Kappa 2.0 20v Turbo - silnik zgasł i nie odpala
- matis1906
- Moderator Globalny
- Posty: 580
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Lublin
Kappa 2.0 20v Turbo - silnik zgasł i nie odpala
Witam wszystkich.
Mam drobny problem z moją Lancią otóż pewnego dnia odpaliłem auto i czułem że wypada zapłon na jednym cylindrze (auto było na LPG), przełączyłem na benzynę i problem ustąpił, silnik pracował na 5 cylindrach zatem przełączyłem ponownie na LPG i i auto popracowało jakieś 10 sekund bez problemu po czym wypadł jeden cylinder, potem drugi, trzeci... i silnik zgasł. Czuć było wyraźnie spaleniznę, nie byłem w stanie określić gdzie dokładnie, na pewno z pod maski, w środku auta nie było żadnego zapachu. Próbowałem jeszcze zakręcić parę razy ale bez skutku.
Auto zaprowadziłem sam do garażu (odległość 200 metrów ), podpiąłem pod komputer, łączy się normalnie, błędów nie pokazuje.
Sprawdziłem napięcie na przewodach do cewek i tak idąc od strony rozrządu :
1 cylinder =10,52 V,
2 cylinder =10,52 V,
3 cylinder =10,52 V,
4 cylinder =10,52 V,
5 cylinder =6,7 V.
Stwierdziłem więc że mam gdzieś zwarcie, być może gdzieś blisko cewek na przewodach. Wyciągnąłem całą wiązkę do grodzi, sprawdziłem wszystkie kable i niestety naocznie nie jestem w stanie niczego stwierdzić, wszystkie kable wyglądają okej.
Powoli kończą mi się pomysły. Czy ktoś miał podobny problem?
Pozdrawiam !
Mam drobny problem z moją Lancią otóż pewnego dnia odpaliłem auto i czułem że wypada zapłon na jednym cylindrze (auto było na LPG), przełączyłem na benzynę i problem ustąpił, silnik pracował na 5 cylindrach zatem przełączyłem ponownie na LPG i i auto popracowało jakieś 10 sekund bez problemu po czym wypadł jeden cylinder, potem drugi, trzeci... i silnik zgasł. Czuć było wyraźnie spaleniznę, nie byłem w stanie określić gdzie dokładnie, na pewno z pod maski, w środku auta nie było żadnego zapachu. Próbowałem jeszcze zakręcić parę razy ale bez skutku.
Auto zaprowadziłem sam do garażu (odległość 200 metrów ), podpiąłem pod komputer, łączy się normalnie, błędów nie pokazuje.
Sprawdziłem napięcie na przewodach do cewek i tak idąc od strony rozrządu :
1 cylinder =10,52 V,
2 cylinder =10,52 V,
3 cylinder =10,52 V,
4 cylinder =10,52 V,
5 cylinder =6,7 V.
Stwierdziłem więc że mam gdzieś zwarcie, być może gdzieś blisko cewek na przewodach. Wyciągnąłem całą wiązkę do grodzi, sprawdziłem wszystkie kable i niestety naocznie nie jestem w stanie niczego stwierdzić, wszystkie kable wyglądają okej.
Powoli kończą mi się pomysły. Czy ktoś miał podobny problem?
Pozdrawiam !
Ostatnio zmieniony 24 lis 2016, 10:40 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Regulamin działu technicznego!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Regulamin działu technicznego!
Lancia k Coupe 20VT 99'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08' 206KM 310Nm
[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08' 206KM 310Nm
[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'
Re: 2.0 20V Turbo, silnik zgasł i nie odpala
To zaniżone napięcie na 5 cylindrze to masz przy odłączonej cewce?
Jeśli tak to pytanie skąd ono dochodzi, jeśli z ECU to trzeba sprawdzić na jego wyjściu...
Jeśli tak to pytanie skąd ono dochodzi, jeśli z ECU to trzeba sprawdzić na jego wyjściu...
KAPPA TDS & JTD
- matis1906
- Moderator Globalny
- Posty: 580
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Lublin
Re: 2.0 20V Turbo, silnik zgasł i nie odpala
Tak, wszystkie zmierzone napięcia na wypiętej cewce.
Dobiorę się dzisiaj do kompa i dam znać.
Dobiorę się dzisiaj do kompa i dam znać.
Lancia k Coupe 20VT 99'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08' 206KM 310Nm
[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08' 206KM 310Nm
[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'
- jasiugm
- Forumowicz/ka
- Posty: 372
- Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Kappa 2.0 20v Turbo - silnik zgasł i nie odpala
Musisz szukać w miejscu połączenia z instalacją gazową. Często gaziarze po prostu skręcają kable i owijają słabej jakości taśmą.
