Kappa 2.0 20v Turbo - silnik zgasł i nie odpala

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 580
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Kappa 2.0 20v Turbo - silnik zgasł i nie odpala

Post autor: matis1906 » 24 lis 2016, 8:39

Witam wszystkich.
Mam drobny problem z moją Lancią otóż pewnego dnia odpaliłem auto i czułem że wypada zapłon na jednym cylindrze (auto było na LPG), przełączyłem na benzynę i problem ustąpił, silnik pracował na 5 cylindrach zatem przełączyłem ponownie na LPG i i auto popracowało jakieś 10 sekund bez problemu po czym wypadł jeden cylinder, potem drugi, trzeci... i silnik zgasł. Czuć było wyraźnie spaleniznę, nie byłem w stanie określić gdzie dokładnie, na pewno z pod maski, w środku auta nie było żadnego zapachu. Próbowałem jeszcze zakręcić parę razy ale bez skutku.
Auto zaprowadziłem sam do garażu (odległość 200 metrów :lol: ), podpiąłem pod komputer, łączy się normalnie, błędów nie pokazuje.
Sprawdziłem napięcie na przewodach do cewek i tak idąc od strony rozrządu :
1 cylinder =10,52 V,
2 cylinder =10,52 V,
3 cylinder =10,52 V,
4 cylinder =10,52 V,
5 cylinder =6,7 V.
Stwierdziłem więc że mam gdzieś zwarcie, być może gdzieś blisko cewek na przewodach. Wyciągnąłem całą wiązkę do grodzi, sprawdziłem wszystkie kable i niestety naocznie nie jestem w stanie niczego stwierdzić, wszystkie kable wyglądają okej.
Powoli kończą mi się pomysły. Czy ktoś miał podobny problem?
Pozdrawiam !
Ostatnio zmieniony 24 lis 2016, 10:40 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Regulamin działu technicznego!

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4007
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: 2.0 20V Turbo, silnik zgasł i nie odpala

Post autor: volf » 24 lis 2016, 9:05

To zaniżone napięcie na 5 cylindrze to masz przy odłączonej cewce?
Jeśli tak to pytanie skąd ono dochodzi, jeśli z ECU to trzeba sprawdzić na jego wyjściu...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 580
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: 2.0 20V Turbo, silnik zgasł i nie odpala

Post autor: matis1906 » 24 lis 2016, 9:49

Tak, wszystkie zmierzone napięcia na wypiętej cewce.
Dobiorę się dzisiaj do kompa i dam znać.

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kappa 2.0 20v Turbo - silnik zgasł i nie odpala

Post autor: jasiugm » 24 lis 2016, 11:14

Musisz szukać w miejscu połączenia z instalacją gazową. Często gaziarze po prostu skręcają kable i owijają słabej jakości taśmą.
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Kappa 2.0 20v Turbo - silnik zgasł i nie odpala

Post autor: kond243 » 24 lis 2016, 18:29

Sprawdź główną wiązke pod aku idzie wzdłuż nadkola. Niestety tam taśma sama od siebie odpada i lubią się przetrzeć kable. Napięcie na cewkach jest po przekreceniu kluczyka. ECU daje tylko sygnał na cewke. Zasilanie na cewki idzie z jednego przewodu +12v.masa też tylko rozgałęzia się na cewki. Tylko sygnał ECU jest każdy z osobna.Co do lpg to z cewek mógł być wzięty sygnał i do tego plus po zapłonie.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 580
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa 2.0 20v Turbo - silnik zgasł i nie odpala

Post autor: matis1906 » 26 lis 2016, 18:46

Przez brak czasu nie miałem możliwości zaglądania do Kappy. Dumam sobie natomiast jaki związek ma niższe napięcie na jednym z cylindrów wobec niemożliwości odpalenia? No bo jeśli jeden cylinder nie ma prądu to nadal powinna pracować na czterech cylindrach? Podczas kręcenia rozrusznikiem wskazówka obrotomierza wchodzi na jakieś 200RPM więc wykluczam również czujnik położenia wału.

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kappa 2.0 20v Turbo - silnik zgasł i nie odpala

Post autor: jasiugm » 26 lis 2016, 20:00

Sterowniki LPG wyłączają wtryskiwacze benzynowe w czasie pracy. Znajdź schemat od centralki, wypnij wtyczkę od niej i zmostkuj przewody od wtryskiwaczy. Możliwe, że sterownik LPG umarł i na stałe rozwarł styki od wtrysków.
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v Turbo - silnik zgasł i nie odpala

Post autor: Energetyk » 28 lis 2016, 11:30

jasiugm pisze:Sterowniki LPG wyłączają wtryskiwacze benzynowe w czasie pracy. Znajdź schemat od centralki, wypnij wtyczkę od niej i zmostkuj przewody od wtryskiwaczy. Możliwe, że sterownik LPG umarł i na stałe rozwarł styki od wtrysków.
Właśnie o tym samym pomyślałem. Sygnał do wtryskiwaczy PB zawsze przechodzi przez sterownik na stałe i kwestia tylko czy sterownik LPG puszcza go dalej czy przekierowuje na wtryskiwacze LPG. Jeśli umarł problem gotowy. Da się to sprawdzić. Wyciągasz listwę PB i próbujesz odpalić auto, jeśli sika paliwem to nie to a jeśli sucho to masz rozwiązanie.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 580
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa 2.0 20v Turbo - silnik zgasł i nie odpala

Post autor: matis1906 » 29 lis 2016, 23:46

Zrobiłem zgodnie z waszymi instrukcjami, autko odpala na benzynie, delikatnie falowało ale bez próby na drodze nie jestem w stanie ocenić czy pracuje na wszystkich cylindrach pod pełnym obciążeniem. Nie mniej na ostatnim cylindrze nic się nie zmieniło, nadal mam bardzo niskie napięcie.
Czyli co do gazu mamy pierwsze wnioski, komputer gazowy zapewne oddał ducha- dziwne bo stało się to nagle, nie miałem wcześniej żadnych kłopotów z gazem.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 580
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: Kappa 2.0 20v Turbo - silnik zgasł i nie odpala

Post autor: matis1906 » 19 gru 2016, 13:16

Problem zażegnany. Niskie napięcie było spowodowane...dołożonym tempomatem, prąd do tempomatu był podpięty pod przewody do cewki, dokładnie tej, na której miałem niższe napięcie. Właściwie sam dokładnie nie wiem co tam się stało. Po wyrzuceniu tempomatu- jak ręką odjął.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”