Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

ioffshem
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 95
Rejestracja: 12 sie 2016, 19:35
Imię: PIOTR
Lokalizacja: Krasnobród///Steyr

Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: ioffshem » 08 wrz 2016, 15:45

W nocy z poniedziałku na wtorek na A1 korbowód niedając wczesniej Żadnych objawów zapragnĄł zwiedzic nasz piekny kraj i wy...ł dziure w bloku ,daleko nie poleciał tylko na oslonę dolną silnika, znudziło mu sie przez 303tkm siedzieć po ciemku jakaś jego cząstka rozcieła nową oponę . A olej miał wymieniany co 10tkm -przejechane 8tkm i nic nie zapowiadało tak smutnego końca silnika -----jednym slowem bum przy prędkości 150km/h --
Kondolencje mile widziane !!!

POZDRAWIAM i nie polecam takich atrakcji.
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2016, 20:49 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Pisownia/ortografia!!!
AR 75 2,5 v6 MILANO była
Kappa 2,0 20v 95r była
jest Kappa 2,0 20v 98r. Alfa 166 2,5

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: blejku » 08 wrz 2016, 22:04

Niezła kicha..

A tak z ciekawości który cylinder? Mam kappe z uszkodzonym silnikiem. Co prawda korba nie wyleciała ale Tłok obija się o głowice na 3 cylindrze
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4424
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: Snail » 08 wrz 2016, 22:46

No to i tak masz szczęście. O ile pamiętam to jednemu koledze tutaj też wyszedł na światło dzienne i skończyło się to u niego przydrożnym rowem i szpitalem.
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

Awatar użytkownika
Jan19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 262
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
Imię: Jan
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: Jan19 » 09 wrz 2016, 5:36

Może oleju sobie łyknął :(
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.

ioffshem
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 95
Rejestracja: 12 sie 2016, 19:35
Imię: PIOTR
Lokalizacja: Krasnobród///Steyr

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: ioffshem » 09 wrz 2016, 11:29

Który cylinder -- stojąc od przodu za kolektoerem wydechowym tak bardziej na prawo dziura jak pięść nie ogladałem za bardzo , kawałek korbowodu sobie przywiozłem do domu resztę muszę przytargać te 350 km do domu
--odruchowo wcisnĄłem sprzęgło to pomimo deszczu nic sie nie stało
---aby było śmieszniej w poprzednią niedzielę kupiłem 2-gą kappę młodszą z przebiegiem 106tkm to ta sie obraziła czy co ?
---- czy oleju łyknął --rozumieć-- przepalił --nie wydaje mi się info nic nie wyswietlało 30-40 km wcześniej miałem pauzę żadnych stuków itp. w silniku --jak było bum to info .. wyświetliło --awaria elekt.. potem defekt silnika teraz wyświetla OK
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2016, 10:59 przez ioffshem, łącznie zmieniany 1 raz.
AR 75 2,5 v6 MILANO była
Kappa 2,0 20v 95r była
jest Kappa 2,0 20v 98r. Alfa 166 2,5

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: Lewutek » 10 wrz 2016, 21:38

ioffshem pisze: ---aby było śmieszniej w poprzednią niedzielę kupiłem 2-gą kappę młodszą z przebiegiem 106tkm to ta sie obraziła czy co ?
... dobre ... :lol: ... czyli "radosna" złośliwość "kapustnika" / "kapiszona" ... "lekkie" kondolencje ze zgonu obraźliwej pacjentki

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: Maniak » 10 wrz 2016, 22:17

U mnie została taka instalacja :D wygibus : gafa :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
cool_r
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 219
Rejestracja: 21 lip 2009, 18:13
Lokalizacja: Ostrołeka

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: cool_r » 11 wrz 2016, 9:13

no no nooo
LanciA_K_2.0_vis'99+BOMBA
www.WreckedExotics.com <-----łezka w oQ jak nic

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 675
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: carincton » 11 wrz 2016, 10:20

Zainteresowałem się ciśnieniem oleju w mojej kappie. W tym celu zakupiłem odpowiedni sprzęt, a mianowicie manometr, który wkręciłem w miejsce czujnika ciśnienia oleju. Z tak wkręconym czujnikiem ciśnienia oleju przejechałem już ponad 2000 km. Jakie są moje obserwacje? Ciśnienie oleju na zimnym silniku na biegu jałowym wynosi ok 4 bar, ale po maKSymalnym rozgrzaniu oleju na autostradzie spada poniżej pół bara na biegu jałowym, gdy olej jest rozgrzany, ale nie po jeździe autostradowej to ciśnienie oleju wynosi ok 0,6 bara na biegu jałowym. Podczas jazdy na autostradzie przy 3000 obr./min. ciśnienie wynosi ok 1,5-2,0 bary. Olej 5W50 Peak Life pełny syntetyk.
Co myślicie o wartościach ciśnienia w moim aucie? Silnik 2,4 Tds. 276 000 przebiegu.

ioffshem
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 95
Rejestracja: 12 sie 2016, 19:35
Imię: PIOTR
Lokalizacja: Krasnobród///Steyr

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: ioffshem » 11 wrz 2016, 10:51

jak dla mnie to czarna magia dla użytkownika --kierowcy olej powinien być w ilości zalecanej --miarka --przez producenta , cisnienia zostawiłbym konstruktorom bo dodatkowe czujniki - zegary mogą się rozrosnąć że ho ho ---fabryki nie poprawimy a i od niespodzianek nas to nie uchroni ....
AR 75 2,5 v6 MILANO była
Kappa 2,0 20v 95r była
jest Kappa 2,0 20v 98r. Alfa 166 2,5

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 675
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: carincton » 11 wrz 2016, 10:54

Zapytam się inaczej: Czy mierzył ktoś ciśnienie oleju w kappie na biegu jałowym?

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: kond243 » 11 wrz 2016, 11:45

20vt ma wedle serwisówki wartość ciśnienia oleju przy temperaturze 100 stopni to 4 bary przy 4 tyś obr a bieg jałowy to 1 bar. u mnie po wymianie pompy oleju jest 2 bary przy 100 stopniach i 6 -6.5 bara przy 4 tys obr. na zimnym przy 2 tyś obr jest 9 bar. a podczas normalnej jazdy olej nie przekroczy 75-80stopni przy mocnym przyciskaniu olej maks 90 stopni i ciśnienie 6,5 bara.Wskaźniki Auto gauge ciśninie i temp oleju.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 675
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: carincton » 11 wrz 2016, 11:58

Co myślisz o moich wartościach ciśnienia oleju?

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: kond243 » 11 wrz 2016, 13:51

Wydaje się za niskie seerwisówka podaje dla tds-a wartości przy 100 stopniach dla jałowych obrotów 1-1,1 bar robocze przy 4 tyś obrotów 5-5,5 bara. Pytanie jaki filtr oleju stosujesz? od niego też dużo zależy ciśnienie oleju.W moim 20vt przy 300tyśkm przebiegu umarła pompa oleju duże luzy na łańcuszku napedzającym i luz między zębny oraz luz na obudowie w której pracują koła zębate. Pompe dostałem od Maniaka po obróconej panewce z 2.0 20v i okazało się że jest prawie nowa. teraz wartości ciśnienia są bardzo dobre. i kilometry lecą dalej
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: marceli » 11 wrz 2016, 14:00

A z drugiej strony....carincton ,widziałeś gdzieś temat czy ogłoszenie z obróconym dieslem??Bo ja nie....

Nie wiem czy jest sens się martwić na zapas....
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”