Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 675
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: carincton » 11 wrz 2016, 15:22

Na forum kiedyś ktoś pisał, że w tds-ie komuś się panewka obróciła.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: Borek » 11 wrz 2016, 18:29

Kiedyś...
Przy najbliższej wymianie rozrządu wymień pompę oleju, może zażycz sobie płukanie układu smarowania, filtr dobry kup - więcej już chyba nie można zrobić "w ludzkich pieniądzach" jak się podejrzewa kiepską pracę układu. ;)
Drop a gear and disappear!

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 675
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: carincton » 12 wrz 2016, 14:52

Mam pompę oleju 4 - letnią, kupiłem nowy oryginał w 2012 roku. Przebieg na nowej pompie oleju 63000 km.
Filtr oleju firmy UFI - jest to podobno oryginał dla Fiata/Lancii. Olej 5W50 Mobil 1 Peak Life.
W książce pt. : Diagnostyka pojazdów samochodowych - Krzysztofa Trzeciaka znalazłem informacje odnośnie ciśnienia oleju, że ciśnienie oleju powinno wynosić:
- 0,1 Mpa (min. 0,03 MPa) na biegu jałowym,
- 0,3....0,6 MPa (silniki Diesla)przy wyższych prędkościach obrotowych.
Wychodzi na to, że w moim aucie jest rzeczywiście za niskie ciśnienie oleju. Zatem do sprawdzenia pozostał mi zawór przelewowy i panewki główne i korbowodowe.

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: Egon » 15 wrz 2016, 14:53

Niestety kolego jesteś nie pierwszy i nie ostatni. W/g mnie dzieje się tak ścierają się powoli panewki (co już jest udowodnione i sprawdzone przeze mnie na silnikach które działają) jak wytrze się nadmiernie to zrywa film olejowy i obraca panewkę. Jak jedziemy trasą to korbowód zazwyczaj wypada z silnika. W/g mnie to nie jest od ciśnienia oleju bo jak ono miało by zniknąć na chwile podczas jazy. Prędzej chodzi oto że silnik ma nie najlepszy układ smarowania stąd wycieranie się panewek.
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 675
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: carincton » 15 wrz 2016, 17:45

Chyba wymienię panewki korbowodowe.

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: Egon » 15 wrz 2016, 20:08

Polecam ten zabieg.
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

ioffshem
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 95
Rejestracja: 12 sie 2016, 19:35
Imię: PIOTR
Lokalizacja: Krasnobród///Steyr

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: ioffshem » 15 wrz 2016, 20:19

czyli jakość panewek jest przyczyną
AR 75 2,5 v6 MILANO była
Kappa 2,0 20v 95r była
jest Kappa 2,0 20v 98r. Alfa 166 2,5

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RDE/WGR

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: Krawiec1 » 15 wrz 2016, 20:38

przecież lancia zaleca kontrolę panewek co 100tys km, a wymianę co 200tys km.
ciśnienie oleju to w benzyniakach na jałowcu 2-3bary jest OK :) niżej też jeszcze w miarę, ale zbliża się wtedy kres :)

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 675
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: carincton » 15 wrz 2016, 22:58

Krawiec1 pisze:przecież lancia zaleca kontrolę panewek co 100tys km, a wymianę co 200tys km.
ciśnienie oleju to w benzyniakach na jałowcu 2-3bary jest OK :) niżej też jeszcze w miarę, ale zbliża się wtedy kres :)
To nie prawda, że 2-3 bary na jałowym biegu to ciśnienie prawidłowe. Wg serwisówki lancii 1,1 bara na jałowym biegu przy temperaturze oleju 100 stopni. Takie są dane w serwisówce dot. silników benzynowych. Nie ma danych odnosnie silnika diesla i ciśnienia prawidłowego na biegu jałowym.

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RDE/WGR

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: Krawiec1 » 16 wrz 2016, 19:57

Obrazek

Awatar użytkownika
Johnny
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1602
Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: Johnny » 16 wrz 2016, 20:56

Tylko że tu masz o ile się nie mylę 70° temp oleju A Carincton pisał o 100°
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 675
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: carincton » 16 wrz 2016, 23:40

Na tym zdjęciu, jeśli dobrze odczytuję ciśnienie oleju to 2 Bary.Mam wrażenie, że silnik w aucie nie jest dobrze rozgrzany. Olej rozgrzewa się dobrze po 30 km jazdy w trasie.U mnie jak zapalę auto to jest ciśnienie 3 bary, później spada.
Wczoraj czytałem instrukcję obsługi mojego auta i na początku jest napisane, że jeśli auto jest eksploatowane w szczególnie trudnych warunkach to jest możliwe, że zaraz po jeździe w ciężkich warunkach na biegu jałowym będzie kontrolka oleju mrugała.
A jazda po autostradzie jest traktowana jako trudne warunki.

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: Borek » 17 wrz 2016, 7:28

Autostrada jako szczególnie trudne warunki? Ale że jak, pedał przyspieszenia działa tylko w trybach włącz i wyłącz? Bez jaj, ekspresówki i autostrady to chyba najbardziej przyjazne silnikowi warunki - zadajesz jakąś niewysoką, ale stałą prędkość i koniec historii.
I w jakim to samochodzie mruganie kontrolki oleju jest przy jakichś akceptowalnych warunkach normalne? Na pewno nie w Kappie, u mnie takie miganie pojawiło się przy obróconej panewce. :D
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1718
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: Egon » 17 wrz 2016, 8:19

Ciezkie warunki to jazda miejska, górska. Autostrada to idealne warunki dla silnika o ile obroty silnika nie są zbyt wysokie.
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut

ioffshem
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 95
Rejestracja: 12 sie 2016, 19:35
Imię: PIOTR
Lokalizacja: Krasnobród///Steyr

Re: Kappa 2.0 20v '95 - jak korbowód poszedł zwiedzać kraj

Post autor: ioffshem » 18 wrz 2016, 11:21

polecam Alpy tak codziennie pod górke do pracy i zakrętasy że hej ----to są trudne warunki --musiałbym rozgrzewac auto z10min.przed startem aby uzyskać optymalne warunki pracy silnika --co sie rzadko zdarza ---recepta --na zimnym nie szaleć
Autostrada to warunki idealne prawie a obroty nie szkodzą silnikowi
Chociaż na skrzyni POWER DRIVE przebieg 200tkm to chyba więcej niż na normalnym silniku tak mi się wydaje .
Pozdro...
AR 75 2,5 v6 MILANO była
Kappa 2,0 20v 95r była
jest Kappa 2,0 20v 98r. Alfa 166 2,5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”