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V
Y 1.2 8V
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 20v Turbo - silnik zgasł i nie odpala
Sprawdź główną wiązke pod aku idzie wzdłuż nadkola. Niestety tam taśma sama od siebie odpada i lubią się przetrzeć kable. Napięcie na cewkach jest po przekreceniu kluczyka. ECU daje tylko sygnał na cewke. Zasilanie na cewki idzie z jednego przewodu +12v.masa też tylko rozgałęzia się na cewki. Tylko sygnał ECU jest każdy z osobna.Co do lpg to z cewek mógł być wzięty sygnał i do tego plus po zapłonie.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- matis1906
- Moderator Globalny
- Posty: 580
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Lublin
Re: Kappa 2.0 20v Turbo - silnik zgasł i nie odpala
Przez brak czasu nie miałem możliwości zaglądania do Kappy. Dumam sobie natomiast jaki związek ma niższe napięcie na jednym z cylindrów wobec niemożliwości odpalenia? No bo jeśli jeden cylinder nie ma prądu to nadal powinna pracować na czterech cylindrach? Podczas kręcenia rozrusznikiem wskazówka obrotomierza wchodzi na jakieś 200RPM więc wykluczam również czujnik położenia wału.
Lancia k Coupe 20VT 99'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08' 206KM 310Nm
[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08' 206KM 310Nm
[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'
- jasiugm
- Forumowicz/ka
- Posty: 372
- Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Kappa 2.0 20v Turbo - silnik zgasł i nie odpala
Sterowniki LPG wyłączają wtryskiwacze benzynowe w czasie pracy. Znajdź schemat od centralki, wypnij wtyczkę od niej i zmostkuj przewody od wtryskiwaczy. Możliwe, że sterownik LPG umarł i na stałe rozwarł styki od wtrysków.
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V
Y 1.2 8V
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 20v Turbo - silnik zgasł i nie odpala
Właśnie o tym samym pomyślałem. Sygnał do wtryskiwaczy PB zawsze przechodzi przez sterownik na stałe i kwestia tylko czy sterownik LPG puszcza go dalej czy przekierowuje na wtryskiwacze LPG. Jeśli umarł problem gotowy. Da się to sprawdzić. Wyciągasz listwę PB i próbujesz odpalić auto, jeśli sika paliwem to nie to a jeśli sucho to masz rozwiązanie.jasiugm pisze:Sterowniki LPG wyłączają wtryskiwacze benzynowe w czasie pracy. Znajdź schemat od centralki, wypnij wtyczkę od niej i zmostkuj przewody od wtryskiwaczy. Możliwe, że sterownik LPG umarł i na stałe rozwarł styki od wtrysków.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
- matis1906
- Moderator Globalny
- Posty: 580
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Lublin
Re: Kappa 2.0 20v Turbo - silnik zgasł i nie odpala
Zrobiłem zgodnie z waszymi instrukcjami, autko odpala na benzynie, delikatnie falowało ale bez próby na drodze nie jestem w stanie ocenić czy pracuje na wszystkich cylindrach pod pełnym obciążeniem. Nie mniej na ostatnim cylindrze nic się nie zmieniło, nadal mam bardzo niskie napięcie.
Czyli co do gazu mamy pierwsze wnioski, komputer gazowy zapewne oddał ducha- dziwne bo stało się to nagle, nie miałem wcześniej żadnych kłopotów z gazem.
Pozdrawiam
Czyli co do gazu mamy pierwsze wnioski, komputer gazowy zapewne oddał ducha- dziwne bo stało się to nagle, nie miałem wcześniej żadnych kłopotów z gazem.
Pozdrawiam
Lancia k Coupe 20VT 99'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08' 206KM 310Nm
[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08' 206KM 310Nm
[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'
- matis1906
- Moderator Globalny
- Posty: 580
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Lublin
Re: Kappa 2.0 20v Turbo - silnik zgasł i nie odpala
Problem zażegnany. Niskie napięcie było spowodowane...dołożonym tempomatem, prąd do tempomatu był podpięty pod przewody do cewki, dokładnie tej, na której miałem niższe napięcie. Właściwie sam dokładnie nie wiem co tam się stało. Po wyrzuceniu tempomatu- jak ręką odjął.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Lancia k Coupe 20VT 99'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08' 206KM 310Nm
[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08' 206KM 310Nm
[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'