przez pierwsze kilkanaście sekund nie jest brana pod uwagę bo się rozgrzewa. Robotają wtedy grzałki.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20vT - olej w turbinie

Post autor: Borek » 18 paź 2016, 23:07

No to właśnie w tym czasie jak się sonda powinna rozgrzewać to jest spokój, dopiero po chwili zaczyna kopcić i tak trzyma dopóki silnik jest jeszcze zimny. W umierające turbo wątpię - 3 lata i może 10 tys. km (za mało, zdecydowanie za mało!) po porządnej regeneracji, bez pałowania na zimno i podobnych cyrków. No gdyby jednak umarło to bym był bardzo smutny. ;)
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.0 20vT - olej w turbinie

Post autor: kond243 » 18 paź 2016, 23:32

Sprawdź wskazania sondy i przepływomierz. Powinno coś rozjaśnić sytuację. A gdzie regenerowałeś turbo sprężarkę? Garett Tb 2810 jest trochę wymagającą turbo sprężarką. I tak na serio dwie firmy w pl sobie z tym radzą i działa bardzo dobrze.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20vT - olej w turbinie

Post autor: Borek » 19 paź 2016, 7:12

Niestety pamiętam tylko tyle, że przy okazji ogólnego remontu auta turbina była wysyłana do zewnętrznego warsztatu. Gdyby się teraz okazało że jednak zdycha to już poczeka do remontu skrzyni, żeby dwa razy silnika nie rozbierać. :P
Co do sondy to taka też była wstępna diagnoza przy ostatnich naprawach, bo to podobno nie tylko moje 20vt tak kopci na zimnym ale i 16vt czy wolnossący 2,0. Poza tym sondę akurat relatywnie łatwo zmienić, więc pójdzie na pierwszy ogień - na pewno nie zaszkodzi.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.0 20vT - olej w turbinie

Post autor: kond243 » 19 paź 2016, 7:50

To fakt sonda jest na wierzchu. U mnie przez sondę głupiało doładowanie miałem bardzo dziwne skoki nawet do 2barów. A sonda była nowa przy okazji naprawy turbosprężarki założona. Pierwsza sonda wskazywała tylko ubogo druga umarła wskazując bogato i ubogo i żadnych pośrednich wskazań więcej. Sondy ori Boscha. Teraz trzecia pracuje narazić w porządku.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